Acest lucru este ceea ce toata lumea trebuie sa ia în considerare la un moment dat atunci cand succesul incepe sa creasca si tu nu mai ai timp suficient sa te descurci cu tot volumul de munca. Urmatoarele intrebari se cer a fi puse:
Ai angaja pe cineva sa te ajute?
Sau vrei sa externalizezi?
Exista multe domenii care cer atentie, in orice afacere, dar unul in special, este domeniul marketingului de continut.
Crearea si promovarea de continut, mai ales pentru un nou site, estein esenta un loc de munca full-time.
Daca ai o echipa mica, nu poti dedica intotdeauna o persoana cu norma intreaga pentru a tine in frau toate lucrarile de continut. Astfel ajungi sa pierzi din valoarea pe care ai adaugat-o, pentru ca nu exista suficienta forta de munca, care sa sustina permanent marketingul de continut.
1 . Are cineva din echipa ta abilitatile necesare?
Marketingul de continut poate fi incredibil de eficient.
Pentru a avea succes in marketingul de continut, trebuie sa ai o mare varietate de aptitudini. Si nu este acceptata mediocritatea; in caz contrar, te vei pierde in multime.
Cel care se va ocupa de marketingul de continut trebuie sa fie de inalta calificare in trei domenii:
- Scriere
- Expertiza domeniu – esti un expert in subiectul despre despre care scrii?
- Abilitati de networking – stii cum sa promovezi in mod eficient?
Nu este foarte dificil a gasi pe cineva cu una dintre aceste zone acoperite.
Dar e destul de greu sa gasesti pe cineva cu doua dintre acestea, si este chiar mai dificil sa gasesti pe cineva cu toate trei. Asta il face un “unicorn” pe acel marketer de continut de care si tu ai nevoie.
Ei exista, dar trebuie sa-i gasim.
Este putin probabil sa ai unul dintre ei in echipa ta deja.
Intr-un sondaj recent, 42% dintre companii au declarat ca in prezent nu au expertiza de a utiliza in mod eficient campaniile de content marketing.
Ei chiar nu au o persoana care are competentele necesare. Aceste companii nu au putut gasi toate competentele in cadrul echipelor lor.
Poti sa iti dai seama cat de dificil este sa aduni o mare echipa pentru marketingul de continut.
Deci, aceasta este prima ta intrebare:
Ai pe cineva in echipa ta, cu abilitatile si experienta necesara pentru marketingul de continut?
2. Ce fel de buget ai pentru marketingul de continut?
Ca si cu orice alt tip de marketing, cu cat cheltui mai multi bani pentru el, cu atat mai bune vor fi rezultatele. Deoarece continutul tau trebuie sa fie peste concurenta pentru a fi eficient, este logic ca va trebui sa petreci mult timp si sa cheltui multi bani.
Nu trebuie sa arunci cu bani peste tot, dar trebuie sa fii rational si sa analizezi, cat esti dispus sa cheltui cu acest tip de marketing.
Intr-un sondaj din 2015, s-a constatat ca, in medie, companiile au cheltuit 25% din bugetul lor doar pe marketing.
As spune ca, daca nu ai nici o experienta de marketing de consinut, 25% este un inceput bun.
Daca ai succes, poti mari bugetul in viitor.
Un alt studiu recent a constatat ca foarte multe companii (60%) au inregistrat o crestere a cheltuielilor de content marketing . Asta poate insemna concurenta serioasa pentru tine.
Foarte putini sunt in scadere cu investitiile lor, ceea ce sugereaza ca eforturile pentru marketingul de continut, chiar mediocre ajuta la obtinerea unor rezultate.
Bugetul tau va determina optiunile: Daca ai un buget foarte limitat pentru comercializarea de continut, recomand sa cheltui undeva la 1000 de euro pe luna, insa nu te astepta la rezultate uriase.
De obicei, va trebui sa cheltui cel putin cateva mii inainte ca lucrarile sa aduca un client.
Afla mai multe detalii despre content marketing digital si visual content marketing dar si cum sa scrii un articol bun pentru content marketing, relevant pentru social media cu un continut despre promovare web, optimizare, promovare online.
Apeleaza la servicii de promovare pe care sa la intelegi, despre continut, marketing si cum scrii un articol bun pentru content marketing. Multi se intreaba ce inseamna content marketing, insa o agentie seo iti va explica tot ceea ce este necesar sa stii.
3. Ai prefera lucrul cu freelanceri sau cu agentiile?
Daca te decizi sa externalizezi aceste servicii, e o decizie la care trebuie sa meditezi bine. Poti lucra cu un freelancer sau poti angaja alta companie care sa lucreze pentru tine.
Ele pot fi ambele optiuni bune, dar fiecare are propriile puncte forte si puncte slabe.
Daca nu esti familiarizat cu termenii, un freelancer este cineva care desfasoara o activitate independenta si, in general, lucreaza pentru mai multi clienti, in acelasi timp.
O agentie, pe de alta parte, este mult mai “profesionista”. Vor avea un personal de cel putin trei angajati si de obicei au o mare varietate de clienti.
Atunci cand iti doresti servicii de calitate, de marketing prin continut, ar fi bine sa stii tot ce presupune social media atunci cand vrei sa evoluezi.
De ce sa nu incerci, daca vei reusi imediat? De la o agentie de seo vei primi informatii in legatura cu marketing prin continut, servicii de calitate si relevante, citind articole de calitate de pe site-ul lor.
Preturi: Iata unde limitele bugetare pot interveni.
Cand cauti freelanceri, costul este mai accesibil. In general, vei plati mai putin la un freelancer pentru aceeasi munca decat ai plati la o agentie deoarece un freelancer are mai putini sefi deasupra capului.
Cu toate acestea, exista o gama foarte mare de liber profesionisti responsabili.
O agentie content marketing si o agentie digital marketing prin continut, de promovare, te va ajuta sa intelegi tot ce are legatura cu content marketing prind definitie.
Depinde de ceea ce cauți.
In prezent, este greu sa gasesti un marketer continut independent daca nu esti dispus sa platesti mai mult de 100 lei pe ora.
Cei mai buni marketeri de continut independenti pot percepe chiar si 300 de lei pe ora, pentru ca pur si simplu ei pot face ce multi altii nu pot.
Tipii astia stiu subiectul pe dinafara, sunt mari scriitori, si au, de asemenea, contacte in industrie sa contribuie la promovarea continutului.
Sunt scumpi, dar ei chiar au rezultate.
Cu toate acestea, în cazul în care nu iti poti permite asta, nu iti face griji. Poți gasi persoane fizice care percep 50-100 de lei pe o ora. Ele pot produce un volum de lucru valoros, dar asteapta-te sa angajezi un alt freelancer pentru promovare sau sa o faci singur.
Cat despre agentii? Orice agentie buna va percepe cel putin cateva sute de lei pe ora. Ei pot face acest lucru, deoarece acestea ofera o multime de beneficii.
Comparatie de calitate: este mai usor sa deveii un freelancer decat sa deschizi o agentie.
Asta inseamna ca exista variatie mare in calitatea de freelanceri. Exista o multime din cei slabi, dar exista si cativa foarte buni.
Cu agentii, aveti, de asemenea, variabilitate, dar sunt mai putin susceptibile greselilor. Cele mai multe agentii sunt pornite de freelanceri competenti care doresc sa construiasca afacerea lor, astfel incat calitatea este mai mare, in medie.
Ce inseamna toate acestea? Aceasta inseamna ca puteti obtine un rezultat de calitate sau nu. Dar, o agentie este un pariu sigur.
Oricum, revizuirea muncii lor din trecut este cel mai simplu mod de a vedea daca acestea pot oferi ceea ce cauti.
Fiabilitate: Cand vine vorba de fiabilitate, serviciile de marketing prin agentii sunt, de asemenea, un pariu mai sigur in general.
Unii freelanceri sunt buni. Ei sunt extrem de profesionisti, te vor pune intotdeauna pe primul loc, si livreaza ceea ce promit de fiecare data, insa nu se vor putea ridica niciodata la nivelul la care cea mai buna agentie de digital marketing iti livreaza serviciile.
4. Cat din continut vor fi date personale?
Pentru a raspunde la intrebarea din aceasta sectiune, cat de mult din conyinutul va contine date cu caracter personal / privat?
Trebuie sa decizi daca ai date interesante de oferit si daca esti dispus sa-l impartasesti in continut.
Motivul pentru care acest este atat de important este pentru ca aceasta va afecta decizia finala.
De asemenea, stiu ca exista unele lucruri pe care as prefera sa le pastrez private.
Daca esti intr-o nisa in care transparenta este foarte importanta, poate fi necesara o alta metoda de lucru pentru aproape fiecare bucata de continut. In acest caz, vei dori mai mult, probabil, sa tii lucrarile de marketing pentru continut si de promovare in-house.
5. Au un domeniu de expertiza? Este relevant? De ce?
Daca alegi sa externalizezi munca de marketing prin continut, este crucial sa ai pe cineva (freelancer sau agentie), care va obtine rezultate pentru tine.
Doar pentru o secunda, sa ne gandim la tipul de marketer de care s-ar putea sa ai nevoie in aceasta situatie.
Cei mai multi dintre marketeri vor avea doua abilitati de scriere si de socializare, din cele trei competente principale despre care am vorbit mai devreme (scris, crearea de retele, si expertiza domeniu). Acestea sunt, la urma urmei, fundamentele de marketing moderne.
Dar a treia nu este atat de usoara.
Pentru a obtine cu adevarat expertiza in domeniu, trebuie sa fi studiat un subiect specific ani de zile. Daca ai ca piata un public deosebit de sofisticat, va trebui sa fie chiar mai mult avansate studiile.
Cea mai mare provocare cu care te vei confrunta este accea de a gasi pe cineva care este un expert in nisa.
Piata este plina “generalisti”: Daca te decizi sa angajezi freelanceri, vei gasi o multime care spun ca pot comercializa orice afacere.
Aceasta prezentare arata ca serviciilelor de marketing prin continut nu sunt de nivel superior.
Cei mai buni freelanceri vor avea unul sau doua domenii de expertiza.
O agentie mare de promovare poate avea creatori de continut, care sunt experti in nise. Cu toate acestea, agentiile de dimensiuni mici si medii, au scriitori generalisti si se confrunta cu aceleasi probleme.
Continutul lor nu va fi la valoarea a ceea ce vei plati.
In schimb, ar trebui sa caute specialisti in nisa.
De exemplu, “Gourmet Marketing” este o agentie axata pe comercializarea de continut pentru restaurante:
Asta nu inseamna doar ca sunt o agentie buna, dar cel putin se poate spune ca ei inteleg industria si stiu sa recunoasca faptul ca expertiza de domeniu este importanta.
6. Cum va arata porcesul de introducere pe piata?
Cand cineva mentioneaza “marketingul de continut,” pentru el poate insemna orice. Toata lumea are propria lor imagine a ceea ce este.
Unul dintre cele mai mari obiective ale oricarui interviu este sa iti dai seama ce este definitia candidatului ideal.
Mai precis, cum au de gand sa te ajute?
Tu ar trebui sa fii în cautarea unor raspunsuri specifice care se adreseaza:
modului in care acestia vor determina cat de mult continut este nevoie
modului in care acestia vor determina care este tipul de continut necesar
modului de creare de continut
modului in care acestia isi vor onora angajamentul si asigura o crestere in timp
Cele mai mari doua provocari in marketingul de continut este crearea de continut suficient si crearea volumului de continut captivant.
Ai nevoie de cat mai multe detalii necesare pentru a fi sigur ca au sistemele (forta de munca, plus procese) pentru a crea continut in mod regulat, fara intarzieri, si sa-l creeze interesant. Daca incearca sa planeze in jurul subiectului, treci la urmatorul candidat. In timp ce tu nu trebuie sa stii totul in detaliu, toti freelancerii sau agentiile ar trebui sa poata sa contureze principalele etape ale muncii lor pentru tine.
7. Cum vor masura succesul?
La fel cum toata lumea are o definitie diferita pentru acest tip de marketing, toata lumea are, de asemenea, o definitie diferita despre succes.
Pentru a avea o relatie buna de lucru, va trebui sa stabiliti impreuna orientari rezonabile pentru a avea rezultate.
Daca asteptarile tale nu se potrivesc cu ale lui, cel putin unul dintre voi va fi frustrat.
Este foarte posibil ca un freelancer sa fie incantat ca a produs piese X de continut sau link-uri atrase Y la blog-ul tau, in timp ce pe tine nu te impresioneaza prin aceste rezultate.
Daca esti mai interesat de abonati e-mail, cresterea traficului nu conteaza prea mult.
Inainte de a va pune de acord sa lucrati impreuna, determina care sunt valorile pe care mizezi.
Cel mai bine este sa asculti sfaturi de marketing prin continut, de promovare, de la persoanele pe care le consideri experti in domeniu. Vezi si diverse articole despre marketing prin continut de pe internet, multe articole interesante, de promovare, pe care sa le citesti in detaliu si cu atentie.
8. Nu au nici o garantie?
Aceasta intrebare pare cunoscuta?
Este, de asemenea, o intrebare la care ar trebui sa raspunda inainte de angajare, orice firma sau freelancer.
Cu toate acestea, in timp ce o firma de optimizare seo nu poate face garantii cu privire la clasament (sincer) pentru ca nu poate fi tinut de sub control, agentii de content si freelancerii pot le faca.
Cele mai multe persoane fizice si agentii stiu ca este greu pentru tine sa cheltui o suma decenta de bani in fiecare luna, atunci cand rezultatele ar putea dura mai mult de sase luni pentru a le vedea. Exista foarte multe articole pe care le poti citi, cu un continut bogat, avand detalii despre marketing prin continut, de promovare si nu numai.
9. Ai nevoie de continut sau de un editor?
Ce se intampla daca ai un buget mare, dar, de asemenea, doresti sa lucrezi cu freelanceri si nu cu o agentie?
Acest lucru ar putea permite sa creezi un volum mare de continut de cea mai buna calitate in mod regulat.
Cea mai mare problema este ca va trebui gestionezi toti freelancerii.
Cand ai o echipa de freelanceri pentru scris si promovarea continutului, lucrurile pot deveni rapid dezorganizate.
10. Cum te vor tine la curent cu progresul lor?
Aceasta ultima întrebare te va salva, de asemenea, de o multime de stres si frustrare.
Toate agentiile ai freelancerii comunica diferit.
Unii vor comunica la fel de des pe cat vrei, in timp ce altii te vor tine prea putin la curent.
Toata lumea e diferita, dar cred ca un raport lunar este o frecventa buna pentru verificare, in plus fata de comunicarea cu privire la orice probleme mari care ar putea interveni.
Cele mai multe agentii vor trimite un raport-sablon pe baza celor mai importanti indicatori, care este bun, deoarece te va ajuta sa gasesti informatii importante in aceste rapoarte rapid.
Concluzie
Marketingul de Continut este o metoda eficienta de marketing pentru aproape orice afacere online.
Importanta sa continua sa creasca in fiecare an, astfel incat, chiar daca nu ati inceput, trebuie sa o faceti cat mai repede cu totii.
Daca ai început, dar ai descoperit ca nu ai suficient timp pentru a da marketingului de continut atentua ai efortul necesar pentru a obtine rezultatele dorite, trebuie sa se schimbe.
Cea mai comuna optiune a voastra este de a externaliza acest serviciu (sau parti ale acestuia).
Aceasta este o decizie mare, care va avea un impact semnificativ asupra rezultatelor de marketing globale, astfel incat trebuie sa gandesti cu atentie.