Va vorbeam in articolul anterior despre cum se face un marketing de continut pentru succes. Ei bine in acest articol vreau sa va spun cum sa faceti sa va administrati si promovati continutul in acest proces.
Administrarea continutului
In primul rand trebuie sa stii cum iti vei administra continutul. Ei bine, daca vrei sa ai succes in content marketing va trebui sa fii consistent. Pentru a fi consistent, ai nevoie de un plan.
Pentru o buna administrare a contintului ai nevoie de un calendar care iti permite sa atribui anumite articole pe anumite zile. Exista pe internet o serie de unelte ce te pot ajuta in aceasta probleme, printre care eu folosesc Todoist.
Mai exista si Trello, o unalta de adminstrare a proiectelor. In acest program poti realiza liste pentru fiecare saptamana dintr-o luna, sau chiar pentru toata luna, apoi adaugi “carduri” pentru fiecare piesa de continut pe care vrei s-o programezi.
Poti bineinteles sa personalizezi toate lucrurile care apar in program.
O alta optiune este folosirea pluginului de la WordPress “Editorial Calendar”. Acesta adauga un tab calendar in dashboard-ul site-ului tau si poti vedea ce ai programat intr-un format tipic de calendar oricand.
O ultima optiune, dar si cea mai des folosita, este metoda realizarii unui Excel in Google Docs. In acel excel poti sa-ti creezi un tabel pe care sa lucrezi, ii poti face cate coloane vrei si sa pui orice in ele.
Eu unul iti recomand sa faci un tabel cu o coloana in care sa scrii data in care ar trebui publicat articolul, titlul acestuia, o sursa, dar si categoria in care va fi trecut si sa-l respecti cu sfintenie.
Indiferent de optiunea pe care ai ales-o, alege ceva care este simplu pentru tine si este usor de folosit, astfel sa te ajute sa-ti pastrezi calendarul de continut.
Distribuirea Continutului
O alta greseala majora facuta de unii incepatori in marketingul de continut este sa inceapa un blog fara nici o audienta. Daca nimeni nu este capabil sa-ti vada continutul, indiferent de cat de bun este, blogul tau nu va creste.
Exista doua modalitati diferite prin care te poti adresa acestei probleme :
- Publicarea continutului tau pe alte site-uri, cu link catre blogul tau.
- Promovarea continutului tau.
Ar trebui sa faci ambele aceste lucruri. In timp ce audienta ta creste, poti publica pe site-ul tau linistit.
In primul rand trebuie sa identifici site-urile de calitate din nisa in care activezi. In momentul in care ai facut acest lucru, trebuie sa gasesti solutii la problemele cititorilor lor si sa le oferi intr-un mod mai bun si mai explicit.
Pasul urmator este sa identifici cum poti obtine trafic din aceste site-uri. Este foarte important sa ai un website bine pus la punct ca sa ai unde sa trimiti vizitatorii. Publica-ti continutul oriunde audienta ta tinta il poate vedea.
Categoria 1 – Forumuri
Poti sa-ti publici continutul pe forumuri si alte comunitati online. Poti sa-ti creezi continutul pe propriul website, apoi sa lasi un link undeva inainte sau dupa continut ce sa duca catre website-ul tau.
Categoria 2 – Retele Sociale
O alta sursa nemaipomenita pentru trafic sunt retelele sociale. Aproape fiecare audienta este activa pe o platforma de retea sociala sau alta, majoritatea pe Facebook. Majoritatea platformelor de retele sociale sunt o modalitate grozava sa-ti directionezi vizitatorii catre tine.
Aceasta strategie poate fi combinata cu o strategie de promovare platita pe Facebook si vei avea succes !
Categoria 3 – Bloguri
Pentru a atinge audienta unui blog, va trebuie sa faci guest post pe un blog relevant nisei tale. Incearca sa-ti alcatuiesti o lista cu bloguri ce accepta guest posting si cu ajutorul listei sa incepi sa publici pe acele bloguri.
Categoria 4 – Google
Cu siguranta stiai ca motoarele de cautare pot conduce traficul catre website-ul tau? Cum ? Prin intermediul cautarilor organice si SEO. In momentul in care ai ajuns in prima pagina pe o serie de cuvinte cheie, vizitatorii care folosesc acele cuvinte cheie vor fi directionati catre tine.
SEO este o modalitate grozava sa aduci continutul tau in fata audientei. Cu toate acestea este nevoie de rabdare in acest domeniu.
Promovarea Continutului
In final, nici un plan de marketing de continut nu este complet fara promovarea continutului. Publicarea continutului pe alte site-uri este o optiune, insa exista alte tactici promotionale ce pot fi folosite.
Publicitate
Aceasta modalitate nu consuma prea mult timp, insa costa. In publicitatea obisnuita platesti oameni sa-ti viziteze continutul. Exista 3 locuri principale in care poti sa-ti faci publicitate :
- Reclame Native
- Motoare de Cautare
- Retele Sociale
Nu trebuie sa folosesti publicitate platita sa ai succes, insa cu toate acestea iti poate accelera procesul de crestere.
Email-uri
Email-urile raman cea mai eficienta metoda de a construi relatii cu oameni online. In special, poti folosi email-ul ca sa aduci continutul tau in fata oamenilor influenti din nisa ta.
In momentul in care ai publicat o piesa de continut, fa o lista cu cel putin 100 de bloggeri, scriitori si alti oameni influenti ce au legatura cu respectivul subiect in jurul caruia este conturat articolul.