Daca stii cu cine te intreci, vei sti ce ai de facut ca sa castigi.
La fel este si online. Daca iti cunosti concurenta vei putea sa o depasesti. Altfel vei orbecai fara nici o tinta.
Salut prieteni!
Sunt Adrian de la ZAO Media si astazi la Vitamina de SEO vom vorbi despre un subiect foarte important in lumea SEO: analiza competitiei.
Stiti cum se spune, cunoasterea este putere, iar in lumea SEO, cunoasterea competitiei tale poate fi cheia succesului tau. Asa ca intelegerea strategiilor de SEO ale competitorilor tai te poate ajuta sa iti dezvolti propriile strategii, sa identifici oportunitati si sa iti imbunatatesti performanta SEO.
Acum, sa trecem la partea practica. Cum facem analiza competitiei? Exista multe unelte disponibile, dar astazi voi prezenta cinci dintre cele mai bune, dintre care doua sunt complet gratuite.
1. Incepem cu Google Keyword Planner. Aceasta este o unealta gratuita oferita de Google care iti permite sa vezi ce cuvinte cheie folosesc competitorii tai. Introduci URL-ul site-ului competitorului si Google iti va arata ce cuvinte cheie folosesc ei. Simplu, nu?
Pentru a folosi Google Keyword Planner, trebuie mai intai sa te autentifici in contul tau Google Ads. Asta presupune sa ai unul. Daca nu il ai fa-l.
Odata ce ai facut asta, mergi la sectiunea “Tools & Settings”, apoi selecteaza “Keyword Planner”. Aici, selecteaza optiunea “Discover new keywords”. Introdu URL-ul site-ului competitorului in campul “Start with a website” si apasa “Get Results”. Google iti va arata acum cuvintele cheie pe care competitorul tau le foloseste pentru a atrage trafic.
2. A doua unealta gratuita este Ubersuggest. Aceasta unealta, dezvoltata de Neil Patel, este extrem de utila pentru analiza competitiei.
Pentru a folosi Ubersuggest, trebuie doar sa mergi pe site-ul Ubersuggest si sa introduci URL-ul site-ului competitorului in campul de cautare. Apasa “Search” si Ubersuggest iti va arata o multime de informatii despre competitorul tau, inclusiv cuvintele cheie pentru care se clasifica, backlink-urile pe care le are si multe altele.
3. Trecem acum la uneltele platite.
SEMRush este una dintre cele mai populare unelte de SEO si ofera o multime de informatii despre competitie. Cu SEMRush, poti vedea cuvintele cheie pentru care se clasifica competitorii tai, poti vedea backlink-urile lor, poti vedea traficul lor organic si multe altele.
Pentru a folosi SEMRush, trebuie sa te autentifici in contul tau SEMRush. Odata ce ai facut asta, introdu URL-ul site-ului competitorului in campul de cautare si apasa “Search”. Acum poti vedea cum a ajuns in primele locuri din Google competitorul tau si ce ai de facut ca sa il depasesti.
4. Ahrefs este o alta unealta foarte populara de SEO. Ahrefs este similar cu SEMRush, dar are si cateva caracteristici unice. De exemplu, Ahrefs are un index de backlink-uri foarte mare, ceea ce il face foarte util pentru analiza backlink-urilor.
Pentru a folosi Ahrefs, trebuie sa te autentifici in contul tau Ahrefs. Odata ce ai facut asta, introdu URL-ul site-ului competitorului in campul de cautare si apasa “Search”. Ahrefs iti va arata acum o multime de informatii despre competitorul tau, inclusiv cuvintele cheie pentru care se clasifica, backlink-urile pe care le are, traficul lor organic si multe altele.
Este suficient sa obtii cu 5-10 link-uri in plus sau de calitate mai buna decat cele pe care le are concurenta ta si o vei depasi daca si continutul tau este bun.
5. In final, avem Moz. Moz este o alta unealta foarte populara de SEO care ofera o multime de informatii despre competitie. Moz are o caracteristica numita “Domain Authority” care iti da o idee despre cat de puternic este un site in ochii Google.
Pentru a folosi Moz, trebuie sa te autentifici in contul tau Moz. Odata ce ai facut asta, introdu URL-ul site-ului competitorului in campul de cautare si apasa “Search”. Moz iti va arata acum o multime de informatii despre competitorul tau. La fel poti sa verifici si site-ul tau si sa il compari cu al concurentei ca sa vezi ce mai trebuie sa faci pentru ai depasi.
Acestea sunt cinci unelte pe care le poti folosi pentru a face analiza competitiei. Fiecare dintre aceste unelte are propriile sale avantaje si dezavantaje, asa ca iti recomand sa le incerci pe toate si sa vezi care ti se potriveste cel mai bine.
Aminteste-ti, analiza competitiei este doar un pas in procesul de optimizare SEO. Este important sa intelegi ce fac competitorii tai, dar este la fel de important sa iti dezvolti propriile strategii si sa te concentrezi pe imbunatatirea propriului site.
Dupa ce ai aflat pe ce cuvinte cheie se promoveaza competitorii tai, revino la site-ul tau si promoveaza-l ca sa ii depasesti.
Odata ce ai vazut ce pagini si continut au celalte site-uri poti sa urmezi exemplul lor si sa faci mai bine decat ei.
Vezi pe unde au ei link-uri si inscrie si tu site-ul tau acolo, apoi obtine cateva link-uri suplimentare pe care ei nu le au si ii vei depasi in rezultatele google.
Ca sa iti depasesti concurenta nu trebuie sa faci de 10 ori mai bine decat ei. Doar cu 1% daca faci mai bine decat ei ii vei depasi cu siguranta.
Sper ca aceste informatii ti-au fost utile. Daca aveti intrebari sau comentarii, nu ezitati sa le lasati mai jos.
Multumesc pentru vizionare si ne vedem la urmatoarea Vitamina de SEO.