Dacă vei verifica situația linkurilor tale, să nu te surprindă faptul că ai dintr-o dată o creștere uimitoare, venită așa, din senin. Cel mai probabil sunt linkuri spam care îți fac mai mult rău decât bine. Cineva te bombardează cu linkuri spam, în speranța că te vei pricopsi cu o penalizare Google. Cel mai probabil este un competitor direct, dar este aproape imposibil să îți dai seama cine. Desi este foarte posibil ca acest tip de acțiuni să aibă loc mai mult în nișele foarte competitive, nu te gândi că ești ocrotit în vreun fel. Termenul pentru această situație este SEO negativ – pentru că face exact opusul a SEO.
Întrebarea este dacă îți va afecta clasamentul, iar răspunsul este că cel mai probabil da. Chiar dacă promovarea pe care o faci tu este organică, SEO negative te poate afecta. Dar înainte să te panichezi, trebuie să afli dacă există un risc adevărat de a fi afectat sau nu. Pentru ca site-ul tău să fie penalizat de Google, linkurile cu spam trebuie să fie covârșitoare, față de numărul de linkuri bune din site-ul tău.
Dacă site-ul tău are doar câteva sute sau chiar câteva mii de linkuri bune, atunci trebuie să începi să îți faci griji. Care este partea bună? Partea bună este că îți poți reveni după aceste atacuri, chiar dacă poate dura chiar și câteva luni. În plus, dacă vei urma acești 4 pași de mai jos, vei fi capabil să previi orice atac al SEO negativ care să îți afecteze grav site-ul.
Pasul # 1 – Automatizează-ți actualizările de date
Primul lucru pe care ar trebui să îl faci este să obții actualizări periodice cu privire la sanatatea site-ului.Pentru a face acest lucru, conectează-te la Google Webmasters și accesează Preferințe. Apoi, asigură-te că “Activare notificări prin e-mail” este bifată:
În timp ce poți alege anumite probleme care urmează să fie notificate, cel mai bine este să setezi tipul la “toate problemele.”
Vei primi imediat notificări dacă există semne de SEO negativ, cum ar fi piratări sau programe malware pe site.
În continuare, pentru a primi actualizări prin e-mail cu privire la noi backlinkuri: Cu cât te aștepți să fii victima un atac negativ SEO, cu atât mai probabil vei avea acest „succes”.
Dacă primești un e-mail de zi cu zi, care îți oferă o privire de ansamblu rapidă despre link-urile noi către site-ul tău, va fi evident atunci când cineva trimite spamuri către site-ul tau.
Dacă vezi o cantitate anormală de link-uri sau tone de link-uri cu text ancoră, ai o problemă.
Există câteva instrumente care te pot ajuta să urmărești backlinkurile tale, o opțiune gratuită fiind OpenLinkProfiler. Desi este limitată, fiind gratuită, tot te va ajuta să vezi dacă există probleme.
Vei primi notiticări dacă dubios se întâmplă pe site-ul tău.
Ahrefs este o platformă asemănătoare, poate chiar mai utilă, dar care este plătită. .
La fel, vei primi notificări cu frecvența pe care o dorești, cu orice activitate de pe și către site-ul tău. Trebuie doar să arunci o rpivire să vezi dacă totul e în regulă.
Pasul #2 – monitorizează backlinkurile de top
Mai există încă un tip de atac SEO negativ de care ar trebui să fii conștient mai ales că este mult mai puțin frecvent decât cele menționate mai sus.
Uneori, cineva care face SEO negativ va crea un nou cont de e-mail similar cu al tău si apoi site-uri de e-mail care se leagă de tine, cerându-le să elimine link-ul de pe site-ul tău.
Acest lucru este în mod clar o lipsă de etică, dar unor oameni nu le pasă.
În timp ce nu se pot monitoriza toate link-urile, poți ține evidența celor mai bune.Poți găsi cele mai bune linkuri cu orice instrument de baze de date Backlink. Pe Ahrefs, tastezi site-ul în instrumentul “site-ul Explorer”, și apoi faci clic pe “link-uri” în bara laterală:
Acest lucru va aduce ca rezultat o listă de link-uri către site-ul tău, sortate după rangul URL-ului implicit.
Familiarizează-te cu primele 20 de link-uri sau chiar mai multe, pentru că ele sunt probabil cele care vor fi vizate.
De aici, trebuie să faci două lucruri:
să acorzi o atenție specială acestora în secțiunea “link-urile pierdute” a acestor e-mailuri
verifică toate acestea manual, din când în când (poate o dată sau de două ori pe lună). Ai putea crea un instrument pentru a face acest lucru pentru tine, dacă vrei.
În cele din urmă, vei fi capabil să previi un atac negativ SEO, poate chiar făcând tu însuți o adresa similar de e-mail. Apoi, adăugați o linie la semnătura dvs. citește de genul:
Această adresă de e-mail este oficială și este singura.
În acest fel, unele dintre persoanele de contact vor putea observa suspect atunci când primesc o solicitare de eliminare dintr-un alt e-mail.
Pasul #3 (dacă se aplică) – Monitorizează recenziile, linkurile și rapoartele false
Multe companii sau site-uri primesc recenzii prin intermediul unor linkuri în Yelp.
Fiind un site cu autoritate în Google, recenziile venite de pe Yelp sunt private cu seriozitate și înseamnă foarte mult. Totuși, calitatea linkurilor pe care o primești din Yelp depinde de calitatea afacerii tale. Dacă cineva ar căuta instalatori în Florida, le-ar apare asemănător:
Aceasta este pagina pentru cu cea mai mare autoritate în Google, nu are legătură cu fiecare afacere în parte. Dar, poți vedea profilele de pe pagina respectivă, nu-I așa?
În sfârșit, pagina de link-uri se află mai sus în rezultatele de căutare, autoritatea este transferată la pagina de profil, care este apoi transferat pe site-ul real de afaceri.
Acest lucru se datorează faptului că link-urile mai mari de pe o pagină sunt, în general, mai importante decât cele mai mici de pe pagină.
Un concurent implicat în SEO negativ are o oportunitate de a te răni în câteva moduri aici.
Planul va fi de a lăsa comentarii negative pe profiluri, ceea ce va reduce Topul tău pe site-uri, cum ar fi Yelp. Aceasta, la rândul său, te va păgubi astfel:
coborârea ta în topul motorului de căutare
reducerea numărului de clienți care te angajează în baza acestor comentarii
Dacă cineva recurge la aceste tactici murdare, trebuie să reacționezi rapid.
Din moment ce ar trebui să știi toți clienții tăi ar trebui să fie ușor de identificat comentariile false, chiar dacă acestea sunt bine scrise.
Să le faci facță este destul de ușor, de cele mai multe ori. Site-uri ca Yelp îți dau opțiunea de a raporta o recenzie negativă dacă nu este reală.
Partea dificila este de a găsi comentarii false, în primul rând și de a face asta suficient de rapid, astfel încât să le poți elimina înainte de a provoca vreun prejudiciu.
Pentru a le găsi, utilizează un fel de instrument de monitorizare.
Serviciul Alerte Google este un instrument uimitor care este și gratuit, care este suficient pentru cei mai mulți, dar există, de asemenea, instrumente avansate pe care le poți utiliza dacă simți că ai nevoie de mai mult.
După ce te-ai conectat, introdu termenul pentru care vrei să creezi o alertă în caseta de text. Apoi, faci clic pe link-ul de mai jos Opțiuni pentru a extinde opțiunile.
Îți recomandăm obținerea acestor alerte cel puțin o dată pe zi.
Ar trebui să configurezi alerte pentru toate numele care ar putea fi folosite pentru brand-ul tău.
Din e-mailurile pe care le vei primi, vei putea găsi rapid recenziile de brand și menționările în grupuri și forumuri.
Acest lucru te va ajuta nu numai să te protejezi de SEO negativ, dar vei menține, de asemenea, o imagine de marcă bună, în general.
În cele din urmă, s-ar putea, de asemenea, să vrei să monitorizezi site-urile de revizuire specific, manual, care sunt cu adevărat importante pentru afacerea ta.
Ele ar putea fi Yelp, Amazon, sau orice director este important pentru vizibilitatea ta. Dacă ei vă trimit clienții în mod regulat, verifică cu ei o dată în fiecare zi sau două.
Pasul # 4 – Dezavuați link-urile proaste
Pasul final este o ultimă soluție.
Teoretic, cel mai bun plan nu este de a-ți face doar dușmani, dar nu funcționează întotdeauna.
În cele din urmă, s-ar putea să te confrunți cu acea creștere uriașă de link-uri spam care amenință să te distrugă în Topul Google.
Trebuie să te asiguri că pentru Google nu contează aceste link-uri atunci când algoritmul decide clasamentul cu paginile tale.
Este un instrument care poate fi periculos, deoarece aceasta poate afecta de fapt clasamentul tău în cazul în care nu este utilizat incorect:
Practic, creezi un fișier text care conține toate adresele URL care ar trebui să fie ignorate, iar Google va face acest lucru data viitoare când accesează cu crawlere oricare dintre aceste pagini.
Cu toate acestea, în cazul în care respingi un link care a fost de fapt de ajutor pe una dintre paginile tale cu clasament bun, ți-ai furat singur căciula.
Ce înseamnă acest lucru este că trebuie să fii atent, și îți voi arăta cum să faci asta.
O posibilă comandă rapidă: Dacă ai un cont de Ahrefs, un plan standard sau mai mare, ai acces la o caracteristică de respingere.
Poți adăuga mereu alte și alte linkuri, la fel cum poți scoate unele linkuri din listă.
Acest lucru va economisi timp pe termen lung, pentru că nu trebuie să îți faci griji cu privire la urmărirea de link-uri vechi pe care le-ai dezavuat, dar nu este obligatoriu. Dezavuând manual: Aceasta este opțiunea cu cele mai multe recomandări de utilizare, și funcționează bine.
În primul rând, va trebui să descarci cât mai multe backlinkuri din site-ul tău, pe cât posibil. Este dificil să obții toate link-urile, dar dacă utilizezi mai multe surse, poți obține un număr suficient.
Începe cu Consola Google Search (fostele Instrumentele pentru webmasteri). Dacă te duci la secțiunea backlink, există o opțiune pentru a descărca link-uri de eșantionare și “cele mai recente” link-uri. Bifează ambele:
Apoi, descarcă orice link-uri poți obține de la bazele de date, cum ar fi backlink Ahrefs, Majestic, Open Site Explorer și deschide linkul Profiler.
Adăugă-le pe toate la o foaie de calcul. Tot ceea ce ai într-adevăr nevoie este numele de URL-ul / domeniu.
Aici e partea mai grea:
Trebuie să determini dacă fiecare link este legitim sau nu.
Acest lucru implică o mulțime de muncă obositoare pentru site-uri mari.
Ai posibilitatea să utilizezi unele comenzi rapide de cum ar fi:
căutarea pentru extensiile de domeniu spammy (de exemplu, “.ru”)
în căutarea ancora text de tip spam (de exemplu, “viagra”)
în căutarea pentru domenii bine cunoscute, care sunt în mod evident legături bune
Asta e cea mai mare parte a lucrării. Va trebui să vizitezi multe URL-uri pentru a le verifica. Ia în considerare împărțirea acestei lucrări, dacă ai o echipă.
În continuare, trebuie să se descompui datele, astfel încât la final URL tot ce ai lăsat este numele de domeniu.
Pentru a face acest lucru în foi Excel sau Google, folosește această formulă într-o coloană de lângă URL-uri:
= Left (B1, find (“/”, B1,9) -1)
Trageți colțul acelei celule în jos, astfel încât formula este aplicată pentru toate adresele URL din coloana:
In exemplul de mai sus, ai începe cu coloana B și ai încheiea cu domeniile goale din coloana A.
În continuare, vei scăpa de “http: //”, “https: //”, și “www.”. Poți face acest lucru cu o funcție simplă “găsiți și înlocuiți” (înlocuiește fiecare frază cu un spațiu gol).
În continuare, evidențiază toate domeniile și elimină duplicatele.
În cele din urmă, trebuie să adăugi termenul “domeniu:” în fața tuturor site-urilor, astfel încât instrumentul să știe care link-uri sunt respinse de pe întregul site.
În timp ce poți respinge anumite adrese URL, este de obicei cel mai bine să elimini toate link-urile din domeniul „mesaje nesolicitate”.
Fă acest lucru prin utilizarea formulei:
= “Domeniu:” & A1
Aici este tabelul rezultat:
Ar trebui să ai acum o list asemănătoare cu cea din coloana B. La final copie și lipește aceste rezultate într-un document.
Ai posibilitatea să adaugi comentarii folosind “#” , dar acestea sunt doar pentru tine. Instrumentul de dezavuare se bazează pe mențiunile la linkurile cu algoritmul motorului de căutare.
În cele din urmă, du-te în secțiunea din contul tău la Disavow links, și alege domeniul pe care aceste linkuri le afectează:
După aceea poți să încarci linkul pe care vrei să îl dezavuezi. Dacă ai făcut totul cum trebuie, vei primi un text asemănător.
Este o groază de muncă obositoare, dar nu e prea complicat.
Într-o săptămână sau două, Google ar trebui să elimine cele mai multe dintre aceste link-uri proaste și nu le va mai lua în considerare.
Concluzie
SEO negativ este o practică de afaceri teribilă, dar unii oameni încă o folosesc.
Ți-am dat un proces de 4 pași care te va proteja împotriva celei mai mari părți a potențialelor atacuri de SEO negativ sau cel puțin să limiteze pagubele pe care le face.
Te încurajez să urmezi acești pași, cât mai curând posibil, deoarece acestea nu sunt foarte utile dacă le folosești la mult timp după ce prejudiciul a fost făcut.