Marketingul de continut este extrem de atractiv pentru audienta ta tinta si construirea unei relatii cu aceasta. Exista o problema totusi, si anume cum se face mai exact ?
Pe internet vei gasi o multime de articole despre marketingul de continut, insa aceste articole nu te ajuta decat daca stii deja cum se face. De aceea m-am gandit ca este timpul sa iti ofer un proces pas cu pas de urmat pentru a realiza un plan de marketing de continut de succes.
De ce Marketing de Continut ?
Exista o multime de tipuri de marketing, iar majoritatea produc rezultate bune cand sunt aplicate in situatiile potrivite. Dar noi credem ca este timpul pentru marketing de continut.
Cei care sunt experti in acest domeniu atesta faptul ca marketingul de continut este foarte eficient in clima consumatorului modern. Pana cand s-a inventat internetul era foarte greu sa mentii relatia cu un client sau s-o construiesti, insa acum este mai usor ca niciodata.
Indiferent daca vinzi direct la client sau la o alta afacere marketingul de continut este important. 67 % dintre cumparatori isi bazeaza decizia de cumparare pe continut.
Sa-ti spun un secret ce te va ajuta : “Majoritatea afacerilor nu au nici o treaba cu marketingul de continut. ”
Pasul 1 : De ce faci asta?
Inainte sa incepi sa produci continut trebuie sa planuiesti inainte. Daca produci continut pentru toata lumea, vei avea sanse mari sa nu obtii rezultate.
Pentru a obtine rezultate trebuie sa identifici audienta tinta si sa creezi continut ce are legatura cu acei cititori. Dar nu este destul sa tintesti audienta, trebuie sa inveti lucruri despre ea si sa ii stii dorintele si placerile, pentru a produce continut eficient.
Cine sunt ei ?
Realizeaza o sectiune intr-un document pentru primul pas. La inceput va trebui sa definesti cine este audienta ta tinta. Trebuie sa te gandesti foarte bine la acest pas si sa testezi inainte.
Incearca sa fii cat de specific se poate. Nu vrei sa cheltui bani pe marketing ineficient. De indata ce ai aflat care este audienta ta tinta, noteaz-o.
Acum ca ai facut asta, construieste un profil fictiv al cititorului.
Ce probleme au ?
Abia aici intra in joc cercetarea adevarata. Va trebui sa-ti faci temele in ceea ce priveste cititorii tai. Va trebui sa identifici problemele pe care le are audienta ta.
Cea mai buna modalitate de a gasi problemele audientei tale este pur si simplu vorbind cu ei. Poate nu este cel mai confortabil lucru de facut, insa este foarte util. Intreaba–i de cele mai mari probleme si obstacole.
O alta modalitate de a le gasi problemele este accesand forumuri pe care acestia activeaza. Noteaza undeva fiecare problema pe care o gasesti.
Ideal ar fi sa faci o lista de 100 de probleme si incearca sa le rezolvi pe rand. Vei vedea ca iti vor veni idei de continut.
Unde cauta solutii ?
Pentru a furniza solutii trebuie sa gasesti o modalitate de a face acest lucru. Majoritatea acestor locuri sunt online. Iti recomand sa cauti cele mai tari site-uri din industrie si sa le notezi, vei vedea ca se vor intoarce acolo tot timpul.
Cum le vei rezolva problemele mai bine ca altcineva?
Indiferent care este nisa ta, exista probabil cateva site-uri populare ce ofera deja solutii. Cititorii au nevoie de un motiv solid sa te adauge in lista lor de site-uri citite.
Cea mai buna solutie pentru a-i convinge sa te citeasca este sa le oferi mai multa valoare. Daca continutul tau este mai bun ca al competitorilor tai, clar le vei lua cititorii.
Articolul trebuie sa fie si aspectuos, trebuie sa aiba imagini, liste si ar trebui sa aiba date care sa sprijine informatiile oferite si sa nu fie prea lung.
Pasul 2 : Cel mai bun continut de produs
Continutul in marketingul de continut poate sa insemne o multime de lucruri diferite. Daca produci anumite tipuri de continut pentru audienta vei obtine mai multe rezultate.
Pentru a-ti da seama ce tip de continut este potrivit va trebui sa vezi care sunt preferintele audientei tale, dar sa stii si care e bugetul tau ?
Pasul 3 : Cheia catre succes
Acum ca iti stii audienta, stii si tipul de continut pe care trebuie sa-l produci. Acum poti incepe sa produci continut si sa-l publici, dar mai este un lucru, un concept cheie, pe care trebuie sa-l intelegi daca vrei sa ai succes. Succesul tau depinde de un singur lucru, si anume consistenta.
Cand vine vorba de marketing de continut va trebui sa ai rabdare, dureaza luni sa creezi continut de calitate pana sa primesti vreun rezultat. Trebuie sa ai rabdare si sa nu te descurajezi, caci eforturile tale vor fi in curand rasplatite.
Cat de des sa publici?
Nu exista vreun numar special in cazul acesta, insa majoritatea bloggerilor publica cel putin o data pe saptamana. Ceea ce conteaza in marketingul de continut ca si in viata de zi cu zi la produse, este calitatea, ci nu cantitatea.
Cu toate acestea ca regula de aur, cu cat produci mai mult continut de calitate, cu atat mai repede vei primi rezultate si cu atat mai mari vor fi acestea. Cu toate acestea intotdeauna incearca sa produci continut de cea mai buna calitate, chiar daca acest lucru inseamna sa reduci din volum.
Cat dureaza sa produci continut?
Depinzand de piesa de continut pe care doresti s-o realizezi, poate dura oricat de la 2 la 21 de ore. Evident nu poti publica prea mult continut daca dureaza 20 de ore sa il produci.
Ar trebui sa petreci cel putin la fel de mult timp promovand continutul, pe cat ti-a luat sa-l creezi. Acest lucru te ajuta foarte mult in cazul in care iti doresti sa ai succes.
Pentru inceput ai putea sa publici cate o piesa de continut pe saptamana pentru a avea timp sa o creezi, sa o publici, dar si sa o promovezi.
Concluzii :
Incearca sa-ti faci un calendar de continut si sa-l respecti pentru a fi consistent in ceea ce faci, sa iti faci cercetarile corespunzator si sa produci piese de continut calitative macar una pe saptamana pentru inceput. Vei vedea ca incet incet succesul nu va ezita sa apara.