Probabil ca stii deja ca Google foloseste peste 100 de factori de clasare pentru motorul de cautare, in algoritmul sau. Dar stii care sunt acestia?
Astazi iti pun la dispozitie o lista ce s-ar putea sa iti para interminabila, dar care vaoreaza mult, mai ales daca iti doresti sa te clasezi cat mai sus in paginile de rezultate. Trebuie sa stii ca unii factori sunt mai mult decat veridici, in timp ce alti sunt controversati, pentru ca nu este clar daca Google intr-adevar vrea sa îi foloseasca, insa sunt cu totii aici, gata sa-i analizezi.
- Vechimea domeniului – este un factor pe care Google il foloseste, insa nu este sificient. Diferenta intre un domeniu vechi de 6 luni si unul de un an, nu este aproape deloc relevanta, ci doar un factor relativ.
- Cuvinte cheie in numele domeniului – desi nu mai sunt la fel de importante cum au fost, cuvintele cheie care se gasesc si in denumirea domeniului inca reprezinta un bun punct de plecare pentru algoritmul Google. Este, asadar necesar sa fii atent si la acest aspect cand iti alegi un domeniu.
- Cuvinte cheie la inceputului numelui domeniului – daca principalul tau cuvant cheie se afla la inceputul domeniului, atunci ai un start mai bun, decat cei de la punctul 2.
- Perioada de gazduire – algoritmul Google analizeaza perioadele de gazduire. In general un site veridic, care reprezinta o companie reala are o gazduire platita pe mai multi ani in avans. De obicei, gazduirea pe un singur an ii da de inteles motorului de cautare ca acel site este doar o acoperire nelegitima. Asadar, inregistreaza-ti domeniul pe mai mult timp, pentru a transmite mesajul corect catre motorul de cautare.
- Istoricul domeniului – daca siteul tau are un domeniu cu un trecut pronuntat, trebuie sa stii ca Google nu va lua in considerare linkurile vechi catre site-ul tau. pur si simplu va reseta numaratoarea linkurilor.
- Informatii private vs. Publice – nu este un lucru negativ sa existe pe site-ul tau si informatii protejate de ochii cititorului, este normal sa nu dorim ca totul sa fie pus pe tava. Insa, daca exista prea multe informatii care sa fie ascunse sub marca ”privat”, atunci Google ar putea interpreta asta ca un lucru negativ – ce ai avea de ascuns? Asa ca controleaza-ti site-ul si vezi ce informatii sunt expuse si care nu, pentru a nu de de banuit motorului de cautare.
- Istoricul de penalizari – daca in trecut ai fost spammer, atunci este nromal pentru Google sa iti mai taie de avant.
- Domeniul local – sa folosesti un domeniu specific tarii tale este folositor atunci cand iti doresti sa fii indexat pe o anumit zona a lumii. Acest lucru este util cand compania sau site-ul tau are ca tinta doar publicul acelei tari. Totusi, daca vrei ca site-ul tau sa fie indexat la nivel global, mai bine inregistreaza un domeniu general .com, .net etc.
- Cuvinte cheie in titlul paginilor – daca cuvantul tau cheie se regaseste in titlu paginii, atunci transmitit un mesaj pozitiv motorului de cautare. Iar daca titlul paginii incepe chiar cu un cuvant cheie, atunci esti chiar mai in fata pe calea ce dreapta. De asemenea, este important ca fraza ta cheie sa fie gasita si in subtitlul principal al paginii tale.
- Folosirea frecventa a cuvintelor cheie in paginile tale – daca le folosesti destul de des, insa nu prea des ca sa para artificial, atunci vei trimite semnale positive care motorul de cautare.
- Lungimea continutul – lungimea continutul este relevanta mai ales atunci cand textul este relevant in sine. Orice urma de artificialitate este nepotrivita pentru site-ul tau, mai ales daca incerci sa creezi o retea de incredere.
- Densitatea cuvintelor cheie – desi numai este la fel de importanta cum a fost in urma cu cativa ani, Google inca ia in considerare densitatea cuvintelor cheie in continutul tau. Dar, ai grija, nu exagera, pentru ca vei face mai mult rau decat bine.
- Cuvinte care au legatura cu frazele cheie – numite si cuvinate cheie latent, acestea impart un sens cu frazele tale cheie si pot fi assimilate de catre motorul de cautare atunci cand iti indexeaza site-ul. Este un semn al calitatii continutului, asa ca nu ar strica sa fii atent si la acest aspect. Daca ai asemenea cuvinte si in cadrul titlului sau al descrierilor atunci esti si mai norocos.
- Timpul de incarcare al paginii, prin HTML – atat Google cat si Bing folosesc timpul de incarcare al paginii ca si factor de clasare in pagina de rezultate. Ai grija ca site-ul tau sa se incarce in mai putin de 3 secunde dac vrei sa fii printre primii.
- Continutul identic – nemai vorbind de continutul plagiat, nici continutul asemanator de la o pagina la alta a aceluiasi site nu iti face bine, ci iti influenteaza negative site-ul.
- Timpul de incarcare al paginii, prin Chrome – la fel ca la HTML, timpul de incarcare al site-ului tau nu trebuie sa depaseasca 3 secunde (1,5 secunde este timpul ideal, dar Google este inca destul de indulgent).
- Imagini optimizate – imaginile optimizate de pe paginile site-ului trimit semnale relevante motorului de cautare, drept pentru care foloseste-le, impreuna cu descrieri, taguri si texte meta.
- Volumul editarilor de continut – daca adaugi sau editezi continut, dai un aspect proaspat site-ului tau, fapt care incurajeaza Google-ul sa iti indexeze site-ul. De asemenea, frecventa cu care efectuezi aceste editari este un semn pozitiv pentru Google.
- Cuvantul cheie in prima suta de cuvinte – daca fraza ta cheie se gaseste in prima suta de cuvinte poate transmite un mesaj relavant motorului de cautare.
- Forma cuvintelor cheie – este important sa iti creezi fraza sau cuvinte cheie care sa fie cat mai aproape de ceea ce cauta utilizatorii. Incearca sa pastrezi o ordine naturala a cuvintelor, pentru ca si potentialii tai vizitatori sunt oameni care cauta in mod natural site-ul tau.
- Linkuri externe catre site-uri cu autoritate – desi nu este nimic dovedit, multi experti SEO cred ca aceste linkuri reprezinta un punct in plus pentru site-ul tau. De asemenea, site-urile catre care faci legaturi sunt relevante mai ales daca sunt din acelasi domeniu ca si site-ul tau. Ai grija totusi, pentru ca Google face legaturi de sens intre site-ul tau si site-urile de legatura asa ca nu iti asocia site-ul cu oricare alt site doar pentru acela reprezinta o autoritate in domeniu.
- Gramatica si scriere – daca continutul siteului tau este corect din puncta de vedere gramatical are o sansa in plus fata de cele care sunt scrise neglijent, asa ca merita sa dai mai multa atentie continutului.
- Continut de calitate – aici sunt mai multe aspect de discutat. De la continutul care trebuie sa fie original, trebuie sa mai ai si orice alta forma de informare suplimentara, disponibila pe site-ul tau. Chiar daca sunt rubric marunte, pot face diferenta intre site-ul tau si site-urile pe care le vei lasa in urma.
- Numarul de linkuri externe – daca sunt prea multe astfel de linkuri, catre site-uri externe, iti pot dauna, mai curand decat sa te ajute.
- Multimedia – imaginile, videoclipurile si celelalte elemente multimedia pot sa actioneze ca si continut de calitate, insa ai grija ca si acestea sa fie de calitate.
- Numarul de linkuri interne – acestea pot creste relevanta continutului unei anumite pagini asa ca folosestele bine. Si calitatea acestor linkuri este importanta asa ca nu fa rabat de la ele.
- Volumul de cititori – este stiut faptul ca Google poate estima volumul de cititori, insa utilitatea acestui factor este controversat pentru ca domeniile de nisa, desi superior calitative, nu intra in aceasta categorie – ele avand un potential volum mai mic decat site-urile generaliste.
- Linkurile afiliate – un numar prea mare poate transmite un semnal gresit catre Google si iti va afecta locul in clasament.
- Greselile de codare HTML sau W3C – acestea transmit semen de calitate indoielnica spre Google, drept pentru care trebuie sa ai grija si de partea nevazuta a site-ului.
- Lungimea url-ului – un url foarte lung iti poate afecta serios locul in clasamentul Google.
- Categoria paginii – paginile grupate in categorii sunt mult mai relevante pentru clasamentul Google decat cele de sine statatoare. Fie ca vorbim despre categorii de produse, de servicii, de obiecte sau parti de continut, este mai in regula sa le grupezi in categorii mai mari pentru a le ajuta sa fie indexate.
- Cuvantul cheie in url – acesta este un alt factor destul de important pentru clasarea ta in Google.
- Detalierea url-ului – acesta ajuta nu doar algoritmul Google, dar ii va ajuta si pe cititorii tai.
- Referinte si surse – mentionarea acestora in locuri vizibile din site-ul tau, chiar si prin linkuri, este un semn de responsabilitate si relevanta. Mai ales daca vorbim de anumite domenii care au surse credibile de informative, atunci este recomandat sa le incluzi in continutul tau.
- Listele numerotate – acestea iti ajuta in primul rand cititorii sa inteleaga mai bine site-ul tau, iar asta ajuta motorul de cautare sa iti claseze site-ul mai sus in liste de rezultate.
- Existenta fisierului sitemap.xml – nu uita de acest aspect atunci cand iti construiesti site-ul.
- Cantitatea si cantitatea altor cuvinte cheie – este important sa folosesti si alte cuvinte cheie in sontinutul site-ului tau, insa respecta importanta factorilor mai sus enumerate, cand vine vorba de cuvinte cheie.
- Vechimea paginii – o pagina cu vechime care este in permanenta improspatata cu texte sau continut noi, este un semn bun pentru Google.
- Asezarea in pagina – atat timp cat pagina ta este usor de inteles si de folosit pentru vizitatorii tai, atunci si Google este “fericit”.
- Utilitatea continutului –un continut util este de preferat atunci cand iti doresti sa ajungi rapid in prima pagina a rezultatelot Google.
- Continut de calitate – din nou! Google a anuntat de mult ca este in cautare de site-uri superficiale care sa fie scoase din indexul lor, astfel ca ar fi bine ca textile si continutul tau sa fie excelente.
- Pagina de contact – o pagina de contact arata faptul ca esti real si ca firma sau compania din spatele site-ului exista si ca esti la dispozitia vizitatorului.
- Constructia site-lui – un site bien construit va avea de castigat pe termen lung, in fata Google, chiar daca a durat mai mult timp sa-l pui la punct. Retine: calitatea inaintea cantitatii.
- Numarul de pagini – ai grija sa nu fie prea multe dar pline de nimic. Rezuma-te la cateva pagini relevante si du-le pe acelea catre primele locuri din Google.
- Un sitemap – iti va ajuta site-ul sa devina vizibil pentru roboteii Google.
- Locatia serverului – in functie de locatia serverului unde esti inregistrat, vei putea sa devii vizibil mai mult in acele zone, decat in altele. Asadar alege cu grija.
- Pagina de termeni si confidentialitate – este o pagina din ce in ce mai importanta, astfel dovedesti ca esti de incredere atat pentru Google cat si pentru vizitatori.
- Parcursul site-ului – acest stil de navigare este foarte util, mai ales pentru vizitatorii tai, iar daca ai mai multe pagini si subpagini, este necesar sa il ai.
- Optimizarea pentru dispositive mobile –un design responsive este din ce in ce mai relevant pentru motoarele de cautare, din moment ce multe cautari se efectueaza de pe telefoane mobile sau tablete.
- Prezenta ta pe YouTube – odata cu initiera Google Panda, YouTube a devenit un factor important asa ca nu ar strica sa iti construiesti un videoclip-doua pentru a-ti creste vizualizarile.
- Utilitatea site-ului – daca site-ul tau este dificil de folosit atunci vei pierde si vizitatori dar si locuri in clasamentul Google.
- Google Analytics si Google Webmaster Tools – unii specialisti cred ca existenta acestor programe pe site-ul tau, te poate ajuta sa mai urci in clasamentul Google.
- Reputatia site-ului – recenziile sau comentariile pozitive te ajuta sa iti imbunatatesti imaginea ata in ochii vizitatorilor cat si in fata robotilor Google.
- Parcursul organic al site-ului – daca vizitatorii tai au un parcurs organic prin site, cu ajutorul legaturilor logice ce exista deja in site atunci esti norocos, pentru ca ai un site bun.
- Volumul celor care revin – unii specialist spun ca, de fapt, acesta factor nu ar fi un factor deloc, insa Google nu a demonstrate pana in prezent nici ca ar folosi acest volum ca factor de indexare, nici ca nu l-ar folosi.
- Traficul direct –cei care acceseaza direct site-ul tau inseamna ca au incredere in tine si in cee ace reprezinti. Acest lucru este un semnal pozitiv pentru Google.
- Site-urile salvate in Google Chrome – este stiut faptul ca Google ne analizeaza datele ce trec prin Chrome, asa ca este de inteles de ce unele pagini pe care noi le salvam in memoria de cautare pot avea un loc mai bun in Google. Acest lucrur se poate intampla si cu site-ul tau. Fa-l atat de interesant incat sa devina unul din preferatele vizitatorilor tai.
- Numarul de comentarii – paginile cu un numar foarte mare de comentarii semnaleaza catre Google ca sunt numai bune de clasat in prima pagina rezultatelor.
- Timpul petrecut pe site –daca sunt multivizitatori care stau pe sit-ul tau sit rec din pagina in pagina, atunci inseamna ca ai un site numai bun pentru Google. Acesta este un factor care creste relevanta site-ului tau.
- Google merita proaspat – este stiut faptul ca uneori unele pagini noi sunt propulsate in prima pagina pentru a le face vizibile, macar pe termen scurt.
- Google merita diversitate – ofera continut nou si de calitate pe site-ul tau. Atat Google cat si vizitatorii tai se vor bucura.
- Istoricul cautarilor vizitatorilor tai – lantul de cautari al vizitatorilor tai care folosesc Google, poate fi un factor important care te poate propulsa pe prma pagina.
- Locatie, locatie, locatie – Google te va ajuta sa urci mai usor in vecinatatea ta, daca ai un domeniu local.
- Cautarile locale – Google deseori arata prima data rezulatatele populare din zona ta.
Exista si cativa factori din social media care te vor ajuta sa ajungi mai sus in Google, asa ca acorda si retelelor de socializare atentia cuvenita.
- Numarul de tweet-uri – la fel ca si linkurile, tweet-urile te pot ajuta sa urci in clasament.
- Autoritatea contului de Twitter – cu alte cuvinte vechimea, numarul de followers si numarul de tweet-uri insumeaza o anumita calitate pentru site-ul tau, asa ca fii cat se poate de activ, fara sa exagerezi.
- Numarul aprecierilor pe Facebook – desi Google nu prea “vede” conturile de Facebook, le va lua in considerare pe cele care au foarte multe like-uri.
- Distribuirile de pe Facebook – pentru ca sunt asemanatoare cu linkurile, sunt destul de valoroase pentru clasamentul Google.
- Autoritatea contului de Facebook – un cont mai vechi, cu multi prienteni, multe aprecieri este mult mai bine vazut in Google.
- Pinterest – Pinterest a devenit un mediu incredibil de popular in ultimul timp, cu acces la multe informatii si date astfel ca este important sa fii prezent si acolo.
- Nu uitati de Google + – Google + este la fel de important, daca nu mai important decat celelalte retele de socializare, astfel ca este la fel important sa fii prezent si acolo, cu cat mai multi prieten adaugati in cercul tau, cat mai multe distribuiri si cat mai multa activitate.
- Numele brandului tau – este important ca brandul tau, numele, sa fie unul care sa contina macar o parte din cuvant tau cheie cel mai important si, de asemenea, sa fie usor de recunoscut.
- Cautarea dupa brand – este destul de simplu, pentru ca oamenii cauta branduri. Creaza-ti un brand care sa aiba impact.
- Site-ul trebuie sa aiba Facebook – pe langa aprecierile de pe Facebook, de pe pagina ta personala, si site-ul tau trebuie sa aiba o pagina de Facebook.
- Twitter – nici de pe Twitter nu trebuie sa lipsesti.
- Linkedin – afacerile reale au un cont de Linkedin, a ta de ce nu ar avea? Mai ales ca te ajuta sa iti plasezi site-ul si mai sus.
- Angajatii tai pe Likedin – desi nu este neaparat un necesar, daca angajatii tai sunt pe Linkedin si mentioneaza ca lucreaza pentru site-ul tau, atunci capeti mai multa incredere atat de la clienti cat si de la Google.
- Legitimitate – este absolut necesar ca ceea ce postezi sau creezi in social media sa fie 100% adevarat.
- Citari sau mentiuni – iti poti construi un brand daca te ajuta si celelalte site-uri. Chiar daca brandul tau este doar mentionat, fara sa fie legat de un link, este important.
- Verificari … locale – este foarte posibil ca Google sa verifica daca ai o adresa de sediu pe site-ul tau si daca aceasta este reala, pentru ca majoritatea brandurilor mari au un singur lucru in comun – o adresa, un sediu.
- Penalizarile Panda – fereste-ti site-ul de acestea, pentru ca vei deveni practice invizibil pentru Google, iar un site invizibil este un este care nu exista.
- Redirectionarile nepotrivite – daca crezi ca este in regula sa redirectionezi continut ar trebui sa te opresti.
- Pop up-upurile si reclamele – daca sunt prea multe, vei avea de infruntat consecinte serioase din partea Google.
- Optimizare exagerata – nu iti folosi cuvintele cheie peste tot. Nici un site care a facut acest lucru nu a ajuns vreodata in prima pagina.
- Continut autogenerat – nu folosi continut autogenerat, chiar daca ti se pare mai convenabil, pentru ca Google are in prezent tehnologia necesara pentru a identifica un astfel de continut. Sa nu mai vorbim de vizitatorii tai care se vor simti insultati daca isi dau seama ca citesc continut generat pentru ei de un calculator.
- Fluxul artificial de linkuri – prea multe linkuri catre site-ul tau este un semn de suspiciune, asa ca incearca sa il eviti pe cat posibil.
- Istoric cu penalizari – daca site-ul tau a fost penalizat in trecut trebuie sa stii ca este in prezent mai putin vizibil pentru Google, chiar daca respecti restul factorilor enumerate. Asadar, este important sa nu faci nimic nelegitim, nici acum, nici pe viitor.
- Relevanta linkurilor – o analiza facuta de com a descoperit ca site-urile care aveau multe linkuri, chiar si de la site-uri care nu aveau legatura ca si tema, cu site-ul mama, cauzau de multe ori penalitati pentru acestea din urma. Asadar, este mai intelept sa te limitezi la linkuri de calitate, de la si catre domenii de incredere si din aceeasi nisa cu a ta.
- Testarea manuala – Google este recunocut pentru aceasta testare, dar si pentru penalizarea aferenta, asa ca ar fi bine sa eviti ceea ce s-a intamplat cu Interflora fiasco si sa te folosesti de factorii de mai sus pentru a ramane pe lista alba a Google.
- Vanzarea de linkuri – nu este o practica tolerate de Google, asa ca daca vrei rezultate adevarate, este cazul sa te pui pe treaba.
- “Dansul Google” – Google lucreaza la un mod de a descoperi daca incerci sa lucrezi pe langa algortimul sau, si daca descopera ca faci asta, cu siguranta nu ii va place, asa ca respecta singurulu motor de cautare care iti poate aduce popularitatea mult dorita.
- Crearea de linkuri temporare – da, da, Google a observat ca exista posibilitatea creari de linkuri artifciale, care sa fie sterse imediat ce si-au servit scopul si acum ii penalizeaza pe cei care le folosesc. Nu ai vrea sa fii printre ei, nu?
Daca tocmai ti-ai creat un site, este cazul sa iei toti acesti factori in considerare, atunci cand il pui la punct, pentru ca rezultatele site-ului tau sa nu intarzie sa apara. Iar daca ai deja un site, urmareste acesti factori si vezi pe care dintre ei ii respecta. Apoi, poti s ail editezi acolo unde este posibil pentru a-l aduce in atentia Google pentru cat mai mult timp.
O afacere iti consuma timp, din toate punctele de vedere, dar personal nu am cunoscut niciun proprietar de afaceri de succes care sa se planga de asta. Cu cat investesti mai mult timp, cu atat vei avea mai multe satisfactii.