Pentru a atrage trafic durabil spre blogul tău și pentru a-ți crește audiența, oamenii trebuie să fie interesați de conținutul tău. De ce? Pentru că, din păcate, un conținut bun pe care însă nu-l citește nimeni are un impact negativ atât asupra motoarelor de căutare cât și asupra oamenilor.
Într-un sondaj realizat recent cu privire la lectura electronică, 15% dintre respondenți au afirmat că principalele motive pentru care citesc conținut digital sunt plăcerea de a se desprinde de realitate și bucuria dobândită, în timp ce peste 20% dintre aceștia au menționat pasiunea de a învăța lucruri noi.
Nimeni nu contrazice faptul că lectura este importantă. În primul rând, conform unor studii recente, lectura stimulează creierul și încetinește progresul (sau chiar previne, în unele cazuri) bolii Alzheimer și demenței.
În medie, cititorii se bucură de o stare de sănătate fizică și mentală mai bună, precum și de empatie.
Crearea de conținut este de fapt partea ușoară. Să-i faci pe oameni să îl citească și să îl distribuie este cu totul alt lucru. Obiectivul tău ca blogger este să faci în așa fel încât postările să îți fie citite – nu să rezolvi o problemă. Acesta este doar un beneficiu pe care oamenii îl obțin din citirea conținutului tău.
În cartea Efectele lecturii asupra minții, autorii Anne E. Cunningham și Keith E. Stanovich au remarcat faptul că cititorii înrăiți tind să manifeste o mai mare cunoaștere a modului în care funcționează lucrurile și a caracterului uman. Cu alte cuvinte, lectura consecventă duce la rezultate academice și intelectuale.
Haideți să vedem, pentru început, care sunt avantajele lecturii, în baza cercetărilor efectuate pe acest subiect.
1. S-a dovedit științific că lectura îmbunătățește memoria
Știința demonstrează că lectura te poate ajuta să îți salvezi memoria. Conform unui studiu realizat în acest sens, ,,declinul puterii creierului este redus cu 32% printr-o activitate mentală frecventă mai târziu în viață.”
Ceea ce ne interesează pe noi este ce anume îi motivează pe oameni să continuie să deprindă noi moduri de a face unele lucruri, cu mult după finalizarea educației formale.
Răspunsul stă în faptul că natura umană este setată să caute îmbunătățirea continuă a tuturor aspectelor. Oamenii citesc cărți și alte tipuri de conținut deoarece doresc să își îmbunătățească memoria și să acumuleze mai multe cunoștințe.
De asemenea, nu doar non-ficțiunea aduce beneficii cititorilor, ci și ficțiunea. Conform unui articol publicat de Psychology Today, lecturarea unui conținut fictiv poate remodela creierul uman și îi poate îmbunătăți funcțiile.
Mai mult decât atât, studiul „Efectele pe termen lung și scurt ale unei roman asupra conectivității creierului”, efectuat de Universitatea Emory, prezintă modul în care lectura îmbunătățește empatia și vizualizarea.
Astfel, citirea de conținut online este unul dintre modurile prin care sunt activate acele părți ale creierului responsabile pentru efecte vizuale și sunet.
Dr. Ken Pugh, Președinte și Director de cercetare al Laboratoarelor Haskins, afirmă că atunci când o persoană citește conținut online, ,,părți ale creierului care au evoluat pentru alte funcții – precum viziunea, limbajul și învățarea asociativă – se conectează într-un circuit neuronal specific pentru citit, ceea ce este foarte provocator.”
Chiar dacă mijloacele vizuale de informare au oferit o altă cale de învățare, mai ales online, lectura este o abilitate esențială întrucât îmbunătățește concentrarea, reduce stresul și nu în ultimul rând, îți poate deschide mintea.
2. S-a dovedit, în baza datelor, că lectura te face un scriitor mai bun
Stephen King afirma la un moment dat următoarele: ,,Pot să fiu direct cu privire la acest subiect? Dacă nu ai timp să citești, nu ai timp (și nici instrumente) să scrii. Este atât de simplu.”
Așadar, dacă vrei să fii un scriitor bun, atunci trebuie să citești mai mult. Este o formulă foarte simplă care funcționează de minune.
Înainte ca Milada Horáková să fie executată de către regimul comunist, aceasta i-a trimis fiicei sale o ultimă scrisoare din închisoare, prin care o îndemna să citească ,,tot ceea ce este de valoare”:
,,Au fost perioade în viața mea în care am citit cu lâcomie, precum și momente în care munca nu mi-a permis să iau nici măcar o carte în mână, în afară de literatura de specialitate. Mare păcat. Aici am citit foarte mult în ultimele luni, chiar și cărți care, probabil, nu m-ar fi interesat afară. Este un lucru mare și important să citești tot ceea ce este de valoare sau măcar cât de mult poți tu.”
Precum și Paul Graham afirmă în mod corect, ,,scrisul nu doar comunică ideile; le creează”.
Așa că lasă-te absorbit de cărți, citește și scrie cât de mult poți tu și vei vedea cum ideile vor începe să curgă!
Richard Brandson și Stephen King sunt doar doi dintre autorii de succes cu rafturi de cărți arhipline. Ei știu că lipsa lecturii este echivalentă cu eșecul, astfel că citesc tot timpul.
Lectura diferențiază scriitorii prolifici de cei carese află în impas. Indiferent de experiența acumulată în domeniul tău, dacă nu ești un cititor înfocat vei rămâne în pană de idei – un fenomen care te ține blocat în căutarea și probabil chiar într-o luptă pentru găsirea unei modalități potrivite de a-ți transmite mesajul.
Lectura te ajută să apreciezi subtilitățile cuvintelor. Atunci când citești, notează-ți ideile pe o ciornă și captează gândurile care îți trec prin minte. Mai târziu, când vei începe să scrii, aceste notițe îți vor fi utile.
Crezi că e necesar să termini întotdeauna ceea ce ai început să citești? Eu nu cred. Iată ce spune și Jeff Goins:
,,Nu-ți fă prea multe probleme în legătură cu finalizarea; tu doar începe. Mai jos poți găsi trei moduri în care poți să faci acest lucru:
• Nu citi cu scopul de a realiza ceva. Nu e nevoie să citești doar ca să termini ceea ce ai început. Citește doar de dragul de a citi. Nu neglija această disciplină. Tranformă lectura în obișnuință, într-o pasiune personală. Nu în ultimul rând, asigură-te că citești foarte mult.
• Studiază limbajul. Ca scriitor, cuvintele sunt energia ta vitală. Citește orice, numai să începi. Dacă nu știi de unde să începi, pornește de la aceste resurse pentru scriitori (vezi, de asemenea, și 1000 de romane pe care orice scriitor ar trebui să le citească).
• Citește ce citesc și ceilalți. Dacă nu ești sigur de unde să începi, citește ceea ce alți scriitori recomandă.
Pentru mai multe informații, vezi cele mai bune cărți despre scris. De asemenea, s-ar putea să te intereseze și articolul Scriitori prin lectură.
Așadar, citește tot ce poți, indiferent dacă este sau nu vorba despre un conținut relevant pentru afacerea ta, un conținut online sau tipărit.Citește mult, foarte mult! După cum afirmă și William Faulkner:
,,Citește, citește, citește. Citește orice – prostii, clasice, bune sau rele și vezi cum sunt scrise. La fel ca un tâmplar care lucrează ca ucenic și studiază maestrul. Citește și vei absorbi informația. Apoi scrie. Dacă scrii bine, îți vei da seama. Dacă nu, aruncă tot ce ai scris pe geam.”
3. Lectura reduce stresul
Multe dintre activitățile zilnice ne produc un stres inutil și potențial nociv. Lectura nu se numără printre acestea! Adevărul este că, în realitate, lectura produce chiar opusul.
Așadar, cum anume ajută lectura la reducerea stresului?
Psihologii sunt de părere că atunci când mintea umană se concentrează pe deplin asupra lecturii, corpul răspunde prin relaxarea profundă a tensiunii pe care o menținem în mușchi. E absolut remarcabil!
Avem chiar și dovada că lectura este o sursă puternică de eliminare a stresului: Mindlab International a efectuat un studiu de cercetare asupra unui grup de voluntari de la Universitatea din Sussex.
Nivelul de stres și bătăile inimii voluntarilor au fost crescute printr-o serie de exerciții și teste, după care aceștia au fost supuși la o varietate de metode de relaxare tradiționale pentru determinarea metodei produce cele mai bune rezultate.
Una dintre aceste metode a fost lectura. Voluntarii au citit o carte sau alt tip de conținut în liniște timp de 6 minute, cu scopul încetinirii ritmului cardiac și al diminuării tensiunii din mușchi.
Cercetătorii au descoperit astfel că nivelul de stres a fost redus considerabil pe parcursul acestor exerciții scurte de citire. And, the researchers found that stress levels reduced dramatically during these short reading exercises. De fapt, lectura a funcționat cel mai bine dintre toate metodele încercate, scăzând nivelul de stres cu 68%, conform expertului în neuropsihologie cognitivă, Dr. David Lewis.
Acum că știm de ce oamenii citesc conținut online, hai să vedem cum poți folosi aceste informații pentru a-ți crește audiența pe blog.
Cum să crești audiența pe blog
Dacă ai citit tot până acum înseamnă că știi deja de ce citesc oamenii pe internet. Totuși, blogul tău nu va suferi nicio schimbare până nu vei învăța cum să pui în practică toate sfaturile de mai sus în propriile postări pe blog.
N-ai vrea să scrii conținut pe care să nu-l citească nimeni. Astfel că trebuie să înțelegi, în primul rând, motivele care îi determină pe oameni să citească.
Din feririre, există câteva tehnici și trucuri simple care te pot ajuta să îți crești audiența pe blog. Sunt convins că ai auzit deja de unele dintre ele, însă cât de consecvent ești în ceea ce le privește?
1. Inventează titluri atrăgătoare și avantajoase
Nu este o noutate faptul că titlul este cel care atrage oamenii spre conținutul tău. Oricine se uită mai întâi la coperta (sau la prima pagină) și la titluri înainte să citească un ziar sau o revistă.
Conform lui Brian Clark, ,,8 din 10 oameni citesc titlul înainte să decidă dacă se merită sau nu să citrească respectivul conținut.”
Asta înseamnă că trebuie să acorzi FOARTE MULTĂ atenție titlurilor tale. Nici nu mai contează cât de puternice sau valoroase sunt ideile tale dacă nu ești capabil să comunici această valoare începând cu titlul. În acest caz nefericit, te vei îndrepta direct către eșec. După cum spune și Brian, ,,un titlu slab îți va face articolul invizibil.
Titlurile reprezintă cel mai puternic și cel dintâi element al paginii tale de conținut. Nu trebuie să le tratezi superficial sau să presupui că nu contează pentru nimeni.
Îți propun să încerci un experiment. Data viitoare când citești o postare pe un blog, întreabă-te: ,,Ce anume m-a atras la titlu încă de la început?”.
Cu cât râspunsul tău e mai precis, cu atât va fi mai bun următorul tău titlu. Acest lucru îți va oferi oportunitatea de a inventa un titlu mai puternic care îi va face pe oameni să citească.
Exită o mulțime de formule de titlu pe care le poți utiliza. Cu toate acestea, nu amăgi oamenii să dea click pe titlul unui conținut fără nicio valoare reală.
Titlurile Clickbait s-ar putea să meargă, dar reputația ta în mediul online va fi afectată negativ. E mai bine să eviți Clickbait cu totul.
În schimb, oferă o valoare extraordinară – nu doar titlului, ci și întregii postări, de la introducere până la concluzii. Fiecare cuvânt sau frază ar trebui să conteze. La urma urmei, după cum spune și Ted Nicholas, renumitul copywriter de răspuns direct, ,,73% dintre deciziile de cumpărare sunt luate atunci când clientul ideal citește titlul.”
Dacă ești inteligent și creativ, poți crea cu ușurintă titluri uimitoare pentru următorul tău text doar prin modelarea revistelor cunoscute. Spre exemplu O, The Oprah Magazine, este o revistă incredibil de populară. Totodată, aceasta este o sursă nemaipomenită de idei pentru titlurile tale.
Hai să aruncăm o privire la coperta recentei ediții:
Vom încerca acum să modelăm titlurile de pe copertă pentru a ne crea propriile titluri irezistibile. Copia unei reviste populare este creată de obicei de copywriteri profesioniști, care cunosc destul de bine comportamentul uman și tehnicile de persuasiune.
După cum vezi, unul dintre titlurile izbitoare de mai sus este ,,Îndrăznește mai mult!”. Din moment ce mii de oameni sunt abonați la această revistă și o citesc cu pasiune, hai să creăm împreună câteva titluri în baza acestei fraze:
• Îndrăznește mai mult: Cum să pui în sfârșit capât luptei pentru extinderea listei tale de e-mail
• Îndrăznește mai mult: Planul în 3 pași care îți îmbunătățește rangul în căutare
• Îndrăznește mai mult: 74% dintre marketerii de conținut s-au luptat pentru clienți în 2015 [Nu mai este cazul acum]
Nu-i așa că îți vine să dai click pe aceste titluri tari?
O altă strategie insuficient utilizată pentru generarea de idei de titlu este analizarea unui conținut care a devenit viral. Nu e nevoie să urmărești întregul mediu online din industria ta. Indicat este să te concentrezi asupra unuia sau a două site-uri media.
Spre exemplu, poți folosi UpWorthy.com sau Buzzfeed.com. Ambele publică un conținut ce generează mai multe distribuiri pe rețelele de socializare decât sute de site-uri la un loc.
Hai să vedem care este conținutul cel mai distribuit de pe Buzzfeed.com. Este suficient să urmărești acești pași:
i). Primul pas: Accesează Buzzsumo.com. Introduceți pe pagina principală URL-ul site-ului (și anume Buzzfeed.com). Apoi dă click pe butonul ,,Go” din dreapta:
ii). Al doilea pas: Analizează titlurile distribuite cel mai des.
După cum poți vedea în imaginea de mai sus, toate dintre titlurile Buzzfeed distribuite cel mai des includ numere. Atunci când folosești numere în titlurile tale, contribui la creșterea valorii percepute a conținutului tău și îi convingi pe oameni să citeacă.
În graficul cu preferințe de titlu de mai jos se poate vedea clar că titlurile care conțin numere sunt preferate de cititori în 36% dintre cazuri, în detrimentul titlurilor de tipul ,,Cum să”:
Și eu procedez la fel. Folosesc mereu numere în titlurile mele și pot spune că nivelul de angajament generat de aceste postări este de obicei mai mare și mai consistent.
Așadar, dintre cele mai distribuite titluri de mai sus, ne putem crea propriile titluri relevante. Să presupunem că ești un expert în traficul web și intenționezi să creezi câteva titluri care să includă numere:
Titlu vechi:
26 de imagini care îți vor oferi o percepție mai bună asupra lumii
Titluri noi:
• 26 de rezultate ale traficului web care îți vor oferi o percepție mai bună asupra bloggingului
• 26 de fotografii inspiraționale pe care le-am făcut în timpul unei Conferințe
• 20 de schițe de mână care vor stimula traficul postărilor tale pe blog
Atenție! Când modelezi un titlu bazat pe numere, nu e nevoie să folosești exact aceleasi numere ( de exemplu, 26). Folosește ceea ce ți se potrivește cel mai bine, precum și respectivei postări pe care o scrii.
Titlurile avantajoase și bazate pe numere sunt magneți naturali pentru motoarele de căutare. Utilizatorii iubesc să citească, să distribuie și șă se conecteze la ele.
Într-adevăr, mai mulți factori au contribui la acest lucru – printre care numărul de linkuri de intrare cu autoritate către pagină – însă titlul este cel care a jucat un rol esențial. Acesta atrage utilizatorii și îi împinge să dea click și să distrubuie. Google urmărește exact acest lucru – interacțiunea umană.
De aceea este atât de important comportamentul utilizatorului și impactul său asupra SEO. Nimic nu influențează mai mult clasamentele de căutare decât activitatea utilizatorului pe pagină, care se traduce, printre altele, prin timpul petrecut pe site, clickurile contorizate sau linkurile de intrare naturale).
2. Folosește cuvinte cu influență în titlurile și subtitlurile tale
Toată lumea știe cum cuvintele ne pot influența stările și convingerile. Unele cuvinte însă tind să-i inspire pe unii oameni să acționeze, mai mult decât pe alții. Într-adevăr, cuvintele sunt puternice și sunt numai bune pentru a da viață unui conținut, precum și pentru creșterea autienței.
Descoperirile UCL privind modul în care creierul procesează cuvintele după intonație sunt foarte interesante. Conform acestui studiu, atunci când auzim cuvinte, în creierul nostru se întâmplă următorul lucru:
,,Cuvintele sunt triate spre lobul temporal stâng [al creierului nostru] pentru procesare, în timp ce melodia este direcționată către partea dreaptă a creierului, o regiune mai stimulată de muzică.”
Creierul uman utilizează așadar două secțiuni diferite pentru a identifica, pentru început, starea și apoi pentru a descoperi înțelesul real al cuvintelor. E logic, în special dacă iei în considerare faptul că acesta poate distinge ,,limbajul” de alte sunete într-un mod diferit.
Creierul poate să descifreze un zgomot din muzică, de exemplu. Asemănător, cuvintele de putere îi conferă titlului semnificație și atrag oamenii înspre conținut.
Cuvintele puternice dau viață limbajului. În Engleză, Portugheză, Spaniolă, Franceză – în toate limbile de fapt – exagerările, proverbele, expresiile idiomatice și exclamațiile sunt toate aspecte integrale ale cuvintelor de putere.
Când vine vorba de copywriting, principalul tău obiectiv este de a-ți îmbunătăți abilitățile de persuasiune astfel încât să existe o posibilitate mai mare ca actualii și potențialii clienții să acționeze după ce ți-au citit exemplarul.
Nu trebuie să fii un copywriter profesionist ca să folosești eficient cuvintele de putere. Ideal ar fi să folosești cuvintele de putere în titlu dar dacă acest lucru nu-ți mai aduce nici un beneficiu, poți să uiți de Clickbait și folosește cuvintele de putere în subtitluri.
Cuvintele de putere sunt exact ceea ce par a fi. Sunt cuvinte care inspiră, stimulează și îndeamnă cititorul să acționeze.
Folosirea cuvintelor de putere pentru a-i da un imbold conținutului tău este esențială pentru succesul acesuia. Ca să înțelegi mai bine, îți voi da un exemplu personal.
Am discutat cu un prieten despre ce anume îi determină pe oameni să citească un conținut.
Prietenul meu mi-a spus că indiferent de cât de mult timp dedică postărilor pe blog, foarte puțini oameni îl observă – chiar dacă blogul lui generează peste 20,000 de vizitatori pe lună. Am rămas la fel de surprins ca și el, așa că i-am vizitat blogul și am citit câteva titluri. În scurt timp am reușit să identific care este problema. Pe de o parte, el nu scria niciunul dintre tipurile de conținut care atrag cititorii. Pe de altă parte, titlurile lui erau plictisitoare, neatractive și prea lungi.
L-am sfătuit să își ajusteze titlurile și să includă cuvinte de putere. Aseară m-a sunat să îmi spună că postările sale vechi încep în sfârșit să fie citite. De fapt, postările sale recente cu un cuvânt de putere în titlu au generat peste 1000 de vizualări în 24 de ore.
Jon Morrow este un expert în cuvintele de putere. El a împărtășit publicului 317 cuvinte de putere care te ajută să devii un scriitor mai bun. Printre acestea, se numără:
Agonie, apocalipsă, asalt, avertizare, baie de sânge, bombă, catastrofă, colaps, coșmar, crimă, criză, devastator, dezastruos, dureros, eșec, (a) face de rușine, farsă, greșeală, groaznic, haos, închisoare, înspăimântător, (a) învinge, luptă, masacru, moarte/mortal, mutilat, naiv, nebun, panică, păcălit, pericol/periculos, rănit, răzbunare, refugiat, risc/riscant, sânge/sângeros, sfâșietor, teroare, terorist, toxic, victimă, (a) zdrobi, sunt doar câteva dintre cele mai puternice cuvinte, in orice limbă.
Dacă vrei o audiență mai mare, atunci trebuie să incluzi cuvinte de putere în titlurile tale. Nu uita, însă, că utilizatorii nu caută în mod specific cuvinte de putere. Niciun utilizator întreg la minte nu intră pe Google și tastează ,,strategii extraordinare de copywriting.” Toți vor căuta simplu – ,,strategii de copywriting.”
Prin urmare, cuvintele de putere se folosesc doar pentru a atrage utilizatorii în eventualitatea în care aceștia îți vizitează blogul. Cuvintele de putere nu vor contribui nici la rangul tău, întrucât acestea nu sunt cuvinte de căutare sau un factor de clasificare al Google.
3. Atrage creierul cititorului cu ajutorul efectelor vizuale
Altă modalitate de creștere a audienței este prin intermediul efectelor vizuale. Acestea fac lectura mai plăcută. Conform unei statistici a Pew Research Center, 76% dintre cititorii cu vârste cuprinse între 16 și 29 de ani citesc de plăcere.
Primul pas este să ademenești oamenii spre conținutul tău. Apoi trebuie să te asiguri că vei încânta cititorul cu fiecare parte a conținutului, începând cu titlul, introducerea și până la concluzii. La urma urmei, dacă îți place un fragment de conținut, vei continua să îl citești până la sfârșit, nu-i așa?
Într-un număr recent al Whiteboard Friday, Rand Fishkin recomandă crearea propriilor efecte vizuale, pe lângă date și diagrame. El a semnalat faptul că astfel de efecte vizuale, cum ar fi schițele sau fotografiile personale, vor face diferența între conținutul tău și restul textelor și vor contribui și la creșterea audienței.
Lectura ar trebui să fie distractivă și plină de satisfacții iar efectele vizuale au o contribuție esențială în acest sens. Conform unui studiu realizat de Xexox, ,,efectele vizuale color cresc dorința oamenilor de a citi un fragment de conținut cu 80%.”
Efectele vizuale sunt numai bune pentru poveștile brandului tău. Conform CMO Council, 46% dintre marketeri consideră că folografia este esențială pentru strategiile lor actuale de marketing și de storytelling.
Efectele vizuale intensifică, de asemenea, angajamentul rețelelor de socializare. Un studiu realizat de Buffer arată că tweeturile cu imagini au primit cu 18% mai multe clickuri și cu 15% mai multe retweeturi decât cele fără efecte vizuale.
Eu unul am simțit pe pielea mea cum crește angajamentul odată ce adaug imagini la postările pe blog.
4. Formatează conținutul pentru lectura online
Aspectul este un element extrem de important. Eu le-am făcut pe toate, de la publicarea unui conținut citit de foarte puțini oameni până la unul ce a strâns milioane de vizualizări și sute de comentarii în doar 24 de ore.
Cu toții putem fi de acord că e extrem de neplăcut să dedici între 4 și 8 ore unei postări ca apoi oamenii să nu stea mai mult de 10 secunde pe pagina ta. Nu cred că ar mai vrea cineva să repete această experiență.
Platforma de publicare WordPress îți ușurează procesul de creare a unui conținut uimitor, formatat corespunzător și potrivit pentru lectura online, cu condiția să folosești corect instrumentele de editare și formatare.
Este o mare diferență între lectura unui conținut online și lectura unei cărți tipărite. Pe internet oamenii sunt distrași de următorul obiect strălucitor. Astfel că este responsabilitatea ta de creator de conținut să îi ajuți să se concentreze asupra conținutului tău.
Dacă îți faci o verificare cu ajutorul Google Analytics, vei vedea că pe o postare pe blog tipică, doar 2% dintre utilizatorii tăi petrec mai mult de două minute citind-o. Tu însă nu trebuie să te mulțumești doar cu atât.
Dacă vrei ca oamenii să îți citească din conținut cuvânt cu cuvânt, urmează aceste modalități simple de formatare eficientă a conținutului:
a) Renunță la lățimea blogului și concentrează-te pe eficacitate: Cunoscutul website Slate a descoperit că pentru fiecare 161 de persoane ajunse pe pagina sa, cam 61 dintre acestea – însemnând aproximativ 38% – au părăsit pagina în scurt timp.
Mulți dintre vizitatori nu derulează pagina în jos pentru a citi și restul conținutului iar acest lucru îți poate ridica rata de respingere.
• S-a presupus că un articol are o lungime de 2000 de pixeli; în cazul în care partea de sus a ferestrei browserului tău ajunge la linia de 2000 de pixeli, se ia în considerare faptul că ai derulat articolul în proporție de 100%. Axa X ajunge la 120% deoarece în majoritatea paginilor există de obicei elemente sub linia de 2000 de pixeli, cum ar fi secțiunea de comentarii.
• Fiecare coloană reprezintă ponderea persoanelor care s-au oprit din derulare într-un anumit punct al articolului.
• Graficul include doar oamenii care au petrecut ceva timp pe pagină – utilizatorii care au părăsit pagina imediat după accesare nu sunt reprezentați.
Prin urmare, formatează-ți corect conținutul și vei atrage mai muți oameni, îi vei păstra și vei beneficia la maxim de pe urma conținutului tău!
Oare ai observat că atunci când scrii în Microsoft Word, pagina nu ocupă întreaga lățime a ecranului? Ei bine, în aceeași ordine de idei, dacă suprafața conținutului tău scris este prea lată, va fi greu pentru cititori să țină pasul.
Atunci când îți formatezi postarea de pe blog, trebuie să iei în considerare două elemente caracteristice răspunsului utilizatorului:
• Viteza de citire
• Înțelegerea
Un studiu dedicat capacității de înțelegere a cititorului a descoperit că:
• Atunci când cineva citește rar, cel mai bine e să ai cam 55 de caractere pe un rând.
• Atunci când cineva citește rapid, cel mai indicat e ca un rând să aibă până la 100 de caractere.
Când vine vorba de formatarea conținutului blogului tău pentru creșterea audienței, trebuie să iei în considerare și alți factori și nu doar lățimea, cum ar fi dimensiunea și caracterele fontului.
Te întrebi cumva care este lățimea ideală a blogului și care este numărul optim de caractere pe care ar trebui să le aibă un rând? Ei bine, majoritatea oamenilor preferă undeva la 66 de caractere pe rând. Cu toate acestea, am descoperit că utilizarea a 55 până la 100 de caractere funcționează de minune pentru multe dintre blogurile populare din domeniu.
Ține minte că fiecare semn de punctuație, literă sau spațiu este considerat a fi un caracter individual.
b) Evidențiază punctele cheie din pagina ta: Cei mai mulți cititori de pe internet sunt superficiali. Indiferent de cât de interesant este conținutul tău, majoritatea oamenilor preferă să îl scaneze rapid pentru punctele cheie. Astfel că va trebui să le ușurăm munca.
Rata la care un conținut este publicat este uluitoare. Peste 2 milioane de postări de blog sunt publicate zilnic, de ajuns încât să umple Revista TIME pentru 770 de ani.
Prin urmare, nu te poți aștepta ca cititorii să-și petreacă tot timpul lor prețios citindu-ți conținutul cuvânt cu cuvânt. Este o posibilitate, însă nu una pe care să te poți baza.
Astfel și-a făcut apariția noțiunea de skimming, care se traduce prin lectura rapidă, concentrată asupra Titlului, Rubricilor, Ideii principale și a altor Indicatoare care îți permit să îți faci o idee cu privire la conținutul respectiv. Acesta reprezintă un pas premergător lecturii în detaliu, întrucât după skimming te poți întoarce rapid la detaliile pe care vrei să le citești în totalitate.
Cititorii superficiali sunt adesea cei mai buni cititori. De ce? Pentru că atunci când aceștia ,,răsfoiesc” punctele cheie din conținutul tău și rămân convinși, vor dori să citească textul de la capât, mai rar și mai cu atenție. În cele din urmă, mulți dintre ei se vor abona la lista ta de e-mail sau îți vor cumpăra produsul.
Pentru a ajuta cititorii superficiali, trece-ți subrubricile, precum și cele mai importante cuvinte și propoziții în bold. De asemenea, asigură-te că folosești imagini pentru a despărți bucățile mari de text..
Acest lucru este și mai important acum când conținutul lung a devenit un punct central pentru utilizatori și motoarele de căutare.
Mie unul îmi place foarte mult cum Darren Rowse, fondatorul Problogger.net, își formatează postările. Uită-te la subrubrici, la proprietățile fontului (caractere, dimensiune, lățimea blogului, etc.) și la formatarea blockquote:
Formatarea corespunzătoare a postărilor tale nu este opțională, este o necesitate. După cum subliniază și Adam Thompson, ,,dacă [blogul tău] nu pare primitor, atunci e mai puțin probabil să obții distrubuiri pe rețelele de socializare sau backlinkuri naturale.”
Pentru mai multe detalii legate de formatarea conținutului, vezi ghidurile de mai jos:
• Ghid complet de formatare a postărilor și paginilor WordPress
• Cum să vă păstrați cititorii mai mult timp pe blog
5. Pune întrebări deschise în introducerile tale
O întrebare potrivită îți va oferi întotdeauna un răspuns mai bun.
Din moment ce 36% dintre marketerii de conținut se luptă cu crearea unui conținut captivant, te poți remarca și poți ajunge în fruntea tuturor și poți scrie conținut care să prindă la public doar prin adresarea de întrebări mai bune.
Întrebările deschise îi oferă cititorului oportunitatea de a-și pune mintea la contribuție înainte de a oferi un răspuns. Astfel, nu există un răspuns clar la o întrebare deschisă, spre deosebire de o întrebare închisă.
Mai jos ai două exemple de întrebări închise și răspunsurile acestora:
• Întrebare: Este roz culoarea ta preferată?
• Răspuns: Da.
• Întrebare: Ești căsătorit?
• Răspuns: Nu
Pentru a vedea diferența, ți-am pregătit și două exemple de întrebări închise:
• Ce te determină să alegi o anumită culoare atunci când îți reproiectezi blogul?
• Cum ai de gând să atragi trafic înspre noul tău blog?
În ultima mea postare, am adăugat o întrebare deschisă în introducere. Întrebarea a fost destul de confuză, până am clarificat-o în rândul următor – asta era, de fapt, și ideea.
Acest tip de întrebare atrage cititorii. În loc să își stoarcă creierii cu răspunsul la întrebare, aceștia ar prefera să citească mai mult pentru a afla răspunsul.
Formularea întrebărilor potrivite în introducerile tale te vor ajuta să te conectezi cu utilizatorii la un nivel mai profund și mai personal. Astfel, oamenii rămân cu impresia că înțelegi pe deplin prin ceea ce trec și îți pasă de experiențele lor.
Este foarte important să îți asculți cu atenție audiența, întrucât te ajută să identifici obstacolele cu care aceasta se confruntă, întrebările pe care și le pun oamenii, precum și limbajul pe care îl folosesc atunci când caută soluții.
Atunci când le arăți utilizatorilor că îi înțelegi la acel nivel, îi vei face fericiți și darnici, din moment ce vor începe să petreacă mai mult timp și să cheltuie mai mulți bani pe un proiect în care cred.
Pentru a capta și mai multă atenție asupra conținutului tău online, trebuie, de asemenea, să-ți promovezi postările de pe blog în paralel cu stimularea instrumentelor de social media. Nu trebuie să scapi nimic din vedere atunci când îți crești audiența pe blog.
Pentru mai multe detalii despre cum îți poți crește audiența pe blog, poți descărca cu încredere ghidul de aici.
Concluzii
Obiectivul tău este să atragi o audiență loială înspre blogul tău și să motivezi fiecare membru al acestei audiențe să îți citească întregul conținut, cuvânt cu cuvânt. Nu poți, însă, să-ți îndeplinești scopul prin urmărirea acelorași timpare care te-au adus până în acest punct. Astfel că îți recomand să îți ajustezi tacticile sau să dobândești o abilitate nouă.
Pe de altă parte, în cazul în care te concentrezi pe crearea unui conținut detaliat, interesant și util, care să-i ofere utilizatorului o experiență mai bogată și pe care să îl promovezi în mod eficient, nu vei avea niciodată probleme cu creșterea audienței pe blog.
Poți învăta multe lucruri de la bloggerii de succes. Asta nu înseamnă doar să îi asculți sau să le cumperi produsele. Trebuie să îi urmărești și să observi modul în care aceștia crează un conținut ce îi transformă pe cititori în clienți.
Ca de obicei, mi-ar plăcea să îți aflu părerea. Cu ce provocări te confrunți în atragerea autienței și cititorilor potriviți înspre blogul tău?