Locul site-ului tau in pagina de rezultate Google, sau oricare motor de cautare, afecteaza in mod negativ sau pozitiv profitabilitatea afacerii tale. De aceea, scopul principal al optimizarii SEO este pozitionarea site-ului tau in prima pagina a cautarilor Google, pe un loc fruntas.
Printre cei mai importanti factori on-page care influienteaza starea indexarii in Google sunt:
Prezenta cuvantului sau cuvintelor cheie in link-ul site-ului tau – daca in link-ul site-ului tau se gaseste unui sau mai multe din cuvintele cheie regasite si in continutul website-ului, atunci motorul de cautare iti va afisa site-ul pe o pozitie favorabila. In momentul indexarii, Google, gaseste relevanta existenta cuvantului cheie in link-ul paginii tale web. Foloseste cuvintele chei targetate!
Cuvintele cheie aflate in titlul paginii – la fel ca si in cazul URL-ului, titlul trebuie sa contina cuvantul cheie principal al site-ului tau, astfel incat pozitia paginii tale pe Google sa fie una cat mai vizibila. Prezenta unui cuvant cheie cat mai aproape de inceputul paginii, iti imbunatateste pozitia in rezultatele Google. Desi nu mai este la fel de important ca acum cativa ani, acest factor ramane unul de baza in ceea ce priveste optimizarea SEO on-page. Atentie: fiecare pagina trebuie sa fie optimizata de preferat pe un anume cuvant cheie targetat de tine, nu pentru toate. De asemenea informatiile meta trebuie sa difere de la o pagina la alta.
Descrierea meta pentru pagina ta web trebuie sa contina cuvintele cheie vizate de tine. Descrierea meta, este o fraza care descrie succint continutul site-ului tau si care contine cuvinte cheie. Este recomandat ca aceasta descriere sa vina sub forma de fraza, deci cu inteles logic, in care sa fie incluse unul sau mai multe din cuvintele cheie vizate de site-ul tau.
Titlurile regasite in paginile site-ului trebuie sa contina cuvantul cheie, in special in primul titlu al paginii (H1, H2, H3.. etc). Google observa aceasta pozitionare si iti va afisa pagina mai sus decat celelalte pagini similare.
Subtitlurile paginii tale, ar trebui de asemenea sa contina cuvinte cheie.
Textul din paginile tale trebuie, la fel ca si titlurile, sa contina din loc in loc cate un cuvant cheie. Continutul site-ului tau este relevant pentru motoarele de cautare, de aceea trebuie sa fie optimizat corespunzator.
Ordinea cuvintelor cheie este relevanta pentru Google. Spre exemplu acesta stie sa faca diferenta in ordinea cuvintelor “download antivirus” si “antivirus download” datorita unei capacitati de indexare bazata pe topica si sintaxa unei limbi.
LSI este capacitatea motorului de cautare de a face diferenta intre mai multe intelesuri pe care le poate avea un cuvant. Un exemplu ar fi ca Goolge, poate face diferenta intre intelesurile cuvantului blackberry. In functie de restul continutului site-ului tau, google va sti daca site-ul tau se ocupa de promovarea afinelor, sau daca vorbeste despre marca de telefoane mobile Blackberry. Astfel incluzand cuvinte cheiei in continutul site-ului tau, vei ajuta Google sa indexeze corect site-ul tau, in functie de semantica sa.
Multimedia – ai grija ca site-ul tau sa nu fie prea aglomerat cu flash-uri (clipuri, filmulete, fotografii foarte mari, jocuri si alte reclame prea animate), pentru ca acestea iti vor face site-ul sa se incarce foarte greu pe computerul utilizatorului. Google reuseste sa estimeze cat timp ii ia site-ului tau sa se incarce, iar in functie de acest factor iti va aseza site-ul in pagina de rezulatate. Un site care se incarca repede va avea o pozitie mai buna.
Continutul unic si original. Atunci cand creezi continutul pentru site-ul tau ai grija sa fie unic, chiar daca este vorba de un produs sau un serviciu ce poate fi gasit destul de usor si in multe locuri . Originalitatea este un factor important pentru Google, la fel cum ar trebui sa fie si pentru tine si afacerea ta. Chiar daca spui acelasi lucru depre un produs sau serviciu, spune-l cu cuvintele tale.
Lungimea continutului este un alt factor important in optimizarea SEO. Continutul paginii tale este important si de aceea trebuie sa contina in jur de 500 – 2000 de cuvinte / pagina. Un continut mai mare va atrage mai multi clienti, deci iti va creste si rata conversiei.
Marcaje in sursa paginii site-ului tau de tip Rich Snippet Markup, care iti vor face pagina mai vizibila intre celelalte rezultate. Un astfel de marcator vine sub forma unei imagini, unui rating (de tip 4 din 5 stelute bifate) sau alte elemente.
Existenta unor clipuri sau fotografii care au legatura cu continutul site-ului tau, are de asemenea, un impact pozitiv asupra rezultatelor Google.
Optimizarea acestor imagini si clipuri. In prezent Google nu mai are nevoie de o descriere pentru fiecare imagine, acesta fiind capabil sa recunoasca singur lucrurile sau obiectele din imagini. Ajuta totusi acest lucru prin numele fisierului si titlul acestuia.
Din 2012 Google a introdus in schema sa de indexare Caffeine update, o schema care il ajuta sa indexeze si sa afiseze pagini cu continut “proaspat”. Cu alte cuvinte, Google va afisa mai sus pagini (noi sau vechi) cu continut nou sau de data recenta.
Gramatica si vocabularul – desi in 2012 Matt Cutt afirma ca nu este important ca tot continutul paginii tale sa fie corect din punct de vedere gramatical, acesta a revenit asupra idee sale si a afirmat ca este important ca in continutul paginii sa fie gasite cat mai putine greseli de gramatica sau vocabular.
Link-urile externe sunt importante pentru pozitia site-ului tau. Cand afisezi un link extern catre alt site, practic te asociezi cu acel site, asa ca ai grija cu ce fel de site-uri asociezi imaginea afacerii tale. Link-urile externe trebuie sa fie relevante si de calitate, pentru a te putea ajuta sa obtii o pozitie mai buna in paginile cu rezultate ale Google.
Link-urile interne la fel ca cele externe trebuie sa fie relevante pentru continutul site-ului si de asemenea este recomandat sa nu fie in numar foarte mare. Mai bine mai putin si relevant, cu informatii de calitate decat prea multe si mai putin relevante.
Continutul preluat de pe alte site-uri te poate ajuta atat timp cat mentionezi sursa acelui continut. Ai grija ca, continutul copiat sa fie sub 20% din pagina ta.
Continutul suplimentar de calitate este un alt factor important. Include in paginile site-ului tau aplicatii mici si utile pentru vizitatori, iar Google va interpreta foarte pozitiv acest lucru.
Verificarea citirii continutului este un raport pe care Google ti-l pune la dispozitie prin cativa pasi simpli (cautare Google cu site:numele site-ului – toate rezulatele – instrumente de cautare – nivelul de cititori), cu care poti obseva daca paginile site-ului tau sunt citite, si la ce nivel.
Validarea W3C, aceasta validare aproba formatul si continutul site-ului tau, dar atentie, nu reprezinta un factor in pozitionarea paginii tale.
Autoritatea domeniului site-ului tau. Domeniul iti poate determina pozitia pe prima pagina, daca domeniul este destul de important pentru Google. Publicand un articol pe un site care e bine vazut de catre Google aceasta va fi indexat repede fara prea mari eforturi. De asemenea punand aici unlink spre alt site il va ajuta si pe ala sa se indexe mai bine.
La fel de important este sa stii ce sa nu faci pentru site-ul tau, pentru sa va avea doar rezultate negative. Prin urmare, ai mai jos o lista de factori ce iti pot afecta negativ afacerea daca nu sunt gestionati cu atentie:
Duplicarea descrierilor meta. Decat sa folosesti o descrierea meta de la alt continut, mai bine nu mai folosi deloc. Descrierea meta este o trasatura calitativa a paginii tale, asa ca mai bine creeaza una noua decat sa folosesti una veche. (Am detaliat in Tutorialul “Optimizarea SEO in 3 pasi, pentru incepatori” cum se folosesc corect descrierile meta).
Titlurile paginilor ar trebui sa fie unice. Nu folosi acelasi titlu pentru toate paginile site-ului tau, creeaza alte titluri noi.
Forma titlurilor tale : nu folosi Underscore ” _” in titlurile tale. Opteaza pentru virgula, sau cratima.
Tag-uri meta formate doar din cuvintele cheie. In loc sa faci asta si sa para neprofesionist, opteaza pentru o fraza care sa includa cuvintele cheie pe care le ai in vedere.
Cuvinte cheie meta; aceste tag-uri nu sunt luate in considerare de Google atunci cand indexeaza un site nou.
Densitatea cuvintelor cheie in continutul site-ului tau nu trebuie sa depaseasca 3 procente. Daca la inceputurile sale, Google afisa rezultatele bazat pe un algoritm de recunoastere a cuvintelor cheie ( care site avea mai multe cuvinte cheie ocupa un loc fruntas) in prezent acest algoritm nu mai este folosit.
Incarcarea greoaie a site-ului este un factor negativ pe care nu il doresti in preajma site-ului tau.
Prea mult continut preluat; Matt Cutt spune ca e in regula sa preiei continut din alte site-uri dar sa mentionezi sursa, fara sa depasesti totusi limita bunului simt.
Continutul ascuns. Prea mult continut ascuns , dar care sa-ti creasca “popularitatea” in Google, te poate face demn de o penalizare dinpartea motorului de cautare.
Descrieri irelevante ale imaginilor . Decat sa scrii sub o imagine cu un televizor, descrierea de animal de companie, si sa risti o penalizare, limiteaza-te la drescrieri relevante. Daca nu, lasa Google sa identifice imaginile singur, pentru ca dupa cum am aratat mai sus, poate face si asta.
Prea multe link-uri externe. Google penalizeaza site-urile cu prea multe link-uri externe, pentru ca distrage atentia vizitatorului de la continutul propriu-zis.
Broken links; aceste link-uri trimit vizitatorul catre pagini sau site-uri care nu mai exista sau au fost modificate. Google penalizeaza chiar si existenta unui singur link de acest fel pe site-ul tau, asa ca asociaza cu atentie.
Prea multe link-uri de afiliere. Google(si la drept vorbind, niciun utilizator de internet) nu vede cu ochi buni site-urile care au prea multe link-uri de redirectionare care alte platforme. Pastreaza-ti site-ul simplu, la un standard mai inalt, mai calitativ.
Erorile din HTML si care impiedica Google sa-si faca treaba, iti pot trage site-ul in jos, chiar daca aceste greseli, in sine nu reprezinta un factor in optimizarea SEO.
URL-uri prea lungi. in URL-ul site-ului tau are trebui sa existe cateva cuvinte cheie, insa nu fraze intregi, imposibil de afisat.
In concluzie, cateva din ideile principale care trebuie sa-ti ramana in minte sunt simplitatea, originalitatea, eficienta si corectitudinea. Daca vei lua in considerare acesti factori si cum influenteaza ei evolutia afecrii tale, vei ajunge sa vezi trendul ascendent pe care te afli in doar cateva luni.