Exista numerose cai prin care se pot maximiza vanzarile unui magazin online. Una din metode cele mai eficiente o reprezinta e-mail marketingul. Totusi, sa faci o campanie de e-mail marketing asa cum trebuie nu este deloc un lucru foarte usor, cu atat mai mult cu cat vorbim despre un magazin online. Exista foarte multe aspecte de care trebuie sa se tina cont, altfel campania va fi un esec. Dupa prima incercare, s-ar putea sa renuntati cu usurinta la campania e-mail marketing, aceasta fiind una dintre marile greseli.
Totusi, cu un minim de cunostinte, veti vedea in timp ca nu este foarte complicat sa concepeti o campanie de e-mail marketing. In acest articol, veti vedea care sunt pasii de urmat pentru o campanie e-mail marketing de succes pentru un magazin online. Veti descoperi, de asemenea, cum puteti obtine rezultate rapide si, mai mult, care sunt abilitatile necesare si cum le puteti dezvolta, astfel incat sa puteti concepe pe viitor campanii e-mail marketing profitabile. Scopul nostru este ca, la sfarsitul articolului, sa puteti concepe dumneavoastra insiva campanii de e-mail marketing, campanii care sa aduca pe viitor rezultate concrete, profitabile pentru afacerea dumneavoastra online.
Sa incepem!
Obtinerea unei liste cat mai mare de oameni abonati
Punctul de plecare este lista de contacte. O campanie e-mail marketing functioneaza numai daca aveti oameni in lista. Asa ca ne lovim de o intrebare importanta: “Cum pot obtine contacte in lista mea?”. Dat fiind ca vorbim despre un magazin online, exista mai multe mijloace prin care puteti adauga oameni noi in lista dumneavoastra de contacte. Daca site-ul are deja vanzari, inseamna ca deja aveti o lista de “cumparatori”. In caz contrar, exista cateva tactici care va vor ajuta sa colectati adrese de e-mail.
O prima metoda este crearea unei ferestre pop-up care sa apara pe site-ul dumneavoastra si sa ofere persoanelor care viziteaza site-ul vouchere de reduceri. Important de retinut in aceast caz este faptul ca nu trebuie sa solicitati o adresa de e-mail imediat, atunci cand este afisat acest mesaj de tip pop-up. Daca atrageti oameni folosind voucherele de reduceri, acestia vor fi tentati sa achizitioneze produse de la dumneavoastra, iar atunci cand vor cumpara vor oferi si adresa lor de e-mail. Asadar, aceasta prima metoda este perfecta pentru a colecta adrese de e-mail si de a creste vanzarile in acelasi timp si are avantajul ca nu este deloc o metoda insistenta.
O alta metoda pe care o puteti folosi este oferirea de informatii aditionale referitoare la produsele dumneavoastra. De exemplu, daca detineti un magazin online care comercializeaza produse de gatit, ati putea crea lead magnets (magnet de leaduri), cum ar fi retete culinare sau sfaturi cu privire la curatarea aparatelor de gatit. Puteti crea un in box in bara laterala sau o fereastra tip pop-up care sa notifice potentialii clienti ca ai informatii suplimentare pe care le poti transmite.
Daca aveti postari pe bloguri care va genereaza vizitatori, ar fi o buna idee sa faceti content upgrade, adaugand continutul vizat.
Ati putea chiar sa organizati un concurs, aceasta fiind o alta metoda de a obtine rapid un numar impresionant de e-mailuri. Atentie insa, chiar daca un concurs este un bun prilej de a crea abonati noi, v-ati putea totusi trezi cu un numar mare de abonati irelevanti. Pot exista multi oameni care nu sunt interesati de produsele magazinului dumneavoastra online, dar care se logheaza strict cu scopul de a obtine ceva ce este gratuit. Astfel, atunci cand veti trimite promotiile pe mail, acestia nu vor fi interesati niciodata de ofertele dumneavoastra. In orice caz, este o metoda pe care puteti sa o utilizati si sa vedeti la ce rezultat va conduce.
Daca sunteti foarte increzator in magazinul dumneavoastra online, puteti chiar sa concepeti site-ul incat oamenii sa furnizeze o adresa de e-mail daca vor sa-l acceseze. Este o metoda pentru care puteti sa optati. Pare a fi functionala pentru Huckberry.
De asemenea, ati putea opta pentru adaugarea unor anunturi publicitare, iar aici aveti mai multe posibilitati. Puteti opta pentru anunturi care va promoveaza produsele si va ajuta sa le vindeti sau anunturi pentru a promova un lead magnet. Anunturile concepute sa va ajute in vanzarea produselor sunt o idee foarte productiva, caci au ca finalitate vanzarea, iar in timpul acesteia se vor obtine si adresele de e-mail. Vanzarile generate astfel va vor ajuta sa acoperiti costurile de publicitate, iar dumneavoastra obtineti in plus si adresele de contact. E-mail marketingul prin aceasta metoda este o idee buna, mai ales daca vindeti articole ieftine.
Pe de alta parte, este o buna idee si promovarea unui lead magnet printr-un articol, mai ales daca incercati sa vindeti un produs cu un pret mai ridicat. Asa cum probabil deja stiti, poate fi foarte dificil sa vindeti repede un produs scump. Daca reusiti sa inscrieti oamenii pentru un lead magnet, puteti sa trimiteti apoi un mesaj automat pentru pentru a construi o relatie de incredere intre magazinul dumnavoastra si acesti potentiali clienti.
Observatie: Chiar daca vindeti produse scumpe, puteti incerca sa vedeti cum functioneaza daca vindeti un produs mai ieftin prin anunturi publicitate, cu scopul de a colecta adrese de e-mail. Atunci cand oamenii cumpara, ei isi comunica adresele de e-mail si deja se creeaza o relatie, asa ca mai tarziu le puteti promova si produse mai scumpe. In plus, daca faceti lucrurile cum trebuie in livrarea produselor ieftine, oamenii vor prinde incredere in magazinul dumnaevoastra. Asa cum am mai spus si anterior, este o metoda ce merita incercata pentru a vedea la ce rezultate conduce.
Realizarea unor campanii care sa va aduca si castigur rapide
Odata ce v-ati format lista, trebuie sa-i faceti pe acei oameni sa cumpere. Pentru acest lucru, va trebui sa incepeti campanii promotionale, atragatoare, care sa-i faca sa cumpere. Una dintre campaniile pe care le puteti desfasura pentru a va imbunatati vanzarile este campania e-mailurilor “Bine ati venit”. Statisticile spun ca abonatii citesc aceste emailuri de bun venit cu 42% mai mult decat e-mailurile promotionale. Asadar, trebuie sa valorificati aceasta oportunitate a campaniei “Welcome” si sa va determinati abonatii sa cumpere ceva sau macar sa intre sa vada ce produse oferiti. Iata un model de “welcome e-mail”, de la Bonobos care are acest scop. Un “welcome e-mail” care prezinta si un voucher de reducere poate influenta considerent abonatii dumneavoastra, facandu-i sa-si inceapa cumparaturile cu magazinul vostru online.
Un alt tip de campanie pe care il puteti desfasura este in stransa legatura cu evenimentele de-a lungul anului.
Fie ca vine Craciunul, Valentine’s Day, Halloween-ul sau orice alta sarbatoare, este o buna ocazie pentru dumneavoastra sa va legati campaniile de aceste evenimente. Trebuie doar sa va ganditi cum ati putea potrivi produsele dumneavoastra cu aceste evenimente si cu putina creativitate, veti desfasura campanii de marketing productive. Daca aveti nevoie de asistenta pentru acest lucru, creati o adresa de e-mail si apoi adaugati cat mai multe liste de marketing. In cateva luni veti vedea cum nimic nu este imposibil si lucrurile incep sa functioneze din ce in ce mai bine.
Un alt tip de campanie pe care il puteti face vizeaza cosurile abandonate
Aceste campanii se desfasoara cu regularitate si au in vedere segmentarea (un subiect de care vom discuta mai tarziu). Dar, si acestea pot aduce castiguri destul de rapide. E-mailurile “cosuri abandonate” sunt concepute pentru a contacta persoanele care au semnalat intentia de a cumpara ceva de pe site-ul dumneavoastra. Practic, ii contactati pe acesti oameni care au pus ceva in cosul lor de cumparaturi de pe site si apoi, din motive diverse, a parasit site-ul fara sa duca la bun sfarsit cumpararea produselor. Atunci cand este facuta corect, campania e-mailuri cosuri abandonate este o campanie de are magazinul tau are nevoie, avand rezultate notabile, asa cum se poate vedea si in statistici: 68.81 % din cosurile de cumparaturi online sunt abandonate si 29.9 % din e-mailurile cosuri abandonate duc la finalizarea cu succes a vanzarii. Asadar, este indicat sa desfasurati permanent o astfel de campanie. Aici este un ghid care va va ajuta sa redactati cele mai potrivite e-mailuri cos abandonat. Daca vreti ca rata de succes a emailurilor sa creasca considerabil, ati putea sa adaugati un voucher de reducere sau livrarea gratuita, astfel le dati un motv in plus potentialilor clienti sa definitiveze tranzactia.
De asemenea, puteti transmite e-mailuri abonatilor atunci cand aveti stocuri sau produse noi in magazin.
Bineinteles, posibilitatea obtinerii unor castiguri rapide si consistente din aceste e-mailuri depinde de cat de des ai stocuri noi in magazin si daca produsele sunt unele care merita. De exemplu, daca magazinul dumneavoastra nu vinde decat un singur lucru, atunci un stoc nou nu este neaparat un mare eveniment.
Segmentati-va lista
Atunci cand vorbim despre campanii e-mail marketing o lista a cumparatorilor este lista ideala pe care o putem avea. Daca ne uitam la comportamentul celor din aceasta lista, putem descoperi cateva caracteristici comune. In primul rand, stii ca acesti oameni sunt dispusi sa cheltuiasca bani, sa faca cumparaturi. In al doilea rand, acesti oameni au avut deja cel putin o interactiune cu magazinul dumneavoastra si au incredere in el. Acestea sunt motivele pentru care o lista a cumparatorilor are un impact atat de puternic. Totusi, exista o cale prin care sa faceti ca aceasta lista sa fie si mai puternica: folosind segmentarea.
Daca puteti realiza o lista segmentata, bazata pe interesele clientilor dumneavoastra, produsele pe care le cumpara si actiunile pe care le-au desfasurat pe site-ul dumneavoastra veti intensifica accesarile. Folosind segmentarea, va asgurati ca din ce in ce mai multi oameni deschid e-malurile dumneavoastra.
De ce?
In primul rand, veti scapa de problema de a trimite oamenilor e-mailuri irelevante pentru ei. Daca trimiteti e-mailuri bazate pe comportamentul anterior al abonatilor, veti spori sansele de cumparare trimitandu-le e-mailuri relevante pentru ei, cu produse care ii intereseaza. Oamenii sunt satui de e-mailuri neinteresante!
49,1 % in oameni primesc e-mailuri irelevante in fiecare zi si 31,6 % marcheaza un e-mail ca spam deoarece il considera irelevant.
Marcarea ca spam este unul dintre lucrurile cele mai rele care vi se pot intampla, deoarece rata de trimitere a e-mailurilor poate scadea considerabil. Asadar, daca oamenii primesc numai e-mailuri relevante, ca efect al segmentarii, marcarea ca spam nu mai este problema. Daca faceti acest lucru in mod constant, efectele pe termen lung se vor vedea, iar rata de accesare a site-ului va creste. Acest lucru inseamna ca si vanzarile se vor mari.
Daca faceti segmentarea cum trebuie, oamenii vor aprecia ca e-mailurile le prezinta oferte si continuturi bazate pe nevoile lor. Folosind segmentarea, veti bifa trei dintre recomandarile de top ale oamenilor care au raspuns la intrebarea “Cum ar putea companiile sa imbunatateasca promovarea pe e-mail?”
Tinand cont de aceste aspecte, cum se poate aplica, de fapt, segmentarea?
O modalitatea in care puteti folosi segmentarea este in recompendarea clientilor fideli sau fidelizarea unor clienti mai vechie
Daca cineva a cumparat in mod constant produse de la dumneavastra in ultimele 12 luni, puteti sa le trimiteti un e-mail de multumire in care sa le spuneti ca le sunteti recunoscatori. In acest e-mail de multumire le puteti oferi, de asemenea un voucher cadou. Daca faceti acest lucru veti creste loialitatea clientilor si totodata numarul lor de cumparaturi, deoarece acestia vor cumpara tot de la dumneavoastra si in viitor. Pe de alta parte, daca cineva nu a cumparat nimic de la dumneavoastra in ultimele 12 luni, puteti sa le trimiteti un e-mail cu un voucher cadou pe care il pot folosi la cumparaturi. Acest voucher cadou este practic un imbold prin care-i faceti sa fie din nou interesati de magazinul dumneavoastra online.
Howards Storage World este un bun exemplu in acest sens.
Acestia si-au segmentat initial clientii in doua categorii: Super Membri si Semi-Inactivi. Super Membri sunt clientii activi si cei Semi-Inactivi sunt aceaia care nu au cumparat nimic de 12 luni sau mai mult. Super Membri au primit vouchere de 20$. Trimitand aceste vouchere, compania si-a marit vanzarile cu 105 000$. Super Membri care au primit voucherele s-au declarat surprinsi si incantati. Totodata, acest bun rezultat a ajutat si imbunatatirea imaginii brandului.
Si grupului Semi-inactivilor i-au fost trimise vouchere. Un lucru foarte interesant este ca media lor de cheltuieli a fost cu 16% mai mare decat cea a Super Membrilor. Acest grup a avut si el, de asemenea, o contribuitie la vanzari de 108 000$. Deci, in acest caz, email marketing a produs mai multe venituri de la clientii vechi, atrasi cu un voucher cadou.
Segmentarea bazata pe comportamentul web este de asemenea foarte puternica. Aceasta forma de segmentare este similara cu strategia emailurilor cosuri abandonate, dar nu in totalitate. Aici, ideea de baza este ca trimiteti e-mailuri bazate pe ceea ce oamenii au facut practic pe site-ul dumneavoastra, chiar daca nu au adaugat nimic in cos. Daca ati folosit recent site-ul Amazon, stiti deja ca ei sunt un mare fan al acestui tip de segmentare si probabil ati si cumparat ceva ca rezultat al deschiderii unui e-mail de tipul acesta. Aici este un exemplu de e-mail trimis de Amazon catre un client, bazat pe comportamentul acestuia pe site.
Poti ghici la ce se uitase acesta?
O astfel de segmentare poate influenta foarte mult, deoarece ii incurajati pe oameni sa-si continue cumparaturile.
In anumite cazuri puteti face poti face o segmentare fundamentala, intrebandu-i chiar pe oameni ce fel de e-mailuri doresc sa primeasca. Aceasta metoda poate fi folositoare, daca doriti ca abonatii sa va spuna direct ce asteptari au, astfel stiti pe ce sa va canalizati eforturile de e-mail marketing.
Ar fi bine sa va ganditi la modul in care doriti sa va segentati clientii. Apoi, cu ajutorul echipei de email marketing, ganditi-va cum puteti ajunge la rezultatul dorit. In cele mai multe cazuri, veti vedea ca nu este deloc greu de realizat acest lucru.
Concluzii
Este prioritar pentru dumneavoastra sa folositi campaniile email marketing pentru promovarea magazinului dumneavoastra online, altfel vei pierde foarte multe posibile vanzari. Pe masura ce construiti o lista de abonati puteti experimenta, trimitandu-le campaniile de e-mailuri despre care ati citit mai sus. Daca intr-adevar doriti sa urniti lucrurile, ocupati-va si de segmentare. Puneti chiar acum in aplicare si in curand veti vedea efectele uimitoare ale intalnirii dintre un magazin online si o campanie e-mail marketing.