Factorii care influienteaza rankingul Google sunt destul de muti iar ordinea si importanta lor se schimba de la an la an. Voi enumera mai jos cativa din cei mai importanti factori care au ramas neschimbati de mai multa vreme. Mai mult ca sigur, ei vor ramane in continuare un pucnt de refer pentru indexarea unui site de calitate.
Factori pozitivi de luat in calcul.
Exact match domains (EMD) sau, domeniu care reprezinta exact cuvantul cheie principal targetat. Se stie ca un site care contine in numele domeniului cuvantul cheie targetat se va indexa mult mai repede si mai usor decat altul concurent. Mare atentie aici pentru ca poate atrage penalizari Google. Evita supraoptimizarea in pagina si link building excesiv doar pe acel cuvant cheie.
Cuvinte cheie in domeniu.
Ajuta la indexare mai buna, desi nu mai este la fel de important pe cum era inainte. Adauga numele firmei sau orasul alaturi de cuvantul cheie. Va ajuta la o crestere a CTR-ului prin faptul ca va fi subliniat cu bold in cautari. Vizitatorii vor da click pe acel cuvant consideran ca are o relevanta mai mare.
Cuvinte cheie in subdomeniu – Ajuta oarecum sa ai un cuvant cheie relevant in subdomeniu, la fel ca si in domeniu principal. Atentie insa ca Google considera subdomeniile site-uri independente. Asadar nu vor ajuta la un mai bun ranking al site-ului mama. In felul asta HubPages si-a revenit dupa o penalizare urata Google Panda.
Istoricul domeniului web. Ceia ce s-a intamplat cu site-ul in trecut este foarte important. Daca domeniul a fost in trecut penalizat pentru spam sau bad neighbourhoods aceste se va indexa mult mai greu sau deloc. E bine sa ai un domeniu cu vechime, Google prefera astfel de site-uri insa, inainte de a cumpara unul, verifica-l.
Vechimea domeniului web. E confirmat ca un domeniu cu vechime e indexat mai bine insa sa stii ca nu e un capat de tara lucru asta.
Data inregistrarii domeniului – Google spune:
The date that a domain with which a document is registered may be used as an indication of the inception date of the document.
Data prelungirii domeniului web – in acelasi patent Google spune:
Certain signals may be used to distinguish between illegitimate and legitimate domains. Valuable (legitimate) domains are often paid for several years in advance, while doorway (illegitimate) domains rarely are used for more than a year. Therefore, the date when a domain expires in the future can be used as a factor in predicting the legitimacy of a domain and, thus, the documents associated therewith.
Extensia TLD a tarii – este oarecum importanta deoarece ajuta Google la geo targetare. Daca ai un domeniu cu extensia .ro atunci Google va sti ca acel site este in limba romana si este pentru Romania. Este si un mod de a creste increderea vizitatorilor. Romanii sunt obisnuiti ca site-urile firmelor romanesti sa aiba extensia .ro si le acorda mai mare incredere asa. La fel se intampla si in UK spre exemplu.
Factori negativi
Proprietar anonim – Private Whois Data – este un semnal de alarma pentru Google dupa cum sugereaza Matt Cutt’s. El considera ca private Whois data in combinatie cu alti factori poate atrage suspiciuni asupra site-ului. Anonimitatea domeniului nu este in site o problema dar, poate fi folosit ca o parte a unei imagini de ansamblu.
Proprietar Whois penalizat. Desi nu am gasit inca nici o referinta oficiala despre acest lucru, se pare ca exista cateva exemple in care Google a penalizat mai multe site-uri deoarece apartineau aceluiasi proprietar. Se incearca penalizarea directa a persoanei care face spam si incalca grav regulule SEO impuse de Google.
Extensia TLD a tarii – poate reprezenta un semnal negativ atunci cand avem extensia .ro la domeniu dar incercam sa il optimizam pentru UK sau Germania. Oricum, daca punem contintu in limba engleza sau germana, el va fi indexat pentru acele tari dar, nu la fel de bine ca atunci cand este in limba care se potriveste cu extensia (daca e una specific geografica).
Deci extensia domeniului, luata individual nu este un factor de risc. Ea poate fi in combinatie cu mai multi factori, ca o mica parte dintr-o imagine de ansamblu.
Exact match domains (EMD) – atunci cand domeniul este identic cu cuvantul cheie principal, site-ul poate fi indexat mai usor si mai bine dar, in acelasi timp, poate sa treaca prin filtrul EMD, o verificare suplimentara care poate duce la penalizari Google.
Domenii parcate – domeniile parcate nu mai sunt indexate de catre Google.