Marketing-ul de continut tine mult mai mult decat a scrie pe bloguri, fiind un proces destul de complex, insa care poate fi aprofundat si inteles in timp. Daca doresti sa te implici in marketing-ul de continut, primele lucruri pe care trebuie sa le faci este sa lansaezi un blog si sa incepi sa scrii.
Dupa un timp, in momentul in care blogul tau este stabilit, incearca sa folosesti un nou tip de continut. Cu siguranta vei vedea o diferenta, fie ca aceasta tine de traficul proaspat, un SEO mai bun, o rata de conversie mai mare si vizitatori targetati.
Mai jos va prezint o serie de tipuri de continut ce ar putea sa va ajute :
I. Cercetari si date originale
Multi dintre noi muncim in campuri intense de date, in care numerele au o valoare foarte mare. Distribuirea lucrurilor pe care le afli cu altii este o modalitate grozava de a conduce trafic, de a construi incredere si de a-ti stabili autoritatea. Cand faci mai multa cercetare, un lucru ce nu este chiar usor de facut, vei fi apreciat de catre oameni. Mai mult decat atat, oamenii iti vor distribui continutul.
Pentru a reusi va trebui sa incepi sa faci o cercetare. Acest lucru necesita gasirea unui subiect bun si investirea unui timp in cercetarea sa. De asemenea, dupa ce ai facut acest lucru va trebui sa iti prezinti datele intr-un mod atragator. Distribuie numere concrete, procentaje si alte detalii care captiveaza interesul utilizatorilor.
II. Cartea Electronica
O carte electronica este un continut mai mare impachetat intr-un format diferit, de obicei ca si PDF. Ebook-urile sunt de cele mai multe ori produse descarcabile, disponibile gratuit in schimbul unei adrese de email. Realizarea unei carti electronice te ajuta sa-ti construiesti o autoritate mai puternica intr-un anumit camp sau nisa, fiind o metoda foarte puternica de a-ti imparti cunostintele cu altii.
In primul rand cand incepi sa scrii o carte, va trebui sa te tii de ea si sa produci destul continut incat sa merite sa fie o carte. O carte de 10.000 de cuvinte este un punct de pornire perfect. Incearca sa organizezi cartea potrivit, astfel incat sa poata fi usor de citit si sa reusesti sa transmiti un mesaj.
Sfat : Incearca sa introduci imagini semnificative si o coperta atractiva pentru a avea o sansa in plus de a atrage.
III. Infografice
Un infografic este o prezentare a unor informatii sau date intr-o modalitate vizual placuta. Infograficele sunt mult mai distribuite, mult mai vizualizate si iubite de majoritatea oamenilor. Cu ajutorul lor iti vei putea pune informatiile intr-un format vizual, iar acestea vor fi de 3x mai distribuite si mai placute pe social media decat alte tipuri de continut. Un exemplu de infografic.
Daca te pricepi la design si stii putin Photoshop, ia-ti putin timp incercand sa faci de unul singur un infografic, insa daca nu poti folosi serviciul unui designer profesionist.
IV. Ghiduri sau Tutoriale
Ghiduile sau tutorialele sunt cele mai populare tipuri de continut. Incearca in momentul in care ai intampinat o dificultate, indiferent ca aceasta a fost in viata reala, in Windows sau poate chiar intr-un joc si ai reusit in cele din urma s-o rezolvi sa oferi si vizitatorilor tai un ghid.
Incearca sa realizezi un tutorial despre cum rezolvi o problema comuna la Windows 10 sau cum sa iti alegi cauciucurile de iarna. Indiferent vei oferi solutii oamenilor care isi pun astfel de intrebari pe Facebook si poate vei reusi sa ii si ajuti.
Tutorialele prind foarte bine pe internet, datorita faptului ca oamenii cauta pe “Google” in general solutii la problemele pe care le au, iar tu poti sa le-o oferi.
V.Liste
Un exemplu de continut “lista” este acest articol. Am introdus o lista in acest articol pentru a prinde mai bine si pentru a-mi structura mai bine continutul. Nu poti gresi in realizarea unor liste, la urma urmei este o lista realizata de catre tine dupa preferintele tale sau dupa parerile tale.
Ai putea incepe realizarea unei liste prin alegerea unui subiect, apoi alegerea unui numar. Lista ta este aproape gata, iar un bun exemplu de lista este articolul : 21 de metode de eficientizare pentru specialistul SEO. Cu cat este mai detaliata lista ta, cu atat mai bine.
Ce intelegem din acest articol ?
Dupa cum poti vedea in acest articol lista, fiind un articol ce contine unul dintre cele 5 tipuri de continut, sunt foarte multe tipuri de continut care sa atraga. Ceea ce te sfatuiesc sa faci este sa citesti multe articole de genul si sa experimentezi, combinand tipurile de continut. Daca in nisa ta merg mai bine articolele de cercetari si infograficele, incearca sa faci cat mai multe de tipul acesta.
Exista un potential bogat in folosirea acestor tipuri de continut ce vor duce la cresterea brandului tau si vizitatorilor de pe acesta, ducandu-ti afacerea, blogul sau website-ul la un alt nivel.