Nu toata lumea care face marketing de continut se confrunta cu anumite tipuri de probleme, si totusi chiar si tu vei putea sa mai inveti ceva nou despre marketing.
Ca sa nu inveti pe cheltuiala ta, poti sa observi cum s-au descurcat altii si cum au ajuns la success, pe baza studiilor de caz.
Ai doua optiuni, fie cauti firme asemanatoare tie, si aplici strategii diferite cu rezultate si mai bune, fie studiezi companii din nise diferite de a ta si aplici strategiile lor la compania ta. Ambele sunt eficiente.
Ai nevoie de o vedere panoramica asupra marketingului de continut, si pentru a obtine acest punct de vedere, ai nevoie de studii de caz.
Pentru inceput ar trebui sa vezi cum folosesc alte companii marketingul de continut si cu ce scop.
Cele mai intalnite 3 scopuri ale marketingului de continut sunt crearea de noi lideri in anumite domenii, invatarea leadershipului si cunoasterea unui brand.
Sunt mai multe moduri prin care poti ajunge si tu la aceste trei scopuri. Unele le vei obtine organic, pentru altele va trebui sa muncesti.
Totusi nu vrei sa ai de invatat de la orice companie, pentru ca nu orice companie te poate invata ce nu stii deja. Aici intervin studiile de caz. In mod normal numai comaniile care au, intr-adevar ceva de spus sunt predispuse sa se transforme in studii de caz. De aceea, eu am ales pentru tine cateva studii de caz pe care voi incerca sa le ilustrez cat mai bine, ca mai apoi, tu sa le poti aplica pe compania ta.
Studiu de caz #1 PTC a folosit marketingul de continut pentru a urca de la 0 la 100.000 vizitatori pe luna.
Pentru oricine trecerea a 100.000 de vizitatori pe luna este un prag important de trecut. Daca ajungi la acest nivel vei putea sa sustii cam orice afacere ai avea.
Acest tip de strategie a avut ca scop final promovarea brandului. PTC a vrut sa isi faca brandul cunoscut pentru a-si promova noul produs intr-o lume aglomerata. Ca scop secundar a fost vanzarea produsului in sine.
Cele mai de success produse nu sunt produse noi, fiind foarte posibil sa nu vinzi nimic la inceput. Totusi, este posibil sa vinzi ceva produse noi, care le imbunatatesc pe cele vechi, sau care le ajuta pe cele vechi sa aiba performante mai bune. Provocarea ta va fi sa depasesti concurenta….marea concurenta. Asa ca e foarte posibil sa ai ceva de invatat din studiul de caz al PTC.
PTC este o companie de software care vinde softuri catre alte companii din nisele tehnologice. Prima data s-au decis ca vor incerca sa foloseasca marketingul de continut pentru a-si creste popularitatea pentru a promova un nou produs – Creo.
Acesta este un software de design care rezolva multe din problemele pe care alte tipuri de software CAD le au de obicei.
Fara indoiala este un produs de calitate superioara – calitatea fiind primul lucru de la care sa incepi.
Prima lectie pe care trebuie sa o inveti este ca externalizarea marketingului de continut poate functiona. Unul dintre principalele motive pentru care companiile cred ca marketingul de continut nu va functiona este pentru ca au impresia ca va fura din ofertele de marketing disponibile deja.
Cred ca au nevoie de personal care trebuie angajat doar pentru a crea postari pe bloguri si pentru a la promova. Este de inteles de ce este simplu de refuzat o astfel de oferta pentru ca de cele mai multe ori angajatii care ar trebui sa faca aceasta treaba deja sunt foarte ocupati. In plus cei mai multi angajati nu stiu cum sa creeze continut de calitate si nu va fi eficient.
Cele mai importante doua motive pe care le ai pentru a externalize serviciile de content marketing sunt: nu ai destui oameni care sa se ocupe de asta, dar nici nu ai destule cunostinte pentru a fi eficient.
In acest caz PTC a angajat o companie de marketing de continut, nu pentru ca nu aveau destui angajati care sa se ocupe de asta, ci pentru ca nu aveau experienta in acest domeniu.
Prin colaborarea dintre cativa angajati cheie ai PTC si cei de la firma de marketing, rezultatele nu au intarziat sa apara.
S-ar putea sa crezi ca externalizarea acestor servicii duce la o colaborare fara sfarsit, dar nu e nevoie sa fie asa. Poti sa incetezi colaborare oricand, dupa incheierea contractului.
Majoritatea mareterilor isi vor petrece majoritatea timpului cautand strategii care sa te promoveze, precum si modul de a le pune in practica. Pentru aceste strategii, de cele mai multe ori vor angaja specialist pentru nisa in care activezi tu. In cazul PTC, un content writer a continuat sa scrie pentru blogul PTC pentru inca patru ani de la initialul proiect.
Dar asta nu din cauza PTC, ci din cauza firmei de marketing care a aranajt o strategie, iata pe patru ani, fara ca cei de la PTC sa mai aiba o bataie de cap in plus.
A doua lectie conta in cunoasterea scopului stategiei tale de marketing de continut, pentru ca acesta va influent ace tip de continut vei produce, in general. In caest caz, PTC a avut un singur scop principal, inca de la inceput bine stabilit. La vremea aceea nimeni din audienta lor nu auzise de Creo, fapt destul de important. Daca creezi un blog pentru un produs popular, se poate sa ai success daca scrii tutorial ce include acel produs.
Daca inca nu ai un produs, atunci tutorialele nu vor atrage o atentie prea mare. In schimb va trebui sa iti educi audienta pentru a crea valoare pentru produsul tau. Pe parcurs ce devii de incredere, poti sa ghidezi atentia audientei catre lansarea produsului tau. Scopul tau iti dicteaza ce fel de continut sa produci, si mai ales, cat de mult continut sa produci.
Din moment ce ei aveau o limită de timp pentru a lansa produsul, Robert și Joe au aplicat o strategie destul de agresivă. Au publicat în jur de un articol pe zi, chiar dacă postăriloe au fost mai scurte.
Lecția #1 – scopurile se pot schimba
Strategie de marketing de conținut pe care o aplici ar trebui să crească și să evolueze odată cu afacerea ta. Spre exemplu, odată ce lansarea a avut loc, ei și-au îndreptat atenția către vânzări și marketing. Dacă vizitezi siteul Creo blog today, vei vedea alt tip de conținut:
Acum că Creo a fost lansat și este cunoscut conținutul poate incluce și tutoriale pentru produse, arătând astfel că Croe este mai bun ca alte produse.
În cazul în care PTC nu și-ar fi re-evaluat obiectivele, ei s-ar fi oprit pe blog după lansarea produsului.
In schimb, ei au putut să continue să crească blog-ul și au ajuns la 100.000 de vizitatori pe lună într-o nișă destul de nepopulară.
Peste 70% dintre acei vizitatori sunt de asemenea noi la PTC și sunt potențiali clienți.
Studiul de caz #2: venituri de 100.000 de dolari pe lună
Dacă vrei vreodată să studiezi un exemplu recent de creștere a unei afaceri de marketing folosind conținutul, Groove este un loc excelent pentru a începe.
Groove era departe de a fi o companie demnă de luat în seamă, atunci când au început comercializarea lor de conținut, mai aveau încă un drum lung de parcurs pentru a atinge obiectivul lor de 100.000 $ în venituri lunare:
Dacă nu ești familiarizat cu Groove, ei au software-ul de help-desk, ceea ce înseamnă că utilizatorii plătesc o taxă de abonament regulat în fiecare lună.Din moment ce au început blogging-ul în 2013, au depășit cu ușurință scopul lor inițial, ceea ce arată efectul marketingului de conținut asupra vânzărilor:
Lecția #2 – Marketingul de conținut nu este mereu lent: Unul dintre lucrurile de care întotdeauna sunt conștient când scriu despre marketingul de conținut este că este nevoie, de obicei, de timp pentru a produce rezultate.
Nu vei obține zeci de mii de cititori peste noapte, dar, de asemenea, nu trebuie neapărat să aștepți luni de zile pentru a obține acțiune.
Groove a fost una dintre excepțiile notabile la creșterea normală a unui blog. Chiar din primul post publicat, au primit mai mult de 100 de comentarii:
Având în vedere că mare parte din vizitatori nu au comentat numai pe post, dar au și distribuit materialul, nu este surprinzător faptul că au putut să treacă 1.000 de abonați din acel singur post.
Acestea nu sunt rezultate tipice, dar sunt posibile cu ajutorul a 2 lucruri:
- O idee interesantă
- Promovare intensivă
Unul dintre lucrurile cheie pentru Groove este că au fost capabili să arate lumii întregi cum câștigă ei bani. Chiar și în marketerii cu experiență sunt interesați de acest lucru, dacă este executat bine.
În ceea ce privește a doua parte, au identificat o mulțime de utilizatori relevanți și au găsit modalități de a intra în legătură cu ei.
După aceea, au trimis un e-mail bine făcut pentru a introduce în mod oficial ideea și postarea:
Dacă vrei rezultate mari rapid, ai nevoie să pui în aplicare mai bine decât oricine altcineva tactici de marketing de conținut.
Lecția # 3 – Transparența și marketingul de conținut ar trebui să meargă mână în mână: Dacă te uiți la orice conținut pe care Groove l-a publicat pe blog-ul lor de la începuturile sale, vei primi transparență (într-un mod bun ).
Acum, că transparența este mai frecventă in aceste zile (datorită marketingului, cum ar fi Pat Flynn), Groove a mers un pas mai departe.
În loc să afișeze doar succesele lor, la fel ca cei mai mulți bloggeri “transparente” do (care este încă destul de interesant), Groove nu ascunde în mare parte, nimic.
Atâta timp cât aceasta adaugă valoare conținutului, ei îl includ pentru cititor.
Chiar și atunci când fac diferite experimente iar rezultatele nu sunt chiar spectaculoase, ei le publică oricum, pentru transparență.
Scopul, în aceste situații fiind să demonstreze că pot să ajungă la success și prin eșecuri.
O notă finală în această privință: Nu fi transparent de dragul transparenței. Să fii transparent, în cazul care adaugă valoare conținutului.
Din moment ce Groove se concentrează de obicei pe eforturile lor de marketing și experimente, datele private, de fapt, din spatele lor adaugă valoare pentru conținut, deci are sens să-l includă.
A decide ce părți ale afacerii tale, ce părți din cititori ar fi de fapt interesați de subiectul tău, și nu-ți fie frică să faci lumină pentru ei.
Lecția # 4 – Întotdeauna să fie de impact : Teoretic, este destul de simplu să te folosești de marketingul de conținut. Doar creezi un conținut care să fie cât mai valoros posibil.
Desigur, este mult mai complicat decât atât, în practică, deoarece există mai multe moduri de a acționa cu privire la aceasta.
Există mai mulți factori-cheie în spatele conținutului valoros, dar nici unul nu este, probabil, la fel de important ca și capacitatea sa de a avea impact. Dacă poți determina cititorii să ia măsuri și a avea succes cu ea, trebuie sa îți faci conținutul extrem de valoros pentru ei.
Prin furnizarea de conținut de impact în mod continuu, vei atrage cititori fideli. Ai toate șansele să ajungi la succesul lor pentru că cei de la Groove au testat deja asta.
Studiu de caz # 3: 1.000 de noi abonați e-mail cu o singură tactică de content maketing
Acest studiu de caz nu este un ansamblu de conținut de marketing strategie este de o tactică de marketing specifice de conținut.
Jimmy Daly de la Vero a folosit tehnica de zgârie-nori Brian Dean și a avut niște rezultate uimitoare:
- 30.000 de vizualizări de pagină
- 1.000 de noi abonați prin e-mail
clasament # 2 Google pentru un termen destul de competitiv
Cred că majoritatea conținutului de marketing ar fi fericit pentru a obține aceste tipuri de rezultate, cu o singură bucată de conținut.
Lecția #5 – Calitatea va face mereu diferența: principiul cheie al tehnicii zgârie-nori este să cauți un cuvânt cheie important și de calitate, mai mult decât orice altceva. Dacă vei reuși, atunci vei crea și conținut de calitate, și vei avea rezultate bune.
Creativitatea cu care vei reuși să pui în context conținutul tău, va fi și ea un factor important. Prezentarea va putea face diferența. Felul in care vei arata informația utilă pentru public te va ajuta să îți crești audiența. Iată aici un exemplu de prezentare scurtă.
Este simplu, și tot va atrage mai multe priviri decât o înșiruire anostă. Utilitatea se îmbină, așadar, perfect cu funcționalitatea.
Dacă îmbunătățești calitatea conținutului tău în cât mai multe moduri poți, vei obține rezultate uimitoare cu acest tip de marketing de conținut.
Lecția # 6 – Factori de influență pot aduce rezultate explozive: Există mai multe moduri diferite de a dezvolta un site web (sau mai specific, un blog).
Exista 2 tipuri principale de blog-uri de succes.
Primul este blog-ul „muncitor”. Ei fac toată promovarea ei înșiși, își găsesc cititorii lor, și îi conving să vină pe blog.
Acestă metodă funcționează, dar poate dura foarte mult timp.
Celălalt tip este cel care vine de nicăieri și devine foarte popular în nișa sa.
Acestea sunt cele pe care figurile reprezentative dintr-o nișă le apreciază în mod deosebit.
Odată ce obții sprijin de la acești „titani”, ei îți pot trimite o mare parte din trafic, de înaltă calitate constant și rapid. Dacă ai destul sprijin, vei avea tot ce ai nevoie pentru a deveni un brand al tău.
Acesta este cazul ideal; este foarte dificil să-l pui în aplicare de fapt, cu excepția cazului în care oferi ceva cu adevărat excepțional.
Dar nu este o situatie de genul totul sau nimic.
Doar pentru că un trend-setter sau un site cu autoritate nu te menționează la fiecare ocazie, nu înseamnă că nu te va menționa deloc.
Unul dintre motivele pentru care Jimmy a fost capabil să aducă explozia inițială de trafic pentru postul său a fost că el era în legătură cu câteva bloguri-cheie.
El le-a trimis în prealabil un reminder, spunându-le despre post, și a cerut câteva sfaturi pentru nișa sa în articol.
Unul dintre influențatori a fost Alex (șeful blogger care contribuie) la Groove:
Ghici ce se întâmplă atunci când cineva te menționează într-un articol de genul asta?
Trebuie doar să cauți modalități de a te conecta cu influențatori în nișa ta, și să dai valoare acestora (într-o formă). Asta e modul în care începi să câștigi sprijinul lor, ceea ce poate accelera creșterea blog-ului.
Studiu de caz # 4: 500-700 organice vizitatori trafic de căutare pe zi, cu o simplă strategie
Primele 2 studii de caz s-au axat pe rezultatele pe care le poți realiza cu o mare strategie de marketing de conținut, dar am înțeles că nu toată lumea este la nivelul de sute de mii de vizitatori pe lună.
Acest studiu de caz are rezultate bune cu o strategie ceva mai mică.
După ce a urmat strategia lor de marketing de conținut, Express Writers au putut obține aproximativ 18.000 de vizitatori pe lună pe blog – cu siguranță un număr solid, dar nimic prea dificil pentru altcineva.
Ele sunt într-o nișă destul de aglomerată: vânzarea de conținut scris.
Ele oferă o gamă largă de servicii de scriere pentru întreprinderi, cum ar fi crearea de bloguri, comunicate de presă, articole de presă, etc.
Care a fost strategia? În cuvintele unuia dintre bloggeri lor, Julia McCoy: patru articole de câte 2000 de cuvinte de patru ori pe săptămână plus altele 6 pentru bloguri cu autoritate din domeniu. Astfel au reușit să surclaseze competiție într-un timp destul de scurt, lucru care a dus la o creștere vizibilă în trafic.
Lecția #7 – marketingul de conținut de succes este consistent: spre deosebire de celelalte studii de caz, în această lecție nu este nimic neobișnuit.
Tu nu vrei să contezi pe strategii virale pentru a reuși. E frumos dacă se întâmplă, dar dacă ai nevoie de ele pentru ca blogul tău să crească în mod semnificativ, ai alte probleme.
Cele mai multe strategii de marketing ar trebui să ajute blogurile să crească prin producerea în mod constant conținut de înaltă calitate.
Express Wroters crează 8-10 posturi puternice în fiecare săptămână, și a dus la aceste rezultate. Țineți minte că vizitatorul mediu în această nișă este o valoare mare. O afacere poate cheltui prin angajarea unui scriitor mii de lei în mod regulat.
In plus, cu cititorii lor regulați, noii cititori de la rezultatele motorului de căutare și cu vizitatorii din alte locuri, ei sunt capabili să ajungă la aproximativ 700 de vizite pe zi la magazinul lor de conținut (pagina principală de vânzări).
Cu o ratăde conversie destul de bunicică, reușesc să genereze un venit regulat și consistent.
Lecția #8 – Pune în practică propriile sfaturi:
Pe lângă faptul că au adus destul trafic pentru site-ul lor cu această strategie de marketing de conținut, compania s-a bucurat de un alt imens beneficiu – dovada succesului.
Din moment ce Express Writers este o companie care vinde servicii de creare de conținut, în principal, pentru a ajuta clienții să își îmbunătățească propria lor rație de trafic, aceasta este o afacere destul de largă.
Un client potențial poate ateriza pe blog, poate vedea singur că ei știu ce fac, și în cele din urmă sfârșesc prin angajarea lor pe baza acestei impresii.
Asta e imens. Chiar mai mult decât atât, cred că ar trebui să fie întotdeauna în măsură să demonstreze că produsul vostru îndeplinește chiar ceea ce declare tu că faci.
Atunci când faci asta, niciodată nu apela la trucuri ieftine de vânzări pentru a vinde produse; vei crede cu adevărat că produsul sau serviciul tău este valoros.
Este ușor pentru această echipă de scriitori să vândă conținutul lor și să afirme că este unele dintre cele mai bune din domeniu, deoarece ei aduc de fapt rezultatele pe care le pretind.
Studiul de caz #5: marketingul bazat pe imagini poate aduce un trafic de două ori mai mare
Un site american a postat un articol de calitate foarte bună pe tema optimizării în pagină. Deși se așteptau la un succes răsunătr, acest lucru nu s-a întâmplat. Brian, unul din cei care se ocupă de crearea de conținut din site-ul cu pricina, s-a gândit că este caul să introducă câteva imagini – acele infografic de care am vorbit și noi într-o postare anterioară.
Aceste imagini simple i-au adus un trafic cu o creștere de 175%!!!
Nu e rău deloc, ca să nu mai vorbim de faptul că și-au îmbunătățit și rația de linkuri. Tactica în sine este chiar foarte simplă:
- Creează o imagine bună
- Crează o listă de site-uri care scriu despre subiectul de care scrii și tu
- Trimite-le un link cu un infographic
- Oferă-te să scrii o postare despre acel subiect, dacă ei sunt de acord să o posteze pe site-ul lor.
Lecția #9 – mai multe tipuri de conținut îți vor mări raza de acțiune și impact
Până acum ne-am uitat la blogurile standard care au în componență conținut standard. Este adevărat că mare parte din conținut este scrisă, dar trebuie să reții că acesta nu este singurul tip de conținut pe care îl poți folosi.
Pentru unele ocazii, textul poate fi înlocuit doarte ușor de mesaje scurte, imagini sau filmulețe.
Ca de exemplu infograficul de mai sus pe care l-a combinat cu articolul original. Făcând asta el a fost capabil să promoveze și mai mult conținutul său și să ajungă pe o poziție mai bună.
Lecția din acest studio de caz este că atunci când creezi conținut, trebuie să te gândești la două lucruri:
Care este cel mai bun mod de a acoperi subiectul, pentru cititorii tăi?
Dacă ai crea acest conținut sub mai multe forme, cititorii tăi ar înțelege mai ușor mesajul tău?
Dacă la a doua întrebare răspunsul este da, atunci poți deveni cât de creative vrei.
Mai mult, dacă vei crea conținut de mai multe tipuri, vei putea să aduci ideea sau subiectul tău în fața unei audiențe mai mari.
Lecția #11 – conținutul bun este egal cu ZERO fără promovare
Unul dintre cele mai importante aspect când vine vorba de marketingul de conținut este promovarea.
Singura excepție de la această ideea este atunci când ai o audiență mare, pentru că atunci cititorii vor distribui conținutul tău pentru tine. Dacă vrei să evoluezi, va trebui să trimiți linkul tău către cât mai multe site-uri pe care încă nu ai postat.
Lecția #12 – Marketingul bun poate fi simplu
Citești toate blogurile populare și crezi că au vreo tactică ascunsă de marketing? Adevărul este că nu e adevărat. Marketingul bun depinde și de oameni – trebuie să întâlnești oamenii potrivitți pentru a avea rezultatele scontate. Diferența dintre blogul lui Brian și un marketer obișnuit este consistența sau constanța. El nu trimite articole către unul-două site-uri – el trimite conținutul său pentru sute de bloguri odată.
Și face asta pentru fiecare articol pe care îl creează, asta înseamnă constanța lucrurilor bine făcute.
Nu te opri la crearea conținutului, crează-ți o strategie și ține-te de ea! Strategiile simple sunt, de cele mai multe ori, și cele mai bune, oamenii nu se așteaptă la asta dar e adevărat.
Concluzie
Dacă vreodată ai impresia că marketingul de conținut este prea mult pentru tine, fă un pas înapoi. Indiferent de nișa ta și indiferent de tipul de afacere pe care îl conduci, cineva a făcut asta înaintea ta. Asta înseamnă că poți să le studiezi tactica și poți să o aplici pe afacerea ta.
Sper că aceste studii de caz te vor ajuta să realizezi că nu este atât de greu să te promovezi, dar trebuie să ții cont de lecțiile „predate” aici. Lecțiile se pot aplica pe aproape orice strategie de marketing, așa că aplică-le și tu!