Ce este promovarea pe Google?
Google a evoluat constant de 20 de ani si s-a extins de la un motor de cautare pana la inovatii in domeniul IT si o gama de instrumente si servicii diversificate de calitate. Au dezvoltat instrumente de promovare google si de optimizare in search, cat si sisteme de operare si platforme.
In timp, acest motor de cautare a devenit o inteligenta artificiala compleza, de la campanii de google adwords pana la promovarea SEO. Continutul din site, relevanta textelor si originalitatea acestora, precum si structura site-ului si reteaua de link-uri interne si externe au devenit nucleul prezentei in mediul online din punct de vedere al eficientei de promovare site.
Cum functioneaza campaniile de promovare Google AdWords?
Google este cel mai mare motor de cautare din internet, si de aceea, obtinerea primelor pozitii in rezultatele cautarilor a devenit esenta oricarei afaceri. Astfel, cei de la Google au lansat mai multe metode de promovare prin intermediul google adwords prin care poti face promvoare site si poti obtine vizibilitatea dorita. Bineinteles, daca aceste campanii google adwords sunt facute corect, optimizare si utilizare cuvintele cheie relevante pentru site-ul tau. Algoritmii genereaza costuri per click in functie de relevanta continutului din site dar si a numarului de afaceri care sunt in competitie pentru a obtine prima pozitie pe acel cuvant cheie.
De ce promovare Google AdWords?
Milioane de oameni din toata lumea acceseaza google in fiecare ora. Acum este mai usor ca niciodata sa atragi clienti fara interactiune directa prin expunerea produselor sau serviciilor tale catre acestia chiar in momentul in care ei sunt interesati.
Prin intermediul campaniilor de promovare google adwords clientii pot gasi mai usor ceea ce doresc, atunci cand vor, iar companiile pot obtine interactiunea cu clientii in mometul potrivit, atunci cand sunt interesati si deschisi sa cumpere.
De ce sa alegi o agentie specializata pe promovare online prin Google adwords?
Google Adwords este o platforma complexa si cu multe instrumente. Folosind intrumentele potrivite, in cobinatia potrivita poti genera vanzari mari in mediul online la costuri per click avantajoase. Exista multe variabile de care trebuie sa tii cont atunci cand utilizezi google adwords pentru promovare site, precum: audiente de remarketing, grupuri de cuvinte, cuvinte cheie.
De aceea, o colaborarea cu o companie specializata pe promovare site, poate fi o alegere potrivita. Agentia poate crea o strategie personalizata de promovare pentru site-ul tau asa incat sa atragi cat mai multe vanzari cu un cost per reclama cat mai mic. De exemplu, pot exista anumite anunturi intr-o campanie care atrag un trafic foarte mare, insa vanzari foarte putine. De aceea, este important ca aceste campanii de google ads sa fie constant optimizate.
Atunci cand apar primul in google, vei obtine mai multi clienti decat ceilalti care nu apar in prima pagina a rezultatelor.
Ideea 1 – Scrie continut de calitate optimizat SEO
Mai exact, continut optimizat seo inseamna continutcare sa aiba cuvinte cheie relevante in densitatea potrivita. Fiecare articol targeteaza un singur cuvant cheie princial si cuvinte cheie semantice.
Marketingul de continut este una din cele mai eficiente metode de promovare site organica. Cu ajutorul acestui instrument poti atrage mai mult trafic targetat in magazin online, prin sectiunea de blog unde publici constant continut de calitate. Traficul ridicat duce spre crestera increderii in brandul tau si automat in generara mai multor vanzari.
Totusi, crearea de content original si de calitate constant poate fi destul de dificila insa rezultatul este peste asteptari. Trebuie sa iti creezi o strategie de continut clara, cu obiective bine definite si bazata pe asteptarile audientei tale pentru a putea produce continut care sa rezoneze cu vizitatorii tai si sa le ofere informatiile pe care acestia le cauta.
Continut de calitate – una dintre cele mai eficiente metode de promovare site
Un articol original, cu continut de calitate, informatii utile si interesant este mult mai usor de impartasit cu ceilalti. Atunci cand tratezi un subiect specific nisei tale, care este interesant pentru audienta, cei care ajung pe blogul tau si sunt placut surprinsi, cu siguranta vor spune mai departe.
Toti proprietarii de magazine onlien isi doresc sa publice continut care sa iasa in evidenta si sa acapareze concurenta, insa esenta este de fapt implicarea activa a utilizatorilor oferind informatii utile si interesante. Astfel, vei obtine organic (daca cost per click) distribuiri in social media si o vizibilitatea mult mai mare. In plus, distribuirile pe social media ajuta si la o mai buna pozitionare in rezultatele cautarilor. Deci, este practic o metoda de promovare online gratuita.
In final, un continut bun pe site, inseamna cresterea udientei, consolidarea imaginii brandului si generarea de noi oportunitati. Continutul de calitate este nucleul stretegiei de promovare site.
Cum generezi continut de calitate?
Defineste obiectivele! Alege subiectul despre care vrei sa scri si directia in care vrei sa mergi, asa incat sa te poti concentra pe idei concrete si sa te aliniezi cu nevoia publicului tinta.
Definirea obiectivelor – sa ai o directie si un domeniu despre care vei scrie, este primul pas. Ajuta la focusarea mai buna a ideilor, pentru a se alinia mai bine cu nevoia publicului tinta. Ce vrei sa obtii pri intermediul continutului? Educarea clientilor, cresterea vanzarilor, recunoasterea brandului si a marcii tale?
Este important sa iti cunosti publicul tinta, sa stii ce isi doresc si ce le-ar placea sa citeasca. Intelegand mai bine motivatia si nevoia vizitatorilor tau intr-un magazin online, vei putea sa stabilesti o strategie mai buna si sa creezi continut relevant mai simplu.
Alege cuvintele cheie de interes pentru tine si stabileste lista de subiecte bazata pe acele cuvinte cheie. Astfel, vei putea viza direct nevoile publicului tinta si va fi mai usor sa vi in intampinarea acestora.
Raspunde la intrebarile publicului si ofera solutii si rezolvari la problemele acestora.
Si, nu in ultimul rand, nu uita sa optimizezi seo continutul scris, pentru a ajuta indexarea mai rapida in motoarele de cautare, generand astfel mai mult trafic. Clasamantul in cautarile pe google definesc un continut de calitate, deoarece cu cat se afla pe o pozitie mai inalta, cu atat este considerat mai valoros.
Ideea 2 – Creaza continut nou constant – Metode de promovare organica eficiente
Ar trebui sa postezi cel putin 1-2 articole noi pe luna in blogul unui magazin online sau al unui site de prezentare, sau sa rescrii periodic aritcolele vechi. De asemenea, poti actualiza chiar si paginile de produse sau servicii.
Continutul de pe site,chiar si din magazine online il scriem in primul rand pentru utilizatori, si mai apoi pentru google. Algoritmii google s-au imbunatatit drastic in ultimii ani si au inceput sa perceapa mai mult informatiile din perspectiva utilizatorilor. De aceea, daca ai un continut de calitate slaba, plin de cuvintele cheie relevante pentru afacerea ta, dar fara valoare pentru utilizatori, nu vei fi privit cu ochi buni de catre google, iar asta iti va afecta activitatile de promovare online.
Creand continut strict pentru seo si pentru indexarea in google vei ajunge sa irosesti multi bani. Atunci cand optimizarea seo a intregului site nu este corecta, continutul de pe blog nu va fi indexat de google asa cum ar trebuie si vei pierde cea mai mare sursa de trafic potential.
De aceea, este important sa creezi continut pentru seo, dar avand cititorul in centrul atentiei pentru a nu pierde calitatea acestuia. Vizitatorii cauta online informatii care sa ii ajute si paraseste imadiat pagina ta daca nu gaseste ce vrea. Acest lucru se traduce intr-un bounce rate ridicat (care este normal in magazine online, insa nu pe bloguri), iar google percepe textul ca fiind irelevant si atrage dupa sine locuri slabe in cautari.
Asa incat, ar trebui sa eviti:
- utilizarea de cuvinte cheie in numar prea mare si fare sens
- scrierea de text inutil, fara informatii de interes
- scrierea de text fara valoare pentru utilizatori
- greseli majore de exprimare si ortografie
- copiere de continut
- informatii neactulizate, vechi
Desi in prima instanta poate parea o idee buna, deoarece te vei clasa in primile poziti din rezultatele cautarilor, ulterior Google te va penaliza si siteul tau va scadea drastic in pozitii.
Este o adevarata provocare pentru proprietarii de magazine online si siteuri de prezentare sa scrie continut de calitate si relevant pentru publicul lor tinta. Totusi, este esential sa scri continut de calitate, care sa fie si optimizat pentru google. Astfel, vei avea o baza solida pentru promovare site si vei obtine rezultate mult mai bune.
Termenul de copywriting SEO modern are la baza acest aspect. Este nevoie sa creezi, pe langa un web design modern si adaptabil pe mobil, si continut relevant si convingator as incat cei care il citesc sa vrea sa il distribuie pe social media si sa iti faca promovare gratuita si mult mai puternica decat orice alt tip de promovare online.
Cum sa obtii un text echilibrat si relevant pentru vizitatori si pentru Google?
Foloseste cuvinte cheie (termeni relevanti sau fraze pe care utilizatorii le cauta online pe google) pe care sa le pozitionezi strategic in continut. Incearca sa alegi cuvinte cu volum mare de cautare dar concurenta redusa pentru a putea obtine o pozitionare in primele locuri rapida.
Cuvinte cheie – acestea sunt acele fraze sau termeni care sunt introdusi la o interogare pe motoarele de cautare de catre utilizator, cu scopul de a gasi raspuns la intrebarea lor. Astfel, acestea trebuie introduse strategic in continutul dvs. In esenta, sunt valoroase acele cuvinte cheie care au un volum mare de cautare dar o concurenta redusa.
Pentru a putea face acest lucru, trebuie sa intelegi intentia pe care utilizatorul o are atunci cand introduce acesti termeni pe google: daca vrea sa acceseze un anumit site web sau o pagina online, daca doreste informatii despre un anumit subiect sau este in etapa de cautare interactiva cand vrea sa faca o achizitie online.
Creaza un titlu captivant pentru a atrage atentia si a creste numarul de accesari al aritcolului. Titlul treuie sa fie concis, captivant si sa iasa in evidenta, sa contina cuvinte cheie relevante si sa aiba pana in 70 de caractere.
Nu uita sa completezi informatiile meta! Titlul care va aparea in Google (diferit de titlul articolului) si descrierea meta (fragmentul scurt care apare in google sunt titlu). Acestea sunt importante atat pentru indexarea mai buna in google dar si pentru utiliatori, fiind explicative pentru ce va urma sa acceseze.
Cand vine vorba de continut, structura acestuia este esentiala pentru a oferi o buna experienta de citire dar si pentru seo. Pentru a fi corect structurat un text trebuie sa aiba o introducere clara, sa acopere subiectul pe larg (sa nu fie necesare surse externe pentru documentare suplimentara), sa mentina interesul cititorului, cuvintele cheie sa fie prezente intr-o densitate de 3%, sa existe subtitluri, imagini si infografice relevante dar si legaturi interne sau externe relevante.
Care este tipul de articol pe care ar trebui sa il scri
Asa cum probabil ca sti deja, utilizatorii cauta in mediul online sa iri rezolve prolemele. De aceeea, continutul pe care il creezi ar trebui sa ofere raspunsul dorit acestora. Atunci cand creezi strategia de promovare site pe web trebuie sa iei in considerare crearea de continut relevant pentru ca promovarea site sa functioneze bine si sa ajungi la un cost per click egal cu 0 (pentru promovare site organica).
In plus, strategia de promovare online prin continut te poate ajuta sa iti stabilizezi prezenta pe retelel de socializare (deoarece oamenii tind sa dea share unui text de calitate) si astfel iti vei crea o imagine puternica in online si vei creste increderea in brandul tau.
Exsita o multime de intstrumente online pe care le poti folosi ca sa scri continut relevant atat pentru consumatori cat si pentru seo. De exemplu, poti folosi plugin-uri de seo precum All In One Seo Pack sau Yoast pentru siteurile web create in wordpress si alte instrumente de corectare erori de ortografie sau gramaticale.
Obtine link-uri catre site.
Inscrie-ti siteul web in directoare de afaceri precum bizoo (exista multe alte astfel de directoare web) si plubica informatii in siteuri de tip forum unde sa introduci si link catre siteul tau web si posteaza pe retelele de socializare.
Atunci cand creatorii google au inceput sa creeze criterii pentru stabilirea autoritatii unei pagini web, link-urile au fost primul criteriu utilizat. Considera ca atunci cand o pagina oferta continut cu atat mai voloros, cu atat mai multe alte pagini web vor trimite link catre pagina web respectiva. De aceea, link-urile inca mai cantersc destul de mult in algoritmul de ranking.
Bineinteles ca, o data cu evolutia tehnologiei si posibilitatea de a procesa un volum din ce in ce mai mare de date online, algorimtii google s-au schimbat si au evoluat si ei. In momentul de fata, algoritmii google tin cont de sute de criterii pentru a stabilii relevanta unei pagini, dar totusi, linkurile au ramas un factor esential pentru google. Este dificil sa iti pastrezi pozitia in rezultatele google fara un profil de linkuri puternic si de calitate.
O agentie web profesionista cu experienta in promovare online, dar mai ales in promovarea seo pe Google, va utiliza o serie de tactici bune pentru a obtine linkuri relevante atunci cand fac reclama pentru un site. Este imporant sa creeze o strategie de marketing completa, care sa contina atat promovarea seo dar si cea pay per click (google ads si facebook ads), bineinteles, in functie de bugetul tau.
Unele metode de promovare descrise in acest articol pot implica costuri, insa fiecare aduce link-uri relevante si gratuit, daca este depus suficient efort pentru asta.
1. Analizeaza competitia – identifica oportunitati de linkbuilding si promovare
Analiza competiei este primul pas in crearea unei strategii de seo si marketing de continut eficienta, insa de multe ori, acest pas este sarit sau nu i se acorda suficienta atentie. Pentru a face aceasta activitate corect, este nevoie sa identifici competitorii tai reali din rezultatele Google care ofera servicii sau produse asemanatoare si utilizeaza aceleasi cuvinte cheie.
Dupa ce ai reusit sa identifici competitia este momentul sa verifici care este profilul lor de linkuri. Poti face asta cu ajutorul unor instrumente seo platite precum Majestic. Cu ajutorul acestora poti identifica mult mai usor oportunitatile de linkbuilding si iti poti monitoriza concurenta online.
2. Contactarea siteurilor de publishing
Publicarea de content online pe alte siteuri web relevante pentru nisa ta, este extrem de eficienta daca este folosita corect. Evita sa trimiti multe mailuri la nimereala ca sa soliciti link exchange doarece nu vei obtine rezultatele scontate si poti sa fi acuzat chiar si de spam.
Iata care sunt pasii corecti prin care sa abordezi siteuri de publishing:
- Foloseste instrumente online, ca BuzzSumo, care te pot ajuta sa identifici subiecte populare in nisa care te inereseaza, care au multe distribuiri pe facebook si alte retele sociale si au atrat un numar mare de link-uri.
- Dupa ce ai aceste informatii, adaugi si experienta de business pe care o ai in domeniu si poti redacta un articol interesant si cu valoare pentru cititori.
- Atunci cand utilizezi operatori de cautare avansata in Google (intitle, site, inurl) poti gasi siteuri relevante, cu autoritate SEO ridicata si cu un potential mare de atragere de trafic.
- Apoi, poti contacta individual propietarii siteurilor respective sau redactorii pentru a le prezenta un material creat de tine, cu promisiunea de a il publica in exclusivitate pe siteul lor.
- Daca, materialul nu este acceptat de catre acestia (sau nu accepta includerea linkurilor in text), poti publica articolul pe blogul tau.
In cadrul campaniilor de promovare online seo pentru google nu se targeteaza site-uri comerciale si site-uri de publishing (reviste online, comunitati, bloguri de nisa sau personale cu articole relevante).
3. Redirect linkuri care duc spre pagini de erori 404
Desi, la prima vedere poate ca nu pare foarte important, recuperarea linkurilor broken este eficienta, mai ales in cazul site-urilor mai vechi care au fost actualizate si au avut deja link-uri indexate. Aceste linkuri au fost acumulate in mod natural de catre site-uri (retele sociale, bloguri, forumuri etc) si este pacat sa se piarda. De exemplu atunci cand un produs este sters din magazinul online, trebuie facut redirect de la linkul vechi catre alt produs similar, o categorie de produse sau chiar catre homepage, pentru ca linkul indexat sa nu se piarda.
De exemplu, am avut recent in portofoliul ZAO Media site-uri cu 3-5 ani vechime si intre 80 si 2.000 de linkuri care duc spre pagini web inexistente. Site-urile respective au pierdut trafic enorm de mare datorita acestui aspect. De aceea este bine sa tratezi aceasta situatie cu atentia cuvenita. Practic, banii pe care ei ii platesc acum pe acest numar de link-uri ei i-ar fi economist daca ar fi redirectionat linkurile deja indexate catre alte pagini relevante sint site-urile lor.
Aceleasi reguli se pot aplica si pentru alte coduri de eroare precum 403, 302 sau 307 (redirectionare temporara spre alt url), pentru a creste autoritatea domeniului in google..
7. Profil de link-uri interne
Crearea de link-uri interne in cadrul siteului ajuta afacerea la fel de mult ca si obtinerea unui profil de linkuri externe, obtinute printr-o campanie de seo. Structurarea interna de link-uri poate influenta modul in care google priveste si claseaza informatia din site in functie de relevanta sa.
Astfel, ne asiguram ca google realizeaza corect procesul de crawling, indicam motorului de cautare care sunt paginile cele mai importante din site si acestea primesc autoritatea textuala prin ancorele folosite.
Pentru a putea identifica eventualele probleme dar si oportunitati la nivel de structura de internal links poti folosi Screaming Frog care permite indexarea site-ului respectand ghidul google. Asa poti identifica mai usor linkuri nefunctionale, adancimea siteului, redirectionari sau pagini de eroare.
Concluzii
In final, trebuie sa intelegi ca partea de promovare site implica mai mult decat google ads, facebook ads sau promovare seo. Strategia de promovare site incepe cu parte de web design si se termina cu strategia de marketing creata in jurul un site bine optimizat si usor de utilizat. Atunci cand vrei sa creezi o strategie de marketing eficienta, ai in vedere linkbuildingul atat intern cat si extern. Bugetul tau de marketing ar trebui structurat astfel: pana la 70% din buget – optimizare site si promovare seo, iar restul de 30% spre campanii de promovare ppc prin facebook ads si google ads. Asta in cazul in care doar aceste 2 componente le vei utiliza in strategia ta de promovare online.
Acum, cand Google Penguin face mare parte din treaba privind indexarea si verificarea linkurilor, este din ce in ce mai greu sa creezi un profil de linkuri natural si sanatos deoarece trebuie permanent sa dezvolti metode noi si creative care sa atraga dupa site rezultate pe termen lung. In momentul de fata, Google identifica si penalizeaza mult mai rapid practicile de seo care nu sunt etice.
Daca iti doresti ca businessul tau sa aiba succes pe termen lung in online, si nu doar sa dai un tun si sa pleci, atunci ai neoie de un plan de dezvoltare sanatos si de promovare pe termen lung. Utilizeaza doar practici etice de obtinere a linkurilor si siteul tau va trece cu brio peste toate actualizarile viitoare google, poate chiar sa fie in avantaj fata de competitiorii care au folosit si alte tactici mai putin etice.