Stiu ce gandesti … conteaza cu adevarat aceasta actualizare? Ar trebui chiar sa-mi petrec timp invatand despre asta? Ei bine, Bert va afecta 1 din 10 intrebari de cautare. Pentru a va face o idee despre cat de mare este o actualizare, este cea mai mare actualizare de cand Google a lansat RankBrain. Cu alte cuvinte, exista o sansa foarte buna ca acest lucru sa afecteze site-ul tau. Si daca nu, pe masura ce traficul tau creste, in cele din urma va afecta site-ul. Dar inainte de a analiza modul in care aceasta actualizare afecteaza SEO si ceea ce trebuie sa ajustati, sa vedem mai intai despre ce este vorba cu aceasta actualizare.
Deci, ce este Bert?
Bert reprezinta codificatori bidirectionali de la Transformatori. Google, in esenta, si-a ajustat algoritmul pentru a intelege mai bine procesarea limbajului natural.
Ganditi-va in acest fel: puteti introduce un numar de zbor in Google si, de obicei, va arata starea zborului. Sau poate aparea un calculator atunci cand tastati o ecuatie matematica. Sau daca introduceti un simbol de stoc, veti primi un grafic. Sau chiar un exemplu mai simplu este: puteti incepe sa tastati pe Google, iar functia sa de completare automata poate sa isi de seama ce cautati, chiar inainte de a termina introducerea. Insa Google a avut deja toate aceste lucruri descrise inainte de Bert. Sa ne uitam la cateva exemple de Bert in actiune.
Este chiar Bert folositor?
Sa zicem ca tu cauti „2019 calator in Brazilia in SUA are nevoie de viza”. Inainte de Bert, rezultatul de top ar fi modul in care cetatenii americani pot calatori in Brazilia fara viza. Dar uitati-va cu atentie la interogarea de cautare … este usor, dar este o mare diferenta. Cautarea nu a fost despre oamenii americani care merg in Brazilia, ci despre oamenii din Brazilia care calatoresc in SUA. Rezultatul dupa actualizarea Bert este mult mai relevant.Google are in vedere acum prepozitii precum „pentru” care pot avea o multime de semnificatii pentru interogarea de cautare.
Iata un alt exemplu … „Esteticienii stau mult la lucru” . Google obisnuia sa se potriveasca anterior cu termenii. De exemplu, sistemul lor folosit pentru a gandi „stand” este acelasi cu „stand-alone”. Acum inteleg ca, cuvantul „stand” are contextul cererii fizice. Cu alte cuvinte, treaba epuizeaza … trebuie sa stai mult in picioare?
Este singura schimbare?
Nu este. De asemenea, Google a modificat fragmentele prezentate. De exemplu, daca ati cautat „parcare pe un deal fara bordura”, Google obisnuia sa puna accent prea mult pe cuvantul „bordura” si nu suficient accent pe cuvantul „fara”. Aceasta este o mare diferenta … si puteti vedea asta in rezultate. Noile modificari pe care le aduce actualizarea algoritmului il fac mult mai relevant pentru cautatori si creeaza o experienta mai buna pentru tine si pentru mine si pentru toti ceilalti care folosesc Google.
Dar cum afecteaza din punc de vedere SEO?
Trebuie sa va schimbati strategia SEO. Exista trei tipuri de intrebari pe care oamenii le pun de obicei atunci cand efectueaza o cautare:
- Informationala
- De navigatie
- Tranzactionala
O intrebare informationala este ca si cum cineva cauta sa slabeasca. Nu sunt siguri cum ar putea cauta „cum sa slabesti” Si dupa ce efectueaza cautarea, pot gasi o solutie precum diferite diete. De acolo pot cauta o solutie, folosind o interogare de navigare, cum ar fi „dieta Atkins”.
Odata ce cineva isi da seama de solutia exacta, atunci poate efectua o interogare de cautare tranzactionala, cum ar fi „cartea de bucatarie pentru dieta Atkins”. Din ceea ce vedem la finalul nostru, Bert afecteaza in principal cuvintele cheie de top-of-the-funnel, care sunt cuvinte cheie legate de informatie. Acum, daca doriti sa nu va mentineti doar clasamentele, dar sa obtineti o parte din clasamentele competitiei voastre, o solutie simpla este sa deveniti foarte specifici cu continutul vostru.
In mod obisnuit, atunci cand creati continut, care este cel mai usor mod de a clasifica cuvintele cheie legate de informatii, SEO va spune sa creati continut foarte lung. Da, este posibil sa vedeti ca o multime de continut de forma mai lunga se claseaza bine pe Google, dar algoritmul lor nu se concentreaza pe numararea cuvintelor, ci se concentreaza pe calitate. Asadar, atunci cand utilizati instrumente precum Ubersuggest pentru a gasi subiecte noi pe care sa le parcurgeti, trebuie sa va asigurati ca si continutul vostru este super-specific.
De exemplu, daca ai o afacere despre fitness si faci un blog despre „cum sa pierdeti in greutate fara sa luati pastile”, continutul tau nu ar trebui sa se concentreze pe shake-uri sau suplimente dietetice sau ceva prea similar cu pastilele. In schimb, ar trebui sa discute despre toate metodele alternative. Stiu ce gandesti, shake-urile si suplimentele ar putea sa nu fie pastile de dieta si nu sunt acelasi cuvant cheie, dar se asteapta ca Bert sa devina mai sofisticat in anul urmator, in care va intelege mai bine ce cauta oamenii cu adevarat. In plus, ar trebui sa incetezi sa te mai concentrezi pe densitatea cuvintelor cheie. Da, o multime de specialist SEO s-au indepartat de acest lucru, dar totusi primesc in fiecare zi o mana de e-mailuri care ma intreaba despre densitatea cuvintelor cheie. Densitatea cuvintelor cheie va fi si mai putin importanta in viitor, deoarece Google intelege mai bine contextul continutului pe care il scrieti.
Deci, unde este oportunitatea?
Dupa cum am mentionat, este legat de crearea de continut extrem de specific in jurul unui subiect. Nu este neaparat despre crearea unei pagini foarte lungi, care vorbeste despre 50 de lucruri diferite, care au o lungime de 10.000 de cuvinte. Este mai mult sa raspunzi la intrebarea unui cautator cat mai rapid si sa oferi o cantitate cat mai mare in comparatie cu concurenta. La fel ca atunci cand cauti „cum este sa fiti la Jocurile Olimpice”, vei vedea o lista de rezultate. Desi primul rezultat poarta titlul „Cum este sa mergi la olimpiada”, articolul nu dezvaluie cum este sa mergi ca participant, ci discuta despre cum este sa mergi ca sportiv. La fel cum s-ar astepta un cautator pe baza interogarii. Bert a putut in mod clar sa-si dea seama, chiar daca titlul ar fi putut sa mearga in orice fel. Iar articolul in sine nu este atat de lung, are doar 311 de cuvinte.
Daca doriti sa va descurcati bine cand vine vorba de clasament pentru cuvinte cheie informationale, mergeti foarte specific si raspundeti la intrebare mai bine decat concurentii vostri. De la videoclipuri si imagini la audio, faceti orice trebuie facut pentru a crea o experienta mai buna. Acum, pentru a fi clar, acest lucru nu inseamna ca un continut de forma lunga nu functioneaza. Doar ca fiecare profesionist SEO se concentreaza deja pe continut de forma lunga. Urmeaza termeni generali de cap care pot fi interpretati in 100 de moduri diferite si de aceea continutul poate fi lung si minutios. Cu alte cuvinte, concentrati-va mai mult pe termenii cu coada lunga. Puteti crede ca acest lucru este evident, dar sa ne uitam la date.
Totul incepe cu Ubersuggest. Daca nu l-ati utilizat inca, puteti sa introduceti un cuvant cheie precum „marketing” si va va afisa volumul de cautare, precum si va va oferi mii (daca nu milioane) de variatii de cuvinte cheie. In ultimele 30 de zile, 4.721.534 de intrebari de cuvinte cheie au fost efectuate pe Ubersuggest de 694.284 de marketing. Aceste 4.721.534 de cautari au returnat 1.674.841.398 recomandari de cuvinte cheie. Dar cand ne uitam la ce cuvinte cheie selecteaza oamenii in Ubersuggest si exporta, 84% dintre marketeri se concentreaza pe termenii de cautare cu 1 sau 2 cuvinte. Doar 1,7% dintre marketeri se concentreaza pe termeni de cautare cu 5 sau cuvinte mai lungi. Urmarea strategiei de creare de continut in jurul unor expresii foarte specifice cu coada lunga este atat de eficienta incat site-urile precum Quora genereaza 60.428.999 de vizitatori pe luna doar de la Google singur in Statele Unite. Si o mare parte din continutul lor nu este super detaliat cu raspunsuri de 10.000 de cuvinte. Se concentreaza doar pe raspunsul la intrebari foarte specifice pe care oamenii le au.
Concluzie
Chiar daca traficul tau de cautare scade putin din ultima actualizare, este un lucru bun. Stiu ca suna nebun, dar ganditi-va astfel … daca cineva a cautat „cum sa slabesti fara pastile de dieta” si a ajuns pe articolul tau despre cum sunt uimitoare pastilele pentru dieta, vor apasa doar pe butonul din spate si vor pleca, inapoi la Google. Cu alte cuvinte, este putin probabil ca traficul sa fie transformat in conversie. Sigur, este posibil sa pierdeti o parte din trafic din aceasta actualizare, dar traficul irelevant va distruge valorile utilizatorilor si creste rata de respingere. In plus, aceasta este oportunitatea dvs. de a crea continut care este super-specific. Daca pierdeti traficul, uitati-va la paginile care au scazut, la interogarile de cautare pentru care nu va mai clasificati si accesati continutul dvs. sau creati continut nou care raspunde la intrebarile pe care le cauta oamenii.
Daca nu stiti cum sa faceti acest lucru, trebuie doar sa va conectati la Search Console, sa faceti clic pe „rezultatele cautarii” si sa faceti clic pe butonul data. Apoi faceti clic pe comparati si selectati datele in care a scazut traficul si comparati-l cu perioadele anterioare. Apoi selectati „Interogari” si sortati dupa cea mai mare diferenta. Va trebui sa sapati interogarile de cautare pe termen lung, deoarece acestea sunt cele mai usor de rezolvat. Si daca nu sunteti sigur ce sa remediati, cautati termenii pe Google care au scazut si priviti concurentii de top. Comparati pagina lor cu a voastra, deoarece va oferi cateva informatii.