La inceputul erei SEO, nu erai nevoit sa scrii pentru motoarele de cautare. Motoarele de cautare primitive puteau sa evalueze relevanta continutului tau din interogarile de cautare dupa numarul de ori in care apare cuvantul cheie in continut. Ceea ce insemna ca, ceea ce acum numim o strategie de “Black Hat SEO”, si anume “Keyword Stuffing”, era pe acea vreme o strategie care functiona. Cu toate acestea, motoarele de cautare evident, au evoluat mult de atunci.
Acum sunt prezenti o serie de algoritmi ce au schimbat mult peisajul motoarelor de cautare si doresc a face o experienta mult mai buna a utilizatorilor in momentul in care fac o cautare. Asa ca, Google analizeaza acum o serie de factori de la nivelul paginii pentru a determina relevanta unei pagini, iar recomandarea noastra este sa scrii pentru vizitatori, iar Google te va aprecia.
Din acest articol vrem sa va invatam cum sa va optimizati continutul si mai mult decat atat. Aceste lucruri se pot realiza cu ajutorul microdatelor.
Cum sa trimiti mesaje ascunse catre Google
Microdatele in principal exista pentru motoarele de cautare. Acestea sunt ascunse in codul website-ului nostru HTML, iar vizitatorii nu le vor vedea niciodata, daca nu inspecteaza codul sursa al paginii noastre.
Scopul microdatelor este de a descrie continut, asa ca acestea arata ca si un cod HTML si sunt introduse in el, insa nu sunt cod HTML. In timp ce Google, a devenit mult mai bun in a identifica parti diferite de continut si determinandu-le relevanta, nimic nu este perfect.
In orice caz exista multe tipuri de microdate, dar noi iti recomandam sa foloseste schema markup, fiind una din cele mai complete librarii de microdate si fiind suportate de majoritatea motoarelor de cautare. Folosind microdate, poti ajuta motoarele de cautare sa clasifice majoritatea partilor importante din continutul tau.
Cum te pot ajuta pe partea de SEO rich snippet-urile
Schema nu este realizata sa fie folosita la toate partile continutului tau, ci doar la cele mai importante si nu este un factor de clasare, insa cu toate acestea iti poate afecta rezultatele SEO.
Rich Snippet-urile includ informatii mai “bogate” a continutului tau in interogarile cautarilor. Presupunand ca ai continut de calitate pe website-ul tau, insa vizitatorii ezita sa acceseze articolele tale, prin intermediul “rich snippet-urilor”, oferi celor care cauta mai multe informatii, astfel determinandu-i sa acceseze articolul si reducand bounce rate-ul website-ului in acelasi timp.
Intr-adevar microdatele intra in partea tehnica de SEO, un lucru care fac oamenii sa nu se atinga de ele, insa cu toate acestea nu trebuie sa fii expert in schema pentru a le folosi, insa un lucru pot sa ti-l spunem sigur, faptul ca iti ia timp.
Cea mai comuna schema
Aici puteti gasi toti termenii din libraria Schema. Oricum cine are timp sa invete despre toti ? Cu ajutorul acestui articol vei invata despre cei mai importanti :
1. “itemscope” – acesta este cel mai simplu tag, insa unul dintre cele mai comune. Este un termen boolean, insemnand ca nu ii poti atribui o valoare.
In loc de acest lucu, poti pune un tag “div” pentru a indica faptul ca tot continutul este despre acelasi subiect.
2. “itemtype” – acest termen ii spune motorului de cautare faptul ca, continutul din tagul HTML este despre un anumit tip de obiect. Valoarea trebuie sa vina din libraia schema, continutul fiind de anumite “tipuri”.
3.”itemprop” – acest tag final comun este locul in care lucrurile incep sa devina interesante. Aproape toate “itemele” din libraria schema au “proprietati” ce pot fi definite. Acest tag iti permite sa editezi aceste proprietati.
Tot ceea ce trebuie sa stii despre schema este cum functioneaza acesti 3 termeni. Noi sugeram s-o iei de la capat si sa cauti tutoriale pentru a avea elementele fundamentale.
Optiunea 1 : Generatorul Schema de la Google
Majoritatea utilizatorilor cu siguranta folosesc WordPress, insa multi dintre ei nu. Aceasta optiune va functiona pentru oricine, indiferent de ce platforma foloseste. Intrucat motoarele de cautare recunosc ca marcajele schema pot sa le ajute sa produca rezultate mai bune pentru cei care cauta, vor sa faca acest proces cat mai simplu posibil.
Cei de la Google au realizat un “Asistent de Markup pentru date structurate” pentru a ajuta detinatorii de website-ri sa isi organizeze site-ul.
Optiunea 2 : Folosirea unui plugin
Daca folosesti WordPress, cea mai usoara modalitate de a folosi schema, este de a folosi pluginul Schema Creator, realizat de Raven. De indata ce ai instalat plugin-ul nu trebuie sa faci nimic special.
Cand vei intra pe un articol sau editorul unei pagini, vei observa un mic panou cu titlul “schema creator form”. Poti selecta unul din tipurile principale schema pentru continut. Depinzand de ceea ce folosesti, casute diferite de text vor fi afisate.
Concluzie
Fiecare lucru in plus pe care il poti folosi cand vine vorba de strategii SEO poate face diferenta intre a avea cativa vizitatori si mii de vizitatori. Schema Markup poate duce la rich snippets, ceea ce iti va oferi un stimul instant la traficul de cautare organic.