In caz ca ai ratat aceasta stire, Google tocmai a publicat sfaturi de SEO despre cum sa o duci bine in continuare in ciuda tuturor schimbarilor pe care la fac ei constant la algoritmi. Majoritatea oamenilor nu stiu ca Google nu face doar cateva schimbari pe an, asa cum se anunta, ci face mult mai multe. Pentru a iti face o idee despre cat de des se schimba Google, au avut 3.200 de schimbari de algoritm in doar un an.
Da, este foarte mult, asa incat nu are sens sa te concentrezi pe updatarile de algoritmi ci pe a iti face siteul sa fie compatibil cu scopul de baza al Google.
Iata ce ne sfatuieste GOOGLE
Ca de obicei, destul de vag, bineinteles, dar iti spun pe ce trebuie sa te axezi in ceea e priveste continutul. Ei ofera de fapt un set de intrebari pe care tu, ca si detinator de site, trebuie sa ti le pui privind actualul si noul continut.
Pentru a fi putin mai precisi, vom incerca sa iti spunem ce credem noi ca vrea Google sa raspunzi tu la aceste intrebari:
Intrebari legate de continut si calitate:
1. Continutul tau ofera informatii originale, rapoarte, studiu de poata sau analize?
Desi Google nu penalizeaza continutul duplicat, cauta continut nou, fresh. Cu peste un bilion de bloguri pe internet, este mult continut regurgitat.
2. Ofera continutul o descriere completa, substantiala si usor de inteles privind subiectul dezbatut?
Atunci cand un utilizator ruleaza o cautare, Google vrea sa ii ofere ceea ce cauta cu minimum de efort. Nu vrea ca utilizatorul sa intre si sa iasa de pe mai multe siteuri pana gaseste ceea ce doreste. Paginile care raspund in totalitate si detaliat frazei de cautare a utilizatorului vor ranka mult mai probabil. Cu alte cuvinte, daca scri continut slab, scurt, probabil ca nu va fi satisfacator pentru cel care cauta, si astfel nu vei ranka atat de sus pe cat iti doresti.
3. Continutul ofera analiza detaliata sau informatii interesante care sunt mai profunde decat ceea ce este evident?
Are continutul tau mai mult de oferit decat cel al competitorilor? Trebuie sa mergi cat de departe poti pentru a furniza analize suplimentare sau concluzii proprii folosind date aditionale care pot fi utile pentru cititor.
4. Atunci cand continutul se bazeaza pe alte surse, se evita copierea mot-a-mot sau rescrierea acelor surse in detrimetrul adaugarii de valoare substantiala sau originalitate?
Nu este in regula sa copiezi continutul altcuiva si sa pui un link catre acesta, adaugand doar cateva comentarii proprii. Daca ai de gand sa faci referire la continutul altcuiva, asigura-te ca ai tras propriile concluzii din acesta, si ca majoritatea textului din acea pagina este unic si util.
5. Este titlul paginii descriptiv, util si sumarizeaza corect continutul?
8 din 10 oameni citesc titlul si doar 2 din 10 dau click sa citeasca si restul textului. Titlurile tale nu trebuie doar sa fie atractive dar sa si sumarizeze continutul. Nu te axa doar pe cuvinte cheie sau carlige, concentreaza-te pe experienta utilizatorului.
6. Evita titlurile sa fie exagerate sau socante prin natura lor?
Google poate sa isi dea seama daca folosesti titlurile doar ca si momeala pentru clikcuri si astfel va conduce spre o rata de iesire mult mai mare.
7. Este pagina ta tipul de pagina pe care ai marca-o, recomanda-o, impartasi-o cu un prieten?
Google considera ca brandurile sunt solutia, prefera sa rankeze branduri, deci nu face o prioritate din SEO ci concentreaza-ti atentia catre utilizator. Fa-i sa adore continutul tau, produsele si serviciile tale.
8. Te-ai astepta sa vezi acest continut, sau o referinta catre el intr-o revista printata, enciclopedie sau carte?
Daca tu consideri ca ai un continut demn de printat si agatat pe perete, atunci ai facut o treaba foarte buna. Insa, atunci cand creezi continut doar de dragul de a face asta, oamenii vor sti.
Intrebari de expertiza:
1. Continutul prezinta informatiile intr-un mod care te face sa ai incredere, speficiand sursele clar, dovezi ale expertizei oferite, experienta trecuta a autorului sau a siteului care il publica, precum linkuri catre pagina aurotrului sau pagina de „despre noi” a unui site?
Cea mai buna metoda sa te pozitionezi ca si expert este sa folosesti date si sa citezi surse. In plus, daca vei fi expert, pune-ti numele pe pagina cu trimitere catre linkedin-ul tau sau alt profil public relevant.
2. Daca ai cauta siteul producator de continuta, ai ramane cu impresia ca este de incredere sau recunoscut ca si autoritate pe nisa/ subiectul sau?
Comparativ cu competitia cum este vazut? Daca esti mai popular si mai respectat inseamna ca ai potential sa devii expert in domeniu si astfel vei capata mai multa vizibilitate.
3. Este continutul scris de un expert sau un entuziast in domeniu care a demonstrat ca stie foarte multe despre acest subiect?
Te prefaci, sau esti cu adevarat un expert in domeniu? Daca nu esti, documenteaza-te foarte bine inainte sa incepi sa scri.
4. Este continutul lipsit de erori factuale usor de verificat?
Creare de stiri false te va afecta, asa ca evita sa contribui la informatiile false care circula pe internet, deoarece iti pot afecta tot siteul.
5. Ai avea incredere in acest continut pentru probleme legate de banii sau viata ta?
Pe langa crearea de continut util, este necesar sa iti construiesti si autoritatea asa incat oamenii sa stie ca se pot baza pe ceea ce citesc pe siteul tau.
Intrebari prezentare si productie
1. Este continutul lipsit de probleme stilistice si de gramatica?
Verifica gramatica si punctuatia continutului si asigura-te ca acesta e usor de citit.
2. Continutul a fost creat bine sau pare facut cu neglijenta si neatentie?
Acorda timp sa te asiguri ca ceea ce publici este un continut curat, frumos aranjat si ofera o experienta placuta cititorului.
3. Este continutul produs in masa sau postat in surse externe catre un numar mare de creatori, sau distribuit printr-o retea mare de site-uri, asa incat paginile sau site-urile individuale nu primesc atat de multa atentie si grija?
Google vrea ca paginile individuale sa raspunda in totalitate intrebarilor cautat de cititori. Daca cineva cauta o informatie si da peste un articol plin de link-uri externe catre alte surse, nu va avea o experienta foarte placuta.
4. Continutul are un volum mare de reclame care distrag cititorul de la continutul principal?
Siteul trebuie sa se incarce rapid, reclamele pot incetini siteul si pot ruina experienta utilizatorului. Vanzarea nu trebuie sa fie singura utilitate a siteului tau, ci si educarea si oferirea de informatii utile pentru vizitatori.
5. Continutul se afiseaza bine pe dispozitive mobile? 60% din cautari se intampla pe mobile, deci este obligatoriu ca si continutul sa fie optimizat pentru mobil.
Intrebari comparative:
1. Continutul ofera valoare substantiala comparativ cu alte pagini ce apar in pagina de rezultate?
Daca incerci sa rankezi pentru un anumit cuvant cheie, uite-te la primele 10 pagini care ocupa pagina 1 in motorul de cautare pe acel cuvant si asigura-te ca ai continut mai bun decat ei.
2. Continutul pare sa serveasca interesele reale ale vizitatorilor tau sau exista doar pentru a incerca sa rankezi in motoarele de cautare?
Scrie continut pentru oameni si apoi pentru motoarele de cautare
Concluzii
Legat de calitate, un lucru specificat de Google este foarte important: sa intelegi ca motoarele de cautare nu inteleg continutul asa cum il percep oamenii, in schimb ne uitam dupa semnale pe care le coleram cu modul de atribuire a relevantei de catre oameni.
Google vrea sa faca pe plac cititorilor, nu vanzatorilor si antreprenorilor, ci tie ca si utilizator zilnic. Avand in vedere ca atunci cand cauti ceva pe google si nu esti multumit de rezultate nu ii poti spune google-ului acest luru, acesta se uita dupa semnale precum: rata de click, sau cati oameni au apasat pe butonul de back si pe urmatorul site din lista.
In loc sa te focusezi doar pe SEO, concentreaza-te pe utilizator si ofera-le tot ce este mai bun, chiar daca pe termen scurt te va afecta la indexare, totusi google isi va da seama pe termen lung ca tu oferi continut relevant pentru utilizatorii tau si te va ridica mai sus.