Care este cea mai importanta parte a unei afaceri de succes? Pentru majoritatea afacerilor sunt vanzarile. Cu toate acestea vanzarea nu este usor de realizat, de cele mai multe ori necesitand anumiti pasi. Pentru majoritatea afacerilor este mult mai usor sa pastreze un client, decat sa obitna unul nou.
Cercetari realizate in aceasta privinta au descoperit faptul ca daca cresti numarul de clienti fideli cu 5% poti sa imbunatatesti profitul companiei tale cu 95 %. Astfel este foarte important sa pastrezi un client dupa ce a facut o achizitie. Majoritatea companiilor nu fac acest lucru.
1.Adu calitate
Cel mai mare motiv pentru care clientii parasesc un brand este din cauza faptului ca nu le place produsul sau serviciul. Asigura-te ca clientii tai sunt fericiti. Daca adresezi corect problema, poti castiga loialitatea clientilor. Vei gasi nenumarate metode pe internet sa rezolvi problemele clientilor tai, insa in principiu toate descriu aceiasi pasi.
Cand un client vine la tine va trebui sa-l asculti, sa-i oferi empatie, sa-ti ceri scuze daca intampini o problema si in cele din urma sa rezolvi problemele acestuia.
Va trebui sa discuti cu clientul cand are o problema, fiind de preferat sa nu le raspunda un robot daca suna la telefon. Ar trebui ca si clientii tai sa aiba cat mai multe modalitati de a te contacta, incepand de la un numar de telefon, o adresa in care sa vina sa vorbeasca personal si spre sfarsit o adresa de email.
2. Cerceteaza
Ce ar fi daca ai putea anticipa plangerile clientilor? Astfel ai sti cum sa actionezi sa rezolvi aceste probleme din timp. Pot fi multe cauze prin care clientii sa faca plangeri, fie daca nu inteleg ceea ce vinzi, nu stiu in cat timp le ajung produsul sau acesta nu are poze, iar clientul nu isi face o imagine despre cum ar putea fi produsul.
Cum rezolvi aceste probleme?
Ei bine va trebui sa raspunzi la toate intrebarile importante inainte ca un client sa cumpere un produs. Chiar daca un singur potential client are o problema, nu inseamna ca acea problema nu poate fi intalnita si de alti clienti. Asa ca, cu cat rezolvi problema mai repede cu atat mai bine.
In acest scop, al rezolvarii problemelor poti sa faci un FAQ (cu intrebari frecvente) pentru a-ti ajuta direct potentialii clienti, fara sa mai treaca prin aceiasi procedura prin care a trecut si primul client care a avut aceiasi problema.
3.Nu te folosi de clienti
Relatia ta cu prospectii si clientii tai este o relatie adevarata. Merge mai departe decat a face bani si nu te ajuta doar la acest lucru. Va trebui sa cunosti foarte bine dorintele clientilor si sa incerci sa la imbunatatesti vietile cu ceea ce oferi tu.In acest mod vei crea o imagine pozitiva a afacerii tale pentru client.
Incearca sa nu te promovezi agresiv, ci sa faci acest lucru intr-un mod cat mai util pentru clientii tai. Ofera-le cu ajutorul produselor sau serviciilor tale o solutie la problemele lor.
Inainte de a vinde ceva, incearca sa ajuti clientul sa inteleaga ce face produsul sau serviciul tau pentru el, la ce este folosit in mod obisnuit, ce beneficii are daca il ia de la tine, dar si ce pierde daca nu o face. Toate aceste lucruri se pot face pregatindu-i cateva articole informative, astfel campania ta de email-uri sa fie formata 80 % din articole informative si 20 % sa fie incercarea ta de a vinde.
4.Sprijina clientul
Unul dintre cele mai rele lucruri pe care le poti face cand ai obtinut un nou client este sa incetezi comunicarea cu el. Ai facut vanzarea si primesti bani, insa tu iti doresti ca acel client sa mai cumpere de la tine.
Va trebui sa te ocupi de toate aspectele comenzii clientului tau inainte de a merge mai departe. Intreaba-i daca a fost bun produsul, daca a ajuns in timp util si roaga-i sa iti exemplifice la ce i-a ajutat. Astfel clientii vor fi abordati intr-un mod corespunzator si vor vrea sa mai cumpere de la tine.
La sfarsitul email-ului de confirmare a comenzii, incurajeaza clientii sa te contacteze daca mai au probleme in viitor, pentru a le putea oferi o alta solutie, facand o alta vanzare.
5.Studiile de caz
Studiile de caz nu sunt numai pentru vanzare. Daca vezi ca un client este de treaba si poate fi abordat dupa ce a cumparat un produs, incearca sa faci un studiu de caz cu modul in care acesta a fost ajutat de produsul tau.
Spre exemplu daca oferi Promovare Online, incearca sa faci un studiu de caz in care sa exemplifici cat de mult i-au crescut vanzarile clientului tau dupa ce a apelat la tine.
Prin intermediul studiilor de caz construiesti loialitate furnizand un sentiment de siguranta si incredere clientilor. Iti recomand cu incredere sa folosesti studii de caz, ca fiind parte din marketingul tau de continut si procesului tau de vanzari.
6.Calitatea produsului
In general am vorbit despre rezolvarea problemelor, insa cum stai profitabil chiar si cand ai probleme? Raspunsul la aceasta intrebare sta in calitatea produsului. Daca ai cu adevarat un produs foarte bun, clientii tai vor fi multumiti indiferent daca exista probleme in alte proceduri ale tale.
Mai mult decat atat, daca ai un produs mult mai bun ca al competitorilor, esti regele junglei. Trebuie sa fii capabil cu toate acestea sa livrezi la timp cel putin si sa comunici eficient cu clientul. Restul problemelor se rezolva pe parcurs.
Incearca sa promiti putine pe website-ul tau si sa livrezi mai multe, atunci clientii tai vor fi chiar surprinsi de ceea ce primesc si cu siguranta vor mai comanda de la tine.
7. Fa-ti clientul sa se simta special
Fiecare om vrea sa se simta special, iar aceasta este una dintre cele mai bune modalitati de a creste fidelitatea clientilor. Poti sa cresti fidelitate clientilor oferindu-le ceva in plus daca cumpara de la tine. Rasplateste-i si urmatoarea data cand cumpara fa-le o oferta mai buna sau daca face o comanda mai mare ofera-i inca un produs din partea firmei.
Toate aceste gesturi desi sunt mici pentru client vor insemna ceva si il va face sa se bucure mult de ceea ce i-ai oferit. Vei vedea ca urmatoarea data tot de la tine va cumpara doar pentru ca i-ai dat un pix la o comanda de 200 de lei.
Incearca sa gasesti o modalitate de a le arata clientilor tai cat de mult apreciezi ca au cumparat de la tine. Astfel ii ajuti sa se simta speciali si le castigi loialitate.
Poate fi greu sa faci o vanzare, insa de indata ce ai facut vanzarea, nu s-a terminat totul. Clientul respectiv poate sa mai cumpere de la tine inca de 10x cel putin daca ii oferi toata atentia pe care o merita. Incearca sa ii castigi increderea si iti va aduce profit in firma.