Buna, prieteni! Sunt Adrian de la ZAO Media si am venit cu o noua portie din Vitamina de SEO.
Ce discutam astazi? Optimizarea imaginilor si a etichetelor ALT pentru SEO.
Daca vrei sa inveti cum sa iti faci imaginile mai prietenoase cu motoarele de cautare, atunci esti exact unde trebuie.
Pentru inceput, ce inseamna optimizarea imaginilor si a etichetelor ALT pentru SEO?
Ei bine, asta inseamna ca iti ajustezi imaginile si etichetele lor astfel incat sa fie mai usor de indexat de motoarele de cautare pentru cuvintele care te intereseaza.
Pe scurt daca vrei sa apari in cautarile Google si cu pozele din site-ul tau fii pe faza.
Asta te ajuta si pentru o mai buna indexare in rezultatele cautarilor normale, nu doar in cautarile pentru poze.
Dar sa nu ne grabim, hai sa vedem cele 3 elemente de care trebuie sa tii cont atunci cand lucrezi la optimizarea imaginilor si etichetelor ALT:
1. Dimensiunea imaginii: Marele dusman al vitezei de incarcare a paginii este o imagine cu dimensiuni mari. Nu uita sa optimizezi dimensiunea imaginilor inainte de a le incarca pe site. Exista multe instrumente online gratuite pe care le poti folosi pentru a comprima imaginile fara a pierde din calitate sau pentru a le transforma in alt format.
Pentru ca zi de zi apar alte aplicatii, nu iti voi recomanda una anume. Doar cauta pe Google dupa “seo image optimizer” si sigur vei gasi o aplicatie care sa iti placa.
2. Formatul imaginii: JPEG, PNG, GIF – care este cel mai bun? Ei bine, depinde de imagine. JPEG este cel mai bun pentru fotografii, in timp ce PNG este excelent pentru imagini cu text clar sau grafica. Si mai putin spatiu ocupa pozele transformate in formatul WebP dezvoltat de Google.
3. Eticheta ALT este o descriere scurta a imaginii care apare in site pana la incarcarea imaginii sau atunci cand imaginea nu se poate incarca. Este folosita de motoarele de cautare pentru a intelege continutul imaginii.
Google nu vede exact ce ai tu in poza, asa ca ar trebui sa ii povestesti ce contine prin eticheta ALT. Fiecare imagine de pe site-ul tau ar trebui sa aiba o eticheta ALT care sa descrie poza si sa includa cuvinte cheie relevante pentru acea imagine si pentru pagina in care se afla. Aici ai la dispozitie pana la 140 de caractere unde sa incorporezi in text cuvintele cheie targetate.
Deci, asta a fost despre optimizarea imaginilor si etichetelor ALT. Sper ca ai invatat ceva nou si util azi. Daca ai nelamuriri sau vrei sa afli mai multe despre un anumit subiect, lasa-mi un comentariu.
Nu uita sa apesi Abonare pentru a nu rata urmatorul episod de pe Vitamina de SEO.
Pana data viitoare, la revedere!