Salutare, bine te-am regasit! Eu sunt Adrian, partenerul tau de aventura in aceasta expeditie prin jungla SEO.
In videoclipul precedent, am facut cunostinta cu bazele SEO si am aflat ce este acest monstru numit Google. Acum, e timpul sa trecem la urmatorul nivel si sa ne aruncam in lumea fascinanta a cuvintelor cheie.
Stii cum e, cautarile pe Google sunt ca o invitatie la dans. Tu ii propui o melodie, iar Google alege partenerul de dans potrivit. Cuvintele cheie folosite te vor face mai atractiv sau mai resingator pentru Google. Dar nu vrei sa dansezi cu oricine, nu-i asa?
Asa ca astazi vom vorbi despre cum sa alegi cuvintele cheie potrivite incat sa nu dansezi rezemata langa perete toata noaptea.
Gandeste-te la cuvintele cheie ca la ingredientele principale in reteta SEO. Ele sunt cuvintele si frazele pe care oamenii le introduc in motoarele de cautare. Google, fiind cel mai bun bucatar, foloseste aceste cuvinte cheie pentru a prepara cel mai bun rezultat de cautare pentru utilizatorii sai.
Prima regula in alegerea cuvintelor cheie este sa gandesti ca un utilizator. Ce ar cauta cineva care ar fi interesat de serviciile sau produsele tale? De exemplu, daca vinzi baterii pentru telefoane, cuvinte cheie relevante ar putea fi “baterie iPhone” sau “baterie Samsung Galaxy”.
Dar nu te opri aici! Trebuie sa iei in considerare si intentia de cautare, ceea ce inseamna sa iti dai seama ce intentioneaza sa faca cineva care face o anumita cautare. Ei vor sa cumpere ceva? Sau doar se informeaza?
Tu vrei ca site-ul tau sa apara celor care isi doresc sa cumpere sau celor care sunt in curs de documentare?
Asadar poti adauga si cuvantul Pret sau Magazin daca vrei sa te gaseasca cei care cauta sa cumpere, ori Review pentru cei care sunt in faza de documentare.
Pentru un magazin online poti crea un Long tail, o fraza cheie cat mai precisa, adaugand si alte caracteristici: “pret baterie samsung galaxy s20 plus”
Daca ai un blog informativ din care vrei sa castigi bani prin reclame sau afiliere, atunci foloseste cuvinte caracteristice intentiei de informare a vizitatorului, ca de exemplu: “pareri baterie samsung galaxy s20 plus” sau “cum schimb bateria la samsung galaxy s20 plus”
Acum stabileste cate o astfel de sintaxa pentru fiecare dintre produsele sau articolele site-ului tau.
Si uite-ne, deja suntem in mijlocul dansului! Dar sa nu ne grabim, ca sa nu il calcam pe picioare pe Google. Avem inca multe de inteles despre cum sa alegem cuvintele cheie potrivite.
Pana la urmatorul nostru videoclip, asigura-te ca iti faci temele! Si nu uita, daca iti place ce facem aici, te rog sa te abonezi la canal, sa dai un like si sa imparti videoclipul cu prietenii tai.
Eu sunt Adrian, ghidul tau in lumea SEO. Pana data viitoare, stai optimizat!