De ce sa te chinui sa aduni vizualizari pe site-ul tau daca acestia pleaca la doar cateva secunde, pentru ca nu le place continutul la fel de mult ca introducerea ta? Este mult mai ieftin sa pastrezi un vizitator vechi decat sa atragi unul nou si pe deasupra este si mai valoros.
Daca un vizitator trece dintr-o pagina in alta este foarte posibil sa ii placa foarte mult continutul site-ului tau, iar asta te va ajuta pe termen lung sa cresti increderea in site-ul tau, si sa iti creezi un brand pe masura site-ului tau.
Daca ti-as spune ca exista cateva moduri pentru cresterea traficului pe site, de a-ti tripla numarul de vizitatori, ai fi dispus sa aplici aceste metode?
Numarul de vizitatori este direct proportional cu experienta pe care acestia o au pe site-ul tau, indiferent daca acestia reprezinta trafic organic din motoarele de cautare, care intra sa citeasca un articol pe blog sau ajung pe site-ul tau prin campanii de marketing online platite pentru a vedea produsele tale. Deci daca imbunatatesti experienta, vei castiga mai multi vizitatori si click-uri. Insa, experienta utilizatorului nu este o arta ci o stiinta, ceea ce inseamna ca poate fi controlata. Dar ca sa intelegi ce este de facut, trebuie sa intelegi mai intai ce este experienta utilizatorului. Aceasta este formata din mai multe componente care sa o transforme intr-o experienta de neegalat:
- Sa fie utila, prin continutul pe care il citeste pe site-ul tau sau in sectiunea de articole din blog, vizitatorul tau trebuie sa poata realiza ce isi doreste, ce are nevoie;
- Sa fie usor de folosit spre folosul vizitatorului, da-i cititorului ceva sa poata folosi si mai tarziu;
- Sa creeze curiozitate si sa trezeasca dorinta in mintea vizitatorului;
- Sa fie usor de gasit, pentru ca vizitatorii se plictisesc repede, chiar si cei care cauta ceva anume;
- Sa fie accesibila, daca pagina ta se incarca greu, are prea multe pop-upuri, vizitatorul isi va pierde interesul;
- Sa fie credibila, de aceea ar fi bine sa nu postezi orice iti vine prin minte, ci doar informatii credibile;
- Sa fie si valoroasa, pentru ca daca este gratuita si se poate gasi pe toate site-urile, atunci probabilitatea de a o citi de pe site-ul tau, scade.
Experienta utilizatorului este diferita pentru fiecare vizitator, dar sunt cateva aspecte pe care le poti lua in calcul pentru a oferi fiecarui vizitator o experienta care sa intruneasca cel putin 2 dintre criteriile enumerate mai sus.
Insa, trebuie sa incepi de undeva, drept pentru care vei gasi mai jos 5 mijloace prin care poti imbunati experienta vizitatorilor pe site/blog.
1. Nu folosi link-urile doar pentru SEO
Nu ar trebui sa folosesti link-urile doar pentru a creste in clasamentul Google. Ar trebui sa pui link-uri acolo unde este cazul, si acolo unde crezi ca ar putea sa ajute cititorul tau. Un link util pentru vizitatorul tau este un link util si pentru tine. Astfel pentru un articol din sectiunea de blog, ar trebui sa ai in vedere un link o data la 2-300 de cuvinte, insa depinde foarte mult de subiect. De ce?
Pentru ca un link trebuie sa raspunda la intrebari. Mai ales atunci cand scri despre un lucru care are tangenta cu un alt subiect, despre care crezi ca trebuie sa stie si vizitatorii tai, atunci pune un link catre acea postarea sau acel website.
Atunci cand scri un articol pe blog trebuie sa ai un scop. Chiar daca acel scop inglobeaza mai multe subiecte, pentru care nu ai spatiu suficient, dar vrei ca cititorii tai sa fie informati, pentru a intelege mai bine textul tau, foloseste link-uri care duc catre aceste explicatii. Mai mult, in felul acesta vei bifa unul dintre criteriile necesare pentru experienta utilizatorului – credibilitatea. Linkurile iti construiesc incet dar sigur credibilitatea si atrag trafic organic tartgetat pe site-ul tau.
Cand vine vorba despre link uri externe sau interne, acest criteriu (intern –extern), este irelevant. Relevanta este originea linkului. Daca sursa catre care creezi legatura este relevanta, credibila si importanta, atunci nu conteaza daca linkul este intern sau extern. Retine, trebuie sa fie important pentru a atrage un trafic cat mai mare.
Totusi, stim ca linkurile interne iti pot creste numarul de vizitatori, insa pentru a folosi linkuri interne, trebuie sa te asiguri ca restul websiteului tau este bine pus la punct si util. Linkurile interne in cadrul unui articol pe blog se dovedesc a fi utile doar atunci cand ai destul material pe site-ul tau. Este dificil sa creezi link uri credibile cu material putin.
Linkurile externe, pe de alta parte te ajuta sa pari de incredere, pentru ca si tu, la randul tau esti informat din surse de incredere. In plus, chiar si motoarele de cautare vor putea sa te indexeze mai bine daca ai si link uri externe.
Linkurile te pot ajuta sa atragi cu pana la 20 % mai mult trafic si tot ce trebuie sa faci este sa creezi o legatura intre webisteul tau si o sursa cu autoritate mare, de incredere. Totusi nu abuza de aceste link uri, fie ele interne sau externe, deoarece un articol plin de prea multe link uri poate atrage penalizari din partea google, precum si cuvintele cheie folosite in exces. Este bine ca totul sa fie echilibrat, iar traficul pe site va creste substantial,
2. Unii cititori nu sunt cum te astepti tu sa fie
Pana sa incepi sa construiesti un continut de calitate, trebuie sa iei in considerare faptul ca nu toti cititorii tai sunt la fel, chiar daca vor imparti aceleasi interese. Nu trebuie sa ii lasi sa astepte. Pentru ca un site sa fie citit, acesta trebuie sa se incarce in mai putin de 2 secunde pe PC si pe laptop, si in mai putin de 4 secunde pe dispozitivele mobile. Prima regula pentru cresterea traficului pe site este sa ai o viteza optima de incarcare a acestuia! Exista mai multe programe, soft-uri si site-uri unde poti testa gratuit viteza de incarcare a site-ului tau, spre exemplu aici. Cresterea traficului pe site depinde de mai multe criterii, insa viteza de incarcare este la fel de importanta ca si parte de marketing online, social media, seo pentru motoarele de cautare (google, bing, yahoo etc.) cat si utilizarea de cuvinte cheie relevante atat pe site, in articole pe blog, cat si in afara acestuia (in campaniile de marketing).
Daca acest timp de incarcare este depasit, orice utilizator isi pierde rabdarea si tu vei pierde un potential client. In prezent insa, exista site-uri care se incarca si in mai mult de 9 secunde, ceea ce poate fi de-a dreptul catastrofal.
Pentru a evita aceasta experienta neplacuta pentru ambele parti participante, trebuia sa ai grija ce continut incarci in site-ul tau, sa ocupe cat mai putin spatiu virtual, deci va trebui sa comprimi imaginile prea mari, in asa fel incat siteul tau sa se incarce chiar instantaneu. Vei avea de castigat atat privind de cresterea traficului pe site cat si a ratei de conversie.
Exista cativa factori care influenteaza viteza de incarcare a site-ului, de care ar trebui sa tii cont atunci cand iti construiesti site-ul.
Factorul 1: marimea paginii
Aceasta ar trebui sa nu depaseasca cateva sute de kilobiti, insa uneori este inevitabila depasirea acestei limite. Dar, daca ai probleme cu incarcarea paginii pentru ca este prea mare, va trebui sa reduci din numarul fotografiilor. Ori, daca nu vrei sa renunti la imagini, comprima-le, folosind uneltele pe care ti le-am pus la dispozitie in postarea anterioara. Apoi poti comprima pagina http in sine, folosind optiunea GZIP.
In plus, ai grija ca site-ul tau sa nu fie prea aglomerat, pentru ca este inutil si ineficient si incetineste cresterea traficului.
Factorul 2: gazduirea
Chiar daca faci totul corect, tehnic totul merge struna si nu iti dai seama de ce dureaza prea mult ca site-ul tau sa se incarce, inseamna ca este o problema la gazduirea site-ului tau. Aceasta problema are o solutie simpla. Daca platesti 5 lei pe luna, pentru gazduire, este evident ca site-ul tau nu va fi rapid ca fulgerul. Fii dispus sa investesti mai mult in gazduirea ta, pentru ca in final, aceasta investitie se va amortiza. Este mult mai eficient ca si costuri sa investesti in gazduire si in viteza de incarcare pentru atragerea traficului organic care in final iti va aduce conversii. Traficul organic este cel mai eficient, deoarece nu platesti pentru fiecare click pe site-ul tau, oamenii cauta anumite cuvinte cheie in motoarele de cautare (precum google) si ajung pe site-ul tau pentru ca sunt cu adevarat interesati de subiectul unui articol de pe blog sau de un produs/serviciu pe care tu il vinzi.
Sfat: distrage atentia de la viteza de incarcare a site-ului cu un continut interesant. Cat timp se incarca restul paginii, pune in antetul acesteia un sumar al intregii pagini, sau o imagine relevanta, ori o bula cu o gluma, sau vreo informatie interesanta. Acestea sunt de fapt tot niste strategii de marketing online prin care iti pastrezi antrenat traficul de pe site. In felul acesta, utilizatorul tau se va simti bine si nu va simti ca asteapta mai mult pentru ca pagina ta sa se incarce. Mai mult, un vizitator satisfacut este mult mai probabil sa acceseze si alte linkuri din site-ul tau.
3. Mesajul tau este cel mai important
Mesajul sau infomatia ta trebuie sa fie in fata, sau in centrul paginii tale pentru ca este lucrul pe care vizitatorii tai vrei sa-l vada. Aceasta metoda reprezinta in special accesibilitatea informatiei tale. Fa in asa fel incat continutul site-ului tau sa fie interesant si accesibil.
In primul rand ar fi bine sa elimini toate acele taburi cu unelte si optiuni, pentru ca sunt o distragere a atentiei. In felul acesta cititorul se concentreaza strict pe continutul din site-ulsau blog-ul tau. Daca totusi vrei sa pastrezi un astfel de widget, fa-l simplu. Introdu un despre noi, cateva linkuri catre produse sau servicii si optiuni de care clientul chiar are nevoie.
Ori, mai ai o optiune in care poti sa ai taburi, dar fa-le cat mai neobservate. Nu opta pentru culori puternice. Cititorul tau sa stie ca sunt acolo daca are nevoie de , insa sa nu-i distraga atentia de la pagina de produs sau articol.
Daca ai eliminat taburile, atunci ar fi cazul sa elimini si din elementele care insotesc cititorul ca un scai, pe tot parcursul paginii – acele butoane pentru social media care indeamna disperate un like sau un share. Totusi, nu le elimina pe toate. Ca sa nu ai impresia ca ignori vreo retea de social media, le poti alterna, lasand o luna trei butoane, iar luna urmatoare alte trei butoane.
Daca ai rezolvat si problema asta, mai exista ceva ce un cititor nu prea agreeaza: pop-upurile. Nu neaparat pentru ca sunt inutile, cat pentru ca apar mult prea repede dupa ce pagina s-a incarcat sau dispar prea greu.
Da-i timp cititorului sa vada continutul tau, iar daca a trecut 1 minut si vizitatorul e tot pe site-ul tau, arata-i pop-upul. Daca vei astepta 1 minut, informatia nu va mai fi asa de enervanta si poate chiar va considera ca este ceva de care are nevoie. Iar daca reusesti sa pui ceva valoros in pop-up, s-ar putea chiar sa ii trezesti interesul si curiozitatea mai tare.
4. Constanta este mai importanta decat creativitatea
Pentru a fi credibil, brandul tau trebuie sa fie constant. Pentru a fi util, brandul tau trebuie sa fie constant si consistent. Daca un vizitator se intoarce in site-ul tau de mai multe ori, inseamna ca stie deja la ce sa se astepte.
Daca te stiu, inseamna sa iti stie logo-ul sau simbolul pe care il folosesti cel mai des. Orice produs sau informatie pe care o lansezi pe internet si este a ta, ar trebui sa iti poarte simbolul sau logo-ul. Nu ignora nici e-mailurile sau newsletterul din aceasta ecuatie; este obligatoriu ca toate sa iti poarte semnatura.
Mai mult, ar trebui sa folosesti aceleasi culori pentru design. Daca vizitatorii tai, te stiu deja, asta inseamna ca sunt obisnuiti cu o aparenta anume, daca o schimbi de la o pagina la alta, s-ar putea sa-i debusolezi. Ori, cu ajutorul culorilor si logo-ului, iti cresti brandul dar si increderea, pentru ca esti … constant. In plus, daca ai un blog, atunci incearca sa creezi armonie intre postari, sa para ca sunt din acelasi film.
Pastreaza-ti stilul. Stilul nu este doar o combinatie de culori pe care sa o folosesti in mod repetat. Stilul este format din tipul corpului text, asezare in pagina, stilul de scris. Daca vei mentine aceste aspecte constante, ai doar de castigat. Pastreaza acelasi tipar in e-mailurile tale, acelasi corp de text, sa nu fie diferit de cele anterioare.
In felul acesta clientii si vizitatorii te vor recunoaste mai usor. Daca un vizitator stie la ce sa se astepte de la tine, pentru ca te cunoaste, atunci experienta lui pe site-ul tau va fi mai placuta si va mai reveni.
5. Elementele importante din site-ul tau sa fie MARI
Vizibilitatea este importanta in site-ul tau. Pentru ca site-ul tau sa fie util, cititorul trebuie sa poata identifica elementele importante cat mai rapid. Informatia care ii va atrage atentia sa fie cea utila.
Daca vrei ca , un serviciu anume, niste articole anume, o informatie sa ajunga neaparat la vizitatorul tau, atunci coloreaza-l intr-o alta culoare, pentru a atrage atentia. Chiar si cand vorbim de linkuri, este necesar sa iei in considerare alte culori, pentru ca cititorul sa le observe mai usor si sa le acceseze. Mai ales cand vorbim despre linkuri interne e bine sa iei aceasta informatie in considerare.
De asemenea, poti sa separi informatia cea mai valoroasa de corpul textului, schimband stilul scrisului, subliniind, colorand sau ingrosand scrisul.
In definitiv, daca iti doresti ca site-ul tau sa aiba trafic, dar si traficul sa fie foarte folosit – deci daca vrei ca vizitatorii tai sa aiba o experienta utila si placuta pe site-ul tau, este corect sa investesti timp si in imbunatairea acestei experiente.
Te invit sa aplici cateva metode din postarea mea, in site-ul tau si sa observi rezultatele, cel putin pentru o luna. Vei observa ca traficul pe site va creste, vei avea mai multe accesari si poate chiar mai multi clienti care revin la tine. Poti urmari evolutia in contul tau de google analytics, unde poti vedea exact sursele de trafic, cuvintele cheie cele mai des utilizate de catre vizitatori pe google pentru a ajunge in site-ul tau, precum si eficienta campaniilor de marketing online, atat de seo cat si de social media.
Dupa ce este totul pus la punct pe site exact cum scrie mai sus, si l-ai si optimizat din punct de vedere seo, introducand descrierile si informatiile meta, cuvinte cheie relevante pentru fiecare pagina din site, este momentul sa iti faci si planul de marketing pe termen lung in care sa incluzi promovarea seo pe google (alegand cuvintele cheie cele mai relevante pentru site-ul tau) si sa urmaresti evolutia sa luna de luna in google analytics. Promovarea seo este o promovare care iti aduce un trafic targetat pe site la un cost mult mai mic decat campaniile de ppc, insa este necesar sa intelegi ca asta nu se poate intampla imediat, ci are nevoie de o perioada mai lunga de timp pentru a se vedea efectele. Traficul pe site este important, insa si mai important este sa iti optimizezi bugetul de marketing in asa fel incat costul per achizitie sa scada in timp, de aceea promoarea seo se dovedeste a fi mult mai eficienta. Atunci cand investesti in campanii de marketing platite pe google vei plati pentru fiecare click iar in momentul in care decizi sa opresti promovarea, traficul va disparea cu totul, pe cand in cazul marketing seo odata ajuns in prima pagina google traficul pe site va continua sa apara, chiar sa creasca, chiar daca tu vei opri promovarea pentru o perioada de timp. In plus, traficul adus de aceasta metoda de marketing este mult mai targetat (prin cuvinte cheie) si mai usor de convertit in clienti.
Tine minte doar, ca aceasta experienta nu se construieste peste noaste, este nevoie de timp – insa noi doar timp avem, nu-i asa?