Desi aceasta nu este o lista oficiala a factorilor e influenteaza pozitia in Google, exista destul de multe semnale despre ceea ce este utilizat de catre google atunci cand sunt pozitionate siteurile in cautari. Aceste informatii fiind obtinute din surse oficiale, studii de caz, experienta noastra si experimentare. Chiar daca este imposibil sa cunoastem lista oficiala completa a acestor factori, aici acoperim o vasta majoritate dintre acestea, fiind foarte utile, avand in vedere ca Google nu urmareaste un singur factor de pozitionare si o combinatie a acestora.
Categorii factori pozitionare:
- Pozitionare domeniu:
- Pozitive:
- Domeniu potrivire exacta – atunci cand domeniul = exact cuvintele cheie cautate (ex: magazincosmetice.ro atunci cand se cauta magazin cosmetice). Acest factor a fost updatat de catre Google, insa inca mai poti obtine beneficii din potrivirea exacta a numelui domeniului tau. Dar, acum s-a adaugat un nou aspect de calitate la acesta.
- Cuvinte cheie in domeniu – atunci cand numele domeniului contine cuvinte cheie cautate. Acest tip de domeniu nu te ajuta sa te pozitionezi mai sus decat domeniile branduite. Totusi avand un cuvant cheie in numele domeniului poate ajuta potentialii clienti care cauta acel cuvant cheie sa inteleaga mai bine tematica siteului si astfel sa te ajute sa obtii mai multe clickuri de la oameni relevanti pentru afacerea ta.
- Istoricul domeniului – istoricul domeniului are deasemenea un impact asupra performantei acestuia. Daca acesta a avut probleme cu Google in trecut prin link-uri spam sau continut nerelevant va fi mai greu ca acesta sa fie pozitionat bine. Si tot aici intra si varsta domeniului: nu conteaza daca ai un domeniu mai vechi, sau nou, acest factor neafectand pozitionare in Google. Insa, domeniile mai vechi tind sa aiba mai multe linkuri externe care au impact asupra pozitionarii mai bune.
- Data inregistrare domeniu: poate fi utilizata ca si indicarea inceperii activitatii si indexarii
- Data reinnoirii domeniului: anumite semnale pot fi utilizare pentru a face diferenta intre domenii legitime si nelegitime, deoarece domeniile legitime si valoroase sunt platite de obicei pe mai multi ani in avans.
- Extensie TLD tara – avand extensia potrivita tarii careia te adresezi (.ro pt Romania) te ajuta la indicatorii de geo-targetare, dar asta nu inseamna ca este mai usor sa pozitionezi un site .ro decat unul .com in Romania.
- Negative:
- Informatii private Whois – sa detii informatii private whois nu este o problema in site desi Matt Cutt a sugerat ca aceste date combinate cu alti factori pot avea un impact negativ asupra pozitionarii. Insa, John Muller spune ca este ok sa le folosim, mai ales in Europa fiind folosite pentru identificarea sabloanelor in retelelor de bloguri.
- Detinator whois penalizat – in cazuri extreme de abuz se zvoneste ca Google ar fi sters complet toate proprietatile web ale acelui detinator, indiferent ca unele eu abuzive sau nu.
- Extensie TLD tara – acest factor poate fi un semnal negativ atunci cand ai un domeniu cu extensie .es si vrei sa te pozitionezi in piata din Rusia, insa extesia de sine statatoare nu este suficienta, daca pui continut in rusa pe un domeniu .es vei putea sa te pozitionez pe piata din Rusia.
- Domeniu „parked” – Google le elimina din indexare dupa updatare.
- Aceiasi parametrii URL si acelasi pachet de gazduire shareuit – asigura-te ca ai setat parametrii URL diferiti pentru siteurile gazduite pe acelas pachet, asa incat Google sa nu considere ca este vorba de acelasi domeniu.
- Schimbarea firmei de gazduire – motivele de schimbare e posibil sa fie mai importante decat acest aspect negativ, insa trebuie sa sti ca atunci cand faci aceasta schimbare Google reduce temporar numarul de crawleri deoarece nu isi poate da seama la inceput pe ce server sa incarce siteul tau.
- Folosirea inadecvata a statusului 503 – daca vei tine acest status mai mult de cateva zile, Google va considera ca nu vei mai urca siteul inapoi si va reduce si rata de crawleri, ca mai apoi sa ii opreasca de tot daca fisierul tau robots.txt apare cu eroarea 503.
- Factori de pozitionare a paginii
- Pozitivi:
- URL-ul contine cuvinte cheie – conform afirmatiei facute de John Muller, cuvintele cheie din numele siteului este un factor de pozitionare (chiar si Google confirma oficial acest lucru).
- Tag-ul Titlului contine cuvinte cheie – ajuta foarte mult la SEO dand Google indicatii clare despre continutul siteului tau si ajutand la cresterea relevantei atunci cand vizitatorii cauta acel cuvand cheie.
- Descrierea Meta contine cuvinte cheie – este indicata folosirea cuvintelor cheie in descrierile meta, ca si in tag-urile titlului, deoarece ajuta Google sa remarce continutul siteului si tematica acestuia.
- Heading1 Tag contine cuvinte cheie – H1 tag este un semnal foarte puternic pentru google, ar trebui sa folosesti asta in avantajul tau si sa te asiguri ca ai cuvinte cheie incluse.
- Alte Headings contin cuvinte cheie – avand cuvinte cheie prezente in alte headings (H2 – H3) va ajuta de asemenea, insa nu exagera.
- Continutul paginilor contin cuvinte cheie – acestea ar trebui incluse de cateva ori in continutul principal deoarece ajuta la imbunatatirea relevantei siteului.
- Ordinea cuvintelor cheie – daca cineva cauta „descarca software antivirus” va vedea rezultate diferite fata de cineva care cauta „software antivirul descarcare” , desi intentia este aceeasi.
- Cuvinte cheie cu indexare semantica latenta (LSI) – ajuta motoarele de cautare sa gaseasca topicul exact. De exemplu, orange poate fi culoarea, fructul portocala sau reteaua de telefonie mobila. De aceea este important sa folosesti cuvinte cheie LSI in titly, descriere si continut principal pentru a ajuta Google sa indexeze si sa inteleaga mai bine subiectul paginii tale.
- Viteza de incarcare a site-ului – stim cu siguranta ca te vei pozitiona mai sus daca imbunatatesti viteza de incarcare. Incarcarea este un factor specific de inalta relevanta. Timpul de raspuns mediu al unui site ar trebui sa fie undeva in jur de 100 ms. Siteurile mai rapide adus utilizatorului o experienta mai buna, engagement mai mare si conversie mai mare.
- Continut unic – sa ai continut unic pe intreg siteul este un semnal puternic de calitate. Asigura-te ca ai continut original si nu duplicat, nu conteaza ca este vorba despre blog sau descrierea produselor.
- Lungimea continutului – un continut mai bun pe un site ajuta la o pozitionare mai buna si perioada de conversie mai buna. Lungimea media a continutului siteurilor din Top 10 este de cel putin 2000 cuvinte. Un continut mai lung atrage mai mult engagement, linkuri externe si semnale sociale, si repet, conversie mai buna.
- Schema / marcajul de fragmentare imbogatit – poate fi adaugat la SERP pentru a fi mai atractiv si se poate adauga la fel de simplu prin RankMath sau Yoast SEO. Odata setata aceasta va arunca datele catre Google care mai apoi le va arata SERPS, rezultand in mai multe click-uri si mai mult trafic din Google.
- Multimedia – sa ai imagini si video-uri unice care sa sustina continutul principal este un semnal de calitate, astfel incat recomand sa investesti intr-o echipa de design buna care iti poate crea imagini unice atractive.
- Optimizarea imaginilor – Google se va uita deasemenea si la modul de utilizare al imaginilor, sa se asigure ca folosesti cuvinte cheie in denumirea acestora si in descrierea alt text. Insa nu exagera incluzand cuvinte cheie in tot (nume, tag titlu, alt text si descriere tag).
- Continut nou – in 2010 Google a lansat update-ul cafeina, care a fost creat pentru a aduce in fata utilizatorilor rezultate mai noi si mai actualizate. Aceasta schimbare a avut un impact semnificativ in modul Google de a indexa siteurile si de a favoriza paginile cu continut mai nou.
- Continut updatat – chiar daca nu ai continut nou, insa il updatezi pe cel vechi, chiar si acest lucru va avea un impact pozitiv. Insa, este necesar de un update semnificativ pentru ca Google sa il eticheteze ca fiind nou.
- Linkuri de iesire – desi s-a crezut asta, se pare ca linkurile de iesire nu reprezinta un factor de pozitionare. Daca ai astfel de linkuri pe site poate adauga valoare continutului iar google va privi pozitiv acest aspect, desigur, insa linkurile in sine nu reprezinta un factor de rankare.
- Link-uri interne – la fel ca si cele externe, afecteaza pozitionarea. Mai exact, numarul de linkuri interne si calitatea paginilor catre care duc sunt luate in considerare la pozitionare.
- Continut sindicalizat – foarte multi oameni sunt terifiati sa posteze astfel de continut pentru a nu fi marcati pentru continut duplicat. Totusi, daca este facut cum trebuie, este util. Este neaparat necesar sa fie specificata sursa initiala (cu link) si sa te rogi ca acel continut sa nu te depaseasca ca si pozitionare.
- Continut suplimentar – sa ai continut suplimentar este un semnal de calitate foarte puternic. Incepand cu 2014, termenii Google de rating al calitatii specifica foarte clar asta. Ca si exemplu dat chiar de ei, o pagina de retete poate avea o functie cu care sa multiplice sau sa imparta retelele bazata pe numarul de persoane (portii).
- Nivelul de citire – Google masoara acest nivel de citire al paginilor se le eticheteaza ca: de baza, intermediar, avansat. Poti vedea asta apasand pe search tools – all results – reading level atunci cand cauti domeniu.com
- Validarea V3C – nu este un factor de pozitionare
- Autoritatea domeniului – autoritatea per ansamblu a domeniului are de asemenea un impact asupra pozitionarii siteului tau. Presupunand ca totul este egal, pagina cu autoritate mai mare va fi pozitionata mai bine.
- Cuvinte cheie la inceput de Tag Titlu – datele Moz arata ca acele titluri care incep cu cuvinte cheie depasesc ca performanta pe acelea care au cuvintele cheie la final. Astfel, atunci cand publici continut nou pe site, asigura-te ca ai acesta taguri optimizate avand cuvintele cheie la inceput. Acest lucru chiar face diferenta.
- Frecventa cuvintelor cheie – cuvintele tale cheie ar trebui sa fie cel mai des folosit in fraze din articol. Nu exista un secret exact al densitatii acestora, insa este indicat sa apara mai des decat celelalte cuvinte din fraza, in mod natural.
- Rel=Canonic – Google poate folosi acest tag pentru a identifica un fragment din continut ca nefiind duplicat. Ar trebui totusi sa fi constient ca este posibil sa ignore acest tag, deci nu te baza exclusiv pe el.
- Istoricul updateurilor paginii – In general, Google nu urmareste doar recenta actualizarii continutului, ci si cat de des apare actualizarea. Actualizarea saptamanala, lunara sau anuala poate avea o influenta puternica asupra pozitionarii paginii.
- Lungimea actulizarii continutului – cantitatea de text modificata influenteaza pozitonarea. Actualizarea de paragrafe intregi, imagini si linkuri este mult mai usor de observat decat actualizarea gramaticii intr-o propozitie.
- Tematica linkurilor de iesire – studiul lui Moz sugereaza ca tema acestori linkuri poate de asemenea sa influenteze relevanta. Daca pui linkuri catre o pagina a carui continut nu este legat de tema acestora, poti avea probleme deoarece apare indoiala in privinta subiectului continutului.
- Negativi:
- Descrieri meta duplicate – nu este neaparat o problema conform lui John Muller si a unui studiu facut de Yoast care arata ca Google de obicei foloseste inceputul propozitiilor tale ca si descrieri meta. Deci ar trebui mai degraba optimizat primul paragraf avand in minte descrierile meta.
- Tag-uri Titlu duplicate – la fel ca si in cazul meta descrierilor, ar trebui sa te asiguri ca fiecare pagina are un tag titlu unic, care nu se repeta nicaieri in alta parte pe site.
- Subliniere in Tagurile titlurilor – Matt Cutt recomanda sa nu folosesti sublinierea (underline _) ca si separatoare in tagurile titlurilor. In locul acestui semn poti folosi virgula sau liniuta (- l sau ,) pentru a separa titlurile.
- Taguri meta cu prea multe cuvinte cheie – inserarea de prea multe cuvinte cheie in tagurile titlurilor sau in meta descrieri vor avea efect negativ. De ex: Creare de Linkuri / Servicii creare linkuri / strategie creare linkuri, in schimb poti folosi: Servicii de creare de linkuri – Rapid si Eficient.
- Cuvinte cheie meta – desi, in principal nu este strict un factor negativ, deoarece au fost folosite initial sa ajute softwareul de indexare, Google nu a foslosit niciodata cuvintele cheie meta ca si semnal de pozitionare. Insa, aceastea sunt citite, si este bine sa existe.
- Denistate cuvinte cheie – cu mult timp in urma, atunci cand creeai un site, acesta trebuia sa contina cam 3% cuvinte cheie. Intre timp, Google si-a impunatatit mult in privinta procesarii limbii si pot sa inteleage subiectele paginilor web mult mai usor. Astfel, atunci cand optimizezi densitatea cuvintelor cheie nu exagera, ci chiar incearca sa ignori acest aspect, asigurandu-te insa ca ai cuvintele cheie de interes incluse in tag titluri, descriere meta, tag H1, o data sau de doua ori in continutul principal.
- Timp de incarcare mare – exact opusul faptului ca rapiditatea incarcarii siteului este un factor pozitiv de pozitionare, avand un timp de incarcare mare va fi un factor negativ, daca toti ceilalti factori sunte egali.
- Continut duplicat – Google a eliberat chiar si o avertizare in privinta continutului duplicat, asa ca, mare atentie.
- Continut ascuns – in trecut, adaugarea de continut ascuns care sa manipuleze cautarile, sa iti creasca numarul de cuvinte sau cuvinte cheie pe o pagina putea duce la penalizare, acum, John Muller spune ca este indicat sa ascunzi anumite pagini sau butoane in interfata de mobil a site-ului pentru a oferi utilizatorului o experienta cat mai placuta. Este luat in calcul in aceeasi masura in care este continutul mormal.
- Alt taguri irelevante ale imaginilor – pentru o perioada foarte lunga de timp alt tagurile erau folosite pentru a spune Google-ului despre ce sunt imaginile noastre, si tot acolo includeam si un cuvand cheie. Acum, Google poate intelege imaginile, astfel incat daca ai o poza care arata o zebra si tu pui ca si alt tag la acea poza „oferta Iphone” vei avea o problema.
- Link-uri de iesire – daca nu esti atent poti ajunge sa ai un site penalizat per ansamblu. Google chiar penalizeaza pentru aceste tipuri de linkuri daca nu sunt corecte sau daca sunt prea multe, afectand pozitionarea siteului. Documentul de masurarea a calitatii spune clar ca unele pagini au mult prea multe linkuri, obstructionand pagina si distragand atentia de la continutul principal.
- Link-uri inactive – daca ai prea multe linkuri inactive sau incorecte este un semn de calitate slab al siteului conform ghidului de masurare Google. Totusi, nu e cazul sa te ingrijorezi daca ai cateva linkuri nefunctionale, care sunt usor de reparat, deci repara-le.
- Prea multe linkuri de afiliere – Google si afiliatii nu se prea inteleg, din cate arata istoria. In mare parte, afiliatii sunt un ghimpe foarte mare pentru Google, deoarece contribuie la un volum foarte mare de spam pentru siteuri de foarte joasa calitate. Sa ai linkuri de la afiliati, nu este o problema, dar daca faci spam introducand foarte multe linkuri de afiliare in intregul continut vei avea mari probleme. In orice caz, ar trebui sa setezi toate linkurile tale de afiliat pe „no-follow”.
- Erori HTML – validarea codului W3C si erorile HTML nu sunt factori de pozitinare, decat in cazul in care, acele erori interfereaza cu paianjenii Google si paginile de indezare. Fii mereu precaut si repara toate erorile care iti apar in Google Webmaster Tools.
- Lungime URL – a fost oficial confirmat ca Google nu are o preferinta in privinta lungimii URL-urilor, dar daca acestea contin „#” , Google nu le va indexa.
- Gramatica si ortografie – John Muller spune ca in principal, textele cu greseli de ortografie si gramatica nu afecteaza pozitionarea, deoarece Google nu are o problema cu asta, insa vizitatorii vor avea, si le vei pierde increderea, ducand in final la o pozitionare mai slaba.
- Reclama intercalate – reclame de tip pop-up care obliga utilizatorul sa vizualizeze o reclama inainte sa vada continutul, care pot aparea inainte ca o pagina sa se incarce, atunci cand se incarca, sau cand utilizatorul da scroll. Google nu apreciaza acest tip de reclame invazive deoarece strica experienta vizitatorilor si iti afecteaza SEO negativ.
- Date reale ale afacerii – sa te asiguri ca datele afacerii tale sunt la zi, este crucial pentru strategia ta locala de SEO. Acest aspect include: nume, adresa, numar de telefon, Facebook, Instagram, Google My Business si alte directoare relevante. Ar trebui sa fi atent si la reviewurile tale de pe alte siteuri. Ar trebui ca asta sa intample natural printr-un serviciu clienti de calitate.
- Factori de Pozitionare la Nivel de Site
- Pozitivi:
- Incredere domeniu – sa ai un istoric de incredere cu Google are o influenta foarte mare. Siteurile de incredere pot sa scape mai usor cu multe si sa se bucure de pozitionare mai inalta. Increderea este masurata bazandu-se pe mai multe semnale incluzand linkuri din surse de inalta incredere.
- Contact – ghidul de masurare Google spune ca un site ar trebui sa aiba la vedere si usor de accesat pagina de contact pentru a ajuta la construirea increderii.
- Politica si termeni confidentialitate – prezenta acestor informatii prezinta de asemenea semnale de incredere. Daca utilizezi Google Adsense, aceste pagini sunt obligatorii. Desi acest aspect poate duce la aparitia de continut duplicat, Google spune ca nu este nici o problema.
- Pagina despre noi – ca si prezenta paginii de contact si a politicii de confidentialitate, povestea brandului creste increderea Google.
- Structura siteului – organizarea siteului intr-o structura silo este un semnal pozitiv pentru siteul tau. Multi oameni au o structura simpla (domeniu.com/nume-post, dar este mult mai bine sa ai o astfel de structura: domeniu.com/categorie/nume-post. Dar, si mai important decat structura URLului, Google se uita atent la numarul de clikuri de pe homepage pe pagina de destinatie, fiind considerat un aspect mult mai important cand vine vorba de factori de pozitionare.
- Noutatea siteului – asa cum noutatea are un impact la nivel de pagina, la fel are si la nivel de domeniu. Asigura-te ca siteul tau este la zi tot timpul.
- Numarul de pagini – numarul de pagini al siteului nu este un factor de pozitonare de sine statator, insa cu cat ai mai multe pagini indexate , cu atat ai mai multe sanse sa te pozitionezi bine pentru diferite cuvinte cheie si sa atragi mai multe linkuri, ceea ce are un impact pozitiv.
- Harta XML – avand aceasta harta XML ajuti Google sa iti evalueze siteul mai usor, insa nu garanteaza ca iti va indexa toate paginile din sitemap, desi ajuta. Totusi, daca nu ai o harta a siteului nu este un factor negativ, atata vreme cat siteul tau este structurat corect si Google il poate evalua corect.
- Harta HTML a siteului – poti avea de asemenea, pe langa Harta XML si una HTML (desi acest aspect era folosit in trecut, acum intalnidu-se mai rar). Insa, poate ajuta utilizatorii si botii Google.
- Locatia serverului – acest aspect nu este o problema masiva daca poti seta geotargetarea. Poti sa faci asta din Webmaster Tools sau ccTLD. Potrivit lui John Muller, aceasta joaca un rol foare mic in pozitionarea siteului.
- HTTPS/ certificat SSL – Google foloseste oficial HTTPS ca si semnal de pozitionare. Desi in momentul de fata este un semnal minor, este mai mult ca sigur utilizat ca si detasare de la egalitatea cu un alt site. Atunci cand se face mutarea, asigura-te ca redirectionezi toate adrese htttp catre https cu redirectionare 301.
- Breadcrumb rich snippets – avand aceasta navigatie pe siteul tau va ajuta arhitectura per ansamblu a siteului. Ceea ce ajuta si mai mult, este preenta de marcari rich snippets pentru breacrumbs (de exemplu: domeniu.com/tips).
- Optimizare pentru mobil – daca siteul tau are un design responzive si arata bine pe mobil va performa bine. Google a introdus recent prima indexare pentru mobil si au un instrument de testare a optimizarii siteurilor pe mobil si un instrument care testeaza viteza de incarcare.
- Taguri hreflang – atunci cand sunt implementate corect ele sunt utilizate la organizarea continutului pe limbi. Sorteaza regiuni multiple cu aceeasi limba sau o regiune unde se vorbesc mai multe limbi. Desi acest factor nu impacteaza direct pozitionarea SEO, daca ai un site international, este important sa aduci in fata vizitatorilor paginile corecte.
- Negativi:
- Site picat – o zi sau doua in care siteul nu functioneaza nu iti va afecta pozitionarea, insa Google iti va sterge definitiv siteul daca aceasta nu functioneaza pentru mai mult de o saptamana. Totusi, odata ce siteul redevine activ Google il va indexa la loc.
- Continut meta duplicat – prezenta acestora va face siteul mai putin vizibil.
- Neoptimizat pentru mobil – Desi neavand siteul responsive pentru mobil nu iti va afecta pozitionarea pe desktop, atunci cand ai un site rezponsive apari si in cautarile pe mobil.
- Interactiuni ale utilizatorilor slabe – Google stie cante pagini viziteaza oamenii si cat timp petrec pe fiecare si vor vedea daca acesta iese sau continua sa citeasca. Ei stiu asta, indiferent daca ai Google Analytics instalat sau nu. Siteurile cu interactiune mica au urmatoarele semnale: rata pogo ridicata, rata de iesire ridicata, timp scurt de stat pe site si timp de incarcare ridicat care duc la scaderea pozitionarii.
- Reviewuri negative – daca siteul tau are o reputatie proasta pe siteuri precum Yelp, Ripoffreport sau Google Places vei avea de suferit pe termen lung. Acest lucru a fost facut public dupa ce, cineva a avut ideea sa obtina linkuri tratand clientii urat…
- Reclame deasupra meniului – vei avea de suferit atunci cand ai pe site reclame care distrag clientii de la continutul principal.
- Sculptarea pagerankului – se practica prin nofollow linkuri de iesire si linkuri interne specifice. Acest lucru este facut pentru a controla fluxul pagerankului. Daca abuzezi de asta , vei avea probleme.
- Penalizarea Panda – Google targeteaza in mod specific siteurile de slaba calitate cu updateul Panda. Daca siteul tau este penalizat vei vedea scaderi drastice in cautari ca si vizibilitate a sa.
- Factori de pozitionare ale backlink-urilor
- Pozitivi:
- Numar de linkuri – cel mai important factor de pozitionare, cantitatea ajuta ca si numar de domenii legate.
- Text ancora – textul ancora al backlinkurilor ajuta Google sa inteleaga subiectul paginilor legate. Este indicat sa folosesti o combinatie de ancore generice si specifice pentru a oferi o imagine mai clara pentru Penguin.
- Titlu link – titlul unui link ajuta deasemenea la identificarea subiectului paginii chiar daca este un semnal mult mai slab decat textul ancora. Daca poti pune un link de la o pagina care sa contina cuvinte cheie de interes in titlu si text ancora atunci este si mai bine.
- Relevanta domeniu si pagina – un link de la un domeniu sau o pagina care este relevant este mult mai valoros decat 2 linkuri de la siteuri irelevante. De exemplu nu ai vrea un link de la un blog de promovare online si marketing, daca tu vinzi mobila de gradina.
- Link sentimental – textul din jurul unui link ajuta Google sa isi dea seama de relevanta paginii si sa isi dea seama daca linkul este o citatie pozitiva sau negativa. Este de preferat sa acorzi atentie acestui aspect.
- Cuvant cheie in titlu – linkuri de la pagini care au aceleasi cuvinte cheie, sau din aceeasi arie in titluri au mult mai multa valoare decat cele care nu contin cuvinte cheie.
- Autoritate domeniu – obtinerea de backlinkuri de la domenii cu autoritate si incredere ridicata reprezinta un factor de pozitionare semnificativ be care ar trebui sa te axezi.
- Autoritatea paginii – autoritatea per ansamblu a paginii unde iti pui linkuri joaca un rol mare deasemenea. Un link de la o pagini cu autoritate de pe un site cu autoritate este mana cereasca.
- Vechimea backlinkurilor – Google are un soft care arata daca varsta unui backlink este relevanta. Cele vechi sunt mult mai puternice decat cele nou create.
- Ip-uri de clasa C – numarul de linkuri de la domenii se numara numai daca sunt pe IP-uri clasa C separate. Este indicat sa ai linkuri de la multe domenii diferite de pe IP uri diferite pentru a avea un efect maxim.
- Diversitate – asigura-te ca ai linkuri dintr-o arie larga de surse. Daca te bazezi pe un singur tip de linkuri precum postari vizitatori, vei atrage atentia asupra ta. Este mai bine sa ai o combinatie de tipuri de linkuri venite din surse relevante si cu autoritate.
- Pagini competitive – linkuri din pagini care sunt in top 10 in domeniul tau sau care au cuvinte cheie din aria ta de interes iti vor imbunatati pozitionarea, asa ca ar trebui sa te focusezi pe link building cu astfel de siteuri.
- Autoritate sociala – un link dintr-o pagina care are un numar mare de shareuri sociale valoreaza mai mult deci include acest criteriu in cautarea ta de siteuri pentru link building.
- Postari ale vizitatorilor – John Muller spune clar ca orice astfel de linkuri trebuie setate pe nofollow, deoarece cei care vin la tine pe site prin aceste linkuri sunt genul de oameni pe care ii vrei.
- Linkuri din homepage – linkurile venite din homepageul unui site cantaresc mai mult, deoarece alte linkuri sunt gasite mai departe de prima pagina, in structura siteului.
- Linkuri contextuale sau editoriale – linkurile care vin din continutul principal al unei pagini. Acestea cantaresc cel mai mult in comparatie cu orice alt fel de link. Sunt mult mai putenice decat linkurile din footer de pe aceeasi pagina.
- Foloseste linkuri de continut generate de utilizatori – Google stie diferenta intre continutul generat de utilizatori si cel publicat de site. Linkurile care vin direct de pe acel site sunt mult mai puternice.
- Redirectionari 301 – un link care duce pe siteul tau prin redirectionarea 301 este la fel de puternic ca un link normal.
- Wikipedia – desi linkurile de pe wikipedia sunt nofollow, backlinkurile au autoritate inalta. Daca reusesti sa iti listezi siteul ca si sursa de inforatie vei primi de asemenea trafic targetat.
- Viteza de legatura pozitiva – Viteza de legatura a linkurilor este o modalitate de masurare a numarului de linkuri castigate in timp. Este mult mai vine sa mentii o viteza de legatura neutra sau pozitiva decat una care se degradeaza.
- Linkuri nofollow – acestea nu sunt incluse in algoritm si atunci nu contribuie negativ la SEO siteului tau.
- Numarul de cuvinte al paginii – un link de la o pagina cu 2000 de cuvinte conteaza mai mult decat de la o pagina cu 100 de cuvinte. Aceasta informatie ar trebui sa te ajute atunci cand cauti siteuri cu care sa colaborezi.
- Numarul de linkuri de iesire – un link de la o pagina care are sute de linkuri catre alte siteuri valoreaza mult mai putin decat un link de la o pagina care are doar cateva linkuri catre alte siteuri.
- Link-uri la nivel de site – un link care este prezent in sidebar pe toate paginile siteului este tratat ca fiind un singur link
- Negativi:
- Anturaj negativ – sa ai linkuri de la siteuri care sunt etichetate ca si „Bad Neighbourhood” de catre Google iti poate afecta siteul. Daca Google a descoperit o retea de bloguri si siteul tau are multe linkuri care vin din acele bloguri, vei avea mari probleme.
- Aceeasi clasa C – sa ai multe linkuri de la adrese IP din aceeasi clasa C nu este natural si este de obicei un indicator de manipulare a linkurilor.
- Postari ale vizitatorilor – era o cale buna pentru a obtine backlinks acum cativa ani, insa postarile spam te vor duce la penalizare. Deci, daca combini articole de slaba calitate cu postari ale vizitatorilor doar pentru a avea linkuri, asigura-te ca sunt nofollow deoarece Google destrama activ aceste activitati.
- Cumpararea de linkuri – Vei fi penalizat daca esti prins cumparand linkuri sponsorizate. Ar fi bine ca aceste linkuri platite sa fie setate nofollow, dar nimeni nu face asta.
- Vanzarea de linkuri – la fel ca si cumpararea lor, iti poate crea probleme. Exista foarte multe exemple de siteuri care vand linkuri si se stie ca sunt penalizate. Asta se intampla doar daca esti prins.
- Viteza de legatura a linkurilor negative – modalitatea de masurare a numarului de linkuri pe care le pierzi sau le castigi in timp. O viteza negativa va avea un efect negativ asupra vizibilitatii tale in motoarele de cautare.
- Linkuri reciproce – erau foarte eficient insa au fost eliminate de un update Google care acum priveste acest lucru ca fiind o schema. Evitati aceasta practica.
- Profile de forum – obisnuiau sa fie foarte eficiente insa acum sunt penalizate atunci cand sunt sistematic abuzive.
- Relevanta linkurilor – siteurile cu un procentaj mare de linkuri care vin de pe siteur irelevante sau fara legatura cu siteul tau vor fi pozitionate mai jos, deci asigura-te ca siteurile pe care ai linkuri catre siteul tau sunt relevante pentru nisa ta.
- Penalizarea Penguin – tinde sa se focuseze pe profilul tau de backlinkuri si te poate afecta la nivel de pagina sau domeniu.
- Factori de pozitionare la nivel de interactiune utilizator
- Pozitivi:
- Rata de click SERP la nivel de pagina – paginile care au o rata de click mai mare in rezultatele cautarii vor fi pozitionate mai sus. Aceasta este cea mai buna metoda de pozitionare inalta, la momentul actual.
- Rata de click SERP la nivel de domeniu – daca domeniul tau atrage o rata de click ridicata pe toate paginile vei fi recompensat cu o vizibilitate mult mai mare la nivelul intregului site.
- Timpul de stationare / Pogo sticking – apare cand oamenii viziteaza siteul si apoi dau inapoi la rezultatele cautarii. Google masoara daca oamenii stau pe pagina ta dupa ce dau click din rezultatele Google. Daca un utilizator iti viziteaza siteul si nu da click inapoi la rezultate este un semn clar ca pagina ta este de o calitate excelenta.
- Rata de respingere scazuta – atrage o vizibilitate mai buna in rezultatele caturarii.
- Pagini per vizita – siteurile care fac utilizatorii sa petreaca mai mult timp pe ele sau sa viziteze mai multe pagini sunt pozitionate mai sus. Astfel, atat continutul de calitate, cat si linkurile interne joaca un rol foarte important in cresterea numarului de pagini vizitate.
- Trafic direct – un site care primeste mult trafic direct este vazut ca fiind de mai buna calitate decat cele care primesc trafic putin.
- Vizitatori care se introc – siteurile care au un procent mare de vizitatori care revin sunt de asemenea vazute ca fiind de calitate mai buna decat cele care au putini vizitatori care revin.
- Comentarii – paginile care atrag interactiuni ale utilizatorilor sub forma de comentarii reprezinta un semnal de calitate si interactiune.
- Negativi:
- Rata de click la SERP la nivel de pagina – paginile care au o rata mica de clickuri in rezultatele cautarii vor cadea din prima pagina. Ignorand ceilalti factori, backlinkurile te duc acolo iar rata de clickuri te mentine acolo.
- Rata de click la nivel de domeniu – domeniile care au o rata de clickuri scazuta la nivel de pagini vor avea vizibilitate mai mica.
- Timpul de stationare / Pogo sticking – atunci cand oamenii dau repede click inapoi la rezultatele cautarii este privit ca un semnal negativ puternic.
- Rata de respingere ridicata – siteurile cu o rata de respingere ridicata vor vedea un efect negativ asupra pozitionarii lor, deoarece Google considera ca nu oferi continut valoros vizitatorilor. Google e atent la interactiunea utilizatorilor, si ar trebui sa fi si tu.
- Factori de pozitionare la nivel de semnale sociale:
- Pozitivi:
- Tweeturi – numarul de tweeturi pe care un url sau domeniu le are va influenta pozitionare in Google, deci este important sa ai o strategie buna la nivel de Twitter.
- Shareuri pe Facebook – se zvoneste ca Google nu ar avea acces la datele Facebook, insa nu este adevarat. Numarul de shareuri date pe Facebook la paginile tale iti impacteaza pozitionarea. Acesta este cel mai valoros semnal Facebook.
- Comentarii Facebook – numarul de comentarii pe care un URL le-a primit pe FB iti va impacta pozitionarea, dar mai putin decat shareurile.
- Numarul de likeuri pe Fecebook – ale unui URL sua domeniu este de asemenea un semnal pozitiv in SERP, insa cel mai slab dintre cele 3.
- Pinuri pe Pinterest – sa ai URL ul pinuit si repinuit pe Pinterest este un semnal social puternic. Aceata platforma poate sa nu fie rezelvanta pentru toate nisele, daca daca pentru tine este, profita!
- Link-uri Youtube – continutul nativ Youtube sau linkuri de pe Youtube iti pot influenta pozitionarea. Asta, deoarece, Google detine platforma si continutul video are intotdeauna prioritate.
- Relevanta – relevanta semnalelor sociale este de asemenea importanta. De exemplu daca un lider din industria ta te memtioneaza pe platformele sociale, acest lucru valoreaza mult.
- Viteza sociala pozitiva – poate fi utilizata ca si viteza de lagatura a linkurilor pentru a ridica pe pozitia 1 un site penalizat de Penguin.
- Negativi:
Viteza de legatura sociala negativa – vei vedea cum siteul iti scade in pozitionare. Daca ai cumparat azi 1000 de tweeturi si peste 3 zile, 900 din ele au fost sterse, pozitionarea ta va fi afectata.
- Factori de pozitionare la nivel de brand
- Pozitivi:
- Text ancora branduit – care includ numele brandului tau. Reprezinta un semnal foarte puternic pentru Google.
- Cautari branuite – atunci cand utilizatorii cauta cuvinte cheie insotite de numele brandului tau, iti ofera un boost imens in pozitionare.
- Mentionarea / citarea brandului – sa ai brandul mentionat pe siteuri populare pentru cuvintele tale cheie este un semnal clar pentru Google.
- Prezenta pe Facebook si Twitter – branduri populare sunt prezente pe Facebook cu un numar mare de likeuri pe care il folosesc pentru a creste semnalele sociale si sa conduca trafic catre siteul lor.
- Pagina de companie pe LinkedIn – brandurile populare au o pagina dedicata pe LinkedIn pentru businessul lor, aici apar si angajatii.
- Activitatile sociale – brandurile care sunt mai active pe retelele sociale / care interactioneaza cu oamenii sunt mai populare decat cele care nu fac. Merita sa depui efort suplimentar.
- Afacerile clasice, offline – majoritatea businessurilor reale au si o adresa fizica. Listarea adresei in footer alaturi de un cont Google My Business este un semnal puternic.
- Negativi:
- Reviewuri negative – daca brandul tau are o reputatie proasta pe yelp, ripoffreport, google places vei suferi pe termen lung.
- Rata de click pe brand slaba – Cand persoanele care cauta brandul tau si asociaza cuvinte cheie dar nu dau click pe site reprezinta un semnal de brand negativ.
In concluzie, acum ai toata informatia necesara pentru a iti imbunatati pozitionarea in cautari. Backlinkurile te vor pune in prima pagina Google iar semnalele de interactiune ale utilizatorilor te vor mentine acolo. Daca nu dai atentie acestor aspecte vei avea de suferit. Nu uita ca Google nu se uita la un singur factor, ci le analizeaza pe toate pentru a crea o imagine de ansamblu.