Cand vorbim despre campaniile de promovare SEO, vorbim in primul rand despre: cuvintele cheie si analiza acestora. Si nu degeaba incepem prin cautarea unor cuvinte cheie potrivite, pentru ca acestea pot sa-ti aduca atat succes pe termen lung, dar si pe termen scurt.
Partea descurajanta este ca 80% dintre specialistii SEO deja cauta cuvinte cheie cat mai potrivite pentru campaniile lor si cel mai probabil mii de specialisti au facut cercetari si pentru cuvinetele cheie pe care le-ai tintit si tu. Cu alte cuvinte, ai competitie destul de serioasa.
Exista totusi o parte din cuvinte cheie care se bucura de un trafic destul de bun, fara sa aiba insa o competitie foarte mare. Te voi ajuta sa le gasesti pe acelea, prin cateva mijloace noi, gata de pus in practica.
Intelege procesul de cautare
Cautarea cuvintelor cheie trebuie sa fie inceputul campaniei tale de SEO, nu sfarsitul. Cuvintele cheie trebuie sa te ajute sa intelegi cateva lucruri importante, pe care mai tarziu iti vei baza intreaga campanie SEO:
- Vei intelege care sunt problemele audientei tale. Daca 5000 de oameni cauta un anume cuvant cheie, iti arata, de fapt, cat de importanta este problema lor in nisa ta.
- Vei intelege de asemenea si ce fel de limbaj folosesc, limbaj pe care il vei putea folosi ulterior in partea de content.
- Vei intelege care subiecte devin mai importante si care sunt cele care isi pierd importanta pe parcursul unei perioade de timp.
Metodele pe care urmeaza sa ti le prezint nu iti vor arata care sunt cuvinetele cheie de care ai nevoie, ci te vor ajuta sa intelegi ce cauta vizitatorii tai tinta, pentru a te putea plasa in raza lor vizuala. Odata ce vei sti ce cauta cititorul tau, iti va fi foarte usor sa ajungi la tinta.
Prima metoda te plaseaza intre cei care invata constant. Aici nu ma refer numai la elevi si student ci la toti cei care sunt dornici sa invete lucruri noi. Toti cei care stiu ca informatia si pregatirea costa bani, vor deveni cititorii tai daca stii ce trebuie sa faci.
Ii vei gasi cel mai des pe platformele de cumparaturi online, in special cele care vand material informative – amazon.com, elefant.ro, libris.ro si toate de acest gen. Nu uita sa treci in revista si blogurile de nisa care exista, mai ales in nisa ta, pentru ca si acolo sunt multi interesati de cei ai tu de zis si de oferit. Si platformele care vand sau ofera cursuri pentru orice sunt niste adevarate mine de aur.
Chiar daca inca nu ai totul pus la punct, poti folosi aceste baze de date pentru a aduna informatii cu privire la ce cuvinte cheie folosesc ei. In felul aceasta cand site-ul va fi pus la punct vei avea deja o audienta care va cauta ceea ce tu vinzi. Platformele de tipul Udemy sunt folositoare nu doar pentru cei care vor sa invete sau sa se specializeze in domenii noi, ci si pentru tine.
La o simpla privire asupra cursurilor din nisa ta, vei putea vedea ce cauta potentialii tai clienti. Desi ti se poate parea ca nu este impotant, platformele de studiu te pot ajuta si pe tine sa inveti despre nisa in care activezi. Daca vei dedica cateva minute pentru fiecare curs pe care il gasesti, vei putea sa observi in descriere exact cuvintele si frazele cheie de care ai nevoie. Foloseste doar cuvintele care se potrivesc organic si natural cu nisa ta, nu incerca sa folosesti fraze construite artificial, pentru ca nu iti vor aduce rezultate.
O alta modalitate de a afla ce cauta potentialii tai clienti este sa folosesti bara de sugestii. Adica ce variante iti apar imediat ce ai scris spre exemplu „marketing” , sau orice alt cuvant din nisa ta. Primele sugestii sunt si cele mai cautate, asa ca au si cea mai mare competitie. Totusi, sunt variante demne de luat in seama.
A doua metoda este sa afli ceea ce intreaba potentiali tai vizitatori. Intrebarile la care ei cauta raspuns pot fi diverse si foarte multe. Pentru a gasi cuvintele cheie potrivite pentru campania ta, este important sa le poti oferi raspunsul potrivit, in asa fel incat sa iti creasca vizibilitatea.
Pentru a afla aceste intrebari ai catve optiuni eficiente si care nu te costa nimic.
Faqfox: aceasta unealta este mai mult decat utila. Comprima in cateva intrebari cuvintele cheie pe care le introduci. Face acest lucru cu ajutorul datelor din forumuri, si iti poate da date relevante si de incredere.
Rezultatele te vor ajuta sa intelegi ce anume cauta viitorii tai clienti, in asa fel incat sa te poti adresa direct lor. Le vei putea oferi raspunsurile la intrebari dar iti vei creste si traficul in acelasi timp.
Atentie insa, din sutele de rezultate pe care le vei observa este bine sa le folosesti maxim, pe primele 10, pentru ca aceasta sunt tastate cel mai des. Vei avea in intrebarile respective cuvintele cheie de care ai nevoie, si le vei fi obtinut in forma lor naturala, exact asa cum scriu viitorii tai potentiali clienti.
A doua optiune este sa te folosesti de forumurile din nisa ta. Nu, nu in modul mai mult sau mai putin legitim de a posta spamuri, ci intr-un mod cat se poate de natural. Forumurile din nisa ta sunt valoroase, pentru ca le poti observa si poti trage concluzii singur. Pur si simplu te folosesti de subiectele deschise care au cele mai multe raspunsuri sau cele mai multe discutii. In felul acesta, vei avea o legatura directa cu pulsul potentialilor vizitatori si vei putea intelege singur ce cauta ei, de fapt.
O a treia optiune, la fel de utila este sectiunea de Q&A a fiecarui site. Quora este probabil cel mai vast astfel de site, insa nu ar trebui sa le omiti nici pe Yahoo Answers, Stack Exchange, Wiki Answers sau Ask Metafilter. Marele avantaj al acestor siteuri de intrebari si raspunsuri este ca arata raspunsurile pe baza unor algoritmi, nu pe baza cronologica. Astfel in functie de cuvantul cheie pe care il inscrii, vei putea afla intrebarile cele mai frecvente. Tot ce trebuie sa faci este sa introduci nisa ta, oricare ar fi aceasta si sa astepti raspunsurile.
Vei avea acces la mai multe subiecte/topics, si vei putea observa care sunt cele mai frecventate, prin afisarea numarului de vizitatori.
Poti chiar sa urmaresti subiectul care te intereseaza, pentru a-ti fi mai usor, pe viitor, sa vezi evolutia din nisa ta.
In functie de cat de adanc vrei sa sapi, poti sa alegi si alte subdomenii, pentru a te rezuma la o latura cat mai specifica a nisei tale. E destul de simplu de inteles, imediat ce vei avea afisate frazele cele mai populare – acelea sunt cuvintele tale cheie.
Metoda a treia de a obtine cuvinte cheie viabile este sa furi de la competitie. Cum faci asta? Daca te gandesti ca e complicat sau neetic, atunci mai bine te rezumi la primele metode, dar daca vrei intr-adevar rezultate atunci trebuie sa tragi cu ochiul la ce face competitia.
Marile site-uri din nisa ta, sunt aproape de neatins. Insa, este foarte posibil ca la o analiza mai amanuntita sa descoperi ca pe langa cuvintele cheie vizate, aceste site-uri folosesc si cuvinte cheie accidentale, adica acelea pe care nu le targeteaza in mod intentionat, dar care le ajuta sa urce in clasamente.
Tot ce trebuie sa faci este sa vizezi acele cuvinte – cuvintele principale au o competitie mult prea mare pentru un site la inceput de drum, de aceea este mai bine sa te concentrezi pe cele accidentale. Vei reusi in felul acesta sa concurezi cu site-uri mari, pe cuvintele lor.
Daca vei crea si un continut de calitate pe langa aceste cuvinte, vei avea parte de un loc bun in clasamentele motoarelor de cautare si vei avea de castigat.
Totusi aceasta metoda nu este chiar simpla de folosit, iar daca esti inca la inceput mai bine te rezumi la primele metode.
Primul pas este sa folosesti Google’s Keyword Planner:
Folosesti aici url-ul competitorului tau principal. Nu completa campul cuvintelor cheie.
Vei avea aproximativ 7-800 de rezultate fiecare asezate dupa relevanta in domeniul tau. in felul acesta vei obtine cateva idei de cuvinte cheie la care nu te-ai fi gandit singur, si care nu se bucura de atentia cuvenita din partea competitie tale.
Pune in contact cuvintele alese de tine cu Pro Rank Tracker. Acest program iti va afisa 20 de optiuni gratuite, insa pentru mai multe optiuni, vei vaea nevoie de o varianta premium.
Trebuie sa adaugi si domeniul competitiei tale, impreuna cu frazele cheie alese mai devreme.
Dupa ce ai apasat butonul de salvare, vei avea nevoie de cateva minute pentru ca programul sa proceseze.
Alege din rezultate cuvintele cheie din primele doua pagini care nu se regasesc in forma fidela in sintagmele folosite de competitori.
A patra metoda pe care ti-o voi arat astazi este inspirata din social media, caci ce alta oglinda mai revelatoare exista daca nu retelele de socializare?
Twitter este una dintre cele mai folosite retele, si la noi isi ia un avant destul de important asa ca e bine de luat in seama. Hashtagurile #, marea descoperire a retelelor de socializare, sunt folosite pentru discutiile de pe chatul twitter. Asta inseamna ca, cu cat un # este mai folosit, cu atat mai discutat este un anume subiect sau un altul.
Ca sa te poti folosi de aceste cunostinte trebuie mai intai sa ajungi la ele. De aceea, iti recomand cateva pagini care te vor ajuta sa descoperi cat mai multe cuvinte cheie : Tweetchat.com, Twitterfall.com, TweetGrid.com, Twubs.com.
Toate fuctioneaza dupa un sistem similar, fiind nevoie sa introduci un hashtag pentru un chat specific.
Dupa ce introduci hashtagul dorit, vei avea o lista de rezultate care vor cuprinde cele mai recente discutii care inclu hashtagul tau.
Desi nu este o unealta foarte buna pentru descoperirea de cuvinte cheie, este un bun punct de plecare.
Una dintre cele mai bune metode de a folosi twitterul pentru a descoperi cuvinte cheie este sa iei parte, la propriu la discutii in nisa care te intereseaza. Vei descoperi ca fanii (”urmaritorii” este, din punctul meu de vedere, un termen tradus prea literal) pun tot felul de intrebari, si cauta raspunsuri la toti cei pe care ii admira sau in care au incredere pe retelele de socializare. Aceste intrebari iti sunt si tie folositoare pentru ca pot contine cuvinte cheie la care nu te-ai fi gandit ca le poti folosi. Pentru ca cercetarea ta sa aiba succes trebuie sa fii atent la cele mai recente chaturi, pentru ca acestea iti vor fi cele mai utile.
De asemenea, le poti folosi si pe cele mai vechi, insa doar pentru a observa cum au evoluat mentiunile #, iar daca esti un SEO cu experienta atunci, vei putea sa si prevezi cum vor evolua cele mai recente.
A cincea metoda pe care ti-o propun astazi este sa nu mizezi totul pe o singura carte. Toate metodele de gasire a cuvintelor cheie au defectele si limitele lor asa ca pentru un rezultat bun trebuie sa incerci mai multe metode. Daca le-ai folosit pe cele de mai sus, atunci inseamna ca ai o lista destul de mare de cuvinte cheie. Trebuie sa le mai verifici o data pentru a fi sigur.
Pentru asta ai cate unelte care sunt numai bune de pus in functiune.
Unealta #1 – Keywordtool.io:
La o singura cautare vei avea disponibile o multime de cuvinte cheie din care sa alegi:
Nu toate se vor potrivi, insa vei putea alege o lista bunicica de cuvinte cheie pe care sa le folosesti. Alte unelte care se folosesc la fel este si Ubersuggest.
Unealta #2 – Term Explorer: aceasta unealta este asemanatoare lu Google keyword planner, insa este mai detaliata si mult mai bine structurata. Odata ce ai creat un cont, trebuie doar sa selectezi cuvintele si sa le copii in bara de cautare.
Daca vei avea un cont platit, iti vor mai trebui foarte putine alte unelte pe care sa le folosesti, pentru ca iti poate cauta pana la 90.000 de cuvinte cheie – mai mult decat suficient.
Dupa ce vei activa un job, vei putea sa observi cuvintele cheie dupa acelasi model ca si Adwords, si va fi destul de simplu de inteles. Poti, de asemenea sa te folosesti de filtrele din stanga pagini, pentru cautari mai amanuntite. Chiar daca incepi cu termeni generali este recomandat ca, din apropae in aproape, sa ajungi la cuvinte cheie cat mai bune.
Concurenta si cautarea cuvintelor cheie sunt doua fete ale aceleiasi monezi. In vreme ce cautarea cuvintelor iti va rezulta intr-o lista lunga de cuvinte cheie, concurenta iti va arata care sunt cuvintele de care ai nevoie.
Daca competitia este foarte mare, este rezonabil, de cele mai multe ori, sa spui pas si sa cauti cuvinte mai putin concurate. Trebuie sa tii seama ca uneori, unele unelte de mai sus folosesc un sistem de competite specific, insa nu sunt la fel pentru toate aplicatiile. Este recomandat sa folosesti mai multe si sa faci o medie intre acestea.
Sper ca ai inteles ca gasirea cuvintelor cheie nu este o simpla tastare de cuvinte aleatorii, ci mai degraba un studiu intens. Retine sa cauti cuvintele care nu au o concurenta prea mare pentru a le putea gasi pe cele care vor avea cel mai mare impact asupra campaniei tale.