In ultimele luni, ati vazut probabil cuvantul-cheie (sau mai degraba acronimul) „E-A-T” plutind. Desi acest termen se afla in lexicul multor specialisti SEO de acum ceva vreme, de la actualizarea principala a algoritmului Google din august 2018 (AKA „actualizarea medicului”), un mare reflector a picat pe „EAT” de Google – si este a fost frecvent pe buzele tutoror celor din sfera SEO de atunci.
De ce vorbim despre asta abia acum? Pentru ca zilele cand puteai sa apari pe Google peste noapte au trecut de mult. Pentru a va clasifica bine pe Google, trebuie sa va alimentati marca construindu-va expertiza, autoritatea si increderea – ceea ce inseamna E-A-T!
Iata care sunt cei 3 piloni ai E-A-T si cum sa ii incorporati in strategia voastra de continut, astfel incat sa va puteti clasifica pentru cei mai buni termeni de cautare din industria voastra.
Dar mai intai…
Initial, aceasta actualizare „medicala” parea sa fi afectat o multime de site-uri care ofera sfaturi medicale, mai mult decat oricare alta verticala. Prin urmare, apreciatul jurnalist de marketing al motorului de cautare, Barry Schwartz, a declarat-o „actualizarea medicala”.
Cu toate acestea, in timp ce aceasta actualizare a afectat cu siguranta multe site-uri medicale, a lovit si multe alte site-uri web care ar putea fi clasificate sub ceea ce Google numeste „site-uri YMYL” – da, un alt acronim.
Comerciantii digitali sunt renumiti pentru utilizarea jargonului si pentru a avea tone de acronime, insa de data aceasta, Google insusi a adaugat aceste YMYL si E-A-T la gramada in continua crestere a unor termeni potential confuzi.
YMYL este o evaluare a calitatii pentru continutul care inseamna „Banii sau viata”. Lui Google nu-i pasa doar sa furnizeze informatiile cele mai relevante – ci doresc sa furnizeze informatii corecte. Cu anumite tipuri de cautari, exista un potential imens de a afecta negativ „fericirea, sanatatea sau bogatia” utilizatorilor – cu alte cuvinte, aceste pagini au o calitate scazuta, acestea pot avea un impact asupra bunastarii utilizatorului.
Deci, atunci cand vine vorba de probleme de sanatate, financiare si de siguranta, Google nu doreste sa ofere link-uri catre pagini care impartasesc sfaturi, opinii sau site-uri web potential frauduloase. Google doreste sa fie cat mai sigur ca recomanda site-uri care prezinta un nivel ridicat de expertiza, autoritate si incredere – ceea ce inseamna E-A-T! Este modalitatea Google de a proteja cautatorii de continut de calitate scazuta, care poate fi in detrimentul cautatorului.
Daca afacerea ta se incadreaza sub eticheta de fericire, sanatate sau bogatie, E-A-T ar putea fi esential pentru tine sa il intelegi corect!
Orientari pentru evaluarea calitatii cautarii Google
E-A-T si YMYL proveneau dintr-un document Google foarte important cunoscut sub numele de „Orientarile privind evaluarea calitatii cautarii Google”.
In 2015, Google a lansat oficial Ghidul de evaluare a calitatii cautarii si acest lucru ne-a dat o idee despre ceea ce este considerat a fi un site web de calitate inalta (sau scazuta), din perspectiva Google.
Documentul a fost redactat pentru echipa lor de evaluare umana, care efectueaza cautari importante pe tot parcursul zilei si evalueaza site-urile web care sunt in top rezultatele Google pentru aceste cautari. Aparent, exista aproximativ 10.000 de persoane angajate de Google pentru a efectua aceste controale la fata locului, un proces care este conceput pentru a verifica eficacitatea algoritmilor de clasificare in recunoasterea calitatii paginilor web.
Informatiile de la echipa de evaluare a calitatii ii informeaza pe ingineri Google despre cum sa imbunatateasca algoritmul de clasare. Dupa cum ne amintesc adesea oamenii de la Google, algoritmul lor de clasare este un proces de imbunatatire continua, cu actualizari facute regulat.
Actualizarea din 2018
La o saptamana dupa actualizarea ghidurilor din iulie 2018, Google a facut cateva completari care au avut un impact semnificativ: evaluatorii de calitate ar urma sa li se ceara sa analizeze nu numai E-A-T al unui site web, ci si creatorii de continut E-A-T. Aceasta este o veste uriasa.
Asadar, de acum, Google vrea sa vada cine este autorul continutului principal al unei pagini si care sunt acreditarile lor in ceea ce priveste subiectul, in special daca este un subiect YMYL.
Aceasta inseamna ca acum ar trebui sa construim autorul E-A-T, precum si site-ul web E-A-T. Unele modalitati prin care puteti obtine acest lucru este sa aveti casute de autor, cu link-uri catre profilurile de autor din alta parte online si folosind marcarea schemelor de autor, adica date structurate care sa transmita catre Google totul despre autor, ceea ce face mai usoara conectarea autorului cu orice alte semnale ale autoritatii (cum ar fi un profil de autor pe site-uri de autoritate, profiluri de social media etc.).
Cei 3 piloni E-A-T:
1.Expertiza
A fi expert este definit de dictionarul Oxford ca fiind „foarte cunoscator sau priceput intr-o anumita zona”. Cu toate acestea, faptul ca detineti aceste cunostinte nu ajuta la obtinerea de trafic pe site-ul vostru web de la Google.
Trebuie sa intelegeti cum sa comunicati aceste cunostinte intr-un mod care sa atraga oamenii. Se rezuma la faptul ca nu numai ca aveti informatii, ci si ca stiti ce isi doreste publicul si cum sa le transmita cel mai bine informatiile.
Ori de cate ori un expert Google pune intrebarea „Cum poate site-ul meu sa-si imbunatateasca clasamentul?” raspunsul pare cel mai adesea sa fie ceva de genul: „Creati continut minunat pe care il adora publicul costru.”. In timp ce acesta poate parea un raspuns excesiv de simplist (si este), este un raspuns care rezuma destul de mult ceea ce scriu in acest articol.
Cum cream continut de experti? Ei bine, iata cateva sfaturi pentru a raspunde la aceasta intrebare:
Afla ce cauta publicul tau, apoi raspunde si depaseste-i nevoile. Aceasta incepe cu cercetarea in cuvinte cheie.
Incearca sa intelegei intentia cautatorilor din spatele termenilor pe care ii descoperi in timpul acestei cercetari de cuvinte cheie.
Ar trebui sa intelegi in ce etapa se afla acesti cercetatori in calatoria lor ca si consumator sau ca cineva care se implica in industria ta. Exista o multitudine de situatii aici, in functie de cazul tau exact, dar daca vizezi, de exemplu, un termen de cautare care este clar pentru cineva care este nou in subiect, atunci incercati sa nu utilizezi prea mult jargon si sau puncte de glosare pe care un novice este putin probabil sa le inteleaga.
Gaseste echilibrul intre a fi cuprinzator, pastrandu-l simplu. Acest lucru se reduce la formatarea textului, astfel incat sa fie digerabil, folosind ajutoare vizuale sau suporturi bogate, cum ar fi video sau audio. Ne dorim ca si consumatorul continutului sa inteleaga cu adevarat subiectul pana la sfarsit, fara a-l face prea complicat sau lung.
Gandeste-te la urmatoarele intrebari pe care le-ar putea avea un cautator si pregateste continut gata sa raspunda si la asta. Continutul suplimentar adecvat ar trebui sa fie conectat intern si usor de accesat. Totul este sa deveniti sursa de informatii din domeniul vostru.
2. Autoritate
A fi expert este grozav, dar este doar inceputul. Atunci cand alti experti sau influenti din verticala voastra va citeaza ca o sursa de informatii sau cand numele vostru (sau marca voastra) devine sinonim cu subiectele relevante, atunci nu sunteti doar experti – sunteti autoritatea.
Iata cateva dintre KPI-urile cand vine vorba de a va judeca autoritatea:
Legaturile de pe site-urile web relevante si autoritare sunt, desigur, un factor urias atunci cand vine vorba de clasificarea site-urilor web si cu siguranta nu putem discuta niciun cadru pentru succesul SEO fara a sublinia acest lucru.
Nota: cand vorbim de link-uri, este vorba doar de construirea autoritatii domeniului vostru. Acest lucru inseamna ca dorim ca site-urile web relevante care au dobandit autoritate in spatiu sa ne recomande deja si nu exista o aprobare mai buna pe care un site web o poate obtine de la un alt proprietar al site-ului, decat o legatura.
In timp ce linkurile sunt ideale, pur si simplu mentionandu-va in stiri sau pe site-urile web autorizate din spatiul vostru va va spori si mai mult autoritatea, in ochii Google. Asadar, mentiunile sunt, de asemenea, ceva pentru care trebuie depus eforturi.
Putem utiliza scorul Moz Domain Authority pentru a ne ajuta sa intelegem autoritatea unui site web. Poate fi utilizat pentru o privire rapida la propriul nostru site sau pentru site-urile care se leaga de noi si ne ofera o idee despre nivelul actual de autoritate.
Un alt nivel de incredere de autoritate si incredere este scorul Majestic „raportul de incredere”. Daca puteti obtine un scor apropiat de 1.0, stiti ca lucrurile merg bine.
Daca continutul vostru este distribuit pe scara larga, cu adevarat si in mod constant pe retelele de socializare, acesta este si un semn al cresterii autoritatii.
Construirea unui brand este o idee buna din mai multe motive, nu in ultimul rand pentru autoritatea SEO. Volumul de cautare al marcii este o masura buna a modului in care se ocupa autoritatea voastra de marca. Daca din ce in ce mai multi oameni isi cauta numele de marca, aceasta este o veste uimitoare. Daca cauta numele marcii voastre cu un cuvant cheie relevant atasat, este chiar mai bine.
A avea o pagina Wikipedia pentru marca voastra si / sau persoanele din compania voastra este un semnal important ca sunteti o autoritate. Retineti ca obtinerea unei pagini Wikipedia nu este usoara decat daca sunteti o persoana / o marca recunoscuta. Cu toate acestea, acest lucru se inscrie in orientarile Google evaluatori, astfel incat este ceva pentru care trebuie sa se straduiasca.
3. Increderea
Increderea dovedita este cu adevarat importanta. Desi expertiza si autoritatea sunt factori care iti stimuleaza clasamentul, increderea sau mai degraba lipsa acesteia este ceea ce iti poate strica cu usurinta clasamentul pe Google.
Daca nu iei atitudine in niciun fel fata de sentimentele negative din jurul afacerii tale, vei suferi pe Google. In mod fundamental, trebuie sa iti incanti clientii si, daca ai reclamatii, ar trebui sa le raspunzi, inainte de a termina cu prea multa negativitate atasata de marca ta. Google este foarte clar in acest sens in orientarile lor, prea multe recenzii proaste sunt un semn de calitate scazuta.
Recenziile pozitive asupra locurilor precum Tripadvisor, Trustpilot, Facebook, Google My Business si asa mai departe te vor ajuta cu adevarat. Daca operezi in SUA, Canada sau Mexic, atunci ar trebui sa incurajezi recenzii bune pe bbb.org, in special. Better Business Bureau este sursa directa pentru sentimentul clientilor pentru Google.
Cateva modalitati prin care putem promova increderea pe site-ul nostru sunt:
Avand o modalitate clara de a lua contact cu proprietarii site-ului web.
Asocierea site-ului web cu o locatie fizica, adica adresa biroului sau a magazinului.
Avand un termen de afaceri sau pagina T&C, care este usor accesibila utilizatorilor (de obicei din subsol).
Asigurati-va ca domeniul site-ului dvs. este securizat. Implementarea corecta a HTTPS este foarte importanta pentru Google si ajuta la asigurarea faptului ca datele dvs. de catre utilizatorii dvs. nu vor fi interceptate de o entitate terta nefasta.
Avand o politica de confidentialitate care este clar accesibila (de obicei, de la subsol).
Daca acceptati tranzactii, ar trebui sa aveti politici clare de rambursare si returnare.
Daca vindeti produse, incercati sa includeti specificatii complete ale produsului si sa includeti orice sfat de siguranta care ar putea fi relevant.
Daca impartasiti cunostinte, in general, este o idee buna sa includeti o biografie a autorului si sa citati surse externe acolo unde este relevant. Conectarea la site-urile autoritatii este un lucru bun.
Liniile esentiale Wolfgang
Daca impartasiti informatii despre un subiect, in special aspecte medicale, de sanatate si financiare, trebuie sa aveti expertiza, autoritate si incredere dovedite pentru Google pentru a va recomanda continutul.
Atunci cand Google recomanda o pagina unui cautator, ei nu doresc ca acestia sa citeasca informatii false (stiri false!), In special atunci cand le-ar putea afecta sanatatea, finantele sau fericirea. Sfaturile rele nu sunt niciodata bune, dar cand vine vorba de aceste subiecte, este cel mai rau.
Urmarirea E-A-T ca si cadru atunci cand lucrati la marketingul digital al afacerii voastre inseamna ca adoptati o abordare holistica a SEO si marketingului de continut. Acoperirea acestor trei piloni este un lucru inteligent de facut, in special daca doriti sa clasificati paginile pe Google pentru cei mai buni termeni de cautare din industria voastra.
Poate veni o veste proasta pentru cei din joc, pentru o victorie rapida, insa expertiza, autoritatea si increderea necesita timp pentru a construi si a-l hrani, fara scurtaturi reale; acest lucru este important.. Criteriile E-A-T, prin definitie, inseamna cresterea treptata a unei marci si prezenta online pozitiva intr-un mod natural.
Vestea buna este insa ca, daca faceti acest lucru corect si obtineti un E-A-T ridicat, va fi greu sa fiti doborat de pe locurile de top ale Google.