Optimizarea SEO: Modul 1 | Modul 2 | Modul 3
Salut.
De peste 11 ani construim, optimizam si promovam site-uri romanesti si straine. Am ajuns la concluzia ca o buna parte din aceste lucruri le pot face chiar proprietarii site-urilor fara a necesita cunostinte tehnice de specialitate. Trebuie doar sa stii la ce sa te uiti! Ca afli aceste lucruri, citeste mai departe…
Optimizarea SEO On Page reprezinta 50% din succesul unui site. Este primul pas pe care trebuie sa il faci pentru a te asigura ca site-ul tau se va indexa corect in motoarele de cautare si promovarea pe care o vei face ulterior va avea efect deplin.
Daca incepi sa promovezi site-ul fara a-l optimiza mai intai, este ca si cum ai pune carul inaintea boilor, ca si cum ai incerca sa alergi cu picioarele legate.
Asigura-te ca inainte de a incepe promovarea SEO a site-ului tau, totul este in regula in el si asta iti va asigura succesul online!
Poti verifica si remedia personal punctele de mai jos. Nu ai nevoie de specialisti pentru asta. E suficient sa stii sa folosesti mouse si tastatura calculatorului si un browser.
In continuare, verifica daca:
Daca, dupa ce ai verificat, toate raspunsurile sunt pozitive, poti trece mai departe la promovarea SEO corecta a site-ului tau. Daca mai sunt lucruri de corectat, fa-o repede, nu trece mai departe fara a remedia problemele observate. Multe lucruri le poti face singur. Daca totusi exista exceptii nu ezita sa ne ceri ajutorul.
Cand spun continut, ma refer la continutul TEXT. Degeaba ai poze, video, slide-uri si flash-uri daca site-ul tau nu are continut text. Textul este cel mai important pentru motoarele de cautare. Robotii motoarelor de cautare recunosc textul, fie el in denumirea sau descrierea unei poze, al unui alt fisier dar, mai ales cel din pagina.
1. Site-ul meu are continut text
Daca textul este doar in elemente flash sau texte scrise in imagini nu este in regula. Verifica fiecare pagina importanta, mai ales prima pagina. Pentru asta se poate selecta cu mouse-ul textul. Daca e selectabil, inseamna ca e in regula:
Daca tragem cu mouse-ul de text si nu e selectabil, sau daca facem click dreapta pe el si ne apare optiunea „Salveaza imaginea” (oricare din cele 2) acel text este scris intr-o imagine si nu e indexabil de catre motoarele de cautare.
Daca la click dreapta peste imagine ne apare ca in imaginea de mai jos, atunci acea imagine sau animatie este in format flash – un lucru rau pentru indexarea in motoarele de cautare si pentru accesarea de pe dispozitive mobile (telefoane, tablete – elementele flash nu sunt afisate si textul din poze nu se scaleaza corect automat).
Elimina elementele flash si adauga text in fiecare pagina, cel putin 50 cuvinte (de preferat minim 250 cuvinte) care sa contina si cuvantul cheie relevant al paginii. Cuvantul relevant al paginii trebuie sa se regaseasca cel putin odata la 100 cuvinte, revin mai jos cu detalii.
2. Textul din site-ul meu este original
Verifica daca textul e original la adresa: http://copyscape.com/ Incepe prin a verifica prima pagina, pagina de produse / servicii, pagina unui produs sau serviciu, alta pagina. Continua apoi cu verificarea celorlalte pagini din site pana la ultima. Se insereaza link-ul spre pagina de verificat si se apasa Go.
Daca motorul de cautare afiseaza rezultate atunci, acele texte evidentiate trebuie rescrise in site-ul tau. Altfel pot sa atraga penalizari Google Panda.
Facem click pe numele paginii si vedem ce anume este copiat, ca in imaginea de mai jos.
Acest text va trebui rescris in site-ul tau, astfel incat la urmatoarea verificare sa nu mai fie evidentiat in copyscape cu fundal rosu.
3. Textul este suficent si RELEVANT
Relevant este cuvantul de baza pentru Google.
In DEX avem: RELEVÁNT, -Ă, relevanți, -te, adj. Care relevă, care scoate sau iese în evidență. – Din fr. relevant. Cf. r e l e v a.
Daca ai scris doar text de umplutura pe site ca sa incorporezi in el cuvintele cheie, revizuieste-l. Fii atent ca textul din paginile site-ului tau sa aiba inteles si sa transmita informatii utile cititorului, nu numai motorului de cautare.
Daca textul paginilor tale are inteles si p[rezinta valoare, el va fi apreciat de catre cititori si va fi sheruit si recomandat mai departe. Astfel vei obtine link-uri gratuite de calitate inspre site.
Daca paginile / articolele site-ului tau sunt citite de vizitatori, iti scade bounce rate (rata de respingere, adica de abandon de catre vizitatori) si astfel va fi mai bine pozitionat in SERP (rezultatele motoarelor de cautare).
In aceiasi ordine de idei, atunci cand ai un continut clar si explicit, vizitatorii site-ului tau iti dor deveni clienti, considerandu-te un specialist in acel domeniu, pur si simplu vor cumpara de la tine, chiar si mai scump decat de la altii 😉 Gasesti aici un articol detaliat despre asta: https://zao.ro/cum-sa-vinzi-cu-300-mai-mult-cu-acelasi-trafic-pe-acelasi-site/
Ca si dimensiune, textul unei pagini ar trebui sa aiba cel putin 250 cuvinte. In unele cazuri exceptionale pot fi minim 50 (ca descriere in pagina unei poze sau alt caz de genul asta).
Nu uita totusi sa folosesti cuvintele cheie relevante pentru continutul paginii respective incorporandu-le in text. Orice pagina din site ar trebuie sa aiba continutul construit pornind de la un cuvant cheie principal (de obicei e produsul sau serviciul care il prezinta, uneori impreuna cu o caracteristica sau oras). Exemplu cuvant cheie: Instalare Windows Sector 2. Vom face un titlu al paginii de genul: Instalare Windows pe laptop in Sector 2 Bucuresti. Astfel am folosit cuvintele cheie si am fost chiar mai precis.
In textul paginii vom folosi cuvantul cheie in diverse combinatii, cel putin odata la 100 de cuvinte, astfel incat sa para incorporat natural si sa nu fie o enumerare de cuvinte cheie. Putem folosi de exemplu: instalare Windows, instalare Windows Bucuresti, instalare Windows laptop, instalare Windows Sector 2, etc.
Foloseste cuvantul cheie cat mai aproape de inceputul frazei primului paragraf. De asemenea foloseste mai des cuvantul cheie in primul si in ultimul paragraf.
Foloseste cuvantul cheie relevant in titluri si subtitluri in pagina. Sa ai macar un titlu H1 si 2-3 titluri H2. Daca nu stii ce e ala… http://www.w3schools.com/tags/tag_hn.asp
Aceleasi reguli de scriere a textului sunt valabile si in scrierea advertorialelor si a altor articole publicate pe bloguri sau alte surse externe in promovarea site-ului – vom reveni cu detalii in tutorialele urmatoare.
Treci la treaba si corecteaza ce e de corectat in site-ul tau pentru ca peste 3 zile vei primi urmatorul pas din tutorialul Optimizarea SEO in 3 pasi, pentru incepatori. Daca nu ai timp suficient sa faci aceste modificari, contacteaza-ne si te vom ajuta cu placere. Avem o echipa dedicata care lucreaza pentru ca tu sa te poti concentra asupra lucrurilor mult mai importante din afacerea ta.
Urmeaza pasul 2: Atentie la informatiile meta
Urmareste cu atentie email-urile avand ca expeditor Adrian – [PromovareW] si adauga la lista ta de contacte adresa promovarew@gmail.com pentru a te asigurca ca nu ratezi nici unul din mesaje. Daca din anumite cauze nu ai primit vreun mesaj din cele 3, scrie-mi si ti-l voi retrimite.
Iti multumesc pentru timpul acordat si iti doresc succes in online!
Cu respect, Adrian