M-am gandit mult inainte de a scrie aceasta strategie aici… daca sa o fac sau nu publica…
Crearea de bloguri si publicarea de articole pe ele este una din cele mai puternice strategii de link building. Crearea unei retele private de bloguri a fost dintotdeauna si va fi in continuare unul din marile secrete din spatele site-urilor de succes.
Din cuprinsul acestui modul:
Practic e ca si cum zeci sau chiar sute de site-uri diferite si persoane diferite vorbesc si arata cu degetul catre afacerea ta. Link-urile contextuale din articolele publicate pe bloguri sunt ca discutiile intre grupuri de oameni care lauda o anume persoana. Google a luat dintotdeauna in considerare aceste link-uri mai mult decat orice.
Pot spune ca toate celalte strategii SEO prezentate pana aici nu fac la un loc cat face o retea privata buna de bloguri. Trebuie insa ca link-urile sa fie diversificate si din surse cat mai diverse ca sa nu atraga suspiciuni si motive de penalizare Google. Tocmai din aceasta cauza, nu recomand NICIODATA folosirea doar a blogurilor fara alte surse de link-uri. NICIODATA!
Pe plan national se stie putin despre aceasta strategie. Este putin folosita de cateva echipe bune de SEO si cu preturi care reflecta volumul de munca (pornind de la aprox 150€ / luna). Pe plan international, la fel, nu se discuta public prea mult despre acest lucru. Este una din strategiile care da randament, asadar fiecare o pastreaza doar pentru el.
1. Bloguri satelit
Blogurile satelit sunt bloguri de calitate create pe platforme free. Ce inseamna de calitate: fiecare articol publicat pe blog este original, ofera un plus de valoare cititorului, are o densitate medie de cuvinte cheie. Unele articole pot avea 1-4 poze, altele pot avea videoclipuri inserate sau nici un fel de fisier media. Lungimea textelor trebuie sa fie intre 300 – 800+ cuvinte. Sa nu aiba o lungime fixa, sa fie cat mai diferite ca lungime si atasamente media. Link-urile din aceste articole vor respecta aceiasi formula ca la cele din advertoriale.
Un astfel de blog poate avea 3-10+ articole. Este indicat sa se publice 1-4+ articole lunar pe un astfel de blog, timp de minim 4-6 luni consecutiv. Astfel google il va indexa bine si il va considera un adevarat blog. Orice link contextual extern dintr-un astfel de blog va fi foarte bine vazut de catre Google.
2. Bloguri in masa
Special le-am lasat la urma, deoarece sunt cele care extrag maximul de link juice din retelele de link-uri.
Ca si blogurile satelit, blogurile in masa se construiesc pe platforme free. Spre deosebire de blogurile satelit, cele in masa se construiesc intr-un volum mult mai mare intr-un timp scurt. Se creaza de la 100 pana la 800 bloguri pe luna pentru acelasi site pe aceiasi serie de cuvinte cheie.
Spre deosebire de cele satelit, blogurile create in masa nu e nevoie sa fie 100% originale. Pot sa fie si 50% originale si tot este ok pentru efecte maxime. Ele vor avea 1-2 articole targetate. Articolele pot fi generate automat, facandu-se spin pe text cu programe sau scripturi gratuite de genul: http://free-article-spinner.com/ http://spinbot.com/ sau chiar cu programe specializate sau scripturi construite special pentru asta. Cu cat articolul publicat iese mai original si cu inteles cu atat mai bine.
Exemple de platforme pe care se pot crea bloguri satelit sau bloguri in masa:
- http://www.webgarden.ro/
- https://www.tumblr.com/
- http://www.bravenet.com/sitebuilder.php
- http://www.ucoz.ro/
- http://blog.com/
- https://ro.wordpress.com/
- https://www.blogger.com
Poti gasi mai multe platforme pe care sa creezi bloguri cautand pe Google dupa sintaxe de genul:
- „create free blog”
- “free blog”
- „free blog platforms”
- „free blog site”
Cu cat creezi bloguri pe mai multe platforme diferite cu atat este mai bine. Cand ai epuizat platformele care le ai in lista, reia de la inceput lista si fa alte conturi. Va fi nevoie sa creezi si alta adresa de email pe care sa o folosesti la urmatoarea serie deoarece majoritatea platformelor accepta un singur cont de pe aceiasi adresa de email.
Atentie sa respecti proportia ancorelor din bloguri dupa cum am amintit la capitolul despre Advertoriale si, sa faci link-uri si intre blogurile create. De exemplu, daca construiesti 100 bloguri in masa, fa 30 bloguri in care pui link-uri catre site-ul promovat, catre blogurile satelit si catre videoclipurile publicate. In urmatoarele 30 de bloguri pune link si catre primele 30 bloguri create (si catre site-ul principal si celalte advertoriale, videoclipuri publicate), apoi in urmatoarele 30 pune link-uri si catre primele 60 bloguri create (asta pe langa link-urile catre site-ul principal promovat, bloguri satelit, videoclipuri, etc).
Blogurile din care vei pune link catre site trebuie sa se indexeze si ele la randul lor. Din aceasta cauza se vor crea link-uri intre ele ca sa se promoveze unele pe altele si in acelasi timp sa ajute site-ul principal in promovarea sa.
Atentie la numarul de link-uri dintr-un articol. Sa nu ai mai mult de 4-5 link-uri dintr-un articol publicat pe blog. Asadar link-urile catre celalte bloguri create se vor insera pe rand. Odata catre un blog, alta data catre altul si tot asa…
In crearea blogurilor te poti folosi ca si la inscrierea in directoare web de roboform.com sau alt program asemanator. Poti descarca Roboform versiunea free de aici. Folosind un program de genul asta nu va trebui sa completezi de fiecare data manual fiecare camp la crearea unui cont sau publicarea unui articol.