entru echipa noastra de SEO, Expozitia de Prestare de Sercivii de Marketing de anul acesta a reprezentat o delectare din toate punctele de vedere. In primul rand, am avut ocazia de a-i cunoaste personal pe multi dintre utilizatorii nostri.
Inca sunt putin zapacit de toate cunostintele surprinzatoare de SEO on page si off page, dar pot sa va spun un singur lucru: ,,viitorul” in cum se utilizeaza motoarele de cautare deja se intampla. Iata cum arata acesta in cele 6 aspecte pe care le-am considerat punctele-cheie de la SMX. Acest articol va ofera un mini-manual de optimizare seo on page si off page pentru rezultate mai bune in rankarea in motorul de cautare.
Cuprins
1. Folosirea cercetarii cuvintelor cheie pentru informarea consumatorului
2. Cautarea vocala si viitorul uimitor de apropiat al SEO
3. Revolutia AI: modul in care RankBrain zguduie paginile de tip SERP
4. AMP este urmatoarea inovatie Google (vezi aici de ce te-ar interesa)
5. Link building in viitor…fara linkuri?
6. Google confirma folosirea datei de clickuri pentru clasificarea paginilor (cel putin intr-un singur mod)
1. Folosirea cercetarii cuvintelor cheie pentru informarea consumatorului
Cu totii am auzit multe lucruri despre cercetarea cuvintelor cheie si importanta sa pentru SEO. V-ati gandit vreodata insa ca cercetarea cuvintelor cheie ar putea fi cea mai de incredere sursa a consumatorului si a perspectivelor de pe piata? Interesant este faptul ca ,,majoritatea” este cuvantul cheie din discutia noastra. Ce s-a intamplat oare cu sondajele pentru clienti? Chestionarea consumatorului privind necesitatile acestuia nu este cea mai buna, cea mai usoara si cea mai eficienta metoda in vederea obtinerii unor raspunsuri sincere?
Ei bine…Conform lui Tony Verre de la DreamFire, raspunsurile cosumatorilor sunt sincere doar pe jumatate si asta in cel mai bun caz.
Tony Verre, @TonyVerre Fondator, DreamFire Digital Marketing:
“50 pana la 84% dintre consumatori nu ofera raspunsuri sincere cu privire la comportamentul lor in sondajele de marketing.” Desi pare greu de crezut, Tony citeaza chiar cateva exemple uimitoare de cazuri un care branduri mari au suferit pierderi pe masura in urma investitiilor in strategii de marketing bazate pe feedback-ul clientilor:
• Walmart a scos produsele inutile de pe rafturile sale in baza sondajelor pentru clienți, pierzand venituri de 1.85 miliarde de dolari.
• McDonald’s a cheltuit 300 milioane de dolari pentru crearea unui ,,burger pentru adulți” ca raspuns la feedback-ul consumatorilor. Ulterior l-au intrerupt si l-au catalogat drept un esec.
Exista o multime de motive pentru care consumatorii nu sunt intotdeauna 100% sinceri in sondaje. S-ar putea ca ei sa doreasca sa para superiori fata de omul de langa ei sau pur si simplu sa incerce sa corespunda normei sociale. Unii dintre ei sunt poate prea politicosi pentru a-ti spune in fata ca ideile, produsele sau serviciile tale sunt groaznice.
In unele cazuri, consumatorii nici macar nu o fac intentionat; cateodata este greu sa raspunzi sincer pe moment deoarece nu te-ai gandit prea mult la acel subiect pana atunci.
Asadar, daca nu putem avea incredere in consumatori, in cine ne putem increde? Surprinzator, in motoarele de cautare! Interogarile tastate de oameni in motoarele de cautare sunt cele mai bune – si extrem de sincere – exemple privind adevaratele dorinte ale acestora. De aceea este atat de important sa alegi anumite cuvinte cheie relevante pentru site ul tau si sa le folosesti intr-o maniera cat mai naturala si intr-o densitate optima pe site-ul tau. De aici porneste optimizarea seo pentru site uri. Primul pas este optimizarea seo on page, pentru ca baza pe care vei lucra in procesul de off page seo sa fie corect facuta si solida. Sunt multi factori de ranking pe care google ii ia incosiderare, iar anumite cuvinte cheie sunt foarte importante pentru succesul tau online.
De asemenea, exista o multime de instrumente pentru cuvinte cheie disponibile, gata sa iti ofere informatia de care ai nevoie (Primele 3 astfel de instrumente din topul lui Tony sunt Keyword Planner, Google Related Searches si Google Trends); tot ce trebuie sa faceti este sa le grupati si sa le interpretati bine. Nu in ultimul rand, probabil ca voi oricum cercetati cuvinte cheie pentru SEO, asa ca puteti obtine date concrete fara vreun efort suplimentar.
Totusi, inainte de a merge mai departe cu modul in care poti face acest lucru, haideti sa vedem ce anume sunt aceste ,,date concrete”.
Pentru inceput, acestea sunt raspunsuri la cele mai arzatoare intrebari pentru fiecare comerciant si antreprenor.
Cu ce probleme se confrunta oamenii in industria ta?
Ce nevoi isi satisfac cu produse ca ale tale?
Ce ii deranjeaza cel mai mult la competitorii tai?
Ce anume le place?
In al doilea rand, ,,datele de necombatut” sunt faze ale calatoriei consumatorului pe site, pe care o parcurg si la vizitarea site ului tau. Daca le constientizati, puteti fii siguri ca veti indeplini nevoile consumatorilor vostri in fiecare faza si ii veti putea ghida cu usurinta spre faza urmatoare.
Rezultatul? Veti avea atat o strategie asupra paginii (pentru o optimizare on page corecta) cat si o strategie de marketing (de promovare off page) cuprinzatoare, construita pe date de incredere. Astfel optimizarea seo va fi facuta mult mai usor si punctual.
Sfat practic
Puteti oricand sa cercetati manual – dar cine ar face asta atunci cand exista instrumente gratuite care va economisesc din timp? Puteti completa intregul flux de cercetare descris de Tony cu ajutorul Rank Traker-ului SEO. Acesta va ofera cuvinte cheie din 20 de instrumente pentru cuvinte cheie, inclusiv favoritele lui Tony:
• Google AdWords Keyword Planner
• Google Trends
• Google/Bing Related Searches
• Google/Bing/Yahoo Autocomplete
• Competitors’ pages
• Google Search Console & Analytics
• SEMRush
• Keyword discovery
Eu ma voi opri aici dar sa nu uitati ca in total exista 20 de astfel de instrumente integrate in Rank Tracker. Pentru a incepe cercetarea cuvintelor cheie, porniti aplicatia Rank Traker, accesati modulul Keyword Research si dati click pe Suggest Keywords. Alegeti metoda pe care ati dori sa o folositi (puteti repeta cautarea pentru cate instrumente doriti) si asteptati putin pana cand aplicatia va gasi termenii. Cuvintele cheie gasite vor fi rapid grupate in functie de subiect pentru a face organizarea si navigarea prin ele mai usoara. Astfel vei stii ce cuvinte cheie ar trebui sa incluzi in site ul tau pentru a il face mai relevant in ochii motoarelor de cautare. Optimizarea on page este baza unui proces de optimizare seo commplet care este unul dintre cei mai important factori de ranking in google si alte motoare de cautare, si care in final ajuta la cresterea traficului organic si creste rata de conversie.
Puteti sorta cuvintele cheie si grupurile in functie de volumul de cautare pentru a le alege pe cele mai des folosite. De asemenea, puteti marca termenii ce tin de una dintre fazele calatoriei consumatorului cu tag-uri sau markeri colorati. Era sa uit! Puteti face tot ce am enumerat mai sus in versiunea gratuita a Rank Tracker. Daca ati dori insa sa va exportati datele, atunci veti avea nevoie de o licenta Professional sau Enterprise.
Daca tot acest proces de optimizare seo ti se pare prea greu, prea complicat sau consumator de timp cel mai bine ar fi sa apelezi la o firma specializata care ofera servicii seo si iti pot face o strategie de optimizare seo pentru toate site urile tale . Externalizand aceste servicii seo, vei putea sa ai mai mult timp sa te ocupi de vanzari, de social media, de brand awareness, de dezvoltarea afacerii tale si sa stai linistit stiind ca ai un site perfect optimizat din punct de vedere seo, obtinand astfel link uri de calitate, externe, care sa iti creasca traficul organic. Seo este un proces complex si optimizarea pentru motoarele de cautare necesita timp si atentie, astfel ca din punct de vedere al unui antreprenor la inceput de drum, cu atat de multe activitati de facut, este de inteles sa ii fie greu sa se ocupe si de acest aspect, si mai ales sa se ocupe corect. De aceea, o agentie ce ofera servicii de seo poate fi varianta cea mai buna pentru site ul tau sau site urile tale (mai ales daca ai mai multe site uri).
2. Cautarea vocala si viitorul uimitor de apropiat de optimizare SEO
Google vorbeste destul de mult despre accentul tot mai mare pus pe telefonia mobila. Stim ca in 2015 oamenii au efectuat mai multe cautari pe telefoane mobile si tablete decât pe desktop. Dar ce inseamna exact acest lucru pentru SEO? Pe termen lung inseamna mult mai mult decat aceasta apropiere fata de telefonia mobila.
Uitati un lucru la care s-ar putea sa nu va fi gandit inca: in lumea telefoniei mobile, oamenii folosesc tot mai mult vorbirea. Google raporteaza ca 55% dintre adolescenti si 40% dintre adulti folosesc cautarea vocala zilnic pe aplicatia Google. Prin urmare, este logic ca volumul de cautare vocala sa creasca atat de rapid.
Conceptul poate parea unul stiintifico-fantastic la prima vedere dar daca stati sa va ganditi, nu exista niciun motiv pentru care cautarea n-ar trebui sa se indeparteze de scris. Cautarea vocala este mai rapida, este hands-free si cel mai important, functioneaza extrem de bine: rata de eroare actuala la nivel de recunoastere a cuvintelor vorbite este de 8% si scade constant, in ultimii ani.
Behshad Behzadi, @GoogleZurich, Inginer Principal, Google Zurich: “Procentajul cautarii vocale creste mai rapid decat cel al cautarii prin utilizarea tastaturii.”
Din punctul de vedere al SEO, in ce fel este cautarea vocala diferita de scris? Pentru inceput, trebuie sa luam in considerare faptul ca oamenii nu efectueaza cautari cu tastaturile la fel cum o fac cu propriile corzi vocale. Cautarea vocala este o cautare conversationala in care oamenii folosesc propozitii mai naturale in locul limbajului ciudat de interogare: “vreme paris” -> “Cum este vremea in Paris?”
Pentru SEO inseamna cresterea importantei contextului semantic si al cautarii conversationale. Noi am tot mizat pe un ramas bun de la folosirea cuvintelor cheie scurte pe paginile supra-optimizate inca de la lansarea Hummingbird din 2013 insa cautarea vocala transforma in mod evident si pentru totdeauna cuvintele cheie cu o potrivire exacta intr-un lucru desuet.
In al doilea rand, este esential sa intelegem ca o persoana care foloseste cautarea vocala are intentii diferite. De obicei, aceasta este in cautarea unor raspunsuri rapide la intrebarile sale sau urmareste satisfacerea unei nevoi urgente.
Asta inseamna ca va trebui sa va ganditi la intrebari frecvente pe care clientii le-ar putea pune si sa gasiti modalitati rapide si adecvate pentru dispozitivele mobile prin care sa le oferiti acestora raspunsurile cautate.
Sfat practic
Odata cu cresterea numarului de interogari vocale in cautare, va trebui sa optimizati contextul, subiectele si cuvintele de cautare conversationale si sa oferiti raspunsuri rapide pentru a satisface nevoile urgente ale celor care cauta:
• Cand efectuati o cercetare de cuvinte cheie, concentrati-va mai mult pe intrebari lungi si interogari conversationale.
• Luati in considerare adaugarea de pagini (sau editarea catorva dintre cele pe care le aveti deja) care sa le ofere mai rapid informatia celor care cauta. Ganditi-va la ce intrebari pun clientii sau audienta voastra si adresati-le la voi pe blog in site, pe paginile FAQ din site si in postarile de pe retelele de socializare.
Puteti gasi intrebari cautate in mod frecvent cu ajutorul modulului de cercetare a cuvintelor cheie din Rank Tracker-ul SEO mentionat mai sus. Pur si simplu lansati aplicatia Rank Tracker ( versiunea gratuita este numai buna), mergeti la sectiunea Keyword Research din meniul din stanga si dati click pe butonul Suggest keywords.
Alegeti din lista metoda Google Autocomplete si inserati cuvinte cheie cu metacaractere. Daca, sa zicem, aveti un blog de SEO, acestia ar putea fi cativa termeni buni de introdus:
De ce? * SEO
Cum? * Google
Ce? * motoare de cautare
Asteptati putin pana ce Rank Tracker finalizeaza cautarea si veti obtine sute de intrebari pe care le puteti avea in vedere, impreuna cu volumul de cautare al fiecarui termen, pentru a le alege pe cele mai frecvente.
3. Revolutia AI: modul in care RankBrain zguduie paginile de tip SERP si cum va evolua mediul online
Google este cunoscut pentru faptul ca prospera in mod persistent in ceea ce priveste oferirea celor mai bune rezultate posibile iar RankBrain este unul dintre noile instrumente care va poate ajuta in acest sens. RankBrain este un mecanism bazat pe un sistem de invatare ce analizeaza rezultatele cautarii si le alege pe cele mai relevante pentru a le afisa deasupra paginilor de tip SERP, in baza datelor obtinute din cautarile anterioare.
Google a si mentionat ca RankBrain este al treilea cel mai important factor al algoritmului sau de clasificare. SEO-urile sunt de parere ca pentru a descoperi relevanta, RankBrain analizeaza elemente contextuale de orice tip de pe pagini care apar pentru orice interogare data. Apoi ofera un scor de relevanta fiecarui rezultat, in baza prezentei sau absentei elementelor respective.
E foarte important sa intelegem ca aceste elemente sunt diferite pentru fiecare cuvant cheie, astfel ca nu exista o lista universala cu lucruri pe care sa le adaugati pe paginile voastre in asa fel incat RankBrain sa faca o pasiune pentru site-ul vostru.
Un lucru pe care il puteti face in acest sens este sa va uitati peste paginile celor mai bine clasati competitori ai vostri si incearcati sa descoperiti caracteristicile comune care constituie scorul lor de relevanta (primele 5 site uri din google). Si sa luati in calcul aceasta analaliza la strategie de seo off page.
Astfel de caracteristici pot fi, efectiv, orice lucru de pe pagina care are un efect pozitiv asupra experientei utilizatorului. Spre exemplu, Marcus Tober si echipa Searchmetrics au descoperit ca pentru comertul electronic si sanatate au mai mult succes paginile cu mai mult continut si cu mai multe elemente interactive.
Pentru a vedea ce impact are deja RankBrain asupra rezultatelor cautarii, Eric Enge si colegii sai de la Stone Temple Consulting au analizat 163 de interogari din baza lor de date cu paginile de tip SERP stocate in memoria cache a Google. Toate dintre cele 163 de interogari au intrunit urmatoarele criterii:
1. Rezultatele cautarii afisate au indicat faptul ca Google nu a inteles interogarea;
2. Exista un set rezonabil de rezultate pe care Google ar trebui sa le poata gasi pentru interogarea respectiva.
Acestia au comparat apoi rezultatele din Iulie 2015 (inainte de RankBrain) stocate in memoria cache cu cele oferite recent de Google pentru interogarile in cauza, descoperind destul de uluitor: 54.6% dintre rezultate s-au imbunatatit. Desi admite ca nu toate imbunatatirile observate s-ar datora RankBrain, Eric crede cu tarie in faptul ca multe dintre schimbari au fost legate de RankBrain:
Eric Enge @stonetemple,CEO, Stone Temple Consulting: “RankBrain va face o treaba mai buna in potrivirea interogarilor utilizatorilor cu paginile web, astfel ca veti fi mai putin dependenti de a avea toate cuvintele cheie din cautare, pe pagina voastra.”
Sfat practic
Relevanta este esentiala pentru clasamenente bune iar RankBrain este cel mai probabil cea mai buna modalitate a Google de detectare a relevantei pana in prezent. Atunci cand efectuati o optimizare pentru cuvintele cheie, este mai important ca niciodata sa va ganditi la intentia utilizatorului si la satisfacerea nevoii din spatele interogarii – chiar daca acest lucru nu implica utilizarea exacta a cuvintelor cheie in copiile paginilor voastre.
Va puteti face o idee buna despre caracteristicile de relevanta care ar putea fi folosite drept semnale de catre RankBrain daca analizati paginile competitorilor vostri clasati in topul Google pentru setul vostru de cuvinte cheie. Rank Tracker va cauta toti termenii introdusi de voi si va afisa 30 de site-uri care se claseaza cel mai des in top 30.
Puteti apoi sa alegeti pana la 10 dintre ele pentru a le adauga la proiectele voastre, sa le examinati paginile in browser si sa cautati caracteristicile de relevanta pe care v-ati dori sa le includeti in site-urile voastre.
Tineti cont totusi ca oricat de bine ar fi optimizat SEO un site, daca viteza de incarcare si procesul de user experience nu sunt ok, vei observa ca mare parte din cei care ajung pe site ul tau vor pleca la fel de repede. Degeaba ai tu o agentie seo care iti ofera servicii seo de calitate si la cel mai intalt nivel, si care iti trimit trafic pe site foarte mare daca site ul tau nu este bime pus la punct. De aceea este important ca atunci cand te gandesti la optimizarea site ului tau sa iei in calcul si:
- un certificat ssl (petru securitate),
- continut unic (fiecare articol din blog sa fie unic si sa aduca valoare cititorului) – heading urile din articol sa fie corect puse, la fel ca si cuvintele cheie relevante penru produsele sau serviciile tale
- viteza de incarcare sa fie optima, mai ales in cazul in care cea mai mare parte a utilizatorilor tai folosesc mobile first.
- user experience bun, ofera un site usor de folosit si intuitiv.
Iata cateva dintre primele rezultate dupa ce vei face toate aceste imbunatatiri: un bounce rate mai mic, rata de click mai mare, rezultatele organice vor creste si vor fi mai relevante.
4. AMP este urmatoarea inovatie online Google
AMP (prescurtare pentru Pagini Mobile Accelerate) este un proiect cu sursa deschisa arca Google care ajuta webmasterii sa creeze pagini web mobile rapide ca un fulger, viteza fiind un factor de ranking esential.
AMP include trei parti: AMP HTML (HTML obisnuit cu unele restrictii si extensii), AMP JS (o biblioteca ce asigura redarea rapida a paginilor AMP) si AMP Cache (memoria cache a Google Cloud menita sa reduca timpul de încarcare a paginii pe dispozitivul mobil al utilizatorului). Google a lansat oficial AMP în rezultatele de cautare în Februarie pentru unele interogari dar ne asteptam ca acesta sa influenteze în curand mai multe cautari.
Cu ajutorul AMP, Google urmareste sa rezolve doua mari probleme ale traficului organic:
1. Experienta slaba a utilizatorului pe un dispozitiv mobil din cauza încarcarii lente a paginilor.
2. Utilizarea crescanda a adblockerelor pe dispozitivele mobile.
Google este de parere ca utilizatorii dispozitivelor mobile opteaza pentru adblockere din cauza incarcarii lente a paginilor cu reclame. Prin urmare, editorii, agentii de publicitate si chiar Google nu mai obtin aceleasi venituri din reclame precum obisnuiau.
Google este de parere ca utilizatorii dispozitivelor mobile opteaza pentru adblockere din cauza incarcarii lente a paginilor cu reclame. Prin urmare, editorii, agentii de publicitate si chiar Google nu mai obtin aceleasi venituri din reclame precum obisnuiau. Initial, webmasterii au fost sceptici in privinta AMP deoarece parea prea restrictiv pentru a indeplini scopurile majoritatii site-urilor. Cea mai mare preocupare a fost aceea ca practic JavaScript nu a fost permis deloc.
Cu toate acestea, in momentul de fata AMP are ceea ce Paul Shapiro de la Cataclyst a descris ca fiindo ,,componenta extinsa magica”, si anume amp-iframe, care iti permite sa faci lucruri extraordinare cu paginile tale accelerate:
• Formulare Web, pentru generarea de clienti potentiali sau alte scopuri,
• JavaScript terta parte,
• Sisteme de comentarii integrate,
• Unele formate de reclame incompatibile,
• Clipuri video via playere incompatibile cu AMP,
• Vizualizari/diagrame interactive (Google Maps, etc.),
• Pop-up-uri.
Intrebarea principala ramâne insa aceeasi: cui i se potriveste AMP? In prezent, rezultatele AMP sunt afisate doar in Google pentru editori si site-uri de stiri. Dar conform angajatului Google Dave Besbris,Vicepresedinte Inginerie, Google, este ,,un moment important pentru a experimenta acest lucru si pentru toate celelalte industrii. Vom rula AMP in alte parti, inclusiv in cautari.”
Sfat practic
Pentru cei care nu sunt editori, folosirea AMP este o chestiune de alegere. Inainte sa luati o decizie, este important sa intelegeti daca versiunea mobila a paginilor voastre are sau nu probleme de viteza. Daca detectati unele probleme – si daca acestea sunt numeroase si necesita mult timp si efort din partea voastra – ati putea lua in considerare AMP ca o alternativa la rezolvarea acestor probleme.
Aveti posibilitatea de a efectua un test complet pentru dispozitivele mobile pe site-ul SEO PowerSuite, selectând WebSite Auditor de la sectiunea Content Analysis. Trebuie doar sa selectati pagina pe care doriti sa o verificati, sa dati click pe Update Factors si va uitati la sectiunea Page Usability (Mobile) a factorilor tehnici pentru orice erori sau avertismente.
5. Backlinkurile viitorului sunt…fara linkuri?
Ani la rand, linkurile au fost principalul semnal de clasare pe care SEO-urile au incercat din rasputeri sa il optimizeze ( si destul de des, sa il manipuleze). Vremurile se schimba insa, si motoarele de cautare devin din ce in ce mai inteligente. In zilele noastre, motoarele de cautare au descoperit deja o modalitate mai buna de a intelege in ce sa ai incredere.
De fapt, cel mai important semnal de clasare a evoluat deja dincolo de definitia tehnica a unui ,,link”.
Veti avea o surpriza: Referirile fara linkuri pot fi la fel de importante. Duane Forrester, fostul Sr. Product Manager la Bing, subliniaza faptul ca referirile fara linkuri pot fi un semnal la fel de puternic ca linkurile obisnuite, confirmand ca motoarele de cautare pot identifica cu usurinta referirile, le pot asocia cu branduri si produse si sa le foloseasca drept semnal in determinarea calitatii si autoritatii unui site.
Duane Forrester, @DuaneForrester,Vicepresedinte al Organic Search Operations, Bruce Clay:
“Cu ani in urma, Bing a descoperit contextul si perceptia tonului si cum sa asocieze referirile fara un link. Pe masura ce volumul creste si credibilitatea acestei referiri este cunoscuta, vei obtine o crestere de proba in clasament.”
Desigur ca linkurile continua sa fie la fel de importante cum au fost mereu. Ceea ce s-a schimbat este faptul ca acum, alaturi de linkuri, este absolut necesar sa obtineti recenzii si alte referiri pozitive. Este posibil ca voi sa faceti deja acest lucru pentru managementul reputatiei si constientizarea brandului. Acum insa aveti toate motivele sa il faceti si pentru SEO.
Sfat practic
Pe langa un verificator de backlinkuri, veti avea nevoie acum si de un instrument de monitorizare care sa gaseasca referirile la brandurile si la produsele voastre de pe internet. Sa aveti in vedere faptul ca multe aplicatii cauta referiri doar pe retelele de socializare, astfel ca trebuie sa va asigurati ca aplicatia aleasa este potrivita pentru gasirea referirilor ce provin si din resursele web obisnuite (precum platforme de recenzii, forumuri si bloguri din domeniu). AWARIO este o aplicatie foarte buna pentru acest lucru (si au si o versiune de proba gratuita).
Asigurati-va ca urmariti si raspundeti prompt la orice comentarii negative asupra brandurilor voastre pentru a le opri raspandirea si ca urmariti, in aceeasi ordine de idei, si comentariile pozitive. In cazul in care referirile la brandurile voastre sunt putine sau chiar nu exista deloc, este o idee buna sa incepeti sa oferiti beneficii si bonusuri clientilor vostri in schimbul recenziilor sau postarilor pe blog sau sa initiati parteneriate cu influentatori din nisa voastra.
6. Google confirma folosirea datei de clickuri pentru clasificarea paginilor (cel putin intr-un singur mod)
Dezbaterea cu privire la utilizarea de catre Google a factorilor comportamentului utilizatorilor in algoritmul sau de clasificare este destul de veche. In cadrul SMX, inginerul Google care se ocupa cu clasificarea, Paul Haahr, a scos la lumina cateva aspecte ale acestei probleme. Conform lui Paul, Google foloseste o serie de ,,valori” pentru evaluarea si clasificarea rezultatelor cautarii.
Aceste valori pot proveni din evaluari ale calitații umane si, cel mai important, din experimente live.
Mii de astfel de experimente sunt efectuate pentru cei care cauta pe Google in timp real, in orice secunda. Paul Haahr, @haahrInginer de Clasificare, Google: “Cand efectuezi o cautare pe Google, esti in cel puțin un experiment.” Cum funcționeaza aceste teste? Google schimba rezultatele cautarii returnate ca raspuns la interogari si analizeaza apoi modul in care schimbarea afecteaza rata de click pe rezultatele respective.
Dupa finalizarea unui experiment, Google reclasifica rezultatele cautarii in mod corespunzator. Astfel ca desi nu a confirmat folosirea datei de clickuri pentru reclasificarea rezultatelor cautarii in timp real, Google o foloseste cu siguranța in experimente si reclasifica rezultatele de indata ce experimentul este finalizat.
Cu alte cuvinte, nu suntem inca siguri daca ei fac asta: Aduna date de clickuri pentru rezultatele cautarii -> Determina o serie neobisnuita de clickuri pentru rezultatul A -> Reclasifica rezultatul corespunzator.Dar acum stim sigur ca ei fac asta: Schimba rezultatele A si B de pe pagina 1 a rezultatelor cautarii -> Aduna date de clickuri pentru rezultatele cautarii -> Determina o serie neobisnuita de clickuri pentru rezultatul A -> Reclasifica rezultatul corespunzator.
Suna diferit dar e de fapt acelasi lucru, daca ma intrebi pe mine. Pentru SEO-uri, acest lucru se refera in continuare la faptul ca datele de clickuri sunt importante pentru clasificari – si este doar un motiv in plus de optimizare a fragmentelor voastre din rezultatele cautarii pe Google.
Sfat practic
Conditia logica de baza a unei rate de click bune a unei pagini de tip SERP este un fragment demn de acel click. Astfel ca primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa verificati ratele de click actuale ale fragmentelor voastre in Google Search Console, pentru le identifica pe cele asupra carora trebuie sa va concentrati prima data. Luati in considerare testarea de tip A/B a fragmentelor voastre in cazul in care folositi PPC. Incorporati apoi informatiile dobândite in urma acestor teste in fragmentele listelor voastre organice.
Pe masura ce scrieti titlul si descrierea, asigurati-va ca acestea comunica in mod clar valoarea clickurilor pe paginile voastre celor care cauta. Daca este cazul, utilizati un apel la actiune si in loc sa va descrieti pur si simplu pagina, adresati-va direct celor care cauta si informati-i cu privire la beneficiile navigarii pe paginile voastre, ale alegerii produselor voastre si asa mai departe.
Odata ce ati devenit multumiti de fragmentele voastre, dati click pe Save page pentru a salva fisierul HTML gata pentru incarcare pe hard disk-urile voastre.
Pe scurt, putem vedea in totalitate cum anume se schimba SEO – de multe ori in feluri pe care nu le-am fi prezavut. In acest mod, motoarele de cautare joaca in continuare un joc dur, corect si – daca stati sa va ganditi – interesant. Fa-ti acum un audit SEO al site-ului sau site-urilor tale, vezi unde te afli in momentul de fata si incepe imediat optimizarea seo atat on page cat si seo off page, crearea de link uri relevante (link building) astfel incat sa urci rapid pe primele pozitii in google, acolo unde traficul organic va creste, alaturi de nivelul de brand awareness, urmand indeaproape si rata de conversie.
Care dintre factorii de mai sus credeti ca va inflenta cel mai mult SEO in urmatoarele luni?
Ca intotdeauna, astept cu nerabdare sa aud gandurile si intrebarile voastre in comentarii!