La fel ca oricare alt blogger de pe planeta, iti doresti si tu sa obti trafic pentru blogul tau, nu-i asa?
In schimb, de fiecare data cand publici pe blogul tau minunat, te simti ca si cum ai vorbi singur. Urmaresti bloguri populare care te invata cum sa-ti cresti audienta, parcurgi fiecare pas si cu toate astea, parca nimic nu da roade si nu iti aduc mai mult trafic. Cel mai probabil ai incercat orice tactica, orice tip & hack si nu te-ai ales decat cu un grad de acceptare scazut sau chiar inexistent. Ei bine, sa stii ca te inteleg perfect, am trecut si eu prin aceleasi etape! De fapt, am inceput chiar 3 bloguri in ultimii 4 ani si au fost un esec total. Nimeni nu mi-a dorit produsul, nu am avut alti abonati decat pe mama, surorile mele si cativa prieteni buni. Este frustrant sa pornesti un blog, sa incerci sa inveti totul despre seo, web design, social media, cum sa iti cresti traficul pe blog, ce cuvinte cheie sa folosesti si cum sa interpretezi datele din google analytics fara sa reusesti sa aduci mai mult trafic.
Stiu foarte bine ce inseamna sa fii in aceasta situatie si de aceea vreau sa iti arat cum poti sa cresti traficul pe blog, sa-ti maresti audienta si sa ajungi sa ai fani infocati, ajungand sa ai un blog de renume, cu multi urmaritori pe social media si cum sa faci bani.
Te voi invata cum sa: servicii optimizare seo
- Creezi un magnet de leaduri cu o rata de conversie ridicata;
- Implementezi o campanie Thunderclap si sa ajungi la cat mai multi oameni;
- Apelezi la bloggeri influenti din nisa ta;
- Incepi o campanie de guest blogging de succes;
- Folosesti actualizarile de continut pentru a-ti stimula conversiile;
- Influentezi influencerii cu expert roundupuri si interviuri;
- Folosesti PPC pentru a-ti grabi succesul.
Esti pregatit? Hai sa incepem!
Probabil ca ai mai auzit pana acum de magnetii de leaduri. Daca imi asculti sfatul si urmezi si pasul doi de mai jos, asa poti avea atat de mult trafic incat nu o sa sti ce sa faci cu el. In esenta, un magnet de leaduri este un fel de mita irezistibila – ii oferi unui client potential o bucata specifica de valoare in schimbul datelor sale de contact. Magnetii de leaduri pot avea nume si forme diferite. Unii le numesc freebiesmituri, actualizari de continut, stimulente pentru inregistrare, etc. De asemenea, magnetii de leaduri pot fi o lista de verificare in format PDF, o carte electronica, un mini-curs video sau pe email, o consultare de 30 de minute, etc. Indiferent de forma aleasa, sa fie utila si sa aiba o valoare foarte mare. Un freebie de 5 minute tinde sa fie mult mai performant atunci cand este folosit ca actualizare de continut, oferit in postarile de pe blog – aspect despre care voi vorbi mai tarziu. Cursurile video sau cele pe email au o eficienta mai mare daca sunt oferite unei audiente ,,reci” pentru ca acestea pot ,,incalzi” oamenii si-i pot transforma astfel in fani infocati.
In orice caz, un magnet de leads ar trebui sa indeplineasca urmatoarele 3 aspecte:
- Sa se adreseze doar publicului tinta;
- Sa rezolve o anumita problema pentru publicul tau tinta;
- Sa produca fani infocati cat si o relatie de lunga durata cu clientii.
De dragul acestei postari, iti voi arata cum sa creezi un magnet de leadsde 5 minute cu o rata de conversie ridicata.
Primul pas: Noteaza pe o lista cateva de idei de magneti de leads pentru a aduce trafic catre blog
Noteaza-ti cateva idei pe care le poti pune in practica cu usurinta si care pot fi digerate in mai putin de 5 minute.
Spre exemplu, creeaza liste de genul:
- ,Lista de verificare in PDF gratuita: 7 moduri de…”;
- ,,Notita: 9 instrumente fara care nu poti trai”;
- ,,Lista de verificare in PDF: Invata procesul spre xyz in 7 pasi”.
Tu trece pe acea lista cat de multe idei iti trec prin minte.
Pasul 2: Renunta la ideile de genul ,,e bine sa ai”
Fa ordine in lista prin eliminarea oricaror idei de genul ,,e bine sa ai” in favoarea celor de genul ,,trebuie sa ai” in randul audientei tale. Freebie-ul tau trebuie sa ofere o solutie la problema actuala cu care se confrunta publicul tau tinta. Alege cele mai bune trei idei din lista, bazandu-te pe cele cu care esti cel mai familiarizat si care pot fi digerate de viitoarea ta audienta in mai putin de 5 minute.
Pasul 3: Intrebari, Anchete si Sondaje
Daca ai o audienta (o lista de emailuri), chiar si una restransa formata din 10 abonati, efectueaza o ancheta sau ofera cateva apeluri pe Skype gratuite, de la care sa si inveti. De asemenea, alaturate grupurilor sau comunitatilor de pe Facebook, twitter si pune intrebari de genul ,,Salut, baieti! Care este partea cea mai grea in legatura cu xyz?” sau in functie de subiectele tale, oricare ar fi ele.
Totodata, efectueaza sondaje in diferite grupuri sau comunitati prin intermediul social media, forumuri online, cu adresa ta de email, diverse alte blog uri / site uri de pe web care sunt pe aceeasi nisa cu tine, prin comentarii la diverse articole online, prin care sa chestionezi oamenii in legatura cu subiectele pe care doresti sa le abordezi in magnetii tai de leads.
Pasul 4: Inventeaza un titlu incredibil
Titlurile iti pot crea magnetul de leads dar in acelasi timp pot sa il si distruga. Ocupa-ti putin timp cu crearea unei liste de peste 10 astfel de titluri, din care sa le alegi pe cele mai bune trei. Din nou, efectueaza cateva sondaje in cadrul unor grupuri sau comunitati diferite, in care titlurile indeamna oamenii sa actioneze sau atrag cea mai multa atentie. De exemplu, realizeaza un sondaj de genul: “Salutare tuturor! Mi-ati putea acorda un minut din timpul vostru sa-mi indicati care dintre cele trei titluri de mai jos atrage cea mai multa atentie si indeamna oamenii sa actioneze?”
- Titlul 1
- Titlul 2
- Titlul 3
Va multumesc!”
S-ar putea sa primesti imediat cateva sugestii incredibile de la niste oameni minunati! Ai grija doar sa folosesti titlul care a primit cele mai multe voturi!
Pasul 5: Creeaza continutul magnetului de leads
Continutul tau trebuie sa indeplineasca promisiunea titlului. De pilda, daca ai un titlu de genul 7 Moduri prin care poti sa demisionezi si sa te muti pe Marte, asigura-te ca le poti arata oamenilor cum sa ajunga pe Marte! Acest proces n-ar trebui sa dureze mai mult de cateva zile. Stabileste-ti si un termen limita pentru timpul alocat finalizarii intregului proiect.
Pasul 6: Converteste continutul in format PDF
Acum ca totul este pregatit si ai un continut grozav, a venit timpul sa il convertesti in format PDF. Foloseste instrumente ca: Beacon, Canva sau Google Slides pentru a-ti converti continutul in format PDF in doar cateva minute.
Pasul 7: Creeaza o palnie de conversie simpla
Vei avea nevoie de un landing page, o pagina de multumiri, una destinata descarcarilor, precum si cateva programe de marketing pentru email. O alta ideea este sa folosesti si WordPress pentru a crea aceste pagini insa daca vrei sa ai pagini cu o rata de conversie ridicata, ai nevoie de instrumente precum Leadpages sau Thrive Content Builder .
Mary Fernandez, managerul marketingului de continut de la OptinMonster, ne ofera un exemplu grozav de magnet de leads sub forma unui formular de inregistrare. De asemenea, Mary prezinta si numarul de oameni care au beneficiat de pe urma indexului sau gigant de guest blogging – mai exact 1802, printre care ma numar si eu. Nu in ultimul rand, continutul magnetului sau de leads aduce la un loc toate blogurile de top.
Un alt exemplu vine din partea lui Alex Beadon, al carei continut al magnetului de leads este oferit sub forma unui webinar preinregistrat. Alex foloseste efecte vizuale incredibile pentru a iesi in evidenta si a capta atentia vizitatorilor sai, precum si pentru a-i indemna pe acestia sa actioneze prin inscrierea la trainingul ei gratuit. Un magnet de leads nu trebuie neaparat sa fie atat de sofisticat precum exemplele de mai sus insa e necesar ca tu sa iti prezinti avantajele intr-o maniera care sa iasa in evidenta. Spre exemplu, magnetul tau de leads poate fi la fel de simplu ca acesta. Prin urmare, daca vrei sa construiesti o relatie de lunga durata cu clientii tau, va trebui sa le depasesti asteptarile. Cu alte cuvinte, magnetul tau de leads trebuie sa aiba o valoare extraordinara!
Acesta trebuie sa duca pe cineva din punctul A in punctul B, nu sa fie doar o gramada de sfaturi si trucuri pe care le poti gasi oriunde pe internet.
2. Cum sa obtii trafic pe blog cu ajutorul unei campanii Thunderclap
Thunderclap este o platforma care se adreseaza multimii si le permite atat persoanelor cat si companiilor sa mobilizeze oamenii pentru a raspandi un anumit mesaj. Pentru inceput, ai nevoie de cel putin 100 de persoane angajate sa te sustina. Acesti sustinatori va trebui sa se inregistreze si sa fie de acord sa distribuie un mesaj esential pe platformele de social media alese de tine. Daca atingi tinta stabilita, informatiile actuale despre proiect vor fi distribuite in mod automat catre followerii participantilor la o anumita ora. Incredibil dar adevarat!
Magnetul tau de lead-uri va fi distribuit de catre sute de oameni in acelasi timp, pe toate retelele selectate! Am vazut chiar si companii ale caror campanii s-au bucurat de sprijinul a peste un milion de oameni! Am vazut, de asemenea, cum prietenii mei apropiati si-au stimulat reach-ul si si-au crescut audienta prin implementarea unei campanii Thunderclap.
Va dura undeva intre 3 si 4 saptamani pana ce campania va functiona iar tu iti realizezi obiectivele. Pentru a obtine mai multe adrese, te sfatuiesc sa faci o legatura intre campanie si pagina de destinatie a magnetului tau de lead-uri. De asemenea, alta varianta ar fi sa creezi un grup sau eveniment pe Facebook si sa inviti vizitatorii respectivi sa te sustina si ei. Creeaza-ti prima campanie Thunderclap prin accesarea website-ului thunderclap.it. Inregistreaza-te cu Facebook, Twitter sau Tumblr, dupa care introdu toate informatiile necesare (le poti schimba oricand). Un exemplu perfect de campanie Thunderclap eficienta vine din partea lui Tim Ferriss, autorul ,,Saptamanii de lucru de 4 ore”. Aliza Licht ne ofera un exemplu la fel de bun. Cartea sa intitulata ,,Lasa-ti amprenta” a fost lansata cu stil cu ajutorul unei campanii Thunderclap de succes, care a atras peste 8 milioane de oameni pe retelele de socializare.
Un alt exemplu este Kristina Stanley, care se ocupa locul 15 in clasamentul best-seller-urilor de pe Amazon inaintea lansarii campaniei. Rezultatul? Campania Thunderclap a adus-o pe Cristina pe primul local acestui clasament. Trebuie sa fii constient de faptul ca pregatirea unei campanii de succes iti ocupa foarte mult timp. In primul rand, incepe sa contactezi personal cel putin 100 de persoane care sa te sprijine, ceea ce este dificil. Totodata, acest aspect iti poate multiplica de 10 ori reach-ul daca este realizat corect! Mai mult decat atat, desi campaniille Thunderclap nu sunt atat de simple precum par, acestea sunt cu siguranta un mod distractiv prin care sa impartasesti informatia.
3. Cum sa apelezi la bloggerii influenti
Mobilizarea bloggerilor are la baza o idee destul de simpla care suna cam asa: in loc sa iti distribui continutul pe retelele de socializare si sa speri ca va fi observat de catre vreun influentator, ofera-l direct liderilor din spatiul tau. Mobilizarea bloggerilor poate functiona destul de bine daca iti cunosti obiectivul. Fie ca vrei ca influencerii sa-ti distribuie continutul in randul follower-ilor, fie ca iti doresti un backlink de valoare sau un guest post, nu trimiti la intamplare o gramada de emailuri catre influenceri doar pentru a-ti face cunoscuta existenta. Cu siguranta e necesar un plan mai bun decat atat!
Primul pas: Identifica lista bloggerilor vizati – poate cuprinde 10-20 de influenceri
Creeaza o foaie de calcul pentru a putea gestiona cu usurinta si in mod eficient toti influencerii.
Acestia trebuie sa:
- Fie activi intr-un grup sau intr-o comunitate anumita;
- Aiba un anumit grad de autoritate sociala;
- Aiba o rata buna de angajament pe blogurile lor, cum fi comentariile (si daca raspund comentariilor).
Pe de alta parte, urmeaza pasii:
- Verifici daca influencerii accepta si guest post-uri pe blogurile lor;
- Excluzi infeluencerii inaccesibili – asigura-te ca interactioneaza cu audientele lor;
- Incepi cu influentatori mai mici, apoi cu influentatori cu potential si sa continui in acest ritm pana ajungi la cei din varf.
Pasul 2: Fa-ti cunoscuta existenta
Dupa cum am mai spus, nu-ti faci cunoscuta existenta daca trimiti email-uri la intamplare catre influenceri, cel putin nu in acest stadiu al procesului.
- Aboneaza-te la email-urile lor si alatura-te grupurilor lor, daca au – un grup pe Facebook;
- Citeste, lasa comentarii si distrubuie postarile lor de pe blog. Nu uita sa ii si etichetezi, sa te stie.
- Dupa ce te abonezi la e-mail-urile lor sau te alaturi grupurilor lor, poti afla si care sunt retelele de socializare unde au cea mai mare activitate.
- Lasa-le comentarii si distribuie-le continutul pana cand te vor observa! Nu o sa iti vina sa crezi cat de multi influenceri, inclusiv cei de top, iti vor multumi daca le distribui continutul si ii anunti despre acest lucru.
- Tot acest proces dureaza doar cateva saptamani. Eu unul imi ocup cel putin trei saptamani numai cu dezvoltarea relatiilor, inainte de a trece la urmatorul pas.
Pasul 3: Trimite-le un e-mail prin care sa le complimentezi blogul
Ai putea folosi urmatoarea schita de e-mail: Salut [Numele bloggerului],
Vreau sa iti multumesc pentru toate informatiile pe care le-ai publicat recent pe [BLOG]. (Chiar am folosit [STRATEGIA] pe care ai recomandat-o in [POSTAREA RECENTA] si am avut parte de foarte multe BENEFICII).
Tine-o tot asa!
Mult noroc,
[Numele tau]
Intr-adevar, ai de muncit… dar si recompensele sunt pe masura!
Pasul 4 : Trimite e-mail-uri de tip Pitch
Ma gandesc ca pana acum ai reusit sa construiesti o relatie stransa cu unii dintre bloggeri, le-ai distribuit continutul si le-ai lasat comentarii in mod frecvent si nu in ultimul rand, le-ai trimis emailuri de apreciere. Pe de alta parte, probabil ca si acestia ti-au raspuns la emailuri. In caz contrat, nu te panica – se poate ca bloggerii sa nu-ti fi citit e-mail-urile. Repeta pasii de mai sus pana ce primesti un raspuns la unul dintre e-mail-urile tale de apreciere.
Odata ce ai primit raspunsul mult asteptat, treci la urmatorul pas. Indiferent ca vrei sa ti se distribuie continutul, ai nevoie de un articol guest sau de un backlink de valoare catre una dintre cele mai populare postari de pe site-ul tau, toate acestea sunt strategii esentiale pentru construirea audientei.
Acum tot ce trebuie sa faci este sa trimiti cate un e-mail influentatorilor pentru a iti face cunoscut continutul. Trimite-le un e-mail direct, scurt si la subiect, fara elemente pompoase, prin care sa ii inviti sa iti vizualizeze continutul.
Sfat profesional: Asigura-te ca acel fragment de continut care vrei sa fie distribuit sau ,,linkuit” contine o actualizare de continut! Voi vorbi imediat si despre asta.
4. Cum sa incepi o campanie de guest blogging de succes
Daca urmezi cu atentie pasii de mai sus, o sa reusesti sa construiesti o relatie stransa cu unii dintre acesti bloggeri. Din nou, nu te grabi spre aceasta oportunitate pana ce bloggerii nu-ti raspund la mesaje sau e-mail-uri. Daca nu iti raspund, repeta procesul pana cand o vor face! Doar atunci ai sanse la o oportunitate de guest posting pe blogul lor. Eu am folosit acest proces si pot sa spun ca functioneaza de minune! Am urmat toti pasii de mai sus si am reusit sa-mi stimulez vizibilitatea in fata bloggerilor influenti. Dupa toata ,,munca” mea de distribuire, comentare si apreciere a continutului unuia dintre bloggerii mei favoriti de pe internet, acesta mi-a solicitat o intalnire telefonica pe Skype.
Am primit, de asemenea, si o invitatie de a scrie despre un alt blogger favorit chiar pe blogul acestui om minunat! In schimbul recomandarii mele, am beneficiat de un backlink de valoare din partea unui website pe masura. Nu in ultimul rand, m-am ales si cu o relatie de prietenie incredibila! Desi acest proces dureaza putin mai mult, functioneaza de minune si aduce rezultate incredibile! Nici nu ai motive sa mai practici mobilizarea la rece! Iti va fi foarte usor sa soliciti un articol si nu-ti mai pierzi timpul pretios cu lucruri mai putin productive. De pilda, ai putea sa le scrii de genul:
“Salut [Numele bloggerului],
Ma uitam peste postarile tale si am observat ca ai publicat un guest post scris de [Nume]. Acest lucru m-a cam pus pe ganduri si sa stii ca mi-ar face placere sa iti scriu urmatorul post ca si invitat!
Am si o lista cu o serie de subiecte care cred eu ca ar fi foarte valoroase pentru cititorii de bloguri:
Subiectul 1
Subiectul 2
Subiectul 3
Daca vrei sa-ti faci o idee despre calitatea continutului meu, te invit sa citesti cateva postari pe care le-am publicat recent:
URL 1
URL 2
Ce parere ai?
Zi frumoasa,
Numele tau.”
Si vei da lovitura!
Un lucru pe care nu trebuie sa il uiti niciodata in eforturile tale de guest blogging este obiectiul tau, care poate fi:
- Dobandirea unei anumite autoritati si a unui nume destul de cunoscut in domeniu;
- Obtinerea de trafic pe blog sau pe landing page;
- Construirea de backlink-uri catre website-ul tau.
In continuare vom vedea cum sa obtinem maximul de rezultate de pe urma eforturilor de guest blogging.
Sfat profesional: Nu te descuraja daca nu dai de nicio oportunitate de guest posting!
La inceput iti va fi destul de greu insa daca vei insista in continuare si vei construi relatii stranse cu alti bloggeri din spatiul tau, vei reusi in cele din urma sa publici articole ca si guest.
Regula de aur este sa continui sa progresezi pana ajungi in top. De pilda, ai putea incepe cu bloguri putin mai bune decat al tau.
5. Cum sa folosesti actualizarile de continut pentru a-ti stimula conversiile
Pentru ca eforturile tale de mobilizare si de posting ca invitat sa fie cat mai eficiente, trebuie sa le optimizezi cu actualizari de continut. Acest lucru functioneaza atat pentru postarile pe care le vei scrie pentru site-ul tau, cat si pentru postari ca si invitat. Totodata, trebuie sa verifici daca blogul cu care vrei sa colaborezi a mai oferit vreo actualizare de continut pana in acest moment. Inainte de toate, hai sa iti explic ce inseamna mai exact o actualizare de continut in acest caz. In principiu, in loc sa le oferi cititorilor vag, precum actualizarile gratuite, le oferi o resursa care este unica pentru fiecare postare de pe blog. Sa zicem, ca scrii o postare despre ,,7 strategii prin care sa iti maresti lista de e-mail-uri”. In cadrul continutului, fie ca este la inceputul, in mijlocul sau la sfarsitul postarii, ofera ,,Peste 20 de strategii de largire a listei de e-mail-uri in format PDF”. O alta varianta ar fi sa oferi pur si simplu postarea respectiva in format audio sau PDF, in schimbul datelor de contact ale cititorilor, cum ar fi adresa de e-mail.
Orice ai alege, lista de e-mail-uri si audienta iti vor creste considerabil!, Brian Dean de la Backlinko ne ofera un exemplu excelent de actualizare de continut. Acesta a reusit sa-si mareasca rata de conversie cu 785% cu ajutorul unei singure postari, oferind cititorilor o lista de verificare gratuita. Mai mult decat atat, Brian Dean pretinde ca actualizarea de continut aplicata acelei postari este unica responsabila pentru cei 30% de noi abonati la blogul sau.
Te intrebi cum a reusit? Simplu. Brian a identificat pagina cu cel mai mult trafic de pe blogul sau si a adaugat o actualizare de continut. Nu-i asa ca acum ca stii ca actualizarile de continut functioneaza si au rate bune de conversie, te gandesti sa-ti creezi propria actualizare de continut?
Primul pas: Identifica o resursa care poate imbunatati continutul
Aceasta poate fi:
- Aceeasi postare in format PDF;
- Aceeasi postare in format audio;
- Un bonus de sfaturi in format PDF (daca e vorba despre top 7 sfaturi despre xyz, tu creeaza top 20 de sfaturi despre xyz);
- Top 3 sau top 5 sfaturi dintr-o postare de tip lista;
- O versiune video a postarii;
- O transcriere a videoclipului tau.
Singura limita pe care o ai este propria ta imaginatie!
Pasul 2: Creeaza actualizarea de continut
Nu ai vrea sa oferi o actualizare de continut neatractiva, nu-i asa? Atunci creeaza extraordinar! Daca nu crezi ca esti capabil de acest lucru, poti oricand angaja pe Fiverr pe cineva care se pricepe. Nu trebuie sa creezi sofisticat si nici sa pierzi prea mult timp cu asta. Eu unul creez liste de verificare sau notite in format PDF ca actualizari de continut cu ajutorul unui instrument minunat si gratuit numit Canva
Pasul 3: Adauga actualizarea de continut la postarea de pe blog
In primul rand, vei avea nevoie de instrumente care au optiunea lead boxes, cum ar fi Thrive Leads sau Optinmonster. De asemenea, pentru a-ti livra actualizarea de continut si a obtine adresa de e-mail dorita, vei avea nevoie si de un program de e-mail marketing. Hai sa vedem un exemplu de lead box de la OptinMonster:
Daca nu te-ai lamurit inca in privinta actualizarilor de continut, te invit sa citesti acest ghid al lui Bryan Harris, fondatorul Video fruit.
6. Cum sa influentezi blogerii influenti cu expert roundup-uri si interviuri
Intervievarea sau publicarea de expert roundup-uri este o modalitate excelenta prin care sa-i faci pe bloggerii influenti sa distribuie tot ce scrii tu. Sa nu mai zic de combinarea acestor actiuni cu posting ca si invitat! Sa presupunem ca interviezezi ,,20 de bloggeri despre cel mai bun mod de a incepe un blog”.
Ce faci? Pregatesti o postare pe subiectul respectiv si incerci sa convingi cativa dintre bloggerii influenti din lista ta.
Cum? Le spui ca tocmai ai creat un expert roundup despre cel mai bun mod de a incepe un blog si ti-ar placea sa fie publicat pe blogurile lor. In cele mai multe cazuri, acestia iti vor spune DA! In primul rand pentru ca ambele parti au de castigat, precum si datorita relatiei cladite odata cu pasul de mobilizare.
Daca primele doua sau trei bloguri la care ai apelat te-au refuzat, nu te descuraja sau nu renunta pana nu primesti un raspuns pozitiv din partea oricarui blogger de top cu care ai construit o relatie. Cel mai probabil ai fost refuzat pentru ca nu ai nimerit momentul oportun sau pur si simplu bloggerii respectivi nu acceptau post-uri de invitat in acel moment.
Brian Lang vine cu o postare de tip expert roundup. Numai aceasta postare a reusit sa obtina peste 5000 de distribuiri si a reunit peste 40 de experti!
Tot ce trebuie sa faci pentru a publica primul tau expert roundup sau interviu este sa urmezi pasii de mai jos:
- Pasul 1– Gaseste intrebarea potrivita (Gandeste-te bine si gaseste o intrebare buna cu care se confrunta in prezent publicul tau);
- Pasul 2 – Incepe intervievarea bloggerilor din lista vizata si pregateste continutul;
- Pasul 3– Verifica bloggerii cu care ai cladit o relatie pentru a vedea care dintre acestia are cel mai popular blog si intreaba-i apoi daca vor sa iti publice expert roundup-ul (Nu e un capat de lume daca a refuzat, intreaba-l pe urmatorul!)
- Pasul 4– Nu uita sa inviti toti bloggerii care au participat la roundup sa-ti distribuie postarea in randul audientelor lor sau pe retelele de socializare;
- Pasul 5– Publica expert roundup-up sau interviul pe un blog popular – nu pe site-ul tau, daca vrei sa obtii un reach mai mare. Daca nu reusesti sa fii acceptat pentru un post ca si invitat, nu este nicio problema! Poti oricand sa il publici pe blog.
- Pasul 6– Optimizeaza-ti expert roundup-up sau interviul cu o actualizare de continut.
Repet, nu va fi usor sa concepi un expert roundup la care participa sute de bloggeri.
Sfatul meu este sa incepi cu un numar restrans. De pilda, ai putea sa incepi sa concepi un expert roundup la care sa participe 10 bloggeri. Astfel, vei avea parte de elanul necesar pentru a avansa la 20, 30 sau poate chiar mai multi bloggeri.
Vrei sa stii de ce sunt expert roundupurile atat de eficiente?
- Atrag foarte mult trafic;
- Iti stimuleaza autoritatea si credibilitatea;
- Te ajuta sa construiesti relatii cu bloggeri influenti.
7. Cum sa folosesti PPC pentru a-ti grabi succesul
Acest pas este unul optional, prin urmare nu este necesar sa il urmezi. Totusi, daca o faci, iti vei grabi succesul, vei avea un reach mai mare si vei avea parte de fani infocati in cel mai scurt timp! PPC functioneaza de minune, problema este ca si costa bani! Te poate costa chiar foarte mult, mai ales daca nu stii exact cum sa procedezi.
Daca nu ai timp sa te incurci cu prea multa munca grea dar totusi sa iti accelerezi succesul, atunci creeaza un magnet de lead-uri grozav si afiseaza cateva anunturi. Astfel vei incepe sa colectezi lead-uri si iti vei mari audienta! Recomandarea mea este sa astepti pana cand vei obtine un pic de trafic constant pe website-ul tau prin urmarea pasilor de mai sus. Apoi creezi campanii re-marketing cu anunturile tale! Sau, si mai bine, apeleaza la o agentie seo care te poate ajuta cu continutul pe blog (articole), cu atragerea de trafic organic, campanii de social media, email marketing si chiar si cu interpretarea datelor din google analytics.
Ce poti face atunci cand cineva iti viziteaza blogul si nu se inscrie la niciunul dintre magnetii tai de lead-uri? Il retargetezi cu ajutorul anunturilor de pe Facebook si le oferi si mai fantastic? Anunturile de pe Facebook sunt mult mai rentabile decat utilizarea PPC ca unica strategie. Acestea sunt mult mai ieftine si tind sa aiba o rata de conversie mai buna.
Ai nevoie sa instalezi un pixel Facebook pe website-ul tau, pentru a monitoriza persoanele care ti-au vizualizat continutul dar nu s-au inscris pe lista ta. Acest lucru iti va permite sa conturezi o audienta personalizata pe Facebook si sa le oferi oamenilor o actualizare de continut a postarii pe care acestia au citit-o. Astfel ca atunci cand vei publica o noua postare pe blog, vei putea rula un anunt pentru aceasta audienta personalizata. In acest mod te asiguri ca iti promovezi continutul doar in randul persoanelor interesate. Vei vedea cum vor incepe sa creasca atat reach-ul cat si rata de angajament! Hai sa vedem si cum anume adaugi acest pixel
la website-ul tau (poti citi si ghidul Facebook):
- Acceseaza-ti pagina de Facebook Ads Manager de aici;
- Din bara superioara de navigare, selecteaza Pixels -> Create a pixel;
- Introdu un nume pentru pixel-ul tau (exista doar un singur pixel pentru fiecare cont de anunturi, asa ca ar trebui sa alegi un nume care iti reprezinta afacerea sau blogul);
- Citeste si accepta Conditiile de utilizare;
- Selecteaza Create Pixel.
Apoi, poti alege fie sa vizualizezi pixelul, sa il copiezi si lipesti la website-ul tau sau sa ti-l trimiti pe e-mail, pentru a-l salva intr-un loc sigur. Pentru un ghid complet despre cum se creeaza audiente personalizate, te invit sa apelezi la acest tutorial Facebook. In sfarsit, tot ce mai ai de facut este sa-ti pregatesti anunturile de pe Facebook.
Concluzii
Ti-am aratat si explicat ce poti face pentru a obtine trafic pe blogul tau. Fie ca este vorba despre un magnet de lead-uri sau de o campanie Thunderclap, sfaturile mele te vor ajuta sa atragi atentia. Incepe sa relationezi cu influentatori si scrie cateva post-uri ca si invitat. Publica un continut extraordinar (si lung) pe blogul tau si optimizeaza-l cu actualizari de continut. Daca te hotarasti sa te concentrezi asupra acestui proces in 7 pasi, vei reusi sa foloseti o audienta dinamica pentru blogul tau. Totodata, vei putea construi o relatie de lunga durata cu clientii tai, care iti vor deschide la randul lor drumul spre succes. Cam asta este. Nu va fi usor, dar este necesar s-o faci!
Export guidelines
Mark as done
PRIMARY SEARCH TERMtrafic pe blog
Click on a term to see examples of use.
Trafic pe blog in 6 pasi simpli
La fel ca oricare alt blogger de pe planeta, iti doresti si tu sa obti trafic pentru blogul tau, nu-i asa?
In schimb, de fiecare data cand publici pe blogul tau minunat, te simti ca si cum ai vorbi singur. Urmaresti bloguri populare care te invata cum sa-ti cresti audienta, parcurgi fiecare pas si cu toate astea, parca nimic nu da roade si nu iti aduc mai mult trafic. Cel mai probabil ai incercat orice tactica, orice tip & hack si nu te-ai ales decat cu un grad de acceptare scazut sau chiar inexistent. Ei bine, sa stii ca te inteleg perfect, am trecut si eu prin aceleasi etape! De fapt, am inceput chiar 3 bloguri in ultimii 4 ani si au fost un esec total. Nimeni nu mi-a dorit produsul, nu am avut alti abonati decat pe mama, surorile mele si cativa prieteni buni. Este frustrant sa pornesti un blog, sa incerci sa inveti totul despre seo, web design, social media, cum sa iti cresti traficul pe blog, ce cuvinte cheie sa folosesti si cum sa interpretezi datele din google analytics fara sa reusesti sa aduci mai mult trafic.
Stiu foarte bine ce inseamna sa fii in aceasta situatie si de aceea vreau sa iti arat cum poti sa cresti traficul pe blog, sa-ti maresti audienta si sa ajungi sa ai fani infocati, ajungand sa ai un blog de renume, cu multi urmaritori pe social media si cum sa faci bani.
Te voi invata cum sa: servicii optimizare seo
- Creezi un magnet de leaduri cu o rata de conversie ridicata;
- Implementezi o campanie Thunderclap si sa ajungi la cat mai multi oameni;
- Apelezi la bloggeri influenti din nisa ta;
- Incepi o campanie de guest blogging de succes;
- Folosesti actualizarile de continut pentru a-ti stimula conversiile;
- Influentezi influencerii cu expert roundupuri si interviuri;
- Folosesti PPC pentru a-ti grabi succesul.
Esti pregatit? Hai sa incepem!
Probabil ca ai mai auzit pana acum de magnetii de leaduri. Daca imi asculti sfatul si urmezi si pasul doi de mai jos, asa poti avea atat de mult trafic incat nu o sa sti ce sa faci cu el. In esenta, un magnet de leaduri este un fel de mita irezistibila – ii oferi unui client potential o bucata specifica de valoare in schimbul datelor sale de contact. Magnetii de leaduri pot avea nume si forme diferite. Unii le numesc freebiesmituri, actualizari de continut, stimulente pentru inregistrare, etc. De asemenea, magnetii de leaduri pot fi o lista de verificare in format PDF, o carte electronica, un mini-curs video sau pe email, o consultare de 30 de minute, etc. Indiferent de forma aleasa, sa fie utila si sa aiba o valoare foarte mare. Un freebie de 5 minute tinde sa fie mult mai performant atunci cand este folosit ca actualizare de continut, oferit in postarile de pe blog – aspect despre care voi vorbi mai tarziu. Cursurile video sau cele pe email au o eficienta mai mare daca sunt oferite unei audiente ,,reci” pentru ca acestea pot ,,incalzi” oamenii si-i pot transforma astfel in fani infocati.
In orice caz, un magnet de leads ar trebui sa indeplineasca urmatoarele 3 aspecte:
- Sa se adreseze doar publicului tinta;
- Sa rezolve o anumita problema pentru publicul tau tinta;
- Sa produca fani infocati cat si o relatie de lunga durata cu clientii.
De dragul acestei postari, iti voi arata cum sa creezi un magnet de leadsde 5 minute cu o rata de conversie ridicata.
Primul pas: Noteaza pe o lista cateva de idei de magneti de leads pentru a aduce trafic catre blog
Noteaza-ti cateva idei pe care le poti pune in practica cu usurinta si care pot fi digerate in mai putin de 5 minute.
Spre exemplu, creeaza liste de genul:
- ,Lista de verificare in PDF gratuita: 7 moduri de…”;
- ,,Notita: 9 instrumente fara care nu poti trai”;
- ,,Lista de verificare in PDF: Invata procesul spre xyz in 7 pasi”.
Tu trece pe acea lista cat de multe idei iti trec prin minte.
Pasul 2: Renunta la ideile de genul ,,e bine sa ai”
Fa ordine in lista prin eliminarea oricaror idei de genul ,,e bine sa ai” in favoarea celor de genul ,,trebuie sa ai” in randul audientei tale. Freebie-ul tau trebuie sa ofere o solutie la problema actuala cu care se confrunta publicul tau tinta. Alege cele mai bune trei idei din lista, bazandu-te pe cele cu care esti cel mai familiarizat si care pot fi digerate de viitoarea ta audienta in mai putin de 5 minute.
Pasul 3: Intrebari, Anchete si Sondaje
Daca ai o audienta (o lista de emailuri), chiar si una restransa formata din 10 abonati, efectueaza o ancheta sau ofera cateva apeluri pe Skype gratuite, de la care sa si inveti. De asemenea, alaturate grupurilor sau comunitatilor de pe Facebook, twitter si pune intrebari de genul ,,Salut, baieti! Care este partea cea mai grea in legatura cu xyz?” sau in functie de subiectele tale, oricare ar fi ele.
Totodata, efectueaza sondaje in diferite grupuri sau comunitati prin intermediul social media, forumuri online, cu adresa ta de email, diverse alte blog uri / site uri de pe web care sunt pe aceeasi nisa cu tine, prin comentarii la diverse articole online, prin care sa chestionezi oamenii in legatura cu subiectele pe care doresti sa le abordezi in magnetii tai de leads.
Pasul 4: Inventeaza un titlu incredibil
Titlurile iti pot crea magnetul de leads dar in acelasi timp pot sa il si distruga. Ocupa-ti putin timp cu crearea unei liste de peste 10 astfel de titluri, din care sa le alegi pe cele mai bune trei. Din nou, efectueaza cateva sondaje in cadrul unor grupuri sau comunitati diferite, in care titlurile indeamna oamenii sa actioneze sau atrag cea mai multa atentie. De exemplu, realizeaza un sondaj de genul: “Salutare tuturor! Mi-ati putea acorda un minut din timpul vostru sa-mi indicati care dintre cele trei titluri de mai jos atrage cea mai multa atentie si indeamna oamenii sa actioneze?”
- Titlul 1
- Titlul 2
- Titlul 3
Va multumesc!”
S-ar putea sa primesti imediat cateva sugestii incredibile de la niste oameni minunati! Ai grija doar sa folosesti titlul care a primit cele mai multe voturi!
Pasul 5: Creeaza continutul magnetului de leads
Continutul tau trebuie sa indeplineasca promisiunea titlului. De pilda, daca ai un titlu de genul 7 Moduri prin care poti sa demisionezi si sa te muti pe Marte, asigura-te ca le poti arata oamenilor cum sa ajunga pe Marte! Acest proces n-ar trebui sa dureze mai mult de cateva zile. Stabileste-ti si un termen limita pentru timpul alocat finalizarii intregului proiect.
Pasul 6: Converteste continutul in format PDF
Acum ca totul este pregatit si ai un continut grozav, a venit timpul sa il convertesti in format PDF. Foloseste instrumente ca: Beacon, Canva sau Google Slides pentru a-ti converti continutul in format PDF in doar cateva minute.
Pasul 7: Creeaza o palnie de conversie simpla
Vei avea nevoie de un landing page, o pagina de multumiri, una destinata descarcarilor, precum si cateva programe de marketing pentru email. O alta ideea este sa folosesti si WordPress pentru a crea aceste pagini insa daca vrei sa ai pagini cu o rata de conversie ridicata, ai nevoie de instrumente precum Leadpages sau Thrive Content Builder .
Mary Fernandez, managerul marketingului de continut de la OptinMonster, ne ofera un exemplu grozav de magnet de leads sub forma unui formular de inregistrare. De asemenea, Mary prezinta si numarul de oameni care au beneficiat de pe urma indexului sau gigant de guest blogging – mai exact 1802, printre care ma numar si eu. Nu in ultimul rand, continutul magnetului sau de leads aduce la un loc toate blogurile de top.
Un alt exemplu vine din partea lui Alex Beadon, al carei continut al magnetului de leads este oferit sub forma unui webinar preinregistrat. Alex foloseste efecte vizuale incredibile pentru a iesi in evidenta si a capta atentia vizitatorilor sai, precum si pentru a-i indemna pe acestia sa actioneze prin inscrierea la trainingul ei gratuit. Un magnet de leads nu trebuie neaparat sa fie atat de sofisticat precum exemplele de mai sus insa e necesar ca tu sa iti prezinti avantajele intr-o maniera care sa iasa in evidenta. Spre exemplu, magnetul tau de leads poate fi la fel de simplu ca acesta. Prin urmare, daca vrei sa construiesti o relatie de lunga durata cu clientii tau, va trebui sa le depasesti asteptarile. Cu alte cuvinte, magnetul tau de leads trebuie sa aiba o valoare extraordinara!
Acesta trebuie sa duca pe cineva din punctul A in punctul B, nu sa fie doar o gramada de sfaturi si trucuri pe care le poti gasi oriunde pe internet.
2. Cum sa obtii trafic pe blog cu ajutorul unei campanii Thunderclap
Thunderclap este o platforma care se adreseaza multimii si le permite atat persoanelor cat si companiilor sa mobilizeze oamenii pentru a raspandi un anumit mesaj. Pentru inceput, ai nevoie de cel putin 100 de persoane angajate sa te sustina. Acesti sustinatori va trebui sa se inregistreze si sa fie de acord sa distribuie un mesaj esential pe platformele de social media alese de tine. Daca atingi tinta stabilita, informatiile actuale despre proiect vor fi distribuite in mod automat catre followerii participantilor la o anumita ora. Incredibil dar adevarat!
Magnetul tau de lead-uri va fi distribuit de catre sute de oameni in acelasi timp, pe toate retelele selectate! Am vazut chiar si companii ale caror campanii s-au bucurat de sprijinul a peste un milion de oameni! Am vazut, de asemenea, cum prietenii mei apropiati si-au stimulat reach-ul si si-au crescut audienta prin implementarea unei campanii Thunderclap.
Va dura undeva intre 3 si 4 saptamani pana ce campania va functiona iar tu iti realizezi obiectivele. Pentru a obtine mai multe adrese, te sfatuiesc sa faci o legatura intre campanie si pagina de destinatie a magnetului tau de lead-uri. De asemenea, alta varianta ar fi sa creezi un grup sau eveniment pe Facebook si sa inviti vizitatorii respectivi sa te sustina si ei. Creeaza-ti prima campanie Thunderclap prin accesarea website-ului thunderclap.it. Inregistreaza-te cu Facebook, Twitter sau Tumblr, dupa care introdu toate informatiile necesare (le poti schimba oricand). Un exemplu perfect de campanie Thunderclap eficienta vine din partea lui Tim Ferriss, autorul ,,Saptamanii de lucru de 4 ore”. Aliza Licht ne ofera un exemplu la fel de bun. Cartea sa intitulata ,,Lasa-ti amprenta” a fost lansata cu stil cu ajutorul unei campanii Thunderclap de succes, care a atras peste 8 milioane de oameni pe retelele de socializare.
Un alt exemplu este Kristina Stanley, care se ocupa locul 15 in clasamentul best-seller-urilor de pe Amazon inaintea lansarii campaniei. Rezultatul? Campania Thunderclap a adus-o pe Cristina pe primul local acestui clasament. Trebuie sa fii constient de faptul ca pregatirea unei campanii de succes iti ocupa foarte mult timp. In primul rand, incepe sa contactezi personal cel putin 100 de persoane care sa te sprijine, ceea ce este dificil. Totodata, acest aspect iti poate multiplica de 10 ori reach-ul daca este realizat corect! Mai mult decat atat, desi campaniille Thunderclap nu sunt atat de simple precum par, acestea sunt cu siguranta un mod distractiv prin care sa impartasesti informatia.
3. Cum sa apelezi la bloggerii influenti
Mobilizarea bloggerilor are la baza o idee destul de simpla care suna cam asa: in loc sa iti distribui continutul pe retelele de socializare si sa speri ca va fi observat de catre vreun influentator, ofera-l direct liderilor din spatiul tau. Mobilizarea bloggerilor poate functiona destul de bine daca iti cunosti obiectivul. Fie ca vrei ca influencerii sa-ti distribuie continutul in randul follower-ilor, fie ca iti doresti un backlink de valoare sau un guest post, nu trimiti la intamplare o gramada de emailuri catre influenceri doar pentru a-ti face cunoscuta existenta. Cu siguranta e necesar un plan mai bun decat atat!
Primul pas: Identifica lista bloggerilor vizati – poate cuprinde 10-20 de influenceri
Creeaza o foaie de calcul pentru a putea gestiona cu usurinta si in mod eficient toti influencerii.
Acestia trebuie sa:
- Fie activi intr-un grup sau intr-o comunitate anumita;
- Aiba un anumit grad de autoritate sociala;
- Aiba o rata buna de angajament pe blogurile lor, cum fi comentariile (si daca raspund comentariilor).
Pe de alta parte, urmeaza pasii:
- Verifici daca influencerii accepta si guest post-uri pe blogurile lor;
- Excluzi infeluencerii inaccesibili – asigura-te ca interactioneaza cu audientele lor;
- Incepi cu influentatori mai mici, apoi cu influentatori cu potential si sa continui in acest ritm pana ajungi la cei din varf.
Pasul 2: Fa-ti cunoscuta existenta
Dupa cum am mai spus, nu-ti faci cunoscuta existenta daca trimiti email-uri la intamplare catre influenceri, cel putin nu in acest stadiu al procesului.
- Aboneaza-te la email-urile lor si alatura-te grupurilor lor, daca au – un grup pe Facebook;
- Citeste, lasa comentarii si distrubuie postarile lor de pe blog. Nu uita sa ii si etichetezi, sa te stie.
- Dupa ce te abonezi la e-mail-urile lor sau te alaturi grupurilor lor, poti afla si care sunt retelele de socializare unde au cea mai mare activitate.
- Lasa-le comentarii si distribuie-le continutul pana cand te vor observa! Nu o sa iti vina sa crezi cat de multi influenceri, inclusiv cei de top, iti vor multumi daca le distribui continutul si ii anunti despre acest lucru.
- Tot acest proces dureaza doar cateva saptamani. Eu unul imi ocup cel putin trei saptamani numai cu dezvoltarea relatiilor, inainte de a trece la urmatorul pas.
Pasul 3: Trimite-le un e-mail prin care sa le complimentezi blogul
Ai putea folosi urmatoarea schita de e-mail: Salut [Numele bloggerului],
Vreau sa iti multumesc pentru toate informatiile pe care le-ai publicat recent pe [BLOG]. (Chiar am folosit [STRATEGIA] pe care ai recomandat-o in [POSTAREA RECENTA] si am avut parte de foarte multe BENEFICII).
Tine-o tot asa!
Mult noroc,
[Numele tau]
Intr-adevar, ai de muncit… dar si recompensele sunt pe masura!
Pasul 4 : Trimite e-mail-uri de tip Pitch
Ma gandesc ca pana acum ai reusit sa construiesti o relatie stransa cu unii dintre bloggeri, le-ai distribuit continutul si le-ai lasat comentarii in mod frecvent si nu in ultimul rand, le-ai trimis emailuri de apreciere. Pe de alta parte, probabil ca si acestia ti-au raspuns la emailuri. In caz contrat, nu te panica – se poate ca bloggerii sa nu-ti fi citit e-mail-urile. Repeta pasii de mai sus pana ce primesti un raspuns la unul dintre e-mail-urile tale de apreciere.
Odata ce ai primit raspunsul mult asteptat, treci la urmatorul pas. Indiferent ca vrei sa ti se distribuie continutul, ai nevoie de un articol guest sau de un backlink de valoare catre una dintre cele mai populare postari de pe site-ul tau, toate acestea sunt strategii esentiale pentru construirea audientei.
Acum tot ce trebuie sa faci este sa trimiti cate un e-mail influentatorilor pentru a iti face cunoscut continutul. Trimite-le un e-mail direct, scurt si la subiect, fara elemente pompoase, prin care sa ii inviti sa iti vizualizeze continutul.
Sfat profesional: Asigura-te ca acel fragment de continut care vrei sa fie distribuit sau ,,linkuit” contine o actualizare de continut! Voi vorbi imediat si despre asta.
4. Cum sa incepi o campanie de guest blogging de succes
Daca urmezi cu atentie pasii de mai sus, o sa reusesti sa construiesti o relatie stransa cu unii dintre acesti bloggeri. Din nou, nu te grabi spre aceasta oportunitate pana ce bloggerii nu-ti raspund la mesaje sau e-mail-uri. Daca nu iti raspund, repeta procesul pana cand o vor face! Doar atunci ai sanse la o oportunitate de guest posting pe blogul lor. Eu am folosit acest proces si pot sa spun ca functioneaza de minune! Am urmat toti pasii de mai sus si am reusit sa-mi stimulez vizibilitatea in fata bloggerilor influenti. Dupa toata ,,munca” mea de distribuire, comentare si apreciere a continutului unuia dintre bloggerii mei favoriti de pe internet, acesta mi-a solicitat o intalnire telefonica pe Skype.
Am primit, de asemenea, si o invitatie de a scrie despre un alt blogger favorit chiar pe blogul acestui om minunat! In schimbul recomandarii mele, am beneficiat de un backlink de valoare din partea unui website pe masura. Nu in ultimul rand, m-am ales si cu o relatie de prietenie incredibila! Desi acest proces dureaza putin mai mult, functioneaza de minune si aduce rezultate incredibile! Nici nu ai motive sa mai practici mobilizarea la rece! Iti va fi foarte usor sa soliciti un articol si nu-ti mai pierzi timpul pretios cu lucruri mai putin productive. De pilda, ai putea sa le scrii de genul:
“Salut [Numele bloggerului],
Ma uitam peste postarile tale si am observat ca ai publicat un guest post scris de [Nume]. Acest lucru m-a cam pus pe ganduri si sa stii ca mi-ar face placere sa iti scriu urmatorul post ca si invitat!
Am si o lista cu o serie de subiecte care cred eu ca ar fi foarte valoroase pentru cititorii de bloguri:
Subiectul 1
Subiectul 2
Subiectul 3
Daca vrei sa-ti faci o idee despre calitatea continutului meu, te invit sa citesti cateva postari pe care le-am publicat recent:
URL 1
URL 2
Ce parere ai?
Zi frumoasa,
Numele tau.”
Si vei da lovitura!
Un lucru pe care nu trebuie sa il uiti niciodata in eforturile tale de guest blogging este obiectiul tau, care poate fi:
- Dobandirea unei anumite autoritati si a unui nume destul de cunoscut in domeniu;
- Obtinerea de trafic pe blog sau pe landing page;
- Construirea de backlink-uri catre website-ul tau.
In continuare vom vedea cum sa obtinem maximul de rezultate de pe urma eforturilor de guest blogging.
Sfat profesional: Nu te descuraja daca nu dai de nicio oportunitate de guest posting!
La inceput iti va fi destul de greu insa daca vei insista in continuare si vei construi relatii stranse cu alti bloggeri din spatiul tau, vei reusi in cele din urma sa publici articole ca si guest.
Regula de aur este sa continui sa progresezi pana ajungi in top. De pilda, ai putea incepe cu bloguri putin mai bune decat al tau.
5. Cum sa folosesti actualizarile de continut pentru a-ti stimula conversiile
Pentru ca eforturile tale de mobilizare si de posting ca invitat sa fie cat mai eficiente, trebuie sa le optimizezi cu actualizari de continut. Acest lucru functioneaza atat pentru postarile pe care le vei scrie pentru site-ul tau, cat si pentru postari ca si invitat. Totodata, trebuie sa verifici daca blogul cu care vrei sa colaborezi a mai oferit vreo actualizare de continut pana in acest moment. Inainte de toate, hai sa iti explic ce inseamna mai exact o actualizare de continut in acest caz. In principiu, in loc sa le oferi cititorilor vag, precum actualizarile gratuite, le oferi o resursa care este unica pentru fiecare postare de pe blog. Sa zicem, ca scrii o postare despre ,,7 strategii prin care sa iti maresti lista de e-mail-uri”. In cadrul continutului, fie ca este la inceputul, in mijlocul sau la sfarsitul postarii, ofera ,,Peste 20 de strategii de largire a listei de e-mail-uri in format PDF”. O alta varianta ar fi sa oferi pur si simplu postarea respectiva in format audio sau PDF, in schimbul datelor de contact ale cititorilor, cum ar fi adresa de e-mail.
Orice ai alege, lista de e-mail-uri si audienta iti vor creste considerabil!, Brian Dean de la Backlinko ne ofera un exemplu excelent de actualizare de continut. Acesta a reusit sa-si mareasca rata de conversie cu 785% cu ajutorul unei singure postari, oferind cititorilor o lista de verificare gratuita. Mai mult decat atat, Brian Dean pretinde ca actualizarea de continut aplicata acelei postari este unica responsabila pentru cei 30% de noi abonati la blogul sau.
Te intrebi cum a reusit? Simplu. Brian a identificat pagina cu cel mai mult trafic de pe blogul sau si a adaugat o actualizare de continut. Nu-i asa ca acum ca stii ca actualizarile de continut functioneaza si au rate bune de conversie, te gandesti sa-ti creezi propria actualizare de continut?
Primul pas: Identifica o resursa care poate imbunatati continutul
Aceasta poate fi:
- Aceeasi postare in format PDF;
- Aceeasi postare in format audio;
- Un bonus de sfaturi in format PDF (daca e vorba despre top 7 sfaturi despre xyz, tu creeaza top 20 de sfaturi despre xyz);
- Top 3 sau top 5 sfaturi dintr-o postare de tip lista;
- O versiune video a postarii;
- O transcriere a videoclipului tau.
Singura limita pe care o ai este propria ta imaginatie!
Pasul 2: Creeaza actualizarea de continut
Nu ai vrea sa oferi o actualizare de continut neatractiva, nu-i asa? Atunci creeaza extraordinar! Daca nu crezi ca esti capabil de acest lucru, poti oricand angaja pe Fiverr pe cineva care se pricepe. Nu trebuie sa creezi sofisticat si nici sa pierzi prea mult timp cu asta. Eu unul creez liste de verificare sau notite in format PDF ca actualizari de continut cu ajutorul unui instrument minunat si gratuit numit Canva
Pasul 3: Adauga actualizarea de continut la postarea de pe blog
In primul rand, vei avea nevoie de instrumente care au optiunea lead boxes, cum ar fi Thrive Leads sau Optinmonster. De asemenea, pentru a-ti livra actualizarea de continut si a obtine adresa de e-mail dorita, vei avea nevoie si de un program de e-mail marketing. Hai sa vedem un exemplu de lead box de la OptinMonster:
Daca nu te-ai lamurit inca in privinta actualizarilor de continut, te invit sa citesti acest ghid al lui Bryan Harris, fondatorul Video fruit.
6. Cum sa influentezi blogerii influenti cu expert roundup-uri si interviuri
Intervievarea sau publicarea de expert roundup-uri este o modalitate excelenta prin care sa-i faci pe bloggerii influenti sa distribuie tot ce scrii tu. Sa nu mai zic de combinarea acestor actiuni cu posting ca si invitat! Sa presupunem ca interviezezi ,,20 de bloggeri despre cel mai bun mod de a incepe un blog”.
Ce faci? Pregatesti o postare pe subiectul respectiv si incerci sa convingi cativa dintre bloggerii influenti din lista ta.
Cum? Le spui ca tocmai ai creat un expert roundup despre cel mai bun mod de a incepe un blog si ti-ar placea sa fie publicat pe blogurile lor. In cele mai multe cazuri, acestia iti vor spune DA! In primul rand pentru ca ambele parti au de castigat, precum si datorita relatiei cladite odata cu pasul de mobilizare.
Daca primele doua sau trei bloguri la care ai apelat te-au refuzat, nu te descuraja sau nu renunta pana nu primesti un raspuns pozitiv din partea oricarui blogger de top cu care ai construit o relatie. Cel mai probabil ai fost refuzat pentru ca nu ai nimerit momentul oportun sau pur si simplu bloggerii respectivi nu acceptau post-uri de invitat in acel moment.
Brian Lang vine cu o postare de tip expert roundup. Numai aceasta postare a reusit sa obtina peste 5000 de distribuiri si a reunit peste 40 de experti!
Tot ce trebuie sa faci pentru a publica primul tau expert roundup sau interviu este sa urmezi pasii de mai jos:
- Pasul 1– Gaseste intrebarea potrivita (Gandeste-te bine si gaseste o intrebare buna cu care se confrunta in prezent publicul tau);
- Pasul 2 – Incepe intervievarea bloggerilor din lista vizata si pregateste continutul;
- Pasul 3– Verifica bloggerii cu care ai cladit o relatie pentru a vedea care dintre acestia are cel mai popular blog si intreaba-i apoi daca vor sa iti publice expert roundup-ul (Nu e un capat de lume daca a refuzat, intreaba-l pe urmatorul!)
- Pasul 4– Nu uita sa inviti toti bloggerii care au participat la roundup sa-ti distribuie postarea in randul audientelor lor sau pe retelele de socializare;
- Pasul 5– Publica expert roundup-up sau interviul pe un blog popular – nu pe site-ul tau, daca vrei sa obtii un reach mai mare. Daca nu reusesti sa fii acceptat pentru un post ca si invitat, nu este nicio problema! Poti oricand sa il publici pe blog.
- Pasul 6– Optimizeaza-ti expert roundup-up sau interviul cu o actualizare de continut.
Repet, nu va fi usor sa concepi un expert roundup la care participa sute de bloggeri.
Sfatul meu este sa incepi cu un numar restrans. De pilda, ai putea sa incepi sa concepi un expert roundup la care sa participe 10 bloggeri. Astfel, vei avea parte de elanul necesar pentru a avansa la 20, 30 sau poate chiar mai multi bloggeri.
Vrei sa stii de ce sunt expert roundupurile atat de eficiente?
- Atrag foarte mult trafic;
- Iti stimuleaza autoritatea si credibilitatea;
- Te ajuta sa construiesti relatii cu bloggeri influenti.
7. Cum sa folosesti PPC pentru a-ti grabi succesul
Acest pas este unul optional, prin urmare nu este necesar sa il urmezi. Totusi, daca o faci, iti vei grabi succesul, vei avea un reach mai mare si vei avea parte de fani infocati in cel mai scurt timp! PPC functioneaza de minune, problema este ca si costa bani! Te poate costa chiar foarte mult, mai ales daca nu stii exact cum sa procedezi.
Daca nu ai timp sa te incurci cu prea multa munca grea dar totusi sa iti accelerezi succesul, atunci creeaza un magnet de lead-uri grozav si afiseaza cateva anunturi. Astfel vei incepe sa colectezi lead-uri si iti vei mari audienta! Recomandarea mea este sa astepti pana cand vei obtine un pic de trafic constant pe website-ul tau prin urmarea pasilor de mai sus. Apoi creezi campanii re-marketing cu anunturile tale! Sau, si mai bine, apeleaza la o agentie seo care te poate ajuta cu continutul pe blog (articole), cu atragerea de trafic organic, campanii de social media, email marketing si chiar si cu interpretarea datelor din google analytics.
Ce poti face atunci cand cineva iti viziteaza blogul si nu se inscrie la niciunul dintre magnetii tai de lead-uri? Il retargetezi cu ajutorul anunturilor de pe Facebook si le oferi si mai fantastic? Anunturile de pe Facebook sunt mult mai rentabile decat utilizarea PPC ca unica strategie. Acestea sunt mult mai ieftine si tind sa aiba o rata de conversie mai buna.
Ai nevoie sa instalezi un pixel Facebook pe website-ul tau, pentru a monitoriza persoanele care ti-au vizualizat continutul dar nu s-au inscris pe lista ta. Acest lucru iti va permite sa conturezi o audienta personalizata pe Facebook si sa le oferi oamenilor o actualizare de continut a postarii pe care acestia au citit-o. Astfel ca atunci cand vei publica o noua postare pe blog, vei putea rula un anunt pentru aceasta audienta personalizata. In acest mod te asiguri ca iti promovezi continutul doar in randul persoanelor interesate. Vei vedea cum vor incepe sa creasca atat reach-ul cat si rata de angajament! Hai sa vedem si cum anume adaugi acest pixel
la website-ul tau (poti citi si ghidul Facebook):
- Acceseaza-ti pagina de Facebook Ads Manager de aici;
- Din bara superioara de navigare, selecteaza Pixels -> Create a pixel;
- Introdu un nume pentru pixel-ul tau (exista doar un singur pixel pentru fiecare cont de anunturi, asa ca ar trebui sa alegi un nume care iti reprezinta afacerea sau blogul);
- Citeste si accepta Conditiile de utilizare;
- Selecteaza Create Pixel.
Apoi, poti alege fie sa vizualizezi pixelul, sa il copiezi si lipesti la website-ul tau sau sa ti-l trimiti pe e-mail, pentru a-l salva intr-un loc sigur. Pentru un ghid complet despre cum se creeaza audiente personalizate, te invit sa apelezi la acest tutorial Facebook. In sfarsit, tot ce mai ai de facut este sa-ti pregatesti anunturile de pe Facebook.
Concluzii
Ti-am aratat si explicat ce poti face pentru a obtine trafic pe blogul tau. Fie ca este vorba despre un magnet de lead-uri sau de o campanie Thunderclap, sfaturile mele te vor ajuta sa atragi atentia. Incepe sa relationezi cu influentatori si scrie cateva post-uri ca si invitat. Publica un continut extraordinar (si lung) pe blogul tau si optimizeaza-l cu actualizari de continut. Daca te hotarasti sa te concentrezi asupra acestui proces in 7 pasi, vei reusi sa foloseti o audienta dinamica pentru blogul tau. Totodata, vei putea construi o relatie de lunga durata cu clientii tai, care iti vor deschide la randul lor drumul spre succes. Cam asta este. Nu va fi usor, dar este necesar s-o faci!