Adapteaza-te! Adapteaza-te! Adapteaza-te!
Deja incepem sa simtim cum situatia se inrautateste din ce in ce mai tare din punct de vedere economic in Romania. In ultimele zile tot mai multi oameni, de la angajati pana la influenceri, traineri si foarte multi oameni de afaceri au inceput sa vorbeasca despre aceasta „criza”. Tocmai pentru ca am analizat foate multe materiale pe acest subiect, dorim sa venim in ajutorul tau cu cateva sfaturi si idei care sa te sustina sa nu iti pierzi afacerea. Ideile prezentate in acest articol pot fi aplicate indiferent de domeniul tau de activitate!
Gandeste pe termen lung si ai invedere imaginea de ansamblu
In acest moment cea mai mare problema este frica, pentru ca economia isi va revenim dupa ce pandemia va trece. Frica insa, te impiedica sa te gandesti la viitor, sa ai limpezime in gandire si sa te folosesti de creativitate pentru a iti crea un plan pe termen lung. Este vital in aceasta perioada sa privesti imaginea de ansamblu, pentru atunci cand lucrurile vor reveni la normal…trebuie doar sa depasim cu bine aceasta perioada.
Data fiind situatia, trebuie sa te adaptezi, sa schimbi drumul de cate ori e necesar pentru a supravietuii. Capacitatea de adaptarea in criza este cea mai importanta unealta. Reconfigureaza complet afacearea ta daca este nevoie si nu te atasa de un domeniu, o anumita afacere sau un anumit produs, ci schimba rapid pentru a tine pasul. De exemplu, un cunoscut producator de noodles si bauturi din China a anticipat reactia oamenilor la aceasta pandemie, si anume, sa isi faca provizii de mancare, inca de dinainte sa izbucneaza epidemia. Astfel, luand in calcul si epuizarea stocurilor din magazinele mari, s-ar reorientat din magazinele offline si marii retaileri catre online si magazine mici. In momentul in care magazinele offline au fost nevoite sa se inchida, Master Kond a putut servii cerea crescand in timp alert prin adaptarea lantului de aprovizionare, aprovizionand peste 60% din magazinele care au redeschis dupa eliminarea pericolului (practic a vandut de 3 ori mai mult decat competitorii sai).
Regandeste canalele de vanzare utilizate
Nu ai avut pana in acest moment un site web, acum este momentul ideal sa devii prezent online. Chiar daca pana acum poate nu intelegeai utilitatea si importanta acestul canal de vanzare, cu siguranta acum esti convins ca diversificarea este foarte utila pentru afacerea ta. De exemplu, Lin Qingxuan, un magazin de cosmetice din China, a reusit sa isi creasca vanzarile cu 200% dupa ce a inchis peste 40% din magazinele fizice in timpul pandemiei. Cum crezi ca a reusit sa faca asta? Simplu, s-a adaptat! A inceput sa isi trainuiasca personalul care vindea in magazinele offline sa le promoveze produsele online si sa directioneze clientii catre magazinul virtual, reusind astfel sa depaseasca in aceasta perioada vanzarile de dinainte de izbucnirea pandemiei.
Reconfigureaza task-urile
Nu face greseala de a iti concedia cei mai buni angajati, pe care i-ai gasit cu greu, inainte de a te gandi ce taskuri noi, relevante pentru momentul in care se afla economia acum, le poti aloca . Amazon de exemplu a angajat peste 100.000 de oameni pentru a face fata comenzilor din aceasta perioada, ca de altfel si multe alte magazine online din nisele care au crescut semnificativ. Un alt exemplu de urmat din China, a fost un restaurant care si-a oferit „in leasing” angajatii, pentru a nu ii concedia, pe perioada in care ei au inchis activitatea. Astfel restaurantul nu va trebui sa le plateasca salariile, angajatii nu vor ramane fara loc de munca, iar compania care ii angajeaza nu mai pierde timp cautand personal si nu isi mai pune problema concedierii in masa atunci cand vanzarile vor scadea la nivelul de dinaintea virusului.
Foloseste-te de social media
Avand in vedere ca acum stam foarte multa acasa, traficul pe social media a crescut cu 20% in ultima vreme. Ar fi pacat sa nu te folosesti de aceasta oportunitate. Desi pare ireal, sa tai bugetul de marketing in aceasta perioada, nu este o solutie buna, ar fi indicat chiar sa il cresti.
In plus, fii pregatit pentru reintoarcerea la normalitate
Dupa cate se pare economia in China nu a avut atat de mult de suferit, si isi va reveni rapid dupa 6 saptamani de la izbucnirea pandemiei. Chiar in aceasta clipa este deja au intrat in faza de recuperare dupa com poti vedea in urmatoarele grafice:
Acum este cel mai potrivit moment sa cauti oportunitati
Renunta la gandirea rigida si cauta solutii rapide. Nisele care acum au cresteri exorbitante sunt cele de produse medicale si sanitare, echipamente de protectie, firme de curierat, asigurari de sanatate, social media, ecommerce, supermaketuri etc. Gandeste-te la ce ai putea sa le vinzi tu acestor companii!
Kuaishou este o paltforma video sociala din China, care si-a adaptat continutul pentru a putea fi utilizata de catre scoli si universitati, inchiind un parteneriat cu Ministerul Educatiei si a creat o sala de clasa in cloud pentru studenti si elevi. Alt exemplu de urmat, un restaurant din China a pornit productia de mese semipreparate pentru a usura viata oamenilor din carantina, si au reusit astfel sa supravietuiasca acestei perioade in care activitatea lor ar fi putut suferi cel mai mult.
Vezi care sunt noile nevoi ce au aparut pe piata in acest moment
Imediat ce le-ai identificat afla cum poti sa aduci oferta pentru aceasta cerere in piata rapid. Firme renumite pentru vanzare de parfumuri de lux s-ar reorientat spre productia de dezinfectant pentru maini, astfel consumul a fost mutat din categoria de lux in cea de baza iar ei au continuat sa aiba activitate.
Adapteaza-te noilor obiceiuri de consum care vor dainui mult dupa ce aceasta pandemie va trece. Oameni deja au devenit mult mai deschisi cumparaturilor online, asa cum munca de la distanta se va extinde mult mai mult, iar educatia online si cu siguranta si industria sanatatii se va transforma. Contacteaza-ne acum pentru a gasi impreuna cele mai optime solutii!