Bun gasit, prieteni! Sunt Adrian de la ZAO Media.
Astazi la Vitamina de SEO vom vorbi despre un instrument esential in lumea SEO: Google Search Console.
Google Search Console este un serviciu gratuit oferit de Google care te ajuta sa monitorizezi sa imbunatatesti si sa mentii prezenta site-ului tau in rezultatele de cautare Google. Este un instrument esential pentru orice proprietar de site care doreste sa isi imbunatateasca performanta SEO.
Acum, sa trecem la partea practica. Cum folosim Google Search Console pentru optimizarea SEO? Exista multi indicatori pe care ii putem verifica, dar astazi iti voi prezenta 4 dintre ei.
Performanta de cautare, sau mai bine spus cum se comporta site-ul tau in lumea Google este primul raport pe care il vei vedea cand deschizi Google Search Console.
Vom discuta despre cum sa interpretezi si sa imbunatatesti acesti patru metrici esentiali pentru vizibilitatea site-ului tau in rezultatele Google.
Impresii sau Afisari:
Acest indicator apare de obicei al doilea in raport, dupa numarul de click-uri, insa eu il voi explica primul pentru ca, daca am afisari sau impresii voi primi si click-uri, altfel nu am cum.
Impresiile inseamna cat de des este afisat site-ul tau in rezultatele de cautare.
Un numar mare de impresii sugereaza ca site-ul tau este recunoscut de Google pentru anumite cuvinte cheie si apare in cautarile Google, dar nu garanteaza ca utilizatorii dau clic pe el.
Pentru a creste impresiile, lucreaza la optimizarea SEO on-page si off-page, adica la optimizarea SEO a continutului pe cuvintele cheie care au cautare din domeniul tau, si obtine cat mai multe link-uri relevante catre site.
Clicuri:
Reprezinta de cate ori cineva a dat clic pe site-ul tau din rezultatele de cautare, adica din cautarile organice Google.
Un numar mare de clicuri indica faptul ca site-ul tau este relevant pentru cautarile utilizatorilor si atrage vizitatori.
Pentru a creste numarul de clicuri, asigura-te ca titlurile si descrierile meta ale paginilor sunt atractive si relevante pentru cuvintele cheie targetate. Foloseste si un call to action.
Rata de Clic (CTR): este procentul dintre numarul de afisari al site-ului tau in rezultatele organice Google si numarul de click-uri primite.
O rata de click scazuta, in ciuda unui numar mare de impresii, indica faptul ca titlurile sau descrierile tale nu sunt suficient de convingatoare pentru a duce la accesarea site-ului.
Ca sa imbunatatesti asta testeaza diferite variante de titluri si descrieri pentru a vedea care varianta are cea mai buna rata de click. Asigura-te ca acestea sunt relevante pentru continutul paginii.
Pozitia Medie:
Aceasta arata unde se situeaza, in medie, site-ul tau in rezultatele de cautare pentru acele cuvinte cheie.
O pozitie medie mica ca de ex. intre 1 si 3 indica faptul ca site-ul tau este unul dintre primele afisate in rezultatele de cautare. Cu cat pozitia este mai mare, cu atat site-ul tau apare mai jos in rezultate.
Poti imbunatati asta lucrand la optimizarea link-urilor interne si externe. Imbunatateste viteza de incarcare a site-ului, continutul text si asigura-te ca site-ul tau este mobil-friendly pentru a imbunatati pozitia in rezultatele de cautare.
In concluzie, poti imbunatati acesti indicatori prin optimizarea site-ul ca si viteza, continut text, informatii meta, link-uri interne si backlink-uri din alte site-uri.
Prin monitorizarea constanta si optimizarea site-ului tau in functie de acesti metrici, vei putea imbunatati performanta site-ului in rezultatele cautarilor Google si vei avea mai multi vizitatori si clienti.
Succes!