La fel ca oricare alt blogger de pe planetă, vrei și tu să obții trafic pentru blogul tău, nu-i așa?
În schimb, de fiecare dată când publici ceva pe blogul tău minunat, te simți ca și cum ai vorbi singur. Urmărești bloguri populare care te învață cum să-ți crești audiența, parcurgi fiecare pas și cu toate astea, parcă nimic nu dă roade.
Cel mai probabil ai încercat orice tactică, orice tip & hack și nu te-ai ales decât cu un grad de acceptare scăzut sau chiar inexistent.
Ei bine, să știi că te înțeleg perfect, am trecut și eu prin aceleasi etape! De fapt, am început chiar 3 bloguri în ultimii 4 ani și au fost un eșec total. Nimeni nu mi-a dorit produsul, nu am avut alți abonați decât pe mama, surorile mele și câțiva prieteni buni.
Știu foarte bine ce înseamnă să fii în această situație și de aceea vreau să îți arăt cum poți să crești traficul pe blog, să-ți mărești audiența și să ajungi să ai fani înfocați.
Vei învăța cum să:
- Creezi un magnet de lead-uri cu o rată de conversie ridicată;
- Implementezi o campanie Thunderclap și să ajungi la cât mai mulți oameni;
- Apelezi la bloggeri influenți din spațiul tău;
- Începi o campanie de guest blogging de succes;
- Folosești actualizările de conținut pentru a-ți stimula conversiile;
- Influențezi bloggerii influenți cu expert roundup-uri și interviuri;
- Folosești PPC pentru a-ți grăbi succesul.
Ești pregătit? Hai să începem!
1.Cum să creezi un magnet de lead-uri cu o rată de conversie ridicată
Probabil că ai mai auzit până acum de magneții de lead-uri. Dacă urmezi și pasul doi de mai jos, vei avea atât de mult trafic încât nu vei ști ce să faci cu el.
În esență, un magnet de lead-uri este un fel de mită irezistibilă – îi oferi unui client potențial o bucată specifică de valoare în schimbul datelor sale de contact.
Magneții de lead-uri pot avea nume și forme diferite. Unii le numesc freebie-uri, mituri, actualizări de conținut, stimulente pentru înregistrare, etc.
De asemenea, magneții de lead-uri pot fi o listă de verificare în format PDF, o carte electronică, un mini-curs video sau pe e-mail, o consultare de 30 de minute, etc.
Indiferent de forma aleasă, aceasta trebuie să fie utilă și să aibă o valoare foarte mare.
Un freebie de 5 minute tinde să fie mult mai performant atunci când este folosit ca actualizare de conținut, oferit în postările de pe blog – aspect despre care voi vorbi mai târziu.
Cursurile video sau cele pe e-mail au o eficiență mai mare dacă sunt oferite unei audiențe ,,reci” pentru că acestea pot ,,încălzi” oamenii și-i pot transforma astfel în fani înfocați.
În orice caz, un magnet de lead-uri ar trebui să îndeplinească următoarele 3 aspecte:
- Să se adreseze doar publicului tău țintă;
- Să rezolve o anumită problemă pentru publicul tău țintă;
- Să producă fani înfocați, precum și o relație de lungă durată cu clienții.
De dragul acestei postări, vei vedea cum este posibil să creezi un magnet de lead-uri de 5 minute cu o rată de conversie ridicată.
Primul pas: Notează pe o listă câteva de idei de magneți de lead-uri
Notează-ți câteva idei pe care le-ai putea pune în practică cu ușurință și care pot fi digerate în mai puțin de 5 minute.
Spre exemplu, ai putea crea ceva de genul:
- ,,Listă de verificare în PDF gratuită: 7 moduri de…”;
- ,,Notiță: 9 instrumente fără care nu poți trăi”;
- ,,Listă de verificare în PDF: Învată procesul spre xyz în 7 pași”.
Tu trece pe acea listă cât de multe idei poți.
Pasul 2: Renunță la ideile de genul ,,e bine să ai”
Fă ordine în listă prin eliminarea oricăror idei de genul ,,e bine să ai” în favoarea celor de genul ,,trebuie să ai” în rândul audienței tale.
Freebie-ul tău trebuie să ofere o soluție la problema actuală cu care se confruntă publicul tău țintă.
Alege cele mai bune trei idei din listă, bazându-te pe cele cu care ești cel mai familiarizat și care pot fi digerate de viitoarea ta audiență în mai puțin de 5 minute.
Pasul 3: Întrebări, anchete și sondaje
Dacă ai o audiență (o listă de e-mail-uri), chiar și una restrânsă formată din 10 abonați, efectuează o anchetă sau oferă câteva apeluri pe Skype gratuite, de la care să și înveți.
De asemenea, alăturăte grupurilor sau comunităților de pe Facebook și pune întrebări de genul ,,Salut, băieți! Care este partea cea mai grea în legătură cu xyz?” sau în funcție de subiectele tale, oricare ar fi ele.
Totodată, poți efectua sondaje în diferite grupuri sau comunități prin care poți chestiona oamenii în legătură cu subiectele pe care vrei să le abordezi în magneții tăi de lead-uri.
Pasul 4: Inventează un titlu incredibil
Titlurile îți pot crea magnetul de lead-uri dar în același timp pot să îl și distrugă. Ocupă-ți puțin timp cu crearea unei liste de peste 10 astfel de titluri, din care să le alegi pe cele mai bune trei.
Din nou, efectuează câteva sondaje în cadrul unor grupuri sau comunități diferite, în care titlurile îndeamnă oamenii să acționeze sau atrag cea mai multă atenție.
De exemplu, ai putea realiza un sondaj de genul:
“Salutare tuturor! Mi-ați putea acorda un minut din timpul vostru să-mi indicați care dintre cele trei titluri de mai jos atrage cea mai multă atenție și îndeamnă oamenii să acționeze?”
- Titlul 1
- Titlul 2
- Titlul 3
Va multumesc!”
Vei vedea că vei primi imediat câteva sugestii incredibile de la niște oameni minunați! Ai grija doar să folosești titlul care a primit cele mai multe voturi!
Pasul 5: Creează conținutul magnetului de lead-uri
Conținutul tău trebuie să îndeplinească promisiunea titlului. De pildă, dacă ai un titlu de genul 7 Moduri prin care poți să demisionezi și să te muți pe Marte, asigură-te că le vei arăta oamenilor cum să ajungă pe Marte!
Acest lucru n-ar trebui să dureze mai mult de câteva zile. Stabilește-ți și un termen limită pentru timpul alocat finalizării întregului proces.
Pasul 6: Convertește conținutul în format PDF
Acum că totul este pregătit și ai un conținut grozav, a venit timpul să îl convertești în format PDF.
Folosește instrumente precum Canva, Beacon sau Google Slides pentru a-ți converti conținutul în format PDF în doar câteva minute.
Pasul 7: Creează o pâlnie de conversie simplă
Vei avea nevoie de o pagină de destinație, o pagină de mulțumiri, una destinată descărcărilor, precum și căteva programe de marketing pentru e-mail.
Ai putea folosi și WordPress pentru a crea aceste pagini însă dacă vrei să ai pagini cu o rată de conversie ridicată, vei avea nevoie de instrumente precum Leadpages sau Thrive Content Builder .
Mary Fernandez, managerul marketingului de conținut de la OptinMonster, ne oferă un exemplu grozav de magnet de lead-uri sub forma unui formular de înregistrare.
De asemenea, Mary prezintă și numărul de oameni care au beneficiat de pe urma indexului său gigant de guest blogging – mai exact 1802.
Nu în ultimul rând, conținutul magnetului său de lead-uri aduce la un loc toate blogurile de top.
Un alt exemplu vine din partea lui Alex Beadon, al cărei conținut al magnetului de lead-uri este oferit sub forma unui webinar preînregistrat. Alex folosește efecte vizuale incredibile pentru a ieși în evidență și a capta atenția vizitatorilor săi, precum și pentru a-i îndemna pe aceștia să acționeze prin înscrierea la trainingul ei gratuit.
Un magnet de lead-uri nu trebuie neapărat să fie atât de sofisticat precum exemplele de mai sus însă e necesar ca tu să îți prezinți avantajele într-o manieră care să iasă în evidență.
Spre exemplu, magnetul tău de lead-uri poate fi la fel de simplu ca acesta.
Prin urmare, dacă vrei să construiești o relație de lungă durată cu clienții tău, va trebui să le depășești așteptările. Cu alte cuvinte, magnetul tău de lead-uri trebuie să aibă o valoare extraordinară!
Acesta trebuie să ducă pe cineva din punctul A în punctul B, nu să fie doar o grămadă de sfaturi și trucuri pe care le poți găsi oriunde pe internet.
2. Cum să obții trafic pe blog cu ajutorul unei campanii Thunderclap
Thunderclap este o platformă care se adresează mulțimii și le permite atât persoanelor cât și companiilor să mobilizeze oamenii pentru a răspândi un anumit mesaj.
Pentru început, ai nevoie de cel puțin 100 de persoane angajate să te susțină. Acești susținători trebuie să se înregistreze și să fie de acord să distribuie un mesaj esențial pe platformele de social media alese de tine.
Dacă atingi ținta stabilită, informațiile actuale despre proiect vor fi distribuite în mod automat către followerii participanților la o anumită oră.
Incredibil dar adevărat!
Magnetul tău de lead-uri va fi distribuit de către sute de oameni în același timp, pe toate rețelele selectate!
Va dura undeva între 3 și 4 săptămâni până ce campania va funcționa iar tu îți vei realiza obiectivele. Pentru a obține mai multe e-mail-uri, te sfătuiesc să faci o legătură între campanie și pagina de destinație a magnetului tău de lead-uri.
Poți, de asemenea, să creezi un grup sau eveniment pe Facebook și să inviți oamenii respectivi să te susțină și ei.
Creează-ți prima campanie Thunderclap prin accesarea website-ului thunderclap.it.
Înregistrează-te cu Facebook, Twitter sau Tumblr, după care introdu toate informațiile necesare (le poți schimba oricând).
Un exemplu perfect de campanie Thunderclap eficientă vine din partea lui Tim Ferriss, autorul ,,Săptămânii de lucru de 4 ore”. Pentru mai multe detalii, îți recomand acest studiu de caz.
Aliza Licht ne oferă un exemplu la fel de bun. Cartea sa intitulată ,,Lasă-ți amprenta” a fost lansată cu stil cu ajutorul unei campanii Thunderclap de succes, care a atras peste 8 milioane de oameni pe rețelele de socializare. Dacă vrei să-i citești studiul de caz, îl poți găsi aici.
Un alt exemplu este Kristina Stanley, care se ocupa locul 15 în clasamentul best-seller-urilor de pe Amazon înaintea lansării campaniei. Rezultatul? Campania Thunderclap a adus-o pe Cristina pe primul loc al acestui clasament.
Trebuie să fii conștient de faptul că pregătirea unei campanii de succes îți ocupă foarte mult timp. În primul rând, trebuie să contactezi personal cel puțin 100 de persoane care să te sprijine, ceea ce este un lucru dificil. Totodată, acest aspect îți poate multiplica de 10 ori reach-ul dacă este realizat cum trebuie!
Mai mult decât atât, deși campaniille Thunderclap nu sunt atât de simple precum par, acestea sunt cu siguranță un mod distractiv prin care poți împărtăși informatia.
3.Cum să apelezi la bloggerii influenți
Mobilizarea bloggerilor are la bază o idee destul de simplă care sună cam așa: în loc să îți distribui conținutul pe rețelele de socializare și să speri că va fi observat de către vreun influențator, oferă-l direct liderilor din spațiul tău.
Mobilizarea bloggerilor poate funcționa destul de bine dacă îți cunoști obiectivul.
Fie că vrei ca bloggerii să-ți distribuie conținutul în rândul follower-ilor, fie că îți dorești un backlink de valoare sau un guest post, nu trimiți la întamplare o grămadă de e-mail-uri către bloggeri influenți doar pentru a-ți face cunoscută existența.
Cu siguranță ai nevoie de un plan mai bun decât atât!
Primul pas: Identifică lista bloggerilor vizați – poate cuprinde 10-20 de bloggeri influenți
Creează o foaie de calcul pentru a putea gestiona cu ușurință și în mod eficient toți bloggerii.
Aceștia trebuie să:
- Fie activi într-un grup sau într-o comunitate anumită;
- Aibă un anumit grad de autoritate socială;
- Aibă o rată bună de angajament pe blogurile lor, cum fi comentariile (și dacă răspund comentariilor).
Pe de altă parte, tu trebuie să:
- Verifici dacă bloggerii acceptă și guest post-uri pe blogurile lor;
- Excluzi bloggerii inaccesibili – asigură-te că interacționează cu audiențele lor;
- Începi cu influențatori mai mici, apoi cu influențatori cu potențial și să continui în acest ritm până ajungi la cei din vârf.
Pasul 2: Fă-ți cunoscută existența
După cum am mai spus, nu-ți faci cunoscută existența dacă trimiți e-mail-uri la întamplare către bloggeri, cel puțin nu în acest stadiu al procesului.
- Abonează-te la e-mail-urile lor și alătură-te grupurilor lor, dacă au – un grup pe Facebook, spre exemplu;
- Citește, lasă comentarii și distrubuie postările lor de pe blog. Nu uita să îi și etichetezi, să te știe. După ce te vei abona la e-mail-urile lor sau te vei alătura grupurilor lor, vei putea afla și care sunt rețelele de socializare unde au cea mai mare activitate.
- Lasă-le comentarii și distribuie-le conținutul până când te vor observa! Nu o să îți vină să crezi cât de mulți bloggeri, inclusiv cei de top, îți vor mulțumi dacă le distribui conținutul și îi anunți despre acest lucru.
- Tot acest proces durează doar câteva săptămâni.
Pasul 3: Trimite-le un e-mail prin care să le complimentezi blogul
Spre exemplu, ai putea folosi următoarea schiță de e-mail:
“Salut [Numele bloggerului],
Vreau să îți mulțumesc pentru toate informațiile pe care le-ai publicat recent pe [BLOG].
(Chiar am folosit [STRATEGIA] pe care ai recomandat-o în [POSTAREA RECENTĂ] și am avut parte de foarte multe BENEFICII).
Ține-o tot așa!
Mult noroc,
[Numele tău]
Într-adevăr, ai de muncit… dar și recompensele sunt pe măsură!
Pasul 4 : Trimite e-mail-uri de tip Pitch
Mă gândesc că până acum ai reușit să construiești o relație strânsă cu unii dintre bloggeri, le-ai distribuit conținutul și le-ai lăsat comentarii în mod frecvent și nu în ultimul rând, le-ai trimis e-mail-uri de apreciere.
Pe de altă parte, probabil că și aceștia ți-au răspuns la e-mail-uri. În caz contrat, nu te panica – se poate ca bloggerii să nu-ți fi citit e-mail-urile. Repetă pașii de mai sus până ce vei primi un răspuns la unul dintre e-mail-urile tale de apreciere.
Odată ce ai primit răspunsul mult așteptat, poți trece la următorul pas.
Indiferent că vrei să ți se distribuie conținutul, ai nevoie de un guest post sau de un backlink de valoare către una dintre cele mai populare postări de pe blogul tău, toate acestea sunt strategii esențiale pentru construirea audienței.
Acum tot ce trebuie să faci este să trimiți câte un e-mail influențatorilor prin care să îți faci cunoscut conținutul. Trimite-le un e-mail direct, scurt și la subiect, fără elemente pompoase, prin care să îi inviți să îți vizualizeze conținutul.
Sfat profesional: Asigură-te că acel fragment de conținut care vrei să fie distribuit sau ,,linkuit” conține o actualizare de conținut! Voi vorbi imediat și despre asta.
4.Cum să începi o campanie de guest blogging de succes
Dacă vei urma cu atenție pașii de mai sus, vei reuși să construiești o relație strânsă cu unii dintre acești bloggeri.
Din nou, nu te grăbi spre această oportunitate până ce bloggerii nu-ți răspund la mesaje sau e-mail-uri. Dacă nu îți răspund, repetă procesul până când o vor face! Doar atunci vei putea speri la o oportunitate de guest posting pe blogul lor.
Deși acest proces durează puțin mai mult, funcționează de minune și aduce rezultate incredibile! Nici nu ai motive să mai practici mobilizarea la rece!
Îți va fi foarte ușor să soliciți un guest post și nu-ți vei mai pierde timpul prețios cu lucruri mai puțin productive.
De pildă, ai putea să le scrii ceva de genul:
“Salut [Numele bloggerului],
Mă uitam peste postările tale și am observat că ai publicat un guest post scris de [Nume].
Acest lucru m-a cam pus pe gânduri și să știi că mi-ar face plăcere să îți scriu următorul guest post!
Am și o listă cu o serie de subiecte care cred eu că ar fi foarte valoroase pentru cititorii de bloguri:
Subiectul 1
Subiectul 2
Subiectul 3
Dacă vrei să-ți faci o idee despre calitatea conținutului meu, te invit să citești câteva postări pe care le-am publicat recent:
URL 1
URL 2
Ce părere ai?
Toate cele bune,
Numele tău.”
Și vei da lovitura!
Un lucru pe care nu trebuie să îl uiți niciodată în eforturile tale de guest blogging este obiectiul tău, care poate fi:
- Dobândirea unei anumite autorități și a unui nume destul de cunoscut în domeniu;
- Obținerea de trafic pe blog sau pe pagina de destinație;
- Construirea de backlink-uri către website-ul tău.
În continuare vom vedea cum să obținem maximul de rezultate de pe urma eforturilor de guest blogging.
Sfat profesional: Nu te descuraja dacă nu dai de nicio oportunitate de guest posting!
La început îți va fi destul de greu însă dacă vei insista în continuare și vei construi relații strânse cu alți bloggeri din spațiul tău, vei reuși în cele din urmă să publici guest post-uri.
Regula de aur este să continui să progresezi până vei ajunge în top. De pildă, ai putea începe cu bloguri puțin mai bune decât al tău.
5. Cum să folosești actualizările de conținut pentru a-ți stimula conversiile
Pentru ca eforturile tale de mobilizare și de guest posting să fie cât mai eficiente, trebuie să le optimizezi cu actualizări de conținut.
Acest lucru funcționează atât pentru postările pe care le vei scrie pentru blogul tău, cât și pentru guest post-uri.
Totodată, trebuie să verifici dacă blogul cu care vrei să colaborezi a mai oferit vreo actualizare de conținut până acum.
Înainte de toate,trebuie să știi ce înseamnă mai exact o actualizare de conținut în acest caz.
În principiu, în loc să le oferi cititorilor ceva vag, precum actualizările gratuite, le oferi o resursă care este unică pentru fiecare postare de pe blog.
Să zicem, de exemplu, că scrii o postare despre ,,7 strategii prin care îți poți lărgi lista de e-mail-uri”. În cadrul conținutului, fie că este la începutul, în mijlocul sau la sfârșitul postării, oferă ,,Peste 20 de strategii de lărgire a listei de e-mail-uri în format PDF”.
O altă variantă ar fi să oferi pur și simplu postarea respectivă în format audio sau PDF, în schimbul datelor de contact ale cititorilor, cum ar fi adresa de e-mail.
Orice ai alege, lista de e-mail-uri și audiența îți vor crește considerabil!
Brian Dean de la Backlinko ne oferă un exemplu excelent de actualizare de conținut. Acesta a reușit să-și mărească rata de conversie cu 785% cu ajutorul unei singure postări, oferind cititorilor o listă de verificare gratuită.
Mai mult decât atât, Brian Dean pretinde că actualizarea de conținut aplicată acelei postări este unica responsabilă pentru cei 30% de noi abonați la blogul său.
Te întrebi cum a reușit? Simplu. Brian a identificat pagina cu cel mai mult trafic de pe blogul său și a adăugat o actualizare de conținut.
Nu-i așa că acum că știi că actualizările de conținut funcționează și au rate bune de conversie, te gândești să-ți creezi propria actualizare de conținut?
Primul pas: Identifică o resursă care poate îmbunătăți conținutul
Aceasta poate fi:
- Aceeași postare în format PDF;
- Aceeași postare în format audio;
- Un bonus de sfaturi în format PDF (Spre exemplu, dacă e vorba despre top 7 sfaturi despre xyz, tu creează top 20 de sfaturi despre xyz);
- Top 3 sau top 5 sfaturi dintr-o postare de tip listă;
- O versiune video a postării;
- O transcriere a videoclipului tău.
Singura limită pe care o ai este propria ta imaginație!
Pasul 2: Creează actualizarea de conținut
Nu ai vrea să oferi o actualizare de conținut neatractivă, nu-i așa? Atunci creează ceva extraordinar!
Dacă nu crezi că ești capabil de acest lucru, poți oricând angaja pe Fiverr pe cineva care se pricepe.
Nu trebuie să creezi ceva sofisticat și nici să pierzi prea mult timp cu asta.
Eu unul creez liste de verificare sau notițe în format PDF ca actualizări de conținut cu ajutorul unui instrument minunat și gratuit numit Canva.
Pasul 3: Adaugă actualizarea de conținut la postarea de pe blog
În primul rând, vei avea nevoie de instrumente care au opțiunea lead boxes, cum ar fi Thrive Leads sau Optinmonster.
De asemenea, pentru a-ți livra actualizarea de conținut și a obține adresa de e-mail dorită, vei avea nevoie și de un program de e-mail marketing.
Hai să vedem un exemplu de lead box de la OptinMonster:
Dacă nu te-ai lămurit încă în privința actualizărilor de conținut, te invit să citești acest ghid al lui Bryan Harris, fondatorul Video fruit.
6. Cum să influențezi blogerii influenți cu expert roundup-uri și interviuri
Intervievarea sau publicarea de expert roundup-uri este o modalitate excelentă prin care poți să-i faci pe bloggerii influenți să distribuie tot ce scrii tu.
Să nu mai zic de combinarea acestor acțiuni cu guest posting!
De exemplu, să presupunem că interviezezi ,,20 de bloggeri despre cel mai bun mod de a începe un blog”.
Ce faci? Creezi o postare pe subiectul respectiv și încerci să convingi câțiva dintre bloggerii influenți din lista ta.
Cum? Le spui că tocmai ai creat un expert roundup despre cel mai bun mod de a începe un blog și ți-ar plăcea să fie publicat pe blogurile lor.
În cele mai multe cazuri, aceștia îți vor spune DA! În primul rând pentru că ambele părți au de câștigat, precum și datorită relației clădite odată cu pasul de mobilizare.
Dacă primele două sau trei bloguri la care ai apelat te-au refuzat, nu te descuraja sau nu renunța până nu primești un răspuns pozitiv din partea oricărui blogger de top cu care ai construit o relație.
Cel mai probabil ai fost refuzat pentru că nu ai nimerit momentul oportun sau pur și simplu bloggerii respectivi nu acceptau guest post-uri în acel moment.
Brian Lang vine cu un exemplu grozav de postare de tip expert roundup. Numai această postare a reușit să obțină peste 5000 de distribuiri și a reunit peste 40 de experți!
Un alt exemplu este postarea lui Eli Seekins, fondatorul ,,Launch your dream”. Postarea acestuia a obținut 823 de distribuiri și a reunit 143 de bloggeri de top.
Tot ce trebuie să faci pentru a publica primul tău expert roundup sau interviu este să urmezi pașii de mai jos:
- Pasul 1– Găsește întrebarea potrivită (Gândește-te bine și găsește o întrebare bună cu care se confruntă în prezent publicul tău);
- Pasul 2 – Începe intervievarea bloggerilor din lista vizată și pregătește conținutul;
- Pasul 3– Verifică bloggerii cu care ai clădit o relație pentru a vedea care dintre aceștia are cel mai popular blog și întreabă-i apoi dacă vor să îți publice expert roundup-ul (Nu e un capăt de lume dacă ești refuzat, întreabă-l pe următorul!)
- Pasul 4– Nu uita să inviți toți bloggerii care au participat la roundup să-ți distribuie postarea în rândul audiențelor lor sau pe rețelele de socializare;
- Pasul 5– Publică expert roundup-up sau interviul pe un blog popular – nu pe blogul tău, dacă vrei să obții un reach mai mare. Dacă nu reușești să fii acceptat pentru un guest post, nu este nicio problemă! Poți oricând să îl publici pe blogul tău.
- Pasul 6– Optimizează-ți expert roundup-up sau interviul cu o actualizare de conținut.
Repet, nu va fi ușor să concepi un expert roundup la care participă sute de bloggeri.
Ideal sr fi să începi cu un număr restrâns. De pildă, ai putea să începi să concepi un expert roundup la care să participe 10 bloggeri. Astfel, vei avea parte de elanul necesar pentru a avansa la 20, 30 sau poate chiar mai mulți bloggeri.
Vrei să știi de ce sunt expert roundup-urile atât de eficiente?
- Atrag foarte mult trafic;
- Îți stimulează autoritatea și credibilitatea;
- Te ajută să construiești relații cu bloggeri influenți.
7. Cum să folosești PPC pentru a-ți grăbi succesul
Acest pas este unul opțional, prin urmare nu trebuie neapărat să îl urmezi. Totuși, dacă o faci, îți vei grăbi succesul, vei avea un reach mai mare și vei avea parte de fani înfocați în cel mai scurt timp!
PPC funcționează de minune, problema este că și costă bani! Te poate costa chiar foarte mult, mai ales dacă nu știi exact cum să procedezi.
Dacă nu vrei să te încurci cu prea multă muncă grea dar tot vrei să îți accelerezi succesul, atunci creează un magnet de lead-uri grozav și afișează câteva anunțuri. Astfel vei începe să colectezi lead-uri și îți vei mări audiența!
Ar fi foarte bine să aștepți până când vei obține un pic de trafic constant pe website-ul tău prin urmarea pașilor de mai sus. Apoi poți face re-marketing cu anunțurile tale!
Spre exemplu, ce faci atunci când cineva îți vizitează blogul și nu se înscrie la niciunul dintre magneții tăi de lead-uri? Îl retargetezi cu ajutorul anunțurilor de pe Facebook și le oferi ceva și mai fantastic?
Anunțurile de pe Facebook sunt mult mai rentabile decât utilizarea PPC ca unică strategie. Acestea sunt mult mai ieftine și tind să aibă o rată de conversie mai bună.
Tot ce trebuie să faci este să instalezi un pixel Facebook pe website-ul tău, pentru a monitoriza oamenii care ți-au vizualizat conținutul dar nu s-au înscris pe lista ta.
Acest lucru îți va permite să creezi o audiență personalizată pe Facebook și să le oferi oamenilor o actualizare de conținut a postării pe care aceștia au citit-o.
Astfel că atunci când vei publica o nouă postare pe blog, vei putea rula un anunț pentru această audiență personalizată. În acest mod te asiguri că îți promovezi conținutul doar în rândul persoanelor interesate.
Vei vedea cum vor începe să crească atât reach-ul cât și rata de angajament!
Hai să vedem și cum anume adaugi acest pixel la website-ul tău (dacă vrei, poți citi și ghidul Facebook):
- Accesează-ți pagina de Facebook Ads Manager de aici;
- Din bara superioară de navigare, selectează Pixels -> Create a pixel;
- Introdu un nume pentru pixel-ul tău (există doar un singur pixel pentru fiecare cont de anunțuri, așă că ar trebui să alegi un nume care îți reprezintă afacerea sau blogul);
- Citește și acceptă Condițiile de utilizare;
- Selectează Create Pixel.
Apoi, poți alege fie să vizualizezi pixelul, să îl copiezi și lipești la website-ul tău sau să ți-l trimiți pe e-mail, pentru a-l salva într-un loc sigur.
Pentru un ghid complet despre cum să creezi audiențe personalizate, te invit să apelezi la acest tutorial Facebook.
În sfârșit, tot ce mai ai de făcut este să-ți creezi anunțurile de pe Faceook.
Concluzii:
Ai observat cam ce trebuie să faci pentru a obține trafic pe blogul tău.
Fie că este vorba despre un magnet de lead-uri sau de o campanie Thunderclap, toate sfaturile te vor ajuta să atragi atenția.
Începe să relaționezi cu influențatori și scrie câteva guest post-uri. Publică un conținut extraordinar (și lung) pe blogul tău și optimizează-l cu actualizări de conținut.
Dacă te hotărăști să te concentrezi asupra acestui proces în 7 pași, vei reuși să creezi o audiență dinamică pentru blogul tău. Totodată, vei putea construi o relație de lungă durată cu clienții tăi, care îți vor deschide la rândul lor drumul spre succes.
Cam asta este. Nu va fi ușor, dar trebuie s-o faci!