In aceasta lume a hiperconcurentei, oamenii incep a-si pune increderea din ce in ce mai mult, doar in acele tipuri de afaceri care considera ca sunt destul de cinstite cu ei. Efectiv, aceasta lume a marketingului digital, incepe sa se dezvolte din ce in ce mai tare si se deplaseaza catre o cat mai mare transparenta dar si catre niste experiente pentru clienti cat mai corect orientate. Din acest motiv, marketingul este la mare cautare, rata crescandu-i uluitor fiind utilizat din ce in ce mai mult pentru cresterea vanzarilor online. Indiferent ca vorbim de un site de prezentare sau de un magazin online, toate tipurile de site uri, indiferent ce tipuri de categorii de produse sau servicii comercializeaza au nevoie de promovare. Iar aceasta promovare trebuie sa fie gandita pe termen lung, sa includa atat retelele de social media (facebook, instagram, twitter) , seo google , cat si email marketing.
Ca exemplu, incercati doar sa introduceti GDPR, si site-urile care respecta acest lucru o sa permita utilizatorilor sa colecteze datele intr-un mod cat mai corect. Datorita regulamentului, oamenii au control deplin asupra informatiilor lor personale, iar acest lucru ii inspira sa isi trateze datele personale ca pe un bun privat.
Marketingul, avand ca fundament bazele solide ale interconectarii, o sa va permita sa faceti marca mult mai relevanta, pentru unii dintre clienti, si in acest mod o sa le atrageti preferintele. Cum si lumea afacerilor este din ce in ce mai competitiva, personalizarea ramane centrul nervos al construirii unei puternice relatii cu clientii si automat si pentru i o crestere vizibila a vanzarilor online. Orice site sau magazin online trebuie sa se gandeasca cum sa raspunda cat mai bine clientilor sai.
Acest articol va cuprinde modalitatile prin care, acesta munca de personalizare poate creste rata de retentie a clientilor, dar si pastrarea acestora. Haideti sa vedem cum stau lucrurile si cam ce termeni si conditii trebuie sa indeplinesti:
1.Mai inainte de toate, este necesar ca experienta de navigare online sa fie bine personalizata.
Simplu fapt ca un individ vizualizeaza site-ul, nu inseamna decat ca acesta cauta anumite informatii. Ideal ar fi sa faceti in asa fel incat sa oferiti exact informatiile de care acesta are nevoie, iar pentru acest lucru, mai inainte de toate, trebuie sa stiti cu exactitate care sunt aceste nevoi ale individului. Pentru a ajuta o persoana sa caute informatii fara prea mari batai de cap, indicat este sa incepeti prin a optimiza navigarea online. Lasand la o parte meniul simplu si bara de cautare, ar trebuie sa va concentrati asupra personalizarii cautarii clientilor inca de la inceput si pana la final. Sa luam drept exemplu Amazonul, deoarece acest site, face ravagii in privinta personalizarii ca si magazin online.
Daca este sa ajungeti pe pagina lor, primele lucruri pe care o sa le vedeti in pagina de pornire, sunt urmatoarele:
- Afacerea zilei
- Ofertele zilei
- Produse ieftine
- Cele mai vandute produse
Faptul ca evidentiaza categoriile de produse cel mai des cautate dar si cumparate, ii ajuta extrem de mult in obtinerea clientilor. Deasemenea, un alt aspect important, este si faptul ca in functie de sezon, expun acele produse strict destinate perioadei din an in care ne aflam, se straduiesc sa abordeze tendintele sezoniere, iar asta nu le aduce decat un mare plus in privinta vanzarilor online. Sa luam drept exemplu luna septembrie. Cu un titlu ca “Inapoi la scoala” , cei de la Amazon, tintesc exact in dorintele parintilor pentru achizitia a tot ce este necesar unui copil atunci cand incepe scoala. In momentul in care o sa faceti click pe un anume produs pe care Amazon il vinde, o sa descoperiti imediat ca site-ul afiseaza sectiuni cum ar fi “articole sponsorizate legate de acest produs” sau “clienti care au cumparat acest articol”. Este posibil sa vizualizati produse pe acest site, desi nu v-ati creat un cont online. Din momentul in care v-ati conectat la site, acesta o sa va ofere recomandari personalizate, create pe baza cautarii dumneavoastra anterioare. Observati numai cum aceste aspecte au puterea de a spori transparenta, prezentand vizitatorilor recenziile produseler, ajutandu-i in acest mod sa faca comparatie intre mai multe optiuni. Nu uitati ca ingredientul de baza spre a atrage si a pastra cumparatorii este onestitatea. Pe termen lung transparenta si increderea pe care le-o oferiti ajuta un magazin online sa isi pastreze oamenii si sa obtina o rata de conversie din ce in ce mai mare.
2.Incercati sa aduceti valoare continutului din site
Pentru aceasta trebuie sa va orientati destul de bine. Pentru a spori loialitatea clientilor este necesar sa va pozitionati pe un loc unde se afla sursele de informatie cu autoritate. Aici puteti fi ajutati de blogging, si de marketingul de continut. Totusi, cu toate acestea, nu fiecare parte de continut pe care o sa o creati va fi relevanta pentru publicul tinta. Ideal ar fi sa experimentati putin cu formele de continut. Cu siguranta ati avut momente in care v-ati concentrat pe scrierea de articole de cateva sute de cuvinte, undeva la 600-700, insa este timpul sa aflati ca articolele nu trebuie sa fie atat de scurte ci sa ofere exact informatiile de care o persoana are nevoie, sa ii ofere date relevante. S-au facut cercetari descoperindu-se ca articolele de 1800 de cuvinte au puterea de a domina.
Nu trebuie sa va limitati doar la articole bazate pe idei si informatii deja invechite, ci sa cautati sa aduceti de fiecare data, elemente noi in ceea ce scrieti. Continutul trebuie sa fie foarte bine aranjat si cat mai personalizat in functile de utilizatorii care ajung pe website. Este necesar sa urmariti cum se desfasoara activitatea vizitatorilor pentru a vedea ce tip de continut functioneaza cel mai bine. Ideal ar fi sa incepeti a experimenta cu diferite tipuri de astfel de continut si in acest mod, o sa va fie mult mai usor sa faceti o alegere. Nu uitati sa introduceti in articole elemente precum:
- Teste
- Videoclipuri
- Fotografii
- Infografice
In cele din urma, indiferent ca alegeti sa creati un articol sau un videoclip, trebuie sa aveti grija ca naratiunea sa fie puternic conturata in jurul subiectului pentru a creste gradul de constientizare a marcii si pentru a atinge clientii atat la nivel emotional cat si personal. Oamenii iubesc tot ceea ce este cu titlu socant, le place actiunea, adora sa citeasca articole care incep cu o problema si se termina cu o minunata solutionare, iar acesta este modul prin care va puteti forma o baza de clienti cat mai captati de ceea ce scrieti. Astfel usor usor vei observa cum utilizatorii magazinului tau online vor ajunge sa cumpere, si atunci vei avea un trafic targetat care va rezulta intr-o rata de conversie mai mare.
3.Indepartati linia dintre fizic si digital
In trecut, fiecare canal de achizitie al clientilor a fost observat ca fiind pozitionat intr-un loc izolat, insa toate acestea s-au schimbat din mometul aparitiei unor noi tehnologii mult mai avansate si sofisticate. Desi uneori nu o sa va vina sa credeti, clientii pe care o sa ii aveti par a fi niste adevarati tehnicieni. Acestia incep prin simpla cautare in Google, o sa navigheze pe site-ul dumneavoastra dupa care o sa inceapa cautari pe diverse retele de social media precum facebook pentru a vedea recenziile magazinelor online si cum au interactionat alti clienti cu brandurile respective. Vanzarile unui magazin online tin de foarte multi factori, in primul rand imaginea si pozitionarea brandului in raport cu utilizatorii lor, apoi usurinta de utilizare a magazinului online de ecommerce cat si oferta unica de vanzare, toate aceste elemente sunt luate in considerare in decizia finala de cumparare a clientului, precum si in a alege produsele.
Navigarea pe site trebuie neaparat optimizata, pentru ca meniul sa fie unul cat mai simplu iar bara de cautare sa fie una cat mai proeminenta. Este necesar si sa oferiti feedback in timp real. Este adevarat ca interactiunea cu clientii reprezinta baza pentru construirea unei relatii cat mai puternice, insa pana sa ajungi sa construiesti aceasta relatie cu clientul, site ul tau este cel care face prima impresie online. Daca site ul tau online nu este bine pus la punct, usor de utilizat si intuitiv pentru clienti, automat aceastia nu vor pierde timp prea mult sa caute articole sau sa dea click pe pagina de contact pentru a iti pune intrebari despre servicii. In special, atunci cand vorbim de un magazin online, experienta utilizatorului este vitala. Acesta trebuie sa poata gasi usor toate informatiile de care are nevoie, precum si sa poata cumpara cu usurinta de la tine online. Degeaba investesti un buget mare in marketing si promovare online, in google, atragerea de trafic organic, campanii de PPC sau email marketing, daca in momentul in care un client “iti calca pragul” nu ii place ce vede si pleaca fara sa cumpere.
Incercati sa apelati si la comunicare omnichanel iar pasii pe care trebuie sa ii luati in considerare in aceasta directie sunt umatorii:
- Trebuie sa adaugati link-urile importante ale site-urilor dumneavoastra la retelele sociale pentru a va face conturile mult mai accesibile.
- Incercat sa vedeti daca toate datele precum numarul de telefon, email-ul sau adresa web sunt accesibile, astfel incat clientii sa va poata accesa in mod direct.
4.Afisati-va aprecierea.
Acesta pare sa fie elementul cheie al marketing-ului din zilele noastre. Clientii inteleg din ce in ce mai mult cat sunt de importanti pentru afacerea dumneavoastra, si ideal ar fi sa va aratati aprecierea fata de acestia. Observati care sunt clientii majori ai afacerii dumneavoastra si aratati-le loialitatea. Fie ca le oferiti o nota de multumire in scris, fie ca le oferiti un cos de cadouri gratuit, acestia o sa fie extrem de bucurosi, si la randul lor o sa va aprecieze, mai ales pentru faptul ca va interesati de ei. Asigurati-va mereu ca respectati cu regularitate toate interactiunile clientilor cu marca pe care o detineti, si ca observati care sunt paginile care ii intereseaza in mod special. In momentul in care se inscrie pe site, ideal ar fi sa le oferiti o parte din continut, dupa care, la reinoirea contractului, le puteti oferi cadou unul dintre cele mai exclusiviste produse pe care le detineti.
Una dintre companiile care este in top la acest capitol in ceea ce priveste fidelizarea clientilor este Starbucks care ofera produse gratuite la zilele de nastere ale clientilor, ofera modalitati de plata mobila la magazinul lor fara nici un efort.
Deasemenea, cei de la Starbucks detin niste comenzi destul de usor de realizat, clientii pot comanda un anume produs din meniu in avans si pot sa primeasca comanda de la magazin. Prin aceasta miscare se economiseste o multime de timp si imbunatateste experiente utilizatorului, facand parte dintr-o serie de tehnici de loializare clienti care vor duce si la a creste media vanzarilor magazinului.
Aceasta companie isi rasplateste clientii efectuand niste concursuri extrem de interesante si multe alte chestii care aduc o multime de plusuri pentru afaceri online, un magazin online sau un site de servicii.
Sunt numerosi proprietari de afaceri mici care se intreaba cum sa isi mentina clientii fericiti. Raspunsul este cat se poate de simplu. In momentele in care postati pe retelele de socializare, ideal ar fi sa oferiti si o bucata de continut relevanta, practic sa oferiti exact ceea ce doreste clientul sa obtina.
Absolut toate deciziile pe care le luati trebuie sa fie indreptate in functie de scopul pe care il detineti, iar daca acesta este sa atrageti clientii si de a aduce valoare firmei, trebuie sa stimulati gradul de constientizare si loializare a marcii.
Exista multe metode de promovare online si tehnici de fidelizare a clientilor, insa este nevoie sa fie folosite corect pentru eficientizarea vanzarilor si cresterii tarei de conversie, precum si valoare cosului de cumparaturi pentru un magazin online. Un site bun, cu un design atragator, usor de utilizat de client si care de asemenea creste valoarea pentru acestia, este un website facut corect.