Marketingul de continut este in voga in ultima perioada, atat de mult incat poate fi intalnit in 93% din strategiile pe care le orchestreaza marketerii ca sa-si creasca afacerile.
Daca esti nou in lumea marketingului de continut atunci s-ar putea sa crezi ca nu e nimic mai mult decat sa scrii pe un blog. Totusi, asta nu este neaparat adevarat. Astazi ne vom uita la mai multe tipuri de marketing de continut pe care le poti face chiar tu, fara sa scrii pe un blog.
Pana la sfarsit ar trebui sa iti conturezi o idee cu privire la implementarea fiecarei metode de marketing, pentru a-ti creste singur afacerea.
Dar inainte sa incepem trebuie sa intelegi ca niciuna dintre tactici nu va functiona daca nu stii cine sunt clientii tai. Asa ca inainte sa incepem, gandeste-te un minut la oamenii pe care ii servesti, pentru ca totul pleaca de la ei, si daca nu ii stii atunci pierzi timp si bani degeaba.
Daca ai stabilit bine acest punct atunci putem sa trecem la unul dintre cele mai mult folosite instrumente de marketing.
-
Podcastul, sau comunicatul auditiv
Acest instrument este folosit de foarte multi utilizatori. Doar in 2014 s-au descarcat 2,4 miliaRde de astfel de podcast-uri si mai mult de 20% dintre americani le asculta lunar.
Daca esti fan al blogurilor populare, sau al vreunei personalitati din lumea virtuale, atunci e foarte posibil ca acesta sa foloseasca sau sa planuiasca sa foloseasca un podcast. Ba mai mult, este foarte posibil ca sit u sa fi ascultata vreodata unul. Aceste comunicate pot fi adevarate mine de aur in lumea virtuale a marketingului, dar daca nu ai realizat vreodat unul, atunci de unde stii ca ai facut unul bun?
In primul rand trebuie sa intelegi ca sunt mai multe formaturi si forme pe care un podcast le poate avea.
Una dintre aceste forme este interviul, si nu orice fel de interviu, unul cu o persoane pe care clientii tai o plac sau o simpatizeaza in vreun fel. Daca nu stii ce sa vorbesti cu persoana respectiva, trebuie sa stii ca nu trebuie sa ai in minte decat o idee- cum ii ajuta acest interviu pe ascultatori – trebuie sa le dai folositor. Calitatea interviului tau va fi direct legata de calitatea intrebarilor pe care le pui si de utilitatea raspunsurilor lor pentru ascultatorii tai. Asadar va trebui sa te pregatesti din timp. Daca activezi intr-o anumita nisa unde mai sunt si altii care au facut podcasturi ca si tine, atunci te poti inspira de acolo.
Daca vrei sa intervievezi pe cineva foarte actv si de success pe Facebooc, ai putea sa pregatesti cateva intrebari cu privire la costurile pe care o campanie acolo, le implica. Sau ii poti inreba lucruri despre afacerile lor, fiecarui antreprenor ii place sa vorbeasca despre afacerea sa.
Ca sa gasesti cei mai potriviti oameni pentru interviul tau cel mai bine ar fi sa vezi ce personaje au ales ceilalti marketeri din nisa ta. Ii poti invita pe aceeasi, sau unii egali lor. Daca aii alegi pe aceeasi, atunci ar fi bine saiti pregatesti alt set de intrebari, in felul acesta vei crea valoare cu ajutorul aceluiasi om.
Ca sa stabilim un lucru, nu conteaza cat de lung este interviul- conteaza doar calitatea. Daca le fa vi oamenilor de folos, atunci poate avea 1 minut, sau 30.
Un interviu nu trebuie sa fie scump. Trebuie sa investesti intr-un microfon bun si intr-u spatiu de gazduire. Poti folosi Libsyn. Sau poti sa inregistrezi gratuity totul pe Skype.
Abia dupa ce interviul tau va castiga teren si va fi din ce in ce mai popular, poti sa te gandesti sa investeti in aparatura profesionista pentru a creste si calitatea nevazuta a lucrurilor.
Partea video este si ea importanta si o poti folosi de doau ori- odata ca si podcast, doar cu sunetul si odata pe Youtube sau orice alt canal de videosharing.
Alt fel de podcast poate fi acela in care te inregistrezi pe tine. Acest continut poate fi deja parte din blogul tau sau poate fi modul tau de a posta, fara sa scrii. Ai grija sa alegi un domeniu la care te pricepi foarte bine.
Ca sa atragi oamenii sa te asculte poti sa aplici cateva strategii bune. Daca faci un interviu cu cineva, poti sa le ceri o lista cu emailuri la care sa ajunga acest interviu – in felul acest castigi mai multe expunere.
Daca te-ai inregistrat singur, atunci poti sa aplici aceiasi pasi pe care ii aplici atunci cand vrei sa popularizezi o postare pe blog.
-
YouTube
Videoclipurile pe Yotube te pot ajuta sa creezi continut fara sa scrii un cuvant. 59% dintre managerii companiilor prefer sa sa uite la un videoclip decat sa citeasca un text. Deci despre c ear trebui sa fie aceste filmulete?
La fel ca la podcast, poti filma interviuri.
Te poti inregistra pe tine vorbind despre un anume succes pe care l-ai obtinut de curand. Daca esti bun la campaniile Fecabook, inregistreaza-te in timp ce faci una. Poti chiar sa faci un fel de serial saptamanal in acest domeniu.
Cautarile `cum sa` (how to) au crescut in ultimul an cu 70%.
Daca scopul tau final este sa vinzi un produs finit, atunci poti filma cat de eficient sau de superior calitativ este produsul tau.
Cel mai bne ar fi sa nu il inregistrezi ca pe o reclama, ci mai mult informative, sau chiar utilitar.
Poti sa filmezi anumite studii de caz, care desi la prima vedere nu par a fi marketing de continut, exact asta sunt. Gandeste-te la un md in care sa arati cat de bun este produsul tau, fara sa-I faci reclama si va functiona.
-
Webinar-iile
Pare-se ca toata lumea tine cate un webinar zilele astea si, cel mai probabil, ai vizionat si tu unul. Daca te uiti la statistici are si sens, pentru ca 60% din marketeri folosesc webinariile ca si parte a strategiei.
Asta se intampla dinsinmplul motiv ca webinariile functioneaza. Ele creeaza iluzia de relatie cu cel care vizioneaza si poate impresiona mai mult decat un podcast. Pe langa asta sunt usor de urmarit si aduc informatii noi sau utile in atentia spectatorilor.
Daca vrei ca webinarul tau sa fie memorabil, atunci ai nevoie de cateva ingredient simple.
Trebuie sa ai un subiect bun. Poti sa le oferi informatia direct, printr-o demonstratie, ori poti sa le-o oferi indirect, printr-un studiu de caz pe o anumita problema, scopul webinarului este sa ii inveti nou pe spectatori.
Studiul de caz poate fi chiar si despre tine, atata timp cat ai un rezultat bun la anume si vrei sa imparti asta cu oamenii ceilalti. 73% dintre oameni prefer studiile de caz.
Trebuie sa oferi valoare seminarului online. Daca nu vei face asta, vei pierde spectatorii imediat ce isi dau seama ca este un continut de umplutura si cum interentul este plin de lucruri, ar fi bine ca webinarul tau sa fie un continut bun si valoros.
Webinariile nu sunt pentru oricine. Daca nu iti place sa vorbesti in public si nu stii sa faci asta intr-un mod placut si atractiv, atunci nu vei avea nicio sansa.
Intr-un studio de caz ar trebui sa dai de inteles oamenilor ca si ei pot face acel lucru, altfel nu va avea nicio utilitate pentru ei si nu vor reveni la tine. Trebuie sa le dai idei pe care sa le poata folosi in afacerile lor.
Urmatorul pas este sa ii faci sa se uite la webinarul tau. Daca ai o lista de adrese de e-mail la indemana, atunci foloseste-o. Dar, din fericire, mai sunt si alte strategii care s-au dovedit roditoare.
Presupunand ca multi dintre cei care ti-au trimis adresele lor de email vor sa descopere informatii noi de la tine, ce alt mod mai bun de a-I anunta ca ai un webinar?
Anunta-I cu o saptamana inainte si apoi cu o zi inainte, sa le amintesti. Nu uita sa mentionezi in e-mail despre ce va fi webinarul tau. O scurta lista de obiective si teme atinse va fi suficient.
Daca nu ai o asemenea lista, poti folosi promovarea pe Facebook, sau pe oricare alta retea de socializare. Important este sa promovezi un webinar care se va intampla destul de curand, maximum 2 saptamani, pentru ca altfel lumea isi va pierde interesul.
Parteneriatele sunt o varianta buna la promovarea pe retelele de socializare, care pot fi destul de scumpe. Parteneriatele inseamna ca te poti promova pe blogul altcuiva,cu conditia sa ii dai si lui spatiu pe blogul tau pentru a se promova, sau mai bine, promoveaza-l tu. Este gratuit pentru amandoi. Tot parteneriatul te poate ajuta sa impart iota de plata. Promovati-va amandoi pe retelele de socializare. Ori, poti sa beneficiezi de anumite avantaje din partea partenerului tau sit u, la randul tau sa ii promovezi produsul sau serviciile la sfarsitul webinariilor. Cauta blogurile populare din nisa ta si propune-le un parteneriat.
Cand vine vorba despre webinarii, la propriu ai grija sa ai o pagina de inceput, destul de simpla si usor de navigat.
In functie de platforma pe care o vei folosi vei avea optiunea de a integra webinarul in pagina principala, printr-un simplu link. Inregistreaza seminarul, in asa fel incat cei care l-au rata sa mai aiba o sansa sa il vizioneze. Sau pentru cei care vor sa il revizioneze.
-
Infographics imaginile care vorbesc de la sine
Am vorbit la un moment despre acest tip de imagini cu alta ocazie, astazi voi vorbi succinct despre ele. 51% din marketerii Business-2-Business, au folosit aceste info-imagini numai in 2014.
Pentru ca sunt sigur ca si tu le-ai intalnit macar o data, nu voi mai repeat cat de valoroase pot fi aceste info-imagini, daca sunt costruite cum trebuie.
Trebuie sa oferi publicului o informatie de calitate. Ea va fi baza imagini tale.
Desi este foarte probabil ca alte bloguri sa iti fi preluat deja informatia, asta nu te impiedicat sa incerci sa o pui intr-o lumina si mai valoroasa. Spre exemplu statistici din marketingul Facebook ( cu siguranta sunt si altii care au folosit aceste imagini, dar nimeni nu ma opreste sa creez alt fel de imagini cu aceleasi informatii).
Este destul de usor sa gasesti statistici relevante, mai ales daca domeniul este unul important si care acopera multe interese.
Daca vrei sa folosesti statistici din alt site, ai grija sa mentionezi sursa, oentru ca nu este corecte sa furi documentarea altcuiva, dar nici nu iti ofera prea multa credibilitate.
Ca infografica ta sa fie de calitate, ar fi bine sa angajezi un designer. Este important sa nu te zgarcesti, mai ales aici. Designul prost nu te afecteaza doar pe termen scurt, sar pe termen lung poate face adevarate pagube.
Ca sa o promovezi cum trebuie, cauta bloguri din nisa ta si apoi trimite-le un mail asemanator cu urmatorul.
Poti chiar sa ii rogi pe cei de pe retelele tale de socializare sa le distribuie mai departe. Desi cei care au foarte multi fani, cel mai probabil nu iti vor distrubui continutul, cei care au 1000 de follower-I sau mai putin sunt mai predispusi la acceptarea propunerii tale. Dupa ce i-ai gasit pe Twitter pe cei din nisa ta, trimite-le mesaj cu imaginea ta. Desi nu iti vor raspunde toti, se vor gasi printre ei si cei care vor da retweet pentru tine.
-
eBook
In lumea `noua` ai posibilitatea sa iti scrii propria carte electronica. Unele estimari sustin ca Amazon castiga din eBook-uri nu mai putin de 530 de milioane de dolari pe an!
Asta nu inseamna ca trebui sa pui un pret pe a ta, insa trebuie sa ii dai valoare. Marele avantaj al acestei forme de continut este ca te ajuta si pe tine sa iti cresti abilitatile in marketing.
Trebuie sa te gandesti ca aceste carti electronice pot fi prima impresia de care ai nevoie, in contact cu unii dintre clientii sau cititorii tai – deci trebuie sa faci o impresie de neuitat. La fel ca in cazul celorlaltor tipuri de continut, este important ca ceea ce dezvolti in cartea ta sa fie folositor celui ce citeste. Incearca sa rezolvi o problema a cititorilor tai.
Ca sa te asiguri ca scrii o carte de calitate, trebuie sa acoperi orice problema s-ar putea sa apara in domeniul respectiv, sau in legatura cu subiectul pe care il tratezi.
Nu te ingrijora daca ti se pare ca dezvalui prea multe. In timp, vei realiza ca cu cat esti mai generos cu informatiile, cu atat vei deveni mai popular, in special pe termen lung. Ca sa stii despre ce poti scrie si ce sa eviti, nu ezita sa citesti celelalte carti electronice din nisa ta. Daca nu crezi ca esti in stare sa scrii tu insuti o carte, atunci poti angaja pe cineva care sa scrie dupa instructiunile tale.
In orice caz, chiar daca o scrii tu sau altcineva, nu se va promova singura. Va trebui sa depui effort pentru a-I face pe oameni sa iti citeasca materialul.
Vei avea optiunea de a folosi publicitatea pe Facebook, aceasta fiind una din cele mai rapide metode pentru succes.
Poti sa le pui la dispozitia oamenilor, la tine pe blog sau pe site, in schimbul adresei de e-mail (pe care o vei putea folosi mai tarziu pentru alte strategii de marketing de continut).
Alte metode de publicitate gratuita sunt si Kindle Books sau Kindle Store.
Trebuie sa retii ca scopul tau principal nu este sa vinzi cartea ci sa spui lumii ca esti acolo, si ca trebuie sa iti acorde atentie. Ai grija sa incluzi un link catre blogul sau site-ul tau pentru a-ti creste popularitatea. In felul acesta vei putea comunica cu cititorii tai, chiar si prin alte tipuri de continut, ca cele de mai sus.
Desigur, nimeni nu te opreste sa combini mai multe tipuri de continut. Spre exemplu, celor care se uita la webinarul tau, le poti reaminti si de cartea ta electronica. Calitatea cartii este foarte importanta, pentru ca trebuie sa fie pe aceeasi linie, daca nu chiar mai sus decat celelalte tipuri de continut pe care le folosesti des.
Poti combina filmuletele de pe Youtube si cartea ta, ori info-imaginile ori oricare alta combinatie care te face vizibil in fata cat mai multor oameni.
-
Instagram
Cu mai mult de 400 de milioane de utilizatori, 1 din 5 utilizatori de interent sunt pe Instagram, astfel ca platfoma reprezinta o oporunitate pentru toti cei care isi doresc sa dezvolte un plan de marketing. Inainte sa incepi marketingul pe Instagram, este important sa intelegi cum interactioneaza oamenii cu aceasta platforma. Ce trebuie sa retii este ca nu ai voie sa fii prea insistent sa vinzi pe Instagram. Fiind o platforma ce se concentreaza pe imagini, este platforma potrivita daca vrei sa dai exemple de cum functioneaza produsul sau serviciul tau.
Haide sa vedem cum sa folosesti corect imaginile pentru a-ti aduce succes si de pe Instagram. Uit exemplul de la Burberry, o casa de moda ce produce haine.
Si un alt exemplu de la lantul de hoteluri Virgin.
Aici arata cum se pot folosi accentele innovative din camerele lor de hotel.
Dar niciunul dintre aceste exemple nu este exagerat. Lantul hotelier ti-a aratat un obiect cool pe care iti poti gasi in camerele lor, fara sa iti ceara sa te duci sa iti rezervi acum o camera. Iar Burberry nu a zis nimic, ti-a aratat calitatea cusaturilor din produsele sale si atat.
Uite un alt exemplu de la Tacoo Bell.
Aici practic te informeaza ca poti comanda branza in plus la comanda ta, pentru orice tip de mancare. Retine faptul ca aici nimeni nu te indeamna sa faci un anumit lucru (sa cumperi ceea ce vand ei).
De asemenea, poti sa faci marketing pe Instagram fara sa postezi vreo fotografie cu produsul sau serviciul tau. Asta pentru ca poti folosi spatiul pentru fotografie din Instagram pentru a posta imagini care arata valorile sau sperantele companiei tale.
Un exemplu de la Hewlett Packard.
Si altul de la Nike.
Cand vine vorba de crearea imaginilor poti folosi si platforma Canva, am vorbit despre ea intr-un post anterior, cand vorbeam despre puterea imaginilor si cum sa creezi una de impact.
Alt aspect important tine de sectiunea `bio` sau de `website` din sectiunea de editare profil la Instagram. Aici le poti spune oamenilor in cateva cuvinte, cu ce te ocupi, si unde pot merge ca sa afle mai multe.
Ai nevoie doar de aplicatia instagrame pe telefonul sau tableta ta.
Pe profil, aceasta sectiune se refera la cele cateva randuri de sub fotografia de profil. Aici poti introduce linkuri catre site-ul sau blogul tau.
Descrierea fotografiilor va aparea imediat sub fotografia postata.
Ca pe orice platfomra de socializare, nu vei vrea o postare foarte lunga. Cu exceptia unor teme importante, incearca sa te rezumi la 25 de cuvinte.
Intrebarile legate de fotografia postata sau descrierea contextului in care se potriveste sunt informatii suficiente.
Desigur poti folosi si vestitele # hashtaguri. Starbucks se foloseste de ele destul de dest in postarile sale de obicei ca a descrie exact ce se vede din fotografie, dar ai si aici o limita de 30, desi nu vei vea niciodata nevoie de atat de multe.
Si in urmatoarea imagine se poate vedea acelasi lucru, cu exceptia ca mentioneaza aici si un link de unde poti cumpara produsul din imagine.
Si, in ultimul rand, daca ne uitam la aceasta imagine vom vedea acelasi tipar. Au descries exact ce se vede in imagine si ai adaugat si context la ea. ‘#LazyAfternoon’ and ‘#Fall’.
companiile care te intereseaza si este foarte posibila sa intri in contact cu clienti de-ai lor. Dupa ce vei folosi aplicatia o perioada vei intelege si mai bine cu functoneaza si o vei putea folosi pentru a te promova.
Concluzie
Daca credeai ca marketingul de continut este doar despre a scris postari pe blog, tocmai ai aflat ca te-ai inselat.
Poti sa faci marketing de continut fara sa scrii vreun cuvant intr-o postare pe blog. Totusi, indifferent de forma de promovare pe care o vei adopta, important este sa nu uiti de valoare si calitate. Aceste idei pot diferi de la platforma la platforma –ceea ce este valorors pe Instagram s-ar putea sa nu fie suficient pentru un webinar.
Mai citeste o data postarea mea si cauta chiar tu exemple asemanatoare pentru a le intelege mai bine. Retine ca nu trebuie sa faci toate formele de continut ca sa ai succes. Alege cateva si fa-le bine!
Incepe cu cateva, analizeaza rezultatele si apoi mai creeaza alt continut nou – constanta este una dintre cele mai importante componente ale succesului.
La sfarsit vei avea tipare bine definite ale formelor de continut pe ace le proferei si poti crea la nesfarsit pe baza lor.
Vei reusi astfel sa atragi cititori, vizualizari sau spectator cu fiecare bucata noua de material.