Cand vine vorba de a convinge pe cineva, prima data ne concentram pe emotiile si sentimentele acestuia. Nimic in lumea asta, nici macar cuvintele sau imaginile, nu apeleaza mai mult la sentimentele oamenilor decat culoarea.
Cu toate acestea, psihologia culorilor este de cele mai multe ori un subiect de neintelegere in marketing, datorita faptului ca preferintele culorilor variaza intre indivizi. De exemplu, multi oameni prefera culoarea rosie in fata culorii albastre, in timp ce unii ar putea prefera ca in fiecare zi sa poarte imbracaminte de culori diferite.
Culorile au un impact asupra tuturor, indiferent ca facem webdesign, sau pur si simplu facem doar un logo, culorile ne definesc starea de spirit si influenteaza oamenii.
“Daca o culoare se vinde bine, culoarea potrivita se vinde si mai bine”. Afacerile de top isi imbunatatesc cunostintele despre culori constant si invata cum sa le foloseasca pentru a-si creste vanzarile.
Daca folosesti culorile potrivite ai un avantaj in fata competitiei, avand oportunitatea de a transmite mai eficient mesajul catre audienta ta tinta pentru a le indeplini nevoile si a-ti face vanzarea.
Ce inseamna branding?
Branding-ul este o practica de marketing in realizarea unui nume unic, o identitate si o imagine a unei afacerii, pe care in cele din urma consumatorul o asociaza cu afacerea insasi.
Una dintre componentele principale a brandului personal este de a convinge clientii sa realizeze anumite actiuni bazat pe anumite elemente. Brand-ul tau este mult mai mult decat schema de culori si logo-ul, acesta reprezinta valorile, viziunea si misiunea.
Dar este adevarat ca, culorile construiesc branduri puternice. De aceea este atat de usor sa identifici brandurile de top doar dupa logo. La urma urmei, creierul proceseaza informatiile vizuale de 60,000 de ori mai repede decat proceseaza un text.
De ce sunt importante culorile in branding ?
Culorile pot fi folosite sa comunice valori, de asemenea sa vanda produse. Personalitatea brandului este in cele din urma cea mai importanta. Daca ai o schema de culori consistenta cu personalitatea, este posibil sa intelegi cu adevarat cum reflecta culorile influenta si starile emotionale.
Beneficiile principale a alegerii atente a culorilor in branding includ :
Claritatea scopului
Vocea brandului va fi mai puternica prin intermediul schemei de culori potrivite.
Prima Impresie
Cu siguranta esti constient ca poti face o singura prima impresie. Dar alegerea atenta a culorilor pentru a realiza o prima impresie poate captiva primii vizitatorii ai site-ului tau, in timp ce iti rasfeti in acelasi timp clientii loiali.
Nota : Primele impresii conteaza mult, rareori sunt uitate.
Psihologia Culorilor in Convingere
Atat culorile reci, cat si culorile calde pot fi folosite pentru a convinge clientii si cititorii. Cu toate acestea poti gasi exemple nemaipomenite ale brandurilor mari ce au stapanit arta convingerii folosind toate culorile existente.
De asemenea ar trebui sa iei in considerare paleta de culori in functie de sezon pentru anumite sarbatori. Nu esti obligat sa alegi culorile rosu si verde in ajunul Craciunului, insa daca faci acest lucru, ai avantajul de a convinge mai multi oameni, fiindca acestia imediat vor asocia produsul tau cu sarbatoarea.
Cei de la Apple au fost printre primii care au adus culoarea pe piata intr-o modalitate aprinsa ce nu a mai fost folosita inainte in industria computerului. iMac-ul original din 1998 a fost foarte colorat, si primul din tipul sau care a incercat sa combine prestigiul, inovatia, culorile si prestanta. Fanii Apple si consumatorii sai imediat s-au indragostit de iMac-urile colorate.
Multe alte produse au beneficiat de un succes fenomenal datorita psihologiei culorilor, cum ar fi o marca de Ketchup ce a vandut 10 milioane de sticle in 7 luni.
Culorile pot determina oamenii sa raspunda in anumite moduri la oferta ta sau sa le ignore cu totul. Culorile pot afecta de asemenea modul in care iti realizezi activitatile zilnice. Culorile pot chiar sa aiba un impact asupra nivelelor tale de energie, atat in bine, cat si in rau.
Convingerea este arta de a schimba atitudinea oamenilor pentru a-i determina sa realizeze anumite actiuni, convingandu-i sa gaseasca valoare in serviciul sau produsul tau.
Scopul tau este cresterea ratei de conversie, fiecare element a unui landing page trebuie sa fie bine pus la punct.
Consumatorii individuali au diferite preferinte de culori, insa oamenii de stiinta au descoperit in timp ca unele culori au efecte mai mari asupra noastra. De exemplu, daca esti tipul de om ce este usor distras cand realizeaza o activitate, stimuland culori ca si portocaliu, rosu si galben te poate ajuta sa te reconcentrezi la activitatea efectuata.
De asemenea cand vorbim de culori, putem sa ne referim si la sexul clientilor nostri. Totul poate parea destul de distractiv, dar ce aplicam din ce am invatat in zilele noastre? Daca construim o afacere ce are ca tinta in principal femei ar trebui sa va folositi de urmatoarele culori : albastru, mov si verde, fiindca femeile urasc portocaliu, gri si maro.
Optimizarea Ratei de Conversie este o parte integrala din realizarea unui website de succes. Scopul este sa obtii cel mai bun ROI indiferent de competitia care o ai.
Potrivit lui Bryan Eisenberg, afacerile cheltuie 92 de dolari pentru a creste traficul, dar doar 1 dolar pentru a transforma acei vizitatori in clienti. Cu ajutorul culorilor potrivite vei creste rata de conversie.
Scopul articolului
Scopul articolului este cel de a iti arata diferite oportunitati pe care culorile le pot aduce website-ului tau si cum cu ajutorul lor iti poti imbunatati rata de conversie. Acest lucru necesita o putina intelegere a psihologiei culorilor si consumatorilor.
Trebuie sa intelegi faptul ca oamenii au diferite gusturi si preferinte, insa ca grup, tind sa urmareasca anumite modele cand vine vorba de a cumpara ceva. Culorile sunt si ele elemente ce afecteaza conversia, iar optimizarea ratei de conversie este un proces in derulare la care intotdeauna muncesti pentru a-ti imbunatati rezultate.
Stii expresia “a adauga culori in viata noastra” ? Ei bine, ar fi timpul sa adaugam culori si in afacerea noastra.