Internetul a evoluat destul de mult. Algortimul Google s-a schimbat, chiar si cateva reguli ale optimizarii SEO au fost modificate, pentru ca utilizatorul sa aiba o experienta cat mai utila si placuta atat timp cat este activ pe internet. Cum era evident, si strategiile de email marketing s-au schimbat putin. Astazi va voi enumera cateva dintre acestea pentru a sti cum sa va organizati campaniile de marketing prin email.
Compania Econsultancy este unul dintre cei mai mari marketeri de pe internet, insa ei se ocupa mai degraba cu dedesubturile email-marketingului, decat cu promovarea unor produse. Compania studiaza in fiecare an modificari de comportament ale utilizatorilor de internet care sunt abonati la newsletter-uri. Asa se face, ca au descoperit cum ca marketingul prin email a ramas si anul acesta una dintre cele mai eficiente metode de marketing si una din cele mai bune strategii de a aduce trafic pe site.
Unul dintre obiectivele acestei companii a fost sa descopere cu ajutorul unui sondaj (in 2014), care vor fi cele mai importante aspecte pe care se vor concentra in anul urmator, toti cei care obisnuiesc sa organizeze campanii de marketing prin email. Mai jos este figura cu raspunsurile obtinute, raspunsuri la care ne vom referi si noi astazi.
1. Strategii si planuri de campanie
Acesta este rapsunsul cu cel mai mare procentaj, pentru ca este si firesc. Strategia a ocupat mereu un loc frunstas in planificarea unei noi campanii de email marketing. Pentru o mai buna organizare – scrie strategia. Orice idee poate fi bun, important este mai intai sa o treci prin cateva filtre. Un plan sau o strategie de email marketing nu poate ramane la fel doi ani la rand. Trebuie sa cauti sa imbunatatesti strategia, pentru ca altfel rezultatele vor fi mai proaste ca anul precedent. Desi unele planuri arata mai degraba ca niste liste cu dorinte pe care ai vrea, la un moment dat sa ti le indeplinesti, banuiesc ca esti constient ca acestea nu sunt de fapt, planuri. Avand in vedere ca nu putem aplica toate strategiile in acelasi timp, va trebui sa le alegem pe cele mai bune, pentru momentul respectiv. Pe celelalte le putem pune in expectativa, pentru anii viitori, in care s-ar putea potrivi mai bine.
Un alt lucru pe care trebuie sa il incluzi in planul si strategiile tale este rezultatul. Nu te astepta la un rezultat incredibil, trebuie sa fie cat se poate de realist, pentru ca pe baza lui , sa poti crea emailul perfect pentru campania ta de marketing.
2. Automatizarea campaniilor si a marketingului.
Automatizarea sistemului de marketing poate avea rezultate extraordinare, mai ales daca sunt organizate corect. Un studia arata ca 78% dintre promotori afrima ca automatizarea este responsabila pentru rezultatele lor bune. Cu toate acestea, trebuie sa stii ce campanii sa automatizezi si pe care sa le procesezi manual. Automatizarea este de fapt combinatia perfecta intre un impact puternic, un timp scurt de procesare si o crestere a activitatii abonatilor tai, dar si o crestere a noilor abonati.
O campanie automata poate fi cea de ”la multi ani”. Daca aveai impresia ca este invechita, gandeste-te de doua ori, oamenilor le place sa li se spuna ”la multi ani” si aceasta campania poate da roade importante. Atat timp cat faci din aniversarea utilizatorului un prilej pentru el sa alfe ceva nou si tu sa castigi ceva bani, este perfect. Iti trebuie doar putina creativitate.
3. Segmentarea
Prin impartirea bazei tale de date in categorii cu utilizatori care au in comun mai multe aspecte, poti sa trimiti mesaje mult mai specifice, cu o tinta mult mai clara. Poti folosi chiar automatizarea pentru a potrivi fiecare grup cu interesul sau. Nu privi abonatii tai ca un grup compact si omogen, pentru ca nici in realitate nu sunt asa. Imparte-i in grupuri cu interese asemanaoare, sau domenii de activitate apropiate si vei avea rezultate mai bune.
Ai grija sa nu segmentezi doar de dragul de a diviza, pentru ca nu este suficient. Pentru ca segmentarea sa aiba rezultatul scontat este necesar sa costruiesti, pentru fiecare grup in parte, cate un mesaj pe care sa il incluzi in emailul tau. totusi, nu devia mult de la subiectul campaniei tale, si incearca sa pastrezi acelasi limbaj si atitudine in pentru toate categoriile.
4. Masoara si analizeaza
Se spune ca nu poti imbunatati lucrul despre care nu stii nimic, si ca trebuie sa il analizezi inainte sa vezi ce trebuie schimbat si imbunatatit. Partea buna este ca in spatele marketingului prin email, exista un soft care contine o multime de statistici pe care le poti folosi. Cel mai bine este sa le urmaresti indeaproape, in mod regulat, pentru ca astfel vei avea o oglindire a situatiei campaniei tale. La sfarsitul campaniilor ai grija sa notezi, sau sa retii, ce a mers, ce nu a mers, si la ce mai trebuie lucrat, in asa fel incat sa nu faci loc involutiei in afacerea ta.
Asadar, inarmeaza-te cu rabdare atunci cand incepi o campanie noua si fi gata sa analizezi totul de-a fir a par.
5. Calitatea datelor si a listelor de email
O mare parte din promoteri ar spune ca o lista foarte mare de adrese de email este una dintre cele mai potrivite moduri de a aduna audienta, audienta care iti va creste vanzarile. Totusi, si calitatea acestora are un cuvant de zis in evolutia ta, asa ca trebuie sa fii atent si la calitatea abonatilor tai.
Spre exemplu, adresele inactive pot fi o capcana, chiar daca la inceput pareau sa iti creasca rata de conversie. Mai mult, chiar si posesorii adreselor active isi pot pierde interesul pe parcusul anilor. Cine poate sa spuna ca inca este interesat de ceea ce era interesat acum doi ani? Tocmai de aceea, este o idee buna sa incluzi in mailurile tael optiunea de dezabonare, sau de update al informatiilor. Nu are rost sa te pacaliesti singur, uitandu-se la cat de multi abonati ai, daca jumatate dintre ei nu mai sunt de mult interesati de tine. Mai bine mai putini, dar mai interesati, decat o rata de conversie mult prea mica.
6. Comunicare relevanta
Relevanta este, probabil, cel mai important aspect al marketingului prin email. Necunscatorii domeniului pot spune cu incredere ca sunt relevanti, insa cine poate fi relevant mereu, pentru toata lumea? Multimile se schimba, nu sunt omogene, deci dificil de administrat, tocmai de aceea, este important sa intelegem ca putem fi relevanti, pe rand, pentru toata audienta.
De aceea, este important sa stii ce doreste audienta ta, in asa fel incat emailurile tale sa se adreseze, pe rand, tuturor categoriilor. In felul acesta nivelul relevantei va creste.
Intrepatrunderea primelor 6 criterii ale marketingului prin email este mai mult decat vizibila. Cu putina atentie le poti imbina cu succes pe toate, astfel ca te indemn sa aplici in ultimele luni ale acestui an si sa iti lasi restul strategiilor propuse pentru anul viitor.