Optimizarea pe motoare de cautare poate parea o idee destul de promitatoare si chiar destul de simplu de realizat, insa atunci cand vrei sa pui lucrurile in practica te poti lovi de cateva bariere. Introducerea pe piata a unei nise noi poate fi un proces destul de lent, mai ales daca luam drept exemplu un site web nou.
O sa ai practic senzatia ca orice cuvant cheie are deja sute de rezultate competitive, dar o sa poti sa te faci remarcat daca intelegi cum sa aplici regulile SEO. Atunci cand vorbim despre cautare, avem in minte doua concepte: cere si oferta, iar cheia succesului este sa intelegi si sa corespunzi nevoilor utilizatorilor. Majoritatea cautarilor pe internet sunt formate din cautari locale si cautari pe anumite nise, deci tot ce trebuie sa faci este sa iti configurezi site-ul in mod corect pe un anumit subiect.
Iata ce trebuie sa stii pentru a-ti impinge site-ul catre pozitiile fruntase in cautarile pe internet.
-
Studiaza-ti cu atentie nisa
Potrivit unor informatii recente, 93% din experientele de pe internet incep cu o cautare pe un motor de cautare si 75% din utilizatori nu trec de prima pagina de rezultate.
Cerceteaza amanuntit nisa careia iti dedici site-ul, vei imbunatati astfel autoritatea paginii in rezultatele generate de o cautare. Cu cat tratezi mai bine subiectul, cu atat iti cresti sansele ca site-ul tau sa fie unul de incredere, iar aici te ajuta si optimizarea SEO.
Trebuie sa acorzi atentie preferintelor oamenilor, sa observi subiectele carora acestia le acorda mai multa atentie si sa le oferi ce-i intereseaza, sa-ti alegi o nisa care nu este usor de epuizat.
Daca stii bine despre ce vorbesti si in ce context, esti cu un pas in fata concurentei intrucat intelegi exact de ce au oamenii nevoie. Mai mult, trebuie sa stii ca nu orice click conduce la o vanzare, dar este importanta valoarea adaugata prin cunoasterea brandului.
-
Extindeti cuvintele cheie
Daca, de exemplu, n-ai putea sa obtii un rank bun pentru un site de vaping daca folosesti cuvantul cheie „vaping” , ai putea sa ai un rank mai bun daca folosesti „lichid pentru tigara electronica cu aroma de mango”, “ce substante se folosesc in tigarile electronice” sau chiar “care este cea mai potrivita temperatura pentru a vapa glicerina”.
In timp ce oamenii care cauta informatii generale despre aceasta nisa s-ar putea sa nu te vada in primele rezultate, aceia care cauta cel mai bun lichid cu aroma de mango sigur te vor vedea. Cuvintele cheie mai lungi au volume de cautare mai mici decat cele generice, dar dau un rank bun ajutand la construirea profilului web, raspunzand si la cautarea unor termeni inruditi. De precizat ca 70% din cautarile web sunt constituite de cuvinte cheie mai lungi – long tail keywords.
Asadar, daca folosesti cuvinte cheie mai lungi, vei deveni vizibil in cautarile oamenilor. De exemplu, daca ai un Cruiser negru cu 10 viteze, poti atrage oamenii care cauta biciclete, dar vei atrage mult mai usor oamenii care cauta in mod particular Cruiser, biciclete negre sau un Cruiser negru cu 10 viteze.
Folosind cuvinte cheie mai lungi iti vei face site-ul mai vizibil in cautari si brandul tau va deveni mai usor de recunoscut, va avea mai mult trafic si va fi unul popular.
-
Insereaza link-uri strategice
Link-urile plasate sub texte ancora pe un site cu un trafic bun este cel mai simplu si cel mai eficient mod de a ridica site-ul tau in motoarele de cautare. Iata o segmentare a cautarilor de top unde vei vedea modul in care linkurile functioneaza. Cu cat mai multe linkuri poti sa plasezi pe site-urile cunoscute si accesate, cu atat va urca si pozitia site-ului tau in motoarele de cautare.
Beneficiezi, practic, de doua avantaje: aceste linkuri iti aduc trafic si accesari directe ale celor care dau click. Articole blog pe site-ul tau si pe alte site-uri sunt cele mai bune cai de inserare a acestor linkuri, desi te ajuta in acest sens si promovarea pe retelele sociale. Unele companii angajeaza un expert PR care sa-i ajute sa promoveze afacerea pe diferite site-uri. Aceste agentii de PR colaboreaza de cele mai multe ori cu bloggeri, site-uri cu influenta, jurnalisti, cu scopul de a-ti aduce afacerea in ochii celor interesati. Nu ezita sa contactezi afaceri sau companii locale pentru a-ti insera link-ul si pe site-urile lor web.
-
Fa-ti aparitia pe site-urile locale
Motoarele de cautare nu sunt singurele care aduc trafic pe un site, mai ales in aceasta epoca in care folosim foarte mult telefoanele mobile. Site-urile de cartografiere, cum ar fi MapQuest si Google Maps/ Apple, site-urile de rating de afaceri ca Yelp, Citysearch, Angie’s List, retelele sociale Foursquare si Facebook, toate sunt importante pentru afacerea ta si trebuie sa te faci vizibil pe toate.
Inregistrarea pe aceste site-uri iti ofera credibilitate si oamenii te vor gasi indiferent unde cauta informatii despre nisa ta. Daca ai o afacere cu prezenta web, aceste site-uri te vor ajuta sa o expui mai bine si sa oferi mai multe informatii despre ea. De asemenea, te ajuta sa fii vizibil in cautari chiar daca pagina ta nu are un rank foarte mare. Autoritatea domeniului tau pe un site nou este aproape inexistenta, asa ca un profil pe site-ul Yelp, care este foarte accesat, iti va fi de ajutor.
Iata cum iti poti inregistra afacerea pe Google
Iata cum iti poti inregistra afacerea pe Yahoo
-
Creeza-ti un blog
Pe masura ce ai totul aranjat si pregatit in site-ul tau, o sa-ti dai seama ca ai nevoie si de un spatiu special pentru cautarile pe cuvinte cheie. Este putin probabil ca o pagina sa aiba un rank ridicat pentru fiecare cuvant cheie, asa ca o sa ai nevoie de un blog cu mai multe pagini si cuvinte cheie variate. Este o idee pe care am sustinut-o dintotdeauna si se pare ca nu sunt singurul. 64% din expertii marketing sau PR au cautat metode de a promova content marketingul si bloggingul anul acesta.
Cu un articol de blog de 1500-2000 de cuvinte pentru fiecare termen cautat, creezi practic o pagina de destinatie relevanta pentru o cautare. In exemplul cu vaping-ul de mai sus, “cum sa-ti faci propriul e-lichid cu aroma de mango”, “ingredientele lichid tigara electronica” si “setarea optima a temperaturii si voltajului la tigara electronica” ar fi subiecte de blog captivante pentru cuvintele cheie.
Mai mult, articolele de genul acesta iti vor aduce mai multi vizitatori decat articolele legate strict de vanzari, bineinteles, exceptand situatia in care cineva cauta “e-lichid ieftin de vanzare”.
Yoast SEO este un plug-in excelent pe WordPress care poate sa scaneze paginile si articolele tale si sa le analizeze din punct de vedere SEO, determinand modul in care sunt optimizate SEO.
-
Studiaza-ti cu atentie concurenta
Concurenta este un element important in reusita pe piata a antreprenorilor si a intreprinderilor. Nu poti sa stii cat de bun esti in ceea ce faci, pana nu vezi cat de buna este competitia. Iata o clasificare rapida a unor instrumente de baza in analiza concrentei.
Cu instrumentele online de tipul SEMRush poti verifica cum se clasifica pagina unui concurent pe diferite cuvinte-cheie si poti vedea ce domenii au primit linkuri pe texte ancora. Ceea ce vei afla poate sa te surprinda sau poate sa fie o confirmarea a ceea ce si tu aplicai deja. Aceste informatii te ajuta sa afli unde ai nevoie de linkuri si pe ce termeni te poti baza. Aceasta ilustrare grafica a modelului Poter’s 5 Forces demonstreaza felul in care competitia isi pune amprenta asupra fiecarei industrie. Topul motoarelor de cautare nu face exceptie.
Cu cat este mai multa competitie, cu atat si industria infloreste, deci pana la urma nu este un lucru rau. De fapt, este inevitabil. Orice produs ai crea, tot o sa existe o competitie mai devreme sau mai tarziu. Sun Tzu spune in “Arta razboiului” ca primul pas pentru infrangerea dusmanului tau este sa il cunosti. Astfel, intelegem acum de ce furnizorii wireless fac mereu referire la aria de acoperire a altor retele in anunturile lor.
Concluzii
Situarea in topul rezultatelor cautarii pe o anumita nisa pe un motor de cautare poate parea un vis imposibil. Internetul este folosit de cateva decenii, asa ca ar fi greu sa cauti ceva si sa obtii un singur rezultat.
Totusi, nu este imposibil ca un nou-venit sa domine o nisa. De fapt, chiar se intampla tot timpul. Prin inregistrarea corecta a afacerii tale pe toate platformele online, prin optimizarea designului site-ului, crearea continutului detaliat axat pe cuvinte cheie, poti urca in cautarile Google.
Voi ce tactici de optimizare folositi pentru a va face site-ul cat mai vizibil pe Google?